Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat intrigeert je bij Amerikaanse huizen..

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

Afbeelding

Werkelijk een prachtig huis! :D

Ik vindt de amerikaanse huizen ook zo mooi. Je ziet dat ze veel meer verschillende stijlen door elkaar gebruiken, het is allemaal wat gewaagd.
Het enige nadeel vindt ik dat de huizen aardig groot zijn, maar dat er door de indeling binnen niet echt veel ruimte overblijft.
Ze zijn meestal "apart" ingedeeld, het is ff wennen, maar het is allemaal wel erg mooi.
Ze gebruiken veel apparte kamers, waardoor je huis een stuk groter lijkt, maar veel echt groote ruimtes heb je niet.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou, dat vind ik wel erg meevallen, hoor. Onze kamers (met uitzondering van de kinderslaapkamers) zijn flink. En beneden in de basement hebben we een enorme "rec room". We hebben hier feestjes met meer dan 50 mensen en kinderen gehad en het huis voelde absoluut niet vol.
Er zijn ook huizen met van die enorme dubbele verdieping family rooms, maar als het te groot wordt vind ik het ongezellig en hol.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat is een rec room eigenlijk Petra.. Ik heb het vaker gehoord, maar kan me er niets bij voorstellen...

Sandy
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

recreation of "playroom" oftewel een ruimte voor feestjes en ontspanning!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

rperre schreef:recreation of "playroom" oftewel een ruimte voor feestjes en ontspanning!
Ah waar je de pooltable neerzet of een mini bioscoop maakt ;)

Sandy
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij hebben zowel een rec room als een mini bioscoopje. We willen er al jaren een pooltable in zetten, maar het is er nog niet van gekomen. Ik wil ook zo'n echte bar in de rec room :D. Ach er zijn altijd nog dingen te wensen, gelukkig ;).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

En toch is dit forum niet goed voor mij... Des te meer ik hier lees, des te ellendiger ik mezelf voel in Nederland...

Hebben meer Hollanders dat?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Zou niet meteen ellendig willen zeggen maar de drang om nog sneller als gepland weg te gaan wordt wel steeds groter.
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Mack schreef:En toch is dit forum niet goed voor mij... Des te meer ik hier lees, des te ellendiger ik mezelf voel in Nederland...
Soms.. maar voel me niet ellendig.. en ik geef ook niet af op Nederland..
Ik heb het soms wanneer ik foto's zie van forumleden die in Amerika wonen. Of wanneer onze vrienden daar vertellen over hun dagelijkse bezigheden. Of wanneer ik de webcams van sommige plaatsen in Amerika bekijk. Het gevoel is ook moeilijk te omschrijven. Ik kan wel zeggen dat het een beetje pijn doet.. zoals je je kan voelen wanneer je een teleurstelling hebt te verwerken .. of een afscheid.. De ene keer is het sterk aanwezig, de andere keer minder.. Als het me gaat beheersen dan kijk ik gewoon even niet naar de foto's..

Grappig dat je het aanhaalt.. ik vroeg me namelijk af of ik de enige was. Mijn man die het liefst gister nog vertrok naar Amerika, heeft dat bijvoorbeeld helemaal niet.. en hij houdt net zoveel van Amerika als ik..
Sandy
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ellendig voel ik mij hier absoluut niet in Nederland.

Wel zou ik zo het vliegtuig in kunnen stappen om alles hier achter te laten. Grote kans dat ik het hier in Nederland (zeker in het begin) veel beter zou hebben, maar het is gewoon het land, de samenleving, de natuur, de ruimte, de vrijheid die me zo trekt.

Gelukkig mag ik er de komende 4 weken weer volop van genieten... :wink:

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
newengland
Amerikafan

Coyote, Met wat voor programma maak je nu die route kaartjes???
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

klouwer schreef:Coyote, Met wat voor programma maak je nu die route kaartjes???
We gaan zo wel een beetje :offtopic: .... :wink:

Ik gebruik al enkele jaren Streets & Trips van Microsoft voor het maken van de routekaartjes en ook voor het plannen van mijn hele route. Het werkt heel nauwkeurig en ik ben er heel tevreden mee.

Het programma is echter niet in Nederland te koop, ook niet via internet. Ik meende ooit gezien te hebben dat het via een duitse site kon, maar de prijs is dan 2x zo hoog als wat je ervoor in Amerika betaalt. Ik gebruik nu de 2005 versie (die kon iemand voor mij meenemen uit Amerika vorig jaar in september) en in de loop van het jaar hoop ik iemand te vinden die de 2006 versie (als die er komt) voor mij wil meenemen uit Amerika. (Voel je de bui al hangen Marjan... ?? :wink: )

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
newengland
Amerikafan

Dank je. Ik heb even gezocht op Ebay hier is hij wel beschikbaar.

http://search.ebay.com/microsoft-street ... Z1QQfsooZ1

En nu weer ON TOPIC!! :D :D
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Mack schreef:En toch is dit forum niet goed voor mij... Des te meer ik hier lees, des te ellendiger ik mezelf voel in Nederland...

:wink:

Richard
Laatst gewijzigd door rperre op 09 jun 2005, 04:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sandy schreef:
Soms.. maar voel me niet ellendig.. en ik geef ook niet af op Nederland..
Ik heb het soms wanneer ik foto's zie van forumleden die in Amerika wonen. Of wanneer onze vrienden daar vertellen over hun dagelijkse bezigheden. Of wanneer ik de webcams van sommige plaatsen in Amerika bekijk. Het gevoel is ook moeilijk te omschrijven. Ik kan wel zeggen dat het een beetje pijn doet.. zoals je je kan voelen wanneer je een teleurstelling hebt te verwerken .. of een afscheid.. De ene keer is het sterk aanwezig, de andere keer minder.. Als het me gaat beheersen dan kijk ik gewoon even niet naar de foto's..

Grappig dat je het aanhaalt.. ik vroeg me namelijk af of ik de enige was. Mijn man die het liefst gister nog vertrok naar Amerika, heeft dat bijvoorbeeld helemaal niet.. en hij houdt net zoveel van Amerika als ik..
Toch heb ik dat ook wel met echt Nederlandse foto's, hoor. Zo'n leuk ophaalbruggetje, gevelhuizen, een weiland met koeien en zo'n oude boerderij, de molens. Of een plaatje van de Hollandse nieuwe, die er nu weer is. Ik zou niet meer in Nederland willen wonen, maar ik vind het wel een heel bijzonder en mooi land. Ik ben er trots op, dat dat mijn achtergrond is.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Nederland blijf ik toch ook mooi vinden, zeker nu ik het niet vaak meer zie. Vorig jaar als toerist heb ik onder andere foto's gemaakt van "gewone" dingen die niet meer zo gewoon zijn voor mij, zoals mooie oude huizen en tuinen.
Laatst sprak ik iemand die pas rondgetoerd had in Belgie en Nederland en ze vond dat Nederland zoveel "class" had. Ze vond de huizen en tuinen veel mooier dan in Amerika.

De prijzen van huizen zijn de laatste 15 jaar zo enorm gestegen, ik kan me voorstellen dat het daarom hier zo goedkoop lijkt. Maar ook hier zijn er gebieden waar de prijzen abnormaal veel gestegen zijn, er wordt gepraat over een housing bubble, en elke bubble barst een keer.
Veel mensen kunnen zo'n groot nieuwbouwhuis echt niet betalen.
Dit zie je dan ook veel;
Afbeelding
Het wordt trouwens hier niet als slecht gezien om in een trailer te wonen.

Ik heb hier "modular homes" nog niet genoemd gezien; huizen die in de fabriek gebouwd worden en dan op een vrachtwagen vervoerd. Dit maakt de prijs van een huis stukken goedkoper dan ter plekke bouwen. Het hoeven tegenwoordig geen vierkante kasten meer te zijn, ze komen in alle soorten en maten, wat voorbeelden; http://www.nationwide-homes.com/homes.html

Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik mag dan in de US wonen, maar er zijn ook wel zaken in NL waar ik jaloers op ben:
- 25 vakantiedagen per jaar: ik heb er 13 en dat is al veel naar US begrippen
- Lopend naar de winkels: dichtsbijzijnde winkel is hier 10 km vandaan
- op vakantie naar amerika: ik moet naar nederland :)
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Loek schreef:er zijn ook wel zaken in NL waar ik jaloers op ben:
op vakantie naar amerika: ik moet naar nederland :)
LOL
Sandy
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik heb intussen 25 vakantie dagen en 10 personal days, en geniet van elk vrij uur. Als je, zoals Loek, lekker buiten op een groot stuk land gaat wonen, zijn de winkels natuurlijk altijd ver. Ik kan lopen naar de supermarkt, maar heb het gevoel "buiten" te wonen want ik woon naast een groot park. Vroeger wilde ik graag een lang weekend naar Amsterdam, maar dat gevoel is ook voorbij. De familie die ik nog heb, komt liever hiernaartoe.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Joke schreef:Ik heb intussen 25 vakantie dagen en 10 personal days, en geniet van elk vrij uur.
Ik geloof dat ik bij de verkeerde baas werk. Waar werk jij Joke?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer