Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Op de bonnefooi in september

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
mieke1980
Amerika-ontdekker

Op de bonnefooi in september

Bericht door mieke1980 »

Hoi allemaal, wij gaan in septembe met de camper rondtrekken. We hebben juist voor de camper gekozen vanwege de vrijheid - blijheid die je dan hebt.
Maar nu wordt er hier op forum het advies gegeven om ook voor september de campgrounds alvast te boeken vanwege de drukte.
Nu zijn we aan het twijfelen of we dat toch niet moeten gaan doen, maar dan zijn we de vrijheid-blijheid dus kwijt.
We hebben ook nog niet een hele defintieve route gemaak, wel een redelijk definitieve route maar met een aantal kanttekeningen waar we evt., indien mogelijk, van onze route af willen wijken. Als we er toch voor kiezen om van te voren te boeken moeten we die route dus hier in nl definitief gaan maken. Ik heb wel even gekeken waar we in de weekenden zitten, dat is in Page en Death Valley (volgens mij niet de drukst bezochtste plekken voor het weekend).
Heeft iemand ervaringen opgedaan met het op de bonnefooi rondtrekken? Wordt dit echt moeilijk te doen?
niels
Amerikafan

Re: Op de bonnefooi in september

Bericht door niels »

Hoi,

In september 2006 (van 8 september tot 3 october) hebben wij ook met een camper door het zuid-westen getrokken.
begonnen in SF, yosemite, LV, GC, zion, bryce, MV, arches, grand teton en yellowstone.
We hadden een paar parken gereserveerd, maar voor yosemite was het alleen nodig geweest, deze zat helemaal vol, dus die zou ik zeker reserveren.
Verder kan je het er volgens mij goed op gokken als je naar labor day gaat.

En mocht een park toevallig wel vol zijn dan is er net buiten de parken meestal ook genoeg keuze...
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij reserveren ook vrijwel niks.
Soms wel eens,omdat we weten dat het een zeer drukke plaats is en als het dan ook nog eens weekend is.
Afgelopen voorjaar 1 keer gereserveerd, verder alles op de bonnefooi.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

En toch denk ik dat er een duidelijk verschil is. Jullie reisden voornamelijk in april in een gebied wat niet zo heel erg bekend en druk is. Mieke gaat naar alle grote trekpleisters in het Zuidwesten, waar juist iedereen heen gaat die voor de eerste keer gaat. En dat zijn er vanwege de lage dollar dit jaar heel veel.

In het Noordwesten was het ook niet zo heel druk, maar in het Zuidwesten ligt dat volgens mij toch anders.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ook in het zuidwesten reserveren we nooit.
We vinden het ook niet erg om op een campground in een National Forest te staan en zelfs de Wal*mart oid is nog een optie.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, maar ook bij steeds meer Wal*Marts staan bordjes dat je niet meer mag overnachten op de parkeerplaats.

Ik geef alleen aan dat het zoeken naar campings veel meer tijd kan kosten dan voorheen.

Als ik het schema van Mieke zie, zijn er heel wat drukke plekken bij en op heel veel plaatsen zal je geen Wal*Mart vinden (Bryce, Zion, Yosemite, Death Valley, Grand Canyon, Moab, Monument Valley bijvoorbeeld). Daarnaast: Wal*Mart kan een alternatief zijn, maar niet iedereen wil op een parkeerplaats overnachten, het is niet vergelijkbaar met een camping. Geen water, stroom, douches of toiletten. En ja, die kan je aan boord hebben, maar het is wel anders.

Forest campings zijn inderdaad wel een alternatief, maar ook die zijn vaak erg druk bij de Nationale Parken.

Het is ieders eigen keus, ik geef gewoon aan dat het dit jaar ongewoon druk schijnt te zijn en dat het misschien toch prettig is een plekje op voorhand vast te leggen. En op voorhand kan wat mij betreft ook een dag van tevoren zijn of 's ochtends wellicht alvast voor 's avonds.
5-sep Vlucht A'dam - Los Angeles

6-sep Los Angeles

7-sep Los Angeles

8-sep Los Angeles - Needles
Is dit haalbaar? Heeft iemand een betere route naar Grand Canyon. We twijfelen ook om toch niet onderlangs te rijden via Palm Spring en Joshua Tree.

9-sep Needles - Grand Canyon

10-sep Grand Canyon: gedeelteijk afdalen in de canyon

11-sep Grand Canyon - Page

12-sep Page: Horse's Bend / Upper- of Lower Canyon

13-sep Page - Monument Valley

14-sep Monument Valley - Moab / Arches
Bij dit gedeelte van onze reis twijfelen of we via Arches willen gaan of niet, aangezien dit nog wel ver 'omrijden' is. Als we besluiten Arches over te slaan willen we van de Grand Canyon naar Monument Valley rijden en vervolgens via Page naar Bryce.

15-sep Arches via Capitol Reef naar Bryce

16-sep Bryce

17-sep Bryce - Zion

18-sep Zion

19-sep Zion - Las Vegas

20-sep Las Vegas - Death Valley
We mogen met onze camper door Death Valley! Is het de moeite waard om in Death Valley te overnachten?

21-sep Death Valley - Yosemite

22-sep Yosemite

23-sep Yosemite - Napa Valley

24-sep Inleveren camper - San Francisco

25-sep San Francisco

26-sep San Francisco

27-sep Vlucht naar Amsterdam
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Lekker op de bonnefooi gaan, wij zijn de hele maand juni in het ZW aan het rondtrekken geweest. En hebben altijd plek gehad.... zelfs in de Grand Canyon. Wat ons is opgevallen is dat het overal zelfs zeer rustig was.

Ik kan je wel een tip geven probeer voor 14.00 op de camping te komen. Dan heb je gegarandeerd een plek zeker op de populaire campings.

Zie onze website: (onderschrift)

Vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

yarrah schreef:Ik kan je wel een tip geven probeer voor 14.00 op de camping te komen. Dan heb je gegarandeerd een plek zeker op de populaire campings.
En dat is nou net de reden dat wij in de NP's vooraf gereserveerd hebben. Je hebt de hele dag om er te komen en allerlei activiteiten te ondernemen en hoeft pas 's avonds richting camping te gaan. Voor mij geeft dat een hoop rust, ik zou dan toch steeds snel naar een camping willen om te weten of er toch wel plaats is. Maar ja, zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Hoeft voor een ander niet te gelden, natuurlijk. Het overnachten in de NP's heeft niet meer gekost dan 20 dollar per nacht. Mocht het toch niet uitkomen, is dit het bedrag wat je max. kwijt bent. Als je je reservering annuleert of wijzigt kost dat 10 dollar. Voor ons wel bedragen om overheen te komen, in ruil voor een hoop rust. Bovendien waren we ter plekke geen tijd kwijt om naar campings te zoeken. Je zou ook op de NP-site kunnen kijken of er, en hoeveel, plaats er nog beschikbaar is in jullie periode. Daar kan je ws. dan wel uit afleiden of je wel of niet wilt reserveren.
Tussen de NP's hadden we steeds een paar dagen dat we niets gereserveerd hadden, maar wel zelf gepland. Op een paar overnachtingen na, hebben we steeds overnacht wat we vooraf in gedachten hadden.
Ik zie dat je ook naar LA gaat. Mocht je ook naar Universal Studios gaan met de camper, dan kan het handig zijn om te weten dat je op de parkeerplaats van Universal mag overnachten. Wij vonden het geweldig: lekker de avond vooraf al een beetje sfeer proeven, 's morgens als eerste in het park en 's avonds konden we het zo laat maken als we wilden, ons bedje stond dichtbij op ons te wachten. En ja, wij maken dan gebruik van de voorzieningen (douche e.d.) in de camper. Dat vinden wij dan weer het voordeel van met een camper reizen.
Laatst gewijzigd door Miza op 22 aug 2008, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt de hele dag om er te komen en allerlei activiteiten te ondernemen en hoeft pas 's avonds richting camping te gaan. Voor mij geeft dat een hoop rust, ik zou dan toch steeds snel naar een camping willen om te weten of er toch wel plaats is. Maar ja, zo zit ik nou eenmaal in elkaar.
Precies, zo zit ik dus ook in elkaar!! Het geeft ons allebei heel veel rust om te weten dat ons plekje op ons wacht.
Mocht je ook naar Universal Studios gaan met de camper, dan kan het handig zijn om te weten dat je op de parkeerplaats van Universal mag overnachten. Wij vonden het geweldig: lekker de avond vooraf al een beetje sfeer proeven, 's morgens als eerste in het park en 's avonds konden we het zo laat maken als we wilden, ons bedje stond dichtbij op ons te wachten.
Prima tip ook trouwens!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Miza schreef: Je hebt de hele dag om er te komen en allerlei activiteiten te ondernemen en hoeft pas 's avonds richting camping te gaan.
Als wij in een druk park zitten of daar naar toe gaan rijden we eerst naar de campground, leggen een plek vast en hebben daarna de hele dag om van het park te genieten in de wetenschap dat ons plekje voor de nacht vrij is.
Er zijn trouwens in de NP's een heleboel campgrounds die je niet eens kan reserveren dat is allemaal first come, first served dus die kan je pas bij aankomst vastleggen, meestal wel voor meerdere dagen. Behalve de campground op de noordrim van de Grand Canyon die moet je elke morgen opnieuw vastleggen voor de volgende nacht.
mieke1980
Amerika-ontdekker

Bericht door mieke1980 »

Bedankt voor jullie (uiteenlopende) reacties!
We gaan er toch voor kiezen om niet hier in nederland de overnachtingen te boeken maar daar te zien. Vinden het ook niet heel erg als we niet in de parken zelf komen te staan maar net daarbuiten.
Nu vragen we ons alleen nog af of het mogelijk is om bijvoorbeeld de dag of aantal dagen voordat je op de betreffende campground aankomt telefonisch te reserveren? Iemand ervaringen hiermee?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is geen probleem, kan zelfs op de morgen van aankomst.
Zorg er zeker als je op een private campground wil reserveren wel voor dat je de credit card bij de hand hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer