Wij dachten dat we er vanaf waren maar de kinderen willen dit jaar tijdens de laatste dagen van onze reis in LA toch nog een dagje Disneyland doen, maar de vraag is nu in welk park?
We zijn al eens met ze in Disneyland Anaheim geweest (dat was vier jaar geleden, toen waren ze nog 11 en 9 jaar) en ook een keer of vier in Disneyland Parijs. Nu kunnen we in plaats van Disneyland ook naar Disney California Adventure Park gaan. De vraag is of dat leuker is dan Disneyland? Wij zijn er nog nooit geweest. Als ik naar de soort attracties op de site kijk, dan is Disney California Adventure Park meer iets voor Judith en Marijke dan voor ons. Voor ons is de Pirates of the Carribean al beweeglijk genoeg.
Als ik naar de openingstijden kijk, dan is Disney California Adventure Park in augustus open van 10 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds en Disneyland van 8 uur tot 's morgens tot 12 uur 's nacht. Dus bij Disneyland heb je meer waar voor je geld. De kaartjes zijn al duur genoeg ($66 per stuk). Een mogelijke oplossing zou zijn een kaartje te kopen dat toegang geeft tot beide parken op één dag maar dat kost al weer $91.
De vraag is, is het te doen de beide parken te combineren op een dag? (zonder alle attracties uiteraard op één dag te bezoeken; dat lukt zelfs niet voor één park). Een andere vraag is wie heeft er ervaring met Disney California Adventure Park? Is dat heel erg anders dan Disneyland?
Martin & Marianne schreef:Wij dachten dat we er vanaf waren maar de kinderen willen dit jaar tijdens de laatste dagen van onze reis in LA toch nog een dagje Disneyland doen, maar de vraag is nu in welk park?
We zijn al eens met ze in Disneyland Anaheim geweest (dat was vier jaar geleden, toen waren ze nog 11 en 9 jaar) en ook een keer of vier in Disneyland Parijs. Nu kunnen we in plaats van Disneyland ook naar Disney California Adventure Park gaan. De vraag is of dat leuker is dan Disneyland? Wij zijn er nog nooit geweest. Als ik naar de soort attracties op de site kijk, dan is Disney California Adventure Park meer iets voor Judith en Marijke dan voor ons. Voor ons is de Pirates of the Carribean al beweeglijk genoeg.
Als ik naar de openingstijden kijk, dan is Disney California Adventure Park in augustus open van 10 uur 's morgens tot 9 uur 's avonds en Disneyland van 8 uur tot 's morgens tot 12 uur 's nacht. Dus bij Disneyland heb je meer waar voor je geld. De kaartjes zijn al duur genoeg ($66 per stuk). Een mogelijke oplossing zou zijn een kaartje te kopen dat toegang geeft tot beide parken op één dag maar dat kost al weer $91.
De vraag is, is het te doen de beide parken te combineren op een dag? (zonder alle attracties uiteraard op één dag te bezoeken; dat lukt zelfs niet voor één park). Een andere vraag is wie heeft er ervaring met Disney California Adventure Park? Is dat heel erg anders dan Disneyland?
Martin
Hoi Martin,
Deze vraag is al vaker uitgebreid aan de orde geweest, dus met de zoekfunctie kun je wellicht ook een aantal andere topics vinden.
DCA is heel anders dan Disneyland. Anders van sfeer, heel anders van opzet, en niet te vergelijken met alle andere parken van Disney in Orlando of Europa. Mooie attracties, en de meesten ervan vind je niet in een van de andere parken. Zo is de achtbaan in dit park alleen al heel bijzonder! Maar ook de andere attracties zijn de moeite waard. Ik zou dus zeker voor DCA kiezen als ik jullie was, ik vind het zelf een van de leukste parken van Disney!
En als jullie van plan zijn om de hele dag te besteden, tot 12 uur, zou je inderdaad de hopper pas kunnen overwegen. Dan ga je na sluitingstijd van DCA alsnog naar Disneyland. Het is het geld wel waard.
Als je dat toch allemaal te duur vind, kunnen jullie ook overwegen om naar Knott's Berry Farm te gaan. Dat is een ander pretpark in Anaheim. Niet te vergelijken met Disney, maar toch wel erg leuk. Mooi van opzet, heel andere attracties, en ook de moeite van een bezoek waard! Dit is de website: http://www.knotts.com/
De kaartjes voor Knott's kosten $50, maar overal in de omgeving vind je kortingskaarten waarmee je nog $15 korting kunt krijgen per persoon (dat is althans mijn ervaring). Kijk op google of luister in Amerika naar de radioreclames om te horen hoe je die korting kunt verkrijgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Disney California Adventure vind ik het leukste Disneypark. Het is prachtig aangelegd met allemaal andere attracties. Als je al in Disneyland Anaheim en Disneyland Parijs geweest bent, zou ik zeker kiezen voor California Adventure. Topattractie is Soaring over California. Deze attractie is niet heftig, maar wel heel erg mooi en leuk.
Aangezien dit park California als thema heeft, raak je ook helemaal in Amerikaanse sferen. Je kunt eventueel nog na sluitingstijd door naar het andere park, maar ik denk dat je na een dag California Adventure genoeg gezien en gedaan hebt.
Martin & Marianne schreef:
Een andere vraag is wie heeft er ervaring met Disney California Adventure Park? Is dat heel erg anders dan Disneyland?
Martin
Wij gaan hier 26 en 27 juli heen maar daar heb je nu niets aan natuurlijk
Omdat we ongeveer 1,5 dag hebben kopen we een 2 daagse hopperpas, als je, net als wij dus, niet van achtbanen en allerlei andere draai-of neerstortapparaten houdt heb je denk ik genoeg tijd om het meeste te zien/doen.
M.a.w. ik zou dan toch voor de hopperpas gaan.
Wij hebben op 18 juli van dit jaar beide parken, Disneyland en California adventure, in 1 dag kunnen doen. De leuke attracties hebben we zelfs 2 of 3 x gedaan. Dit ging prima met behulp van "ridemax" . Een programma'tje dat niet duur is en werkt!!! Ik zou het iedereen aanraden. We hebben nergens langer dan 20 minuten hoeven wachten en meestal veel minder dan dat, terwijl anderen die dag een uur of langer moesten wachten. Hoe het werkt weet ik niet, maar we hebben de gok gewaagd en waren erg enthousiast. Ik was bang dat beiden parken niet te doen waren in 1 dag in het hoogseizoen, maar was nu blij dat we dat wel gedaan hebben.
California adventure park is toch wat anders, maar heeft ook een paar top attracties. Voor kleine kinderen zou ik toch vooral naar Disneyland gaan.
usa2008 schreef:Wij hebben op 18 juli van dit jaar beide parken, Disneyland en California adventure, in 1 dag kunnen doen. De leuke attracties hebben we zelfs 2 of 3 x gedaan. Dit ging prima met behulp van "ridemax" . Een programma'tje dat niet duur is en werkt!!! Ik zou het iedereen aanraden.
RideMax is a computer software program guaranteed to help you save time waiting in line at Walt Disney World and Disneyland.
RideMax allows you to specify the attractions you wish to ride during your visit, then uses a sophisticated scheduling algorithm to order your attractions so that the amount of time you spend in line is minimized.
Dikkie schreef: wat is ridemax dan en hoe werkt het?
Ik kende het ook niet en heb er net even op gegoogeld, zie http://www.ridemax.com . Bij sample plans krijg je een idee hoe het werkt. Kost 14,95 zie ik.
Wij hebben zonder ridemax ook beide parken op 1 dag gedaan (een zaterdag in augustus, kan het drukker?). CA was vrij rustig, zeker aan het begin van de dag. Halverwege de middag gingen we naar Disneyland en daar was het vreselijk druk, onaangenaam druk zelfs. Jammer was dat een aantal attracties niet open was, en dat veel attracties (tijdelijk) dicht waren in verband met de optocht en andere shows. 's Avonds was het zo donker dat we elkaar bijna vast moesten houden om elkaar niet kwijt te raken, en we konden de fast lane bij de Splah Mountain niet vinden omdat de bordjes niet meer te zien waren. Kortom: CA was een succes, Disneyland viel wat tegen.
Ik vind Disney's California Adventure een erg leuk park! Als je er in het weekend bent, zou ik zeker voor dit park kiezen en niet voor het Disneyland park zelf. Je schrijft dat je dacht er vanaf te zijn, maar dat de kinderen toch nog wel graag een dagje Disney willen doen. In dat geval zou ik helemaal voor California Adventure kiezen. Het park heeft niet zo zeer de magische Disney sfeer, maar juist een echte Californische sfeer. Er zijn veel leuke bewegelijke attracties, zoals de California Screamin', Mulholland Madness, Toy Story Mania en Tower of Terror, maar er zijn ook aardig wat minder bewegelijke attracties die heel erg mooi zijn. Natuurlijk de 3D shows Muppet Vision 3D en It's Tough to Be A Bug, maar ook de prachtige film Golden Dreams met Whoopi Goldberg. Daarnaast kan je een kijkje nemen in een tortilla fabriek, een bakkerij, en een hele mooie tour maken bij Disney Animation. En dan is er ook nog de schitterende Aladdin musical! Niet beweegelijk, niet de typische Disney attracties die je in de andere parken hebt, maar wel heel erg leuk en interessant! En er zijn ook attracties die redelijk bewegelijk zijn, waaronder de Grizzly River Run en Monsters, Inc. De mooiste attractie van het park vind ik Soarin'. De attractie beweegt zelf niet, maar je hebt het idee dat je over de mooiste plekjes van California zweeft. Een echte aanrader!
Het is ook een stuk minder druk dan in Disneyland, wat het heel relaxed maakt om doorheen te lopen. Je kan ervoor kiezen om een hopperpas te nemen en 's avonds naar het andere park te gaan, maar hou er rekening mee dat het hier juist dan erg druk kan zijn. Ik weet niet in welke periode jullie gaan, maar met name in het weekend komen hier 's avonds erg veel locals. Er zijn soms 2 voorstellingen van Fantasmic, wat de omgeving van Frontierland, New Orleans Square en Critter Country moeilijk tot niet begaanbaar maakt. Ook wordt er voor en na het vuurwerk een groot gedeelte van Fantasyland en ToonTown afgesloten, waardoor je eigenlijk alleen nog naar Tomorrowland en Adventureland kan. Tussen het vuurwerk en Fantasmic is het helemaal moeilijk om ergens te komen (ook adventureland), maar zodra de 2e show van Fantasmic begint, is het overal stil en kan je zonder ergens te moeten wachten de attracties doen. Zodra Fantasmic is afgelopen is het weer erg druk en kan ik je aanraden om niet naar Adventureland, Frontierland, New Orleans Square of Critter Country te gaan. Het ziet dan zwart van de mensen en er is vaak geen doorkomen aan. Je kan wel achter Big Thunder Mountain langs lopen naar Fantasyland. Dat is na de eerste show uitgesloten, maar na de tweede show is het wel toegankelijk en ook een stuk rustiger dan de overige gebieden.
Als jullie besluiten om een hopperpas te nemen, dan raad ik aan om 's ochtends als eerste naar het Disneyland Park te gaan voor de Finding Nemo Submarine Voyage. Later op de dag staan hier enorme wachtrijen van een uurtje of 2. Ook 's avonds sta je hier nog urenlang in de rij. Het is een leuke ride, maar wel eentje die je meteen 's ochtends moet doen. Have fun!
Ridemax adviseert juist om eerst naar Disneyland te gaan en daar om 7.00 uur al in de rij te staan. Disneyland is in de regel wat drukker, maar het minst in de ochtend. Je gaat dus beter 's middags pas naar California Adventure. Wij zijn 's avonds weer terug gegaan naar Disneyland.
Disneyland vonden we allemaal net iets leuker. Maar we waren blij dat we beiden parken deden in 1 dag, want anders waren we om 14.00 uur wel al klaar geweest.
We zijn net terug uit de VS en hebben 3 dagen (met een hopper-pas) beide parken bezocht. Het was voor mij mijn eerste Disney-ervaring en ik heb ervan genoten. Topattractie in California Adventure park vond ik (ook) Soarin'. Je "vliegt" dan als het ware over alle mooie plekken van de staat, gecombineerd met prachtige beelden. Ook word je bij sommige plekken nog aangenaam verrast met de geuren die bij die desbetreffende streek horen. Echt een must-see/do voor iedereen die naar dit park gaat. Disneyland vond ik overigens ook prachtig, mooi gemaakt, schoon en een goeie sfeer.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.