Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
voordelen-nadelen laptop meenemen
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: voordelen-nadelen laptop meenemen
Ik laad al mijn foto's in via Picasa. De foto's die ik online wil zetten verklein ik via de exportfunctie van Picasa naar een aparte map op mijn eigen PC. Ik exporteer ze dan op 800 pixels. Dat is de maat die ik gebruik om te uploaden naar ons fotoalbum: http://nieuwenoord.magix.net. De betaalde versie (49 euro voor een jaar) kan héél veel foto's bevatten en omdat ik ze klein exporteer, neemt het uploaden niet zoveel tijd.
De originele foto's blijven dus gewoon op mijn pc staan, want dat grote formaat heb ik zeker nodig voor mijn fotoalbums die ik later maak.
Foto's die ik gebruik voor in mijn verslag upload ik wel naar Photobucket, daar krijg ik direct de goede codes om ze te plakken.
De originele foto's blijven dus gewoon op mijn pc staan, want dat grote formaat heb ik zeker nodig voor mijn fotoalbums die ik later maak.
Foto's die ik gebruik voor in mijn verslag upload ik wel naar Photobucket, daar krijg ik direct de goede codes om ze te plakken.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hi,
Wij hebben sinds afgelopen vrijdag een Asus eee PC (de 1000H versie) thuis.
Daar kun je alles meedoen wat met een 'grote' laptop ook kan.
Het ding is kleiner dan een A4-tje en weegt ongeveer 1,5 kg (incl batterij)
Afgelopen vakantie hadden we niets meegenomen (want we hadden geen laptop)
en dat was toch vaak lastig.
Waar een aantal jaren terug nog vaak een PC in de lobby stond is nu het WiFi populair.
En dan doe je niet veel zonder laptop.
Groetjes
Bert.
Wij hebben sinds afgelopen vrijdag een Asus eee PC (de 1000H versie) thuis.
Daar kun je alles meedoen wat met een 'grote' laptop ook kan.
Het ding is kleiner dan een A4-tje en weegt ongeveer 1,5 kg (incl batterij)
Afgelopen vakantie hadden we niets meegenomen (want we hadden geen laptop)

Waar een aantal jaren terug nog vaak een PC in de lobby stond is nu het WiFi populair.
En dan doe je niet veel zonder laptop.
Groetjes
Bert.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerikafan
ik ken de laptop en ben ook van plan eenje te kopen (wel de Acer Aspire One en niet de EEE)... Maar dat zal voor enige tijd na de reis zijn...
Waarom niet direct daar aanschaffen ? is veel goedkoper en je mag tegenwoordig toch veel meer meenemen uit de USAmichachael schreef:ik ken de laptop en ben ook van plan eenje te kopen (wel de Acer Aspire One en niet de EEE)... Maar dat zal voor enige tijd na de reis zijn...
Ikt wijfel ook nog of ik hem mee zal nemen. aan de andere kant mijn iphone heeft ook wifi dus daar moet ik ook mee online kunnen lijkt me.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat je meer mag meenemen is pas vanaf 1 december.trapson schreef:Waarom niet direct daar aanschaffen ? is veel goedkoper en je mag tegenwoordig toch veel meer meenemen uit de USAmichachael schreef:ik ken de laptop en ben ook van plan eenje te kopen (wel de Acer Aspire One en niet de EEE)... Maar dat zal voor enige tijd na de reis zijn...
Ikt wijfel ook nog of ik hem mee zal nemen. aan de andere kant mijn iphone heeft ook wifi dus daar moet ik ook mee online kunnen lijkt me.

Nu is het nog € 175 pp, lees hier meer.
-
- Amerikafan
als mn vriendin niets meeneemt, mogen we dan de waarde delen?
want 2*175 is genoeg voor de acer aspire one. Ja ik twijfel zelf nog of ik mn iPhone ga meenemen want de mijne komt v USA en er moest bij terugkomst geen douanekosten betaald worden (geluk gehad). Maar als ik m nu meeneem, bestaat de kans dat ik nu wél ga moeten betalen, niet?
Hoewel.... Het is een 1st gen iPhone,die niet meer worden verkocht wat wel eens ee sterk argument zou kunne zijn moest de douane moeilijk doen....
Ps: deze post wordt trouwens met mn iPhone geschreven vanuit de woonkamer :p

Hoewel.... Het is een 1st gen iPhone,die niet meer worden verkocht wat wel eens ee sterk argument zou kunne zijn moest de douane moeilijk doen....
Ps: deze post wordt trouwens met mn iPhone geschreven vanuit de woonkamer :p

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Annie geeft hierboven de link naar de website van de douane, waar je dit soort dingen kan terugvinden.michachael schreef:als mn vriendin niets meeneemt, mogen we dan de waarde delen?want 2*175 is genoeg voor de acer aspire one.
Je zou dan hier uitkomen en daar lees je:
Als u meer wilt meenemen, dan betaalt u belasting over het deel dat uitkomt boven het maximum. Alle andere goederen, waar geen maximumhoeveelheden voor gelden, mag u tot een maximum van € 175 per persoon belastingvrij invoeren. Dit betekent dat als u een artikel koopt met een waarde van meer dan € 175, u bij terugkomst in Nederland over het gehele aankoopbedrag belasting moet betalen. Het maakt niet uit of u de artikelen hebt gekocht in een belastingvrije winkel. Reist u met meer personen, dan mag u het aankoopbedrag niet verdelen met uw reisgenoten.
Voorbeeld:
Een echtpaar koopt een camera van € 300. Zij moeten dus over het volledige bedrag belasting betalen.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben net terug van een rondje met de motor van ruim 4 dagen. Gezien de beschikbare bagageruimte was een laptop meenemen niet echt een optie. Toch konden we contact houden via email en internet dankzij de iPod Touch met ingebouwde WiFi die gewoon in mijn broekzak past. Niet echt een praktische oplossing als je grote lappen tekst moet typen, maar als je geen live reisverslag bijhoud is het een redelijk alternatief, en geen gesleep met een veel grotere laptop.
Wat ik me dus afvraag; hoe nemen jullie dat ding mee? In handbagage of gewoon in je koffers?
Vorige keer dat ik naar NY ging hebben we hem bij de handbagage gehouden. Maar eigenlijk was het helemaal niet handig. In het vliegtuig gebruik je hem eigenlijk niet eens.
Als je door de douane heen moet moet hij uit de tas, wat ook weer zon gedoe geeft. En ik ben dan toch altijd een beetje zenuwachtig voor dat gepiep en al die streng kijkende en pratende mensen.
Vorige keer dat ik naar NY ging hebben we hem bij de handbagage gehouden. Maar eigenlijk was het helemaal niet handig. In het vliegtuig gebruik je hem eigenlijk niet eens.
Als je door de douane heen moet moet hij uit de tas, wat ook weer zon gedoe geeft. En ik ben dan toch altijd een beetje zenuwachtig voor dat gepiep en al die streng kijkende en pratende mensen.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
De laptop gaat gewoon mee in de handbagage, er zijn mensen die hem wel gebruiken onderweg.
Maar als ik zie hoe er met de bagage om wordt gegaan, geloof ik nooit dat dat goed is voor de laptop.
En als je pech hebt dat je bagage niet aankomt, geen laptop.
Maar als ik zie hoe er met de bagage om wordt gegaan, geloof ik nooit dat dat goed is voor de laptop.
En als je pech hebt dat je bagage niet aankomt, geen laptop.
Laatst gewijzigd door Annie op 23 aug 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij nemen de laptop altijd mee in de handbagage, gewoon in een laptoptas. Nee, je gebruikt hem onderweg niet (wij niet tenminste) maar in de koffer gaat de laptop het niet overleven ben ik bang. Erg kwetsbaar en ze gaan niet zachtzinnig met je bagage om.
Ja, het is even een beetje gedoe bij de douane, maar liever dat dan een kapotte laptop bij aankomst.
Ja, het is even een beetje gedoe bij de douane, maar liever dat dan een kapotte laptop bij aankomst.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
-
- Amerika-expert
Beetje off-topic: waarom de Acer en niet de eee (ik sta op het punt om een eee te kopen, MET XP! niet van de Acer gehoord)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mijn laptop gaat altijd mee in mijn handbagage. Ik heb een trolley waar voorin een speciaal vak voor de laptop zit. Ideaal, ik grijp hem er zo uit bij de security. Ik gebruik mijn laptop onderweg wel, vaak zit ik te internetten tijdens het wachten op de vlucht en ook bij een overstap is het heerlijk om even te kunnen MSN-en of internetten op het vliegveld.
Daarnaast heb ik al een paar keer een toestel getroffen met stroom. Ik doe dan spelletjes op mijn laptop of kijk zelfs een film, ik vind mijn eigen scherm veel fijner dan die in het vliegtuig. Vorig jaar heb ik tussen Newark en Amsterdam heel hard gewerkt aan mijn fotoboeken bij Albumprinter. De foto's had ik allemaal al bewerkt en gesorteerd en zo kon ik bij thuiskomst direct mijn boeken bestellen. Dat was namelijk op 25 oktober en op 3 november was toen de Alles Amerika-meeting. Mijn boeken waren klaar en konden mee naar de meeting!
Eerlijk gezegd dacht ik dat ik zelfs ergens gelezen had dat een laptop niet eens in de ruimbagage mag. Enne, er raken mij teveel koffers kwijt!
Daarnaast heb ik al een paar keer een toestel getroffen met stroom. Ik doe dan spelletjes op mijn laptop of kijk zelfs een film, ik vind mijn eigen scherm veel fijner dan die in het vliegtuig. Vorig jaar heb ik tussen Newark en Amsterdam heel hard gewerkt aan mijn fotoboeken bij Albumprinter. De foto's had ik allemaal al bewerkt en gesorteerd en zo kon ik bij thuiskomst direct mijn boeken bestellen. Dat was namelijk op 25 oktober en op 3 november was toen de Alles Amerika-meeting. Mijn boeken waren klaar en konden mee naar de meeting!
Eerlijk gezegd dacht ik dat ik zelfs ergens gelezen had dat een laptop niet eens in de ruimbagage mag. Enne, er raken mij teveel koffers kwijt!
-
- Amerikafan
bwa, vind het design veel mooier (vooral de blauwe dan) en Acer omdat mijn huidige 17" laptop ook van Acer is en ik ben er heel tevreden van.... Anderzijds biedt de EEE voor 50 euro meer aan... 12GB ipv 8 GB bij Acer, 1GB ram ipv 512 bij Acer, 1.2 MP webcam ipv 0.3 MP bij Acer....Bennogr schreef:Beetje off-topic: waarom de Acer en niet de eee (ik sta op het punt om een eee te kopen, MET XP! niet van de Acer gehoord)
Acer Aspire One (check YouTube en Google voor de reviews).
Laptop tijdens een lange (2-3weken of meer) rondreis door USA is eigenlijk onmisbaar.
Wifi heb je gratis in vrijwel alle motels en anders tegen een geringe bijbetaling en internet vind ik toch eigenlijk onmisbaar tegenwoordig. Laptop is echt niet alleen voor als je een uitgebreid live verslag wil bijhouden, dat is voor mij een bijzaak en daar kom ik eigenlijk bijna nooit aan toe, dat is echt alleen als ik tijd over heb en ik verveel me.
Er zijn natuurlijk mensen die uren lang van te voren tot in details alles plannen en boeken maar zelf vind ik het handiger om alleen grote dingen van tevoren vast te zetten en alle andere dingen hooguit paar dagen ervoor te boeken. Dan kan je eigenlijk niet zonder internet, denk niet alleen aan hotels maar ook aan toegangskaartjes voor pretparken, dinnershows en andere attracties. Via internet paar dagen ervoor boeken is makkelijk en snel. Dan ben je in een grote stad en je wil weten wat je kan doen, hoe laat het open is etc etc; Internet! Internet is ook verdomd handig voor weatherforcasts, recente info mbt bosbranden, wegafsluitingen etc, om te kijken of je creditcardafschrijvingen kloppen etc. En zoals Nieuwenoord al zei; tijdens lange vluchten en zeker op airports is het ook ideaal. Vaak ben je daar uren aan het wachten en met je laptop kan je gelijk je fotos bewerken, sorteren, hotels boeken etc.
Wat ook nog eens handig is van je laptop; een keer per 3 dagen ofzo alle fotos en filmpjes in je laptop zetten want als je camera gestolen wordt of je raakt het kwijt, dan ben je niet al je fotos kwijt. Laptop kan je natuurlijk ook kwijtraken maar dat is minder waarschijnlijk want die neem je niet overal mee naartoe en via je laptop kan je ook je fotos op een groot scherm alvast bekijken en eventueel gelijk uploaden op internet. Verder heb ik in mn laptop ook heleboel PDF handleidingen opgeslagen zodat ik ook offline alle info had over hiking trails etc in de parken; super handig en zo een laptop is lichter dan 10 kilo papier.
Nadelen vind ik niet zo zwaar wegen;
- 'Extra baggage'
Stelt niets voor, als je met 2 personen 50 kilo of meer aan bagage hebt dan is een laptop van 2 kilo natuurlijk niets. En ik heb het nooit ergens moeten rondzuilen, altijd achtergelaten in de hotelkamers of in de auto.
- 'Douane problemen'
Als je een splinternieuwe laptop hebt kan je voor de zekerheid een bonnetje meenemen om gezeik met douane te voorkomen. En ik denk dat je echt heeeel erg veel pech moet hebben als iemand zover gaat dat ze alle bestanden van je laptop gaan bekijken. En zolang je geen terroristische plannen of k*nd*rp*rn* op hebt is er niets aan de hand.
- 'Afleiding'
Dat hou je met alles, er is altijd gevaar dat je ineens nog iets voor je werk gaat doen maar daar kies je zelf voor. Feit is wel dat je vooral tijdens een rondreis veel momenten hebt dat als je niet zelf moet rijden en genoeg hebt genoten van uitzicht of kan gaan vervelen of iets nuttig of minder nuttig kan doen op je laptop.
* Note mod - Marco
Een paar letters uit een woord verwijderd. Omdat de forumpagina's door zoekmachines worden gescand bestaat de mogelijkheid dat een bepaald genre woorden veel spam gaan aantrekken en daar hebben wij op het forum geen behoefte aan.
Wifi heb je gratis in vrijwel alle motels en anders tegen een geringe bijbetaling en internet vind ik toch eigenlijk onmisbaar tegenwoordig. Laptop is echt niet alleen voor als je een uitgebreid live verslag wil bijhouden, dat is voor mij een bijzaak en daar kom ik eigenlijk bijna nooit aan toe, dat is echt alleen als ik tijd over heb en ik verveel me.
Er zijn natuurlijk mensen die uren lang van te voren tot in details alles plannen en boeken maar zelf vind ik het handiger om alleen grote dingen van tevoren vast te zetten en alle andere dingen hooguit paar dagen ervoor te boeken. Dan kan je eigenlijk niet zonder internet, denk niet alleen aan hotels maar ook aan toegangskaartjes voor pretparken, dinnershows en andere attracties. Via internet paar dagen ervoor boeken is makkelijk en snel. Dan ben je in een grote stad en je wil weten wat je kan doen, hoe laat het open is etc etc; Internet! Internet is ook verdomd handig voor weatherforcasts, recente info mbt bosbranden, wegafsluitingen etc, om te kijken of je creditcardafschrijvingen kloppen etc. En zoals Nieuwenoord al zei; tijdens lange vluchten en zeker op airports is het ook ideaal. Vaak ben je daar uren aan het wachten en met je laptop kan je gelijk je fotos bewerken, sorteren, hotels boeken etc.
Wat ook nog eens handig is van je laptop; een keer per 3 dagen ofzo alle fotos en filmpjes in je laptop zetten want als je camera gestolen wordt of je raakt het kwijt, dan ben je niet al je fotos kwijt. Laptop kan je natuurlijk ook kwijtraken maar dat is minder waarschijnlijk want die neem je niet overal mee naartoe en via je laptop kan je ook je fotos op een groot scherm alvast bekijken en eventueel gelijk uploaden op internet. Verder heb ik in mn laptop ook heleboel PDF handleidingen opgeslagen zodat ik ook offline alle info had over hiking trails etc in de parken; super handig en zo een laptop is lichter dan 10 kilo papier.
Nadelen vind ik niet zo zwaar wegen;
- 'Extra baggage'
Stelt niets voor, als je met 2 personen 50 kilo of meer aan bagage hebt dan is een laptop van 2 kilo natuurlijk niets. En ik heb het nooit ergens moeten rondzuilen, altijd achtergelaten in de hotelkamers of in de auto.
- 'Douane problemen'
Als je een splinternieuwe laptop hebt kan je voor de zekerheid een bonnetje meenemen om gezeik met douane te voorkomen. En ik denk dat je echt heeeel erg veel pech moet hebben als iemand zover gaat dat ze alle bestanden van je laptop gaan bekijken. En zolang je geen terroristische plannen of k*nd*rp*rn* op hebt is er niets aan de hand.
- 'Afleiding'
Dat hou je met alles, er is altijd gevaar dat je ineens nog iets voor je werk gaat doen maar daar kies je zelf voor. Feit is wel dat je vooral tijdens een rondreis veel momenten hebt dat als je niet zelf moet rijden en genoeg hebt genoten van uitzicht of kan gaan vervelen of iets nuttig of minder nuttig kan doen op je laptop.
* Note mod - Marco
Een paar letters uit een woord verwijderd. Omdat de forumpagina's door zoekmachines worden gescand bestaat de mogelijkheid dat een bepaald genre woorden veel spam gaan aantrekken en daar hebben wij op het forum geen behoefte aan.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij nemen de laptop ook altijd mee.
Voordelen:
1) bijhouden weblog
2) contact met thuisfront
3) foto's opladen
4) opzoeken van laatste zaken zoals weerbericht, file meldingen en eventueel boeken hotel
Nadelen:
1) het gesleep maar ook dat valt mee doordat we de laptop in een kleine trolley dragen
2) je bent toch wel snel geneigd om meer te doen, meer e-mails te sturen, online de krant lezen waardoor je "vakantie-tijd" mist
3) de stress als WIFI in je hotel niet werkt!!
Maar, we nemen hem over 2 weken zeker weer mee
(hopelijk volgend jaar ook zo'n klein 9 inch laptopje
)
Gr.
Reny
Voordelen:
1) bijhouden weblog
2) contact met thuisfront
3) foto's opladen
4) opzoeken van laatste zaken zoals weerbericht, file meldingen en eventueel boeken hotel
Nadelen:
1) het gesleep maar ook dat valt mee doordat we de laptop in een kleine trolley dragen
2) je bent toch wel snel geneigd om meer te doen, meer e-mails te sturen, online de krant lezen waardoor je "vakantie-tijd" mist
3) de stress als WIFI in je hotel niet werkt!!
Maar, we nemen hem over 2 weken zeker weer mee

(hopelijk volgend jaar ook zo'n klein 9 inch laptopje

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1669 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-