Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geen (gratis) maaltijden meer bij United

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Geen (gratis) maaltijden meer bij United

Bericht door Rob »

Je kan/mag in de taxfree zone drinken kopen, dat wordt in een speciale zak gedaan die je mee aan boord mag nemen.
Zo gaat het op Schiphol, hoe het op Zaventem gaat kan ik je over een maand vertellen.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Dat heb ik nooit geweten! Moet wel zeggen dat ik de prijs voor een half litertje spa blauw echt schandalig hoog vind en zal deze dus ook niet kopen.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Dat wordt dan nog minder meenemen in de handbagage, want daar moeten dan flesjes water en snacks in... Wij vliegen op 6 november terug, via Dulles.

Over dat drinken kopen op Schiphol; mag je die dan wel openmaken in het vliegtuig? Want vorig jaar werden er bij ons een paar stewardessen bijna hysterisch toen dat gebeurde en degene die dat water wilde opdrinken kon het inleveren.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

dat vind ik straf! ik dacht altijd dat de prijs van een maaltijd in het ticket inbegrepen was. dus we betalen meer voor minder :?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Misschien moet je het topic helemaal vanaf het begin lezen. :wink:
Er is een reden voor dat er geen maaltijden meer verstrekt zullen worden.
jos58

Bericht door jos58 »

Aan ieder voordeel kleeft een nadeel
Voordeel 1 Het vliegtuig is lichter geladen dus een kortere vliegtijd
voordeel 2 Je hoeft niet meer na te denken over chicken or pasta
voordeel 3 Geen spierpijn meer in je schouders en ook geen blauwe plekken van je buurman
en dat is wederzijds,dus geen elleboog in je oog.
voordeel 4 Geen wachttijden ,dus kun je gaan en staan waar je wilt zonder al die bende die er over blijft
nadeel het is toch wel een soort van onderbreking.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voordeel 1- onzin, de maaltijden gaan gewoon mee, alleen moet je ervoor betalen. :)
Voordeel 2- ook onzin, je moet nu nadenken over welke maaltijd je wilt kopen. :)
Voordeel 3- daar heb ik nog nooit last van gehad, maar je kunt nog steeds maaltijden kopen, dit voordeel gaat ook niet op dus.
Voordeel 4- zie bovenstaande.

Het nadeel is geen nadeel, je kunt er gewoon voor kiezen een maaltijd te kopen, en zo weer je eigen onderbreking verzorgen. :)

Kortom er zijn volgens mij geen voordelen verbonden aan het niet meer gratis verstrekken van maaltijden, het wordt wel makkelijker om ervoor te kiezen om gewoon niets te eten. :D
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voordeel 1 Het vliegtuig is lichter geladen dus een kortere vliegtijd
Zal niet opgaan, veel maatschappijen willen wat langzamer gaan vliegen om zo brandstof te sparen. :mrgreen:
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

jos58 schreef:Aan ieder voordeel kleeft een nadeel
Hihi, je weet wel weer op een leuke manier een zinloze discussie te starten! :twisted: :twisted: Super!!! :D :D
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

jos58 schreef:Aan ieder voordeel kleeft een nadeel
voordeel 2 Je hoeft niet meer na te denken over chicken or pasta
:lol: :lol:
Ik dacht precies hetzelfde toen ik dit topic begon te lezen. Eet al een hele tijd niet meer aan boord. Word al misselijk van de geur en wordt niet vrolijk van de smaak.

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Als het vervelendste gevolg is dat je dan voortaan zelf eten mee moet nemen vind ik het nog niet eens zo'n probleem. Erger vind ik dat je geen drinken meer verstrekt krijgt ( of geldt de regel alleen voor eten? Ik zag het niet specifiek benoemd staan, maar ga daar dan ook meteen maar vanuit). Zoals al eerder aangegeven mag je bij mijn weten geen "verzegelde" zakjes openen onderweg. Als die liquid regel verdwijnt heb je tenminste nog een keuze om te kopen of zelf mee te nemen, nu is die keuze er niet en ben je verplicht om je drinken ( vaak tegen belachelijk hoge prijzen) te kopen.Met 4 personen tikt dat lekker aan, en mag je er wel voor zorgen voldoende cash mee te nemen.
Wij vliegen "altijd"met United omdat ze Washington als thuishaven hebben, en we op deze manier met gratis stop-over ons verblijf bij familie ( bij Washington) goedkoop kunnen combineren met een andere bestemming. Maar die stop-overs zullen eerdaags dan ook wel weer niet meer gratis zijn, daar valt natuurlijk ook nog geld uit te slepen in de toekomst.

Groeten, Ilse
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Op Schiphol kan je gewoon in de winkels flesjes drinken kopen (wel duur) en deze laten sealen. Dan kunnen ze gewoon mee aan boord.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
ORANGE
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door ORANGE »

Op een transatlantische vlucht geen hapje is wel erg lang. Maar voor het eten wat bij United verstrekt werd heb ik geen dollar over.
Dan koop ik liever iets op het vliegveld wat ik zelf ook lekker vind. Alleen jammer dat je dan halverwege de vlucht niet iets 'warms' kan eten.

Maar de vluchten met United worden ook al aardig duur, dus misschien vliegen we daar helemaal niet meer mee......(hoezo, uit de markt prijzen)

diny
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Dus als ik het goed begrijp,kunnen wij op 26 september nog een "gratis" maaltijd verwachten met United. Als we terugvliegen in oktober dienen we een maaltijd te kopen.
Ik lees dat veel mensen de maaltijd niet zullen missen. Persoonlijk vind ik het wel prettig een maaltijd aan boord. Acht a tien uur zo zonder eten....daar wordt ik niet vrolijk van.
Maar goed...het wordt er allemaal niet beter op.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

Het zou inderdaad ingaan vanaf 1 oktober, en volgens de meeste bronnen enkel op vluchten tussen IAD en Europa...
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Op de website van United hier nog geen concrete aanwijzingen van gezien dat de maaltijden vanaf 01 oktober niet meer worden verstrekt op vluchten van en naar Europa,want daar gaat het nu om. In de Wall Street Journal was een artikel te lezen dat inderdaad vanaf medio oktober er geen maaltijden meer verstrekt zullen worden .Op azie vluchten zouden volgens dat artikel nog gewoon maaltijden geserveerd worden.
Erg tegenstrijdig allemaal. We zullen wel zien over een paar weken :wink:
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Het staat een beetje verstopt op de site. Via Home > Services & information > In-flight services > Meal and beverage service > International meal service, krijg je dit:

http://www.united.com/page/article/0,6722,51502,00.html en onderaan deze pagina staat duidelijk dat ze vanaf 1 oktober 2008 tussen IAD en Europa geen gratis maaltijden meer verstrekken.
jos58

Bericht door jos58 »

Wat een gedoe allemaal om een bordje macaroni.
Het is allemaal helemaal niet zo moeilijk,er zijn nog meer vliegtuigmaatschappijen. :mrgreen:
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Vooropgesteld dat wij er niet erg rouwig om zijn, lijkt het er op dat de maatregel op den duur nog wat verder gaat.
Staat er in onze itinerary voor Oktober op de heenvlucht nog lunch en snack (en terug alleen refreshments), voor onze Februari reis staat op de heenvlucht AMS-IAD alleen nog refreshments.

Dus het ziet er naar uit dat de volgende stap alleen nog betaald eten zal zijn, zowel heen als terug.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Misschien een domme vraag, maar wat verstaat men dan onder refreshments?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer