Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Onze eerste Amerikereis
Onze eerste Amerikereis
Volgend jaar willen we met 6 man (22/23 jaar dan) voor de eerste keer naar het Zuidwesten van Amerika. Gisteren hebben we voor het eerst met elkaar overlegd en kwamen we tot de volgende route.
Dag 1: vlucht A'dam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York, 's avonds vlucht naar LA
Dag 4: LA
Dag 5: Universal Studios
Dag 6: LA - Scottsdale/Phoenix (lange afstand, alternatief?)
Dag 7: Scottsdale/Phoenix - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Lake Powell
Dag 11: Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: terug
Wat denken jullie van dit schema? Is het haalbaar? Is het haasten? Missen we dingen? Zitten er juist overbodige dingen in?
Dan nog een vraagje over kamperen in Grand Canyon, Lake Powell en in Yosemite. Is dit met een tent te doen of is een kabin beter? De rest van de reis zullen waarschijnlijk hotels worden.
Dag 1: vlucht A'dam - New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York, 's avonds vlucht naar LA
Dag 4: LA
Dag 5: Universal Studios
Dag 6: LA - Scottsdale/Phoenix (lange afstand, alternatief?)
Dag 7: Scottsdale/Phoenix - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 10: Monument Valley - Lake Powell
Dag 11: Lake Powell - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Zion
Dag 13: Zion - Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - Death Valley
Dag 16: Death Valley - Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - SF
Dag 19: SF
Dag 20: SF
Dag 21: terug
Wat denken jullie van dit schema? Is het haalbaar? Is het haasten? Missen we dingen? Zitten er juist overbodige dingen in?
Dan nog een vraagje over kamperen in Grand Canyon, Lake Powell en in Yosemite. Is dit met een tent te doen of is een kabin beter? De rest van de reis zullen waarschijnlijk hotels worden.
-
- Amerikakenner
Persoonlijk zou ik ietwat meer dagen inplannen voor de national parken zoals zion/bryce.
Ik begrijp je schema misschien ietwat verkeerd maar bedoel je dat je op bv dag 11 naar bryce rijdt. Dag 12 in bryce doorbrengt en dan ook weer naar zion gaat???
Ik zou het zo doen:
dag 11 naar bryce rijden.
dag 12 in bryce
dag 13 naar zion (in de avond)
dag 14 zion
dag 15 weer verder.
Dan heb je vindt ik nog te weining van de parken gezien maar iig meer dan nu.
Ik zou wat inkorten op de las vegas tijd. Het is leuk om te zien maar na een avond over de strip heb ik het wel gezien. Aangezien jullie ook naat de grand canyon en death valley gaan kan de inkorting dus
dag 15 aankomts in LV (het liefst rond 16:00 aankomen, heb je nog de hele avond)
dag 16 death valley.
verder een heel leuke reis. Probeer ook wel wat rust in te bouwen. Nu ben je echt aan het haasten
Ik begrijp je schema misschien ietwat verkeerd maar bedoel je dat je op bv dag 11 naar bryce rijdt. Dag 12 in bryce doorbrengt en dan ook weer naar zion gaat???
Ik zou het zo doen:
dag 11 naar bryce rijden.
dag 12 in bryce
dag 13 naar zion (in de avond)
dag 14 zion
dag 15 weer verder.
Dan heb je vindt ik nog te weining van de parken gezien maar iig meer dan nu.
Ik zou wat inkorten op de las vegas tijd. Het is leuk om te zien maar na een avond over de strip heb ik het wel gezien. Aangezien jullie ook naat de grand canyon en death valley gaan kan de inkorting dus
dag 15 aankomts in LV (het liefst rond 16:00 aankomen, heb je nog de hele avond)
dag 16 death valley.
verder een heel leuke reis. Probeer ook wel wat rust in te bouwen. Nu ben je echt aan het haasten
Dag 11 zouden we inderdaad naar Bryce rijden en hier een deel van de dag doorbrengen. Vervolgens in de loop van dag 12 (eerst nog een stuk Bryce) naar Zion rijden en hier ook weer een avond en deel van de volgende dag doorbrengen. Vervolgens naar Las Vegas, waar je dan in de namiddag aan zou komen.
Verder denk ik dat wij aan 1 avondje Las Vegas niet genoeg hebben. Misschien een uitstapje naar de Hooverdam in de ochtend, beetje relaxen bij een wat luxer hotel dan de rest van de reis? Die dag vermaken we ons in ieder geval denk ik!
Verder denk ik dat wij aan 1 avondje Las Vegas niet genoeg hebben. Misschien een uitstapje naar de Hooverdam in de ochtend, beetje relaxen bij een wat luxer hotel dan de rest van de reis? Die dag vermaken we ons in ieder geval denk ik!
Wat je ook kunt doen is vanaf Los Angeles naar Las Vegas rijden in plaats van Phoenix, daar 1 nacht blijven en doorrijden naar Grand Canyon en de rest van je route rijden. Je kunt dan de tweede keer dat je in Las Vegas komt ook weer 1 nacht blijven en daarna doorrijden. Dan heb je in ieder geval twee avonden in Las Vegas en hoef je ook die lange rit van LA naar Phoenix niet te maken (tenzij je natuurlijk heel graag naar Phoenix wilt). Bovendien heb je dan een nacht extra ergens te besteden, bijvoorbeeld in Bryce.
Kamperen met een tent is goed te doen in Grand Canyon en Yosemite (Lake Powell hebben we niet gekampeerd, dus daar kan ik je niet bij helpen). Wij gingen vorig jaar begin augustus naar de Grand Canyon, dan is het daar wel behoorlijk warm, dus uitslapen in je tentje wordt lastig.
Kamperen met een tent is goed te doen in Grand Canyon en Yosemite (Lake Powell hebben we niet gekampeerd, dus daar kan ik je niet bij helpen). Wij gingen vorig jaar begin augustus naar de Grand Canyon, dan is het daar wel behoorlijk warm, dus uitslapen in je tentje wordt lastig.
Laatst gewijzigd door Lanos op 09 jun 2005, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
allo,
eens na te pluizen tijdens de winterse voorbereidingsmaanden:
- grand canyon naar monument valley en de volgende dag terug. is veel kilometers, natuurlijk is monument valley een klassieker die mogelijk geboekt staat als ,,absoluut niet te missen".
- maar anderzijds is de streek rond/tussen page - kanab - mount carmel junction - bryce uitzonderlijk mooi en kan je er veel unieke wandelingen doen. mits 7 maanden vooraf aan een vergunning te raken kunnen jullie zelfs naar the wave stappen, en dat wordt door velen omschreven als het uitzonderlijkste stukje natuur van de US. Of je kunt er eens een slotcanyon instappen. in de omgeving van kanab zijn er verschillende korte wandelingen naar natuurfenomen ( zoals eigenaardige rotsformaties) te doen. het is een beetje zonde die streek zomaar vlug door te rijden.Dat wordt dus kiezen...
jacques
eens na te pluizen tijdens de winterse voorbereidingsmaanden:
- grand canyon naar monument valley en de volgende dag terug. is veel kilometers, natuurlijk is monument valley een klassieker die mogelijk geboekt staat als ,,absoluut niet te missen".
- maar anderzijds is de streek rond/tussen page - kanab - mount carmel junction - bryce uitzonderlijk mooi en kan je er veel unieke wandelingen doen. mits 7 maanden vooraf aan een vergunning te raken kunnen jullie zelfs naar the wave stappen, en dat wordt door velen omschreven als het uitzonderlijkste stukje natuur van de US. Of je kunt er eens een slotcanyon instappen. in de omgeving van kanab zijn er verschillende korte wandelingen naar natuurfenomen ( zoals eigenaardige rotsformaties) te doen. het is een beetje zonde die streek zomaar vlug door te rijden.Dat wordt dus kiezen...
jacques
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik deel de mening van JTA; Grand Canyon - Monument Valley - Page is zo'n 320 mijl of te wel 515km. Monument Valley is schitterend, maar persoonlijk zou ik van Grand Canyon direct naar Page rijden (144 mijl = 230km) en daarvoor een dag extra in Bryce blijven.
Wij zaten met hetzelfde programma alleen in omgekeerde volgorde en hebben uiteindelijk besloten Monument Valley te laten vallen en daarvoor een dag extra in Bryce te blijven.
Succes verder met plannen!
Wij zaten met hetzelfde programma alleen in omgekeerde volgorde en hebben uiteindelijk besloten Monument Valley te laten vallen en daarvoor een dag extra in Bryce te blijven.
Succes verder met plannen!
Jan Gijs
Ik heb het al weer gezien! Het wordt er allemaal niet makkelijker op... Is Scottsdale e.o. de moeite waard? Of is het slimmer om toch direct (zoals hierboven aangegeven) Las Vegas te doen? Op die manier zou je in ieder geval een dag sparen, die later bij Bryce en omgeving extra kan worden meegepakt. Monument Valley laten vallen vind ik eigenlijk niet echt een optie...
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou ook zeker 2 nachten in Las Vegas willen blijven. 1 Avond/nacht was voor ons te kort. We hebben lang niet alles kunnen zien wat we wilden zien.
Wat ik ook heel leuk vond was de overnachting in Curry Village. Yosemite.
http://www.acclaimimages.com/_gallery/_ ... 535_SM.jpg
's Nachts kan het wel koud worden, dus extra dekens vragen.
Wel op tijd reserveren, want Curry is erg gewild.
Verder vind ik het een hele leuke route. (ik bemoei me niet met de afstanden, dat laat ik aan de kenners over)
Wat ik ook heel leuk vond was de overnachting in Curry Village. Yosemite.
http://www.acclaimimages.com/_gallery/_ ... 535_SM.jpg
's Nachts kan het wel koud worden, dus extra dekens vragen.
Wel op tijd reserveren, want Curry is erg gewild.
Verder vind ik het een hele leuke route. (ik bemoei me niet met de afstanden, dat laat ik aan de kenners over)
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik denk dat het moeilijk is hier een passend antwoord te geven, sommige mensen blijven graag langer in parken, anderen in steden, het hangt gewoon af van je persoonlijke smaak. Het hangt er ook van af hoe je rijdt: met een camper of een gewone wagen, elk uur stoppen of even doorbijten en een halve dag rijden....
Wij zijn net terug en hebben enkele dingen gedaan die jullie ook willen doen. Persoonlijk had ik genoeg gehad aan 1 namiddag en overnachting in Vegas ipv een namiddag en de volledige dag erna.
Wij zijn late namiddag in Bryce aangekomen en hadden er ook nog de volledige dag erna en dat was ruim voldoende om alle view points, een korte hike en een ATV ride te doen.
Betreffende Monument Valley, op een paar uur heb je daar alles wel gezien hoor. Om je een idee te geven van de afstand: wij vertrokken aan de Grand Canyon South Rim rond 9u30 richting Monument Valley, daar een paar uur gebleven en dan doorgereden naar Chinle voor de overnachting, daar waren we rond 18u. De rit van Bryce naar GC: vertrek Bryce rond 9u30, aankomst GC South +/- 16u. Met een Chevy Trailblazer en nooit meer dan 5 miles boven de max speed
Wij zijn net terug en hebben enkele dingen gedaan die jullie ook willen doen. Persoonlijk had ik genoeg gehad aan 1 namiddag en overnachting in Vegas ipv een namiddag en de volledige dag erna.
Wij zijn late namiddag in Bryce aangekomen en hadden er ook nog de volledige dag erna en dat was ruim voldoende om alle view points, een korte hike en een ATV ride te doen.
Betreffende Monument Valley, op een paar uur heb je daar alles wel gezien hoor. Om je een idee te geven van de afstand: wij vertrokken aan de Grand Canyon South Rim rond 9u30 richting Monument Valley, daar een paar uur gebleven en dan doorgereden naar Chinle voor de overnachting, daar waren we rond 18u. De rit van Bryce naar GC: vertrek Bryce rond 9u30, aankomst GC South +/- 16u. Met een Chevy Trailblazer en nooit meer dan 5 miles boven de max speed

mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
-
- Amerikafan
- Contacteer:
de afstand valt nog mee, je kan op deze route overal minstens 65-70 m/h doen, als je op tijd aan de GC vertrekt kan je perfect Monument doen en 's avonds in Page zijn.JGK schreef:Ik deel de mening van JTA; Grand Canyon - Monument Valley - Page is zo'n 320 mijl of te wel 515km.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor een stel jongelui zoals jullie zijn, vind ik het een mooi schema. Je hebt "maar" 3 weken de tijd, de afstanden zijn goed te doen en de belangrijkste highlights zitten er in.
Wel kun je je inderdaad afvragen of je wel naar Phoenix/Scottsdale moet rijden, of hebben jullie daar een speciale reden voor?
Wat betreft het kamperen met een tent kan ik je zeggen dat dat overal heel goed te doen is. Wij kamperen al jaren met een tentje in bijna heel Amerika en ook dit jaar weer in het zuidwesten. Waar je rekening mee moet houden (bijv. in de Grand Canyon en Bryce) is met temperatuurverschillen tussen dag en nacht. Het koelt nl behoorlijk af 's nachts, want je zit daar best op hoogte. Dus voor 's avonds een trui mee en voor overdag een korte broek zou ik zeggen. En in Death Valley is een "lapje" voldoende.....
E.e.a. is trouwens wel afhankelijk van het jaargetijde waarin jullie willen gaan.
Veel plezier met de voorbereiding.
Groet Marjan
Wel kun je je inderdaad afvragen of je wel naar Phoenix/Scottsdale moet rijden, of hebben jullie daar een speciale reden voor?
Wat betreft het kamperen met een tent kan ik je zeggen dat dat overal heel goed te doen is. Wij kamperen al jaren met een tentje in bijna heel Amerika en ook dit jaar weer in het zuidwesten. Waar je rekening mee moet houden (bijv. in de Grand Canyon en Bryce) is met temperatuurverschillen tussen dag en nacht. Het koelt nl behoorlijk af 's nachts, want je zit daar best op hoogte. Dus voor 's avonds een trui mee en voor overdag een korte broek zou ik zeggen. En in Death Valley is een "lapje" voldoende.....

E.e.a. is trouwens wel afhankelijk van het jaargetijde waarin jullie willen gaan.
Veel plezier met de voorbereiding.
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Heb je, als je 's avonds in Page bent, hier dan nog wel genoeg tijd? Of is het dan vervolgens weer haasten?zrx1100 schreef:de afstand valt nog mee, je kan op deze route overal minstens 65-70 m/h doen, als je op tijd aan de GC vertrekt kan je perfect Monument doen en 's avonds in Page zijn.JGK schreef:Ik deel de mening van JTA; Grand Canyon - Monument Valley - Page is zo'n 320 mijl of te wel 515km.
Over Scottsdale... Dat stond in zoveel routes opgenomen, en in 1 keer door naar GC lijkt me iets te veel van het goede... Die hele dag Vegas willen we er ook inhouden, dus vandaar dat er in die omgeving wordt overnacht (en je hebt daar dan toch ook Sedona en Oak Creek)
-
- Amerika-expert
allo,
sedona en oak creek canyon bezoeken nadat je van la naar scottsdale gereden bent gaat niet. is nog eens 200 km richting grand canyon + terug.
als je er een woestijn-rijdag wil van maken kun je eventueel los angeles-sedona doen : 750 km interstate, uitgezonderd omgeving sedona. is mits een vroege start rustig te doen. je krijgt er een zonsondergang en zonsopgang in sedona gratis bij en je zit al ,,relatief" kort bij de grand canyon. of eventueel tijd om in omgeving flagstaff , op weg naar de grand canyon, wat te bezoeken.
jacques
sedona en oak creek canyon bezoeken nadat je van la naar scottsdale gereden bent gaat niet. is nog eens 200 km richting grand canyon + terug.
als je er een woestijn-rijdag wil van maken kun je eventueel los angeles-sedona doen : 750 km interstate, uitgezonderd omgeving sedona. is mits een vroege start rustig te doen. je krijgt er een zonsondergang en zonsopgang in sedona gratis bij en je zit al ,,relatief" kort bij de grand canyon. of eventueel tijd om in omgeving flagstaff , op weg naar de grand canyon, wat te bezoeken.
jacques
Sedona en Oak Creek Canyon zouden we dan op de rit van Scottsdale naar Grand Canyon bezoeken. Had inderdaad al gezien dat dit niet nog in diezelfde rit past, zeker als je ook nog even in Scottsdale wilt rondkijken.jta schreef:allo,
jacques
-
- Amerikafan
- Contacteer:
dat hangt ervan af, wat wil je daar doen?Johan84 schreef:Heb je, als je 's avonds in Page bent, hier dan nog wel genoeg tijd? Of is het dan vervolgens weer haasten?zrx1100 schreef: de afstand valt nog mee, je kan op deze route overal minstens 65-70 m/h doen, als je op tijd aan de GC vertrekt kan je perfect Monument doen en 's avonds in Page zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 6857 Weergaves
-
Laatste bericht door sworkskid
-
- 14 Reacties