Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en omgeving

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Page en omgeving

Bericht door Miza »

RuudvB schreef:
Baia schreef:Lake Powell kom je gewoon binnen met je nationale park pass hoor. Ik heb nergens moeten betalen..
Da's knap, voor zover ik weet is het GEEN NP. Wij hebben een NP pass, maar daar kom je state parks echt niet mee in; gewoon dokken.
Je hebt helemaal gelijk RuudvB, Lake Powell is geen NP. (maar ook geen State Park). Zoals je op bijgaande link kunt lezen valt Lake Powell bij Page onder de Glenn Canyon National Recreation Area. En laat deze al ruim anderhalf jaar toegankelijk zijn met een Nationale Parkenpas.
http://www.desertusa.com/colorado/Glenn ... _fees.html

Ook wij zijn vorige maand door een gids naar de Lower Antelope Canyon gebracht en konden daarna ongestoord enkele uren op ons eigen houtje hier rondstruinen.
Btw Ruud, heb je wel een leuke vakantie gehad? Je komt zo schreeuwerig over, ben ik helemaal niet gewend van dit forum. :D

Oeps, zie nu dat er al twee eerdere antwoorden zijn gepost....
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

RuudvB schreef: Da's knap, voor zover ik weet is het GEEN NP. Wij hebben een NP pass, maar daar kom je state parks echt niet mee in; gewoon dokken.
Ik heb ook niet gezegd dat het een NP is. Ik heb gezegd dat je erin komt met je NP pass. Dus neen, niet gewoon dokken.
RuudvB schreef:Dat heb ik ook niet gezegd, de natuur is inderdaad erg fraai. Ik bedoelde aan te geven dat het verkennen zelf nogal tegen viel.
Ik zeg ook niet dat jij zei dat je de natuur niet mooi vond.
RuudvB schreef:Ja, da's lekker; als iedereen dat doet ben je nog nergens. Ik ga er gewoon van uit dat je je als toerist correct gedraagt. Natuurlijk, als het niet anders is ga ik ook zulke kunstjes uithalen, maar dat zou niet nodig moeten zijn. Zeker niet als je even naar de prijzen kijkt.
Je moest eens weten hoeveel menser er staan te gapen als de gids vraagt wie er eerst naar binnen wil. Dat was heus niet moeilijk hoor. Daar moet ik geen kunstjes voor uithalen. Ik vraag me trouwens af waarom ik me verkeerd zou gedragen als ik vooraan de troep loop? Dat stoort toch niemand.

En je klinkt inderdaad een beetje aanvallend. :)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij hebben de upper Antelope Canyon gedaan 2 weken geleden om 12.00 uur, het drukst van de dag en in een woord GEWELDIG! Inderdaad heel druk, maar toch staan er op mijn foto's bijna geen mensen, behalve mijn eigen gezin natuurlijk! :lol:
De gidsen zorgen ervoor dat je foto's kunt maken door andere groepen even te laten wachten, laten de mooiste plekjes zien om te fotograferen. Ik was ook wat huiverig van te voren over de drukte, maar zou het zo weer doen. En er stond bij de parkeerplaats zelf een hele rij met auto's te wachten, wij konden met de jeep zo doorrijden.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

RuudvB schreef:Voor zover ik begrijp is 4 uur niet zo'n gunstige tijd. De voordeligste belichting schijnt tussen 10:00 en 13:00 te zijn. En laat het dan precies stervensdruk zijn.
Nog een 2e reden om 4 uur niet, en zeker niet alleen te gaan. De zogenaamde afternoon thunderstorms barsten vaak vanaf die tijd los..... als het je treft overleef je dat waarschijnlijk niet. Wij waren er 2 dagen en beide dagen zware thunderstorms gehad.
We hebben die canyon echt niet bezocht om zijn geweldige lichtinval hoor. Dan waren we wel naar de Upper gegaan ;-) Het was gewoon kei fijn om daar in rond te lopen en elke moment iets anders te zien. We hebben zelfs helemaal niet veel foto's genomen, zo waren we onder de indruk met er door te lopen :oops:

Wij hebben onze ganse reis geen druppel water en zelfs geen wolkje gezien. Ik denk niet dat we echt te vrezen hadden voor thunderstorms. Het zou me trouwens verbazen als ze ons binnen zouden laten als er een dreigende wolkenmassa in aantocht is.

Ik bedoelde trouwens helemaal niet dat je daar persé om vier uur naar toe moet gaan he ;-). Wij zijn er gewoon op dat uur aangekomen omdat we die dag nog iets wilden doen. Ik zou het zelf gewoon stom gevonden hebben om er op een bepaald uur te willen zijn omdat je dan echt gepresseerd rondloopt.
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

"Verder hebben we de omgeving verkend en dat viel nogal tegen"

Iemand die dat beweert over Page heeft zich blijkbaar niet goed voorbereid. Er is bijna geen plaats in het zuidwesten (op Moab na) waar zoveel te zien is in de omgeving.
Dat staat alleen niet in brochures of reisgidsen maar kun je vinden op dit forum of door te googelen.

Groeten Bert
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Ik vind het ook 1 van de mooiste plaatsen. Maar het is wel niet zo gemakkelijk toegankelijk als Moab. Je moet eerst al redelijk wat inlezen voordat je weet wat er allemaal te zien is. Als je een paar uur doelloos rondrijdt zal je inderdaad niet veel vinden.

*Note mod (Rob)
Het quoten van een direct boven gelegen post heeft geen toegevoegde waarde en maakt het draadje erg onoverzichtelijk.
Quote verwijderd.
RuudvB
Amerika-newbie

Bericht door RuudvB »

Miza schreef:
RuudvB schreef: Da's knap, voor zover ik weet is het GEEN NP. Wij hebben een NP pass, maar daar kom je state parks echt niet mee in; gewoon dokken.
Je hebt helemaal gelijk RuudvB, Lake Powell is geen NP. (maar ook geen State Park). Zoals je op bijgaande link kunt lezen valt Lake Powell bij Page onder de Glenn Canyon National Recreation Area. En laat deze al ruim anderhalf jaar toegankelijk zijn met een Nationale Parkenpas.
http://www.desertusa.com/colorado/Glenn ... _fees.html
Kijk, die link had ik dus eerder nodig gehad.... Wij hadden echter al diverse andere zaken vooraf bezocht waar de NP pass ook niet geldig bleek te zijn, dus gingen we er vanuit dat die hier ook niet geldig was want dat stond ook nergens aangegeven; blijkbaar dus toch. Blijft toch jammer dat dit soort info niet gewoon op het bord bij het toegangspunt vermeld wordt. Ik ben echt geen internet vreemdeling, maar als je onderweg alles moet gaan opzoeken kom je niet meer aan je vakantie toe. En voorbereid heb ik me heus wel, al ga ik niet alles tot op de laatste draad vooraf uitspitten.

Miza schreef:Ook wij zijn vorige maand door een gids naar de Lower Antelope Canyon gebracht en konden daarna ongestoord enkele uren op ons eigen houtje hier rondstruinen.
Btw Ruud, heb je wel een leuke vakantie gehad? Je komt zo schreeuwerig over, ben ik helemaal niet gewend van dit forum. :D
No worries; prima tijd gehad :mrgreen: Schreeuwerig.... is niet zo bedoeld hoor, maar ik ben waarschijnlijk wat critischer ten aanzien van de USA dan de gemiddelde bezoeker hier.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Beste allemaal,

Ik heb dit in een andere thread ook al enigszins gepolst, maar kom er toch nog niet helemaal uit.
Als we naar Antelope gaan, kunnen we dan het beste naar de Lower of naar de Upper Canyon? Qua kosten maakt het niet zoveel uit, maar ik kom er verder niet achter wat de verschillen zijn.

Groetjes, Jos
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Jostravels schreef:...maar ik kom er verder niet achter wat de verschillen zijn.
Hier staan o.a wat verschillen beschreven

Ik zou ze beide doen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Jos er is hier al enorm veel geschreven over beide canyons dus wellicht vind je hier en daar je antwoord al als je even zoekt op antelope canyon

wij zijn naar Lower Antelope geweest: heerlijk rustig en zonder gids. Dus gewoon op eigen houtje een paar uur rondstruinen
Fantastische ervaring en veel sfeervoller dan het drukke en volle Upper Antelope (waar het overigens ook heel mooi is hoor, maar in de doodse stilte van Lower antelope heb je even het idee helemaal alleen in sprookjesland te zijn en dat gaat je in Upper echt niet lukken).

Wij zijn overigens ook gewoon met de NP pass Lake Powell binnengereden, stond niet aangegeven maar gewoon geprobeerd en hij is daar dus ook gewoon geldig inderdaad.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Overigens waren wij rond het middaguur dus in Lower Antelope en ik denk dat het er dan heerlijk rustig is omdat tout le monde zich in Upper heeft verschanst vanwege de zonnebundels.
steps146
Amerika-ontdekker

Bericht door steps146 »

Leuk topic! Jammer dat er allang niks meer gepost is..
Ik ben op dit moment in page, we blijven hier 2 nachten.
We kwamen vanaf grand canyon, toen we aankwamen zijn we meteen naar de horseshoe bend geweest, maar dit was midde op de dag dus zeeeer heet! Na deze wandeling zijn we dus naar het hotel gegaan om een frisse douche te nemen. Daarna zijn we naar de glen canyon dam gereden. Beiden waren echt super om te zien!
Morgen willen we beginnen met de lower antelope canyon en smiddags? We hebben nog geen idee, misschien richting lake powell om te kijke of we daar iets kunnen doen met een tour ofzo
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

De boottochten vertrekken vanaf Wawheap marina. Zeer de moeite!
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Eind september zijn we een paar dagen in de omgeving van Page.
We hebben al een hele lijst aan dingen die we willen zien en doen daar, maar ik wil eigenlijk ook wel keertje relaxen aan Lake Powell.

Wat zijn leuke strandjes, gewoon om een uurtje (of twee) te zitten/liggen, relaxen, even zwemmen...
We willen geen boot huren, dus het moet per auto bereikbaar zijn.
Wie heeft tips?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

bij Lone Rock misschien?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Pas op dat je niet vast komt te zitten op die beach. Je ziet auto's bij de shoreline maar die hebben een omweg genomen.
steps146
Amerika-ontdekker

Bericht door steps146 »

We zijn eergister dus eerst s morgens richting lower antelope gegaan, daarna de bikinis aan getrokken en naar lake powell vertrokken. We hebben besloten om een jetski te huren voor 2 uur.. Dit was echt gaaff!!
S avonds hebben we gegeten bij fiesta mexicana, echt een aanrader. Super leuke mensen, lekker eten en ziet er gezellig uit :)
Op onze blog hieronder zien jullie wat fotos.

Ik heb trouwens nergens echt een strand gezien bij lake powell, maar op de kaart zie je wel plekken waar je kan zonnen (wij zijn daar niet geweest, dus geen idee hoe het daar uitziet)
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
AroundA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AroundA »

Even een *kick*. Dit is een topic met veel tips.

Wie kan ons helpen met de indeling van Page?

Zo ziet ons schema er uit:
DAG 22 Monument Valley -> Page
DAG 23 Page
DAG 24 Page Grand - Canyon

Hoe zouden jullie deze dagindeling invullen?

Dag 22: reis van MV -> Page
Dag 23: Ochtend: Lower Antylope - middag horseshoe bend
Dag 24: .......

Wave in dien permit (dag 23 of 24)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

lastig adviseren. Heb je een boottocht naar de Rainbow bridge dan bepaald dat grotendeels je dagindeleing namelijk. Doe je dat niet dan kan je schuiven. Hoeveel nachten GC heb je daarna?

zonder Rainbow bridge tour:
Ochtend MV, dan naar Page rijden en de horseshoe bend doen en de rest van de dag bv de uitzichtpunten rond het meer meepakken.
De dag erna in de ochtend de lower antelope canyon of waterholes slot canyon en dan bij het meer vertoeven. Evt naar LeesFerry, marble canyon
De dag daarna lekker optijd naar de grand canyon

Met de Rainbow bridge.
Ochtend MV, dan naar Page rijden en de horseshoe bend doen en de rest van de dag bv de uitzichtpunten rond het meer meepakken. Rustige dag.
De dag erna vroeg de Rainbow bridge tour, daarna lekker aan het meer blijven
De ochtend erna lower antelope canyon en dan door naar de grand canyon
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tour van Glen Canyon Dam is ook erg leuk, zou ik zeker proberen in te passen, kost maar een uurtje of anderhalf bij elkaar, leuke vuller voor de middag?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer