Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies villa 3 wkn in Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
disneydiver
Amerika-ontdekker

Advies villa 3 wkn in Californië

Bericht door disneydiver »

Hallo allemaal.
Mijn naam is Frank. Na een aantal jaren naar Florida op vakantie te zijn geweest leek het ons wel eens leuk
om de andere kant te gaan bekijken. Nu is het een hoop speurwerk om iets te vinden wat wij zoeken.
We willen namelijk in augustus 2009 met vier volwassenen en 2 kids voor een periode van drie weken
naar Californië. Nu hebben we nog geen idee waar we precies naar toe willen, maar wel dat we een vaste uitvalsbasis hebben.
We zoeken eigenlijk een huis (het liefste met een zwembad), voor de periode van drie weken. Verder moeten we op zoek
gaan naar vliegtickets. Was al een paar jaar lif van het floridaforum en hoop nu gebruik te kunnen maken van jullie kennis
over dit stukje onbekende....
gr Frank

**Note Mod Carin
Titel aangepast
**
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: even voorstellen Disneydiver

Bericht door Njit »

Welkom Frank.

Waarom wil je een vaste uitvalsbasis? In Californië praat je over hele andere afstanden dan in Florida. De meeste mensen maken dan ook een rondje of beginnen bijvoorbeeld in San Francisco en eindigen in Las Vegas. Er staan vele reisschema's op het Forum, zie hier: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 10&t=12433

Vliegtickets voor augustus 2009 kun je 330 dagen voor je retourdatum boeken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
disneydiver
Amerika-ontdekker

Bericht door disneydiver »

Hallo Martijn en/of Linda.

Bedankt voor de reactie. We hadden het idee gevat om een vaste uitvalsbasis omdat we dan elke keer op een vaste plek terug komen met de kids. Echt lang rond reizen
met 2 kleintjes vinden wij niet zo'n succes. Dus vandaar. In Florida huren we iedere keer een villa (is trouwens een stuk makkelijker te vinden als in Californie) Maar dat zal ook de
onbekendheid zijn. We dachten er aan om ergens in het midden een huis te huren en dan van daaruit wat tripjes te ondernemen. Als het dan ergens bevalt kunnen we altijd nog een
hotel voor een nacht nemen.
En de vliegtickets ja daar was ik al bang voor. Alleen jammer dat ze bijna het dubbele zijn van Florida (het is natuurlijk verder vliegen, maar toch).
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Misschien moet je eerst maar een plan trekken wat je allemaal zou willen zien? Nationale parken?, steden?, misschien Disneyland?

Een optie zou ook nog kunnen zijn om met een camper te rijden. Wordt ook veel gedaan...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Welkom op dit leuke forum Afbeelding

Ik ben het met Martijn eens, één uitvalbasis voor 3 weken is niet echt handig voor California.

Wij zijn dit jaar voor het eerst ook die kant op geweest en de afstanden zijn echt niet te vergelijken met Florida. Wellicht kun je 2 of 3 plaatsen prikken waar je wat langer blijft en vanuit daar tripjes maakt. Als je alleen al van LA naar bijvoorbeeld Anaheim gaat neemt dat al een behoorlijke tijd in beslag.

Als je aangeeft wat je zou willen bezoeken zijn er hier genoeg mensen die je van tips kunnen voorzien.

Veel succes met de plannen!
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: wie kan mij helpen.

Bericht door MichelH »

California en Florida zijn moeilijk te vergelijken.
Er is zoveel te zien, niet alleen in CA maar ook in de omliggende staten dat 98% van de mensen een rondreis plannen.

Wil je echt vasthouden aan een huis huren voor 3 weken als uitvalsbasis, dan zou ik persoonlijk Las Vegas nemen (geen California, ik weet het...) aangezien dit de meest centrale plek is om een of meerdaagse uitstapjes te doen zoals Death Valley, Hoover Dam, Valley of Fire SP, Red Rock Canyon, Grand Canyon etc. en het ook qua weer meestal wel prima toeven is.

Wil je echt wat zien dan adviseer ik je echt om een rondreis te plannen, in 3 weken kun je behoorlijk wat leuke dingen zien: San Francisco, Los Angeles, Yosemite NP, Death Valley. Ik zou zeggen: Neem eerst eens een kijkje bij de verschillende reisdraadjes met verschillende routes om een idee te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer