Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe reis te boeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Miranda V.
Amerika-ontdekker

Hoe reis te boeken?

Bericht door Miranda V. »

Ik heb gisteren hier mijn reisroute geplaatst. Hoe kan ik nu het beste boeken en reserveren?
Via een reisorganisatie? Ik ben qua voordelige tourpoperators o.a. Tioga Tours en Exit Reizen tegengekomen.
Ik kan ook via internet de vluchten en auto boeken bij de bedrijven zelf (United, Nationa Cars). Waar boek je de hotels dan en hoe vind ik de?
Boek je dan bij de hotels zelf of via bijvoorbeeld Expedia?
Hoe doen de meesten van jullie dat?

Gr.

Miranda (die erg veel zin in haar vakantie heeft)
Gaat op 10 september voor de 14e keer naar de USA
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Re: Hoe reis te boeken?

Bericht door Ta2 Gerrit »

Wij zoeken de vluchten op via de diverse brokers (cheaptickets, e-bookers, vliegwinkel, kayak etc. etc.) en pakken dan de goedkoopste. Dan kun je ook uitkomen bij de airline zelf. En die nemen we, uiteraard :lol:

Voor de auto geldt hetzelfde, de goedkoopste (met vergelijkbaar aanbod) wint. Dat is de laatste tijd vaak usareisen.de, maar ook daar is het gewoon uitzoeken en vergelijken, vaak bij diezelfde brokers.

Voor de hotels is Expedia een mooi zoekprogramma, maar ook hotels.com, allhotels en de al genoemde brokers (and then some) geven je een mooi hoteloverzicht. Daar kun je dan weer uit selecteren op prijs (of bieden via de bekende sites), of, zoals wij al een paar keer meegemaakt hebben, de site van het hotel zelf opzoeken en misschien zo een leuk prijsje vinden.

Zo kun je via een leuke speurtocht al een boel voorpret beleven. Succes :doublethumb:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je schrijf in je vorige bericht dat je over een maand gaat dus ik had aangenomen dat in elk geval de vlucht al vast lag.
Ik zou dan in elk geval de vlucht zo snel mogelijk boeken, en dan pas verder kijken. Maar het zou wel prettig zijn als je eerst naar de opmerkingen op je route kijkt, dan kun je daar rekening mee houden. Aangezien de vlucht nog niet vaststaat, zou ik aanraden om vanaf Las Vegas terug te vleigen en de dagen die je uitspaart onderweg te gebruiken.

MArianne
Miranda V.
Amerika-ontdekker

Hallo allemaal,

Ik en mijn vriend hebben een hoop gehad aan dit forum. Al onze vragen konden beantwoord worden.
De afgelopen jaren hebben we onze reizen naar de USA altijd via touroperators gedaan.
Dankzij dit forum durfden mijn vriend en ik het aan om alles zelf te regelen, van vlucht tot hotels!
De vluchten geregeld bij United (bedankt Marianne voor dat goede advies, een dag later was dezelfde vlucht 100,- duurder p.p.), de auto bij usa-reisen en de hotels bij Expedia, All-Hotels en sommige direct bij de hotels zelf.
Ik heb voor de hotels gebruikt gemaakt van tripadvisor.com, hier kun je de beoordelingen van hotels per plaats lezen. Dit heeft ons goed geholpen om de juiste accommodaties uit te zoeken, misschien ook een tip voor anderen.

Wat wel jammer was, is dat mijn creditcard tijdelijk geblokkeerd werd toen ik alles aan het regelen en boeken was. Ik was zo enthousiast bezig met het maken van reserveringen. Men dacht dat er gefraudeerd werd met de card. Hihi, ik kan er nu wel om lachen, maar op het moment zelf was het niet prettig. Toen ik had uitgelegd dat ik mijn vakantie aan het boeken was en dat er daarom zoveel transacties waren, werd de blokkade weer opgeheven en konden we weer verder met de reserveringen van de hotels. Wel iets om volgende keer rekening mee te houden, want anderen zou dat ook kunnen overkomen.

Ik heb in de tussentijd ook offertes bij diverse reisorganisaties opgevraagd, maar helaas (voor hen) hebben die het niet gered (maar wel lof voor ze, want ze hebben hun best gedaan) :lol: :dance:
Al met al scheelt het zelf samenstellen van de reis mij op de totaalprijs bijna E 400,- t.o.v. de offertes.
Dat is mooi meegenomen; dankzij alle feedback en advies van jullie hier op het forum hebben we dit aangedurfd. Ik zal in oktober laten weten of echt alles goed verlopen is, maar ik heb er een goed gevoel bij!

Nogmaals dank. USA Here We Come!!!
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Miranda V. schreef:Wat wel jammer was, is dat mijn creditcard tijdelijk geblokkeerd werd toen ik alles aan het regelen en boeken was. Ik was zo enthousiast bezig met het maken van reserveringen. Men dacht dat er gefraudeerd werd met de card. Hihi, ik kan er nu wel om lachen, maar op het moment zelf was het niet prettig. Toen ik had uitgelegd dat ik mijn vakantie aan het boeken was en dat er daarom zoveel transacties waren, werd de blokkade weer opgeheven en konden we weer verder met de reserveringen van de hotels. Wel iets om volgende keer rekening mee te houden, want anderen zou dat ook kunnen overkomen.
Dat vind ik nu wel vreemd dat ze zomaar jou kaart blokkeren. Ik denk dat er wel meer mensen zijn die alles betalen met huncreditcard en dan verschillende dagen achter elkaar transacties van 200$ of meer hebben.
Wat ga je maar doen als je daadwerkelijk in de USA zit? Dan heb je wel honderd transacties per maand :-)
Veilig is het natuurlijk wel ;-)
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Miranda V.
Amerika-ontdekker

Het had te maken met de hoogte van de bedragen. Ik boekte binnen 2 uur voor ruim 2000,- verdeeld over 10 transacties.
Dat vonden ze toch vreemd. Kleindere bedragen is geen probleem en we hebben een 2e reserve cc voor het geval het toch misgaat ;-)
weimar
Amerikafan

Bericht door weimar »

Miranda V. schreef: Wat ga je maar doen als je daadwerkelijk in de USA zit? Dan heb je wel honderd transacties per maand :-)
Ik had als zekerheid een paar extra cc's aangeschaft. En ook hard nodig gehad.... Ik had alles zelf geboekt, dus werd alles ook pas in de USA echt afgerekend. Dus zat ik snel aan de limiet. En dan is een ander kaartje wel handig! Van de 4 die ik bij me had, heb ik er 3 gebruikt (en ook de pinpas soms).

Bij de ANWB kan je 2 creditcards krijgen, zolang je ze niet gebruikt kosten ze ook niets. Daarna (voor alletwee) maar 20 euro. Moet je wel lid zijn overigens.
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

hmm, 2000 euro in 2 uur is inderdaad vrij verdacht :D
Ik had mijn bedragen over 2 weken gespreid, maar dat kwam omdat ik iedere dag 1 hotel boekte. Kwestie om de voorpret lekker lang te rekken :D
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

weimar schreef:
Miranda V. schreef: Wat ga je maar doen als je daadwerkelijk in de USA zit? Dan heb je wel honderd transacties per maand :-)
Ik had als zekerheid een paar extra cc's aangeschaft. En ook hard nodig gehad.... Ik had alles zelf geboekt, dus werd alles ook pas in de USA echt afgerekend. Dus zat ik snel aan de limiet. En dan is een ander kaartje wel handig! Van de 4 die ik bij me had, heb ik er 3 gebruikt (en ook de pinpas soms).

Bij de ANWB kan je 2 creditcards krijgen, zolang je ze niet gebruikt kosten ze ook niets. Daarna (voor alletwee) maar 20 euro. Moet je wel lid zijn overigens.
wij hebben dit in de usa zelf meegemaakt na intensief shoppen in las vegas. We hadden maar een cc bij ons en pas na 5 dagen was de blokkering na veel e-mails opgeheven.Gelukkig hadden we wel 2 debetcards bij ons. maar pinnen is duurder en altijd met veel geld op zak is niet prettig.Het laatste woord is hierover trouwens niet gesproken met onze bank aangezien wij op voorhand het bestedingslimiet verhoogd hadden. Blijkbaar was hierbij toch wat mis gegaan.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Voor alle mensen met problemen met een limiet op de creditcard raad ik aan om eens te informeren bij American Express, de kaart is vaak wel wat duurder, maar je hebt geen limiet, dus ook nooit gezeur met een geblokkeerde kaart, alle aankopen zijn verzekerd, en alle misbruik is gedekt, sinds wij American Express gebruiken hebben we nooit meer problemen gehad met een limiet of een geblokkerde kaart.
Ook wij hebben in het verleden problemen gehad met een Postbank mastercard die, omdat er misbruik vermoed werd, maar uit voorzorg geblokkerd werd, gelukkig hadden nog een kaart bij ons, anders was het toch wel vervelend geworden, en het gezeik wat je dan hebt om medewerkers van de Postbank te overtuigen dat er niets aan de hand is.

P.S. ik werk niet bij American Express. :D

Harry
Miranda V.
Amerika-ontdekker

Dag Harry,

In mijn geval is het ook Postbank. Aan de ene kant is het een prima service, zo voorkomen ze fraude, aan de andere kant komt dit erg ongelegen als je je CC hard nodig hebt. Dit is overigens de eerste keer dat het mij gebeurt, op mijn vorige vakanties naar de USA heb ik nooit problemen gehad met aankopen die ik daar gedaan heb.
Mijn vriend en ik hebben beiden een CC, we gebruiken meestal maar 1 CC en bewaren de andere als backup.
Mocht het dan alsnog misgaan, dan maar met mijn pinpas cash geld uit de muur trekken.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Harry schreef:Voor alle mensen met problemen met een limiet op de creditcard raad ik aan om eens te informeren bij American Express, de kaart is vaak wel wat duurder, maar je hebt geen limiet, dus ook nooit gezeur met een geblokkeerde kaart, alle aankopen zijn verzekerd, en alle misbruik is gedekt, sinds wij American Express gebruiken hebben we nooit meer problemen gehad met een limiet of een geblokkerde kaart.
Ook wij hebben in het verleden problemen gehad met een Postbank mastercard die, omdat er misbruik vermoed werd, maar uit voorzorg geblokkerd werd, gelukkig hadden nog een kaart bij ons, anders was het toch wel vervelend geworden, en het gezeik wat je dan hebt om medewerkers van de Postbank te overtuigen dat er niets aan de hand is.

P.S. ik werk niet bij American Express. :D

Harry
bij ons ging het om de sns bank.Bij thuiskomst lag er mooi een brief dat men ons had proberen te bereiken omdat er raar cc gedrag was........Toen wij vanuit de usa contact probeerde te krijgen omtrent de blokkering wist men nergens van. Hoezo verschillende afdelingen ????????? Wij zijn nu nog bezig om de extra gemaakte kosten te verhalen op de bank maar ik denk niet veel resultaat te zullen bereiken. Echter het feit dat ondanks alle inspanningen van ons vanuit de usa de deblokkering pas na 5 dagen geregeld was heeft ons wel aan het denken gezet om ,als er geen fatsoenlijke reactie komt, weg te gaan bij de bank. Gelukkig was veel al betaald en gebeurde het in de laatste week van onze vakantie. Maar het huren van fietsen was bv al een probleem we moesten nu een behoorlijke borg betalen en 1 paspoort achterlaten. Gelukkig is alles goedgegaan maar ik vond het nogal akelig om je paspoort achter te laten......................
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer