Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke kleding meenemen op deze trip?
-
- Amerika-ontdekker
Welke kleding meenemen op deze trip?
Welke kleding adviseren jullie om mee te nemen voor de periode 15/9 - 1/10 naar onderstaande bestemmingen?
Vanaf Page is het bekend terrein en weten we wat we mee moeten nemen, maar die bestemmingen daarvoor.
Moet er echt een jas mee of is een fleece-trui voldoende? Wolle sokken? Handschoenen/muts?
Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. Hieronder ons schema.
Dag 1: Boulder
Dag 2: Boulder (Rocky Mountains N.P.)
Dag 3: Rapid City
Dag 4: Rapid City (Mount Rushmore)
Dag 5: Cody (Yellowstone N.P.)
Dag 6: Cody (Yellowstone N.P.)
Dag 7: Jackson (ten zuiden van Yellowstone N.P.)
Dag 8: Salt Lake City
Dag 9: Moab (Arches N.P.)
Dag 10: Moab (Arches N.P.)
Dag 11: Kayenta (Monument Valley)
Dag 12: Page
Dag 13: Page (Glenn Canyon N.P.)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Anaheim
Dag 16: Anaheim
Vanaf Page is het bekend terrein en weten we wat we mee moeten nemen, maar die bestemmingen daarvoor.
Moet er echt een jas mee of is een fleece-trui voldoende? Wolle sokken? Handschoenen/muts?
Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. Hieronder ons schema.
Dag 1: Boulder
Dag 2: Boulder (Rocky Mountains N.P.)
Dag 3: Rapid City
Dag 4: Rapid City (Mount Rushmore)
Dag 5: Cody (Yellowstone N.P.)
Dag 6: Cody (Yellowstone N.P.)
Dag 7: Jackson (ten zuiden van Yellowstone N.P.)
Dag 8: Salt Lake City
Dag 9: Moab (Arches N.P.)
Dag 10: Moab (Arches N.P.)
Dag 11: Kayenta (Monument Valley)
Dag 12: Page
Dag 13: Page (Glenn Canyon N.P.)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Anaheim
Dag 16: Anaheim
Gaat op 10 september voor de 14e keer naar de USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Welke kleding meenemen op deze trip?
Ik zou wel een jas/jack meenemen, iets wat winddicht is. Handschoenen lijkt me wat overdreven.
Waarom Yellowstone vanuit Cody doen, dan is een behoorlijk eind rijden. Kijk in het park, of in West Yellowstone (maar dat had ik al eerder gezegd).
In je eerste topic met de route heb ik wat advies gegeven maar zo te zien heb je daar niets mee gedaan. Het wordt echt behoorlijk doorrijden zo.
Marianne
Waarom Yellowstone vanuit Cody doen, dan is een behoorlijk eind rijden. Kijk in het park, of in West Yellowstone (maar dat had ik al eerder gezegd).
In je eerste topic met de route heb ik wat advies gegeven maar zo te zien heb je daar niets mee gedaan. Het wordt echt behoorlijk doorrijden zo.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
We moeten in Cody zijn om kennissen te ontmoeten, vandaar dat Cody in de route zit 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Cody ligt op de route, dus daar is niets mis mee, maar als je nog naar Yellowstone wilt is het geen handige uitvalsbasis, dat is wat ik probeerde duidelijk te maken.
Marianne
Marianne
Handschoenen overdreven ? Daar ben ik het niet mee eens ! wij waren vorig jaar van 8-11 september in Yellowstone en hebben daar in dikke sneeuwbuien gelopen. 's Ochtends stonden de ijsbloemen op de ruiten. Het bleef tot het middaguur rond het vriespunt in de hoger gelegen gebieden. Koud dat we het hadden
Handschoenen en een muts waren zeer welkom geweest.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, ik draag eigenlijk nooit handschoenen, behalve op de fiets als het vriest. Het kan best koud zijn, maar het hangt er natuurljk van af wat je gaat doen om te bepalen wat je allemaal nodig hebt. Ik ga er ook altijd van uit dat je ter plekke alles kunt kopen wat je nodig hebt.
Marianne
Marianne
Wat het schema betreft: je zou met een routeplanner (bijv. http://www.mapquest.com) de te overbruggen afstanden alvast kunnen nagaan. Want er zitten een paar flinke ritten tussen, waarbij je weinig tijd zult overhouden om op die dagen nog iets te zien.
Johan
Johan
Marianne,
Bij een flinke wandeling in de sneeuw hadden we handschoenen goed kunnen gebruiken.
We wilden in Yellowstone handschoenen kopen, maar vonden ze helaas niet. De volgende keer pak ik ze in, we hadden niet op zulke lage temperaturen gerekend. Het was de eerste sneeuw van het seizoen, vertelde men ons.
Bij een flinke wandeling in de sneeuw hadden we handschoenen goed kunnen gebruiken.
We wilden in Yellowstone handschoenen kopen, maar vonden ze helaas niet. De volgende keer pak ik ze in, we hadden niet op zulke lage temperaturen gerekend. Het was de eerste sneeuw van het seizoen, vertelde men ons.
-
- Amerika-ontdekker
Dag Johan1973,johan1973 schreef:Wat het schema betreft: je zou met een routeplanner (bijv. http://www.mapquest.com) de te overbruggen afstanden alvast kunnen nagaan. Want er zitten een paar flinke ritten tussen, waarbij je weinig tijd zult overhouden om op die dagen nog iets te zien.
Johan
Ik weet dat het flinke ritten zijn aan het begin van de vakantie. Deze zijn bewust zo gekozen. Volgend jaar doen we de bovenkant van Yellowstone, richting Canada. Zuidelijker zijn we al 3 keer geweest, dus wees niet bang, we hebben al genoeg gezien :dance:
Maar bedankt voor jullie aller bezorgdheid

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht