Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen met kleine kinderen (vliegtuig, taxi, camper): tips?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Annemarie101
Amerika-ontdekker

Reizen met kleine kinderen (vliegtuig, taxi, camper): tips?

Bericht door Annemarie101 »

Hallo,

Over 2 weken is het zover: dan begint eindelijk onze reis per camper door het Zuid Westen! :D Ik heb al veel rondgesnuffeld op dit forum en allerlei reisverslagen gelezen, maar ik zit nog wel met wat vragen over het reizen met kleine kinderen. Hopelijk zijn er ervaringsdeskundigen die mij wat meer kunnen vertellen. Hoe hebben jullie het gedaan in het vliegtuig, de taxi en de camper? Onze kinderen zijn 21 maanden (bijna 2 dus) en 4 jaar oud.
- Autostoeltjes: wel/niet meenemen in het vliegtuig? De kinderen hebben allebei een eigen vliegtuigstoel. Is het handig als de kleinste in een autostoeltje zit in het vliegtuig, of juist niet? Hoe zit het met de gordels als ze wel/niet in een autostoeltje zitten? Ik las ook iets over CARES, een soort minigordels die je aan de vliegtuigstoel kunt vastmaken. Heeft iemand daar ervaring mee? Is dat handig?
- We nemen een taxi naar het hotel. Vanaf het hotel worden we 2 dagen later opgehaald door de shuttlebus van El Monte. Stel dat we geen autostoeltjes meenemen: hoe doe je dat dan met de kinderen in de taxi?
- De camper: als ik het goed begrijp zitten de kinderen tijdens het rijden in de dinette of op een bank in de camper. Hoe zit het daar met de gordels? Is een stoelverhogertje voldoende voor de oudste van 4 jaar, of moet die een eigen autostoeltje? Heeft iemand ervaring met het kopen van zo’n ding in Amerika (Walmart)?
- Slapen in de camper: moet voor de oudste geen probleem zijn, maar de jongste is nogal beweeglijk. Is een slaaptentje handig? Meenemen uit NL, of daar kopen? Hoe bevestig je die aan het bed? Of toch liever een opvouwbaar logeerbedje kopen, of een rekje om rond het bed te plaatsen? :?
Wij hadden bedacht om de kinderen in de slaapkamer achterin te leggen, zodat we zelf ’s avonds nog even op kunnen blijven (we hebben een C-28 van El Monte). Is misschien wel zonde van het lekkere bed :wink:, maar het bed boven in de overkapping lijkt ons niet zo geschikt...
Ik ben heel benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

Annemarie
Laatst gewijzigd door Annemarie101 op 31 aug 2008, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
boeffie
Amerikakenner

Re: Reizen met kleine kinderen (vliegtuig, taxi, camper): tips?

Bericht door boeffie »

Wij hadden ons zoontje (destijds 2 jaar) zijn eigen autostoel van thuis meegenomen, in de vliegtuigstoel geplaatst en in de huurauto. Ging perfect. Ja, het is zeulen maar voor hem wel zo vertrouwd en geen gedoe met zo'n ding daar kopen. En huren doe ik nooit meer, een keer gedaan in Frankrijk, dat autostoeltje was te ranzig. Dus wij nemen altijd onze eigen stoel mee. Voordeel ook van eigen stoel, is dat je hem in de slaapstand kunt zetten, vliegtuigstoel is veel minder comfortabel voor ze.

Wat betreft bedje, ik neem aan dat er voor vier personen plaats is in de camper. Je kan bij de Ikea een zijsteun kopen, Vikare à EUR 7,99, die klik je aan de bedrand vast.

Stoelverhoger: je kan een portable booster seat kopen, die gesp je van onderen aan de stoel vast, en aan de rugleuning van de stoel. Bijv. deze http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4645522 .

Als ze 's avonds gingen slapen, hingen wij altijd een paar grote badlakens op, zodat het verduisterde.

Goede vakantie gewenst!
Annemarie101
Amerika-ontdekker

Dankjewel!
boeffie schreef:Stoelverhoger: je kan een portable booster seat kopen, die gesp je van onderen aan de stoel vast, en aan de rugleuning van de stoel. Bijv. deze http://www.walmart.com/catalog/product. ... id=4645522 .
Mag-ie daar ook tijdens het rijden in? Of dan toch maar liever in een echt autostoeltje?
boeffie schreef:Wat betreft bedje, ik neem aan dat er voor vier personen plaats is in de camper. Je kan bij de Ikea een zijsteun kopen, Vikare à EUR 7,99, die klik je aan de bedrand vast.
Hmm, geen idee hoe dat bed eruit ziet? Kan iemand mij vertellen hoe het bed en de slaapkamer in een C-28 van El Monte eruit zien? Is er nog 'loopruimte' naast het bed, of staat het aan één kant tegen de wand? Of verschilt dit per camper?

Annemarie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Bij een c-28 heb je aan beide zijden loopruimte, bed staat (ongeveer) in het midden.
Bij kleinere campers C-26 en < staat het bed tegen een kant.
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Even onze ervaing met de kinderstoeltjes.

We hadden voor zoon bijna 3 een stoel meegenomen en voor dochter 4,5 een stoelverhoger.

In het vliegtuig is de stoel voor onze zoon wel handig geweest, het slaapt lekkerder en hij zit lekker op zn eigen plekje. Bij ons model (maxi cosi priori) was het wel heel krap voor hem, hij kon niet onderuit als de voorbuurman zn stoel plat had..... De stoelverhoger van dochterlief zat alleen maar in de weg dus die hebben we op terugweg ingecheckt.

In de camper zelf bleek de tafel van onze 25 ft camper (CA) niet meer te passen als de kinderstoel er stond. Dus hebben we de tafel heel de tijd naar beneden gedaan als een bed en dan ging het prima. aan de ene kant jammer want nu konden ze niet makkelijk kleuren op de tafel en s' avonds binnen eten betekende dat we moeten ombouwen, terwijl we dat bed niet als bed gebruikte. De tweepuntsgodel bleek geen probleem, gewoon heel hard vastsjorren. De stoelverhoger beviel prima.

Overigens vind ik wel dat de kinderen achterin wel een stuk minder zien dan wij zelf voorin. Ze kunnen alleen uit het raam linkskijken en door de voorruit maar heel beperkt door de overkapping(cab over) die uitsteekt en rechts zaten geen tot nauwelijks ramen voor ze. Dus terwijl wij genoten van het uitzicht op de highway 1 keken zij een dvd-tje. Want de zee lag rechts en daar konden ze niets van zien, terwijl ze dat wel leuk hadden gevonden.....
Laatst gewijzigd door camm op 03 okt 2008, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Overigens vind ik wel dat de kinderen achterin wel een stuk minder zien dan wij zelf voorin. Ze kunnen alleen uit het raam rechtskijken en door de voorruit maar heel beperkt door de overkapping(cab over) die uitsteekt en rechts zaten geen tot nauwelijks ramen voor ze.
Dat is mij dus ook opgevallen in de twee keer dat wij met een C-klasse camper (dus met cabover) reden met de kinderen erbij. Je kijkt continue tegen die cabover aan. We hebben nu al drie keer een A-klasse (busmodel) gehad en vooral het uitzicht door de gigantische panoramaramen vond ik geweldig! Volgend jaar gaan we met vrienden in één camper, ik ben benieuwd hoe de A-klasse bevalt op Highway 1, want ook die heeft juist rechts bijna geen ramen.
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Ja daar had ik van te voren niet over nagedacht..
Onze kinderen hadden geen idee wat ze miste.... Maar als je als volwasenen aan de 'verkeerde' kant zit lijkt me behoorlijk balen..... Uberhaupt lijkt me dat tijdens lange ritten wel balen dat je achterin echt beduidend midner uitzicht hebt. Maar zo'n bus model zonder cabover is dan wel een stuk beter...

Overigens bedoelde ikd at wij ook alleen links fatsoenlijke ramen hadden (ondertussen aangepast)
Annemarie101
Amerika-ontdekker

We zijn inmiddels weer terug van een prachtige camperreis door het Zuidwesten en een heleboel ervaringen rijker. Het antwoord op al mijn vragen kan ik nu dus lekker zelf geven ;-). Misschien heeft iemand er nog iets aan!
- We hebben onze eigen autostoeltjes meegenomen naar Amerika, dwz een heel stoeltje voor de jongste van anderhalf en een stoelophoger voor de oudste van 4 jaar.
- We hebben de stoeltjes niet in het vliegtuig gebruikt, maar ingecheckt als ruimbagage. In het vliegtuig zaten de kinderen dus gewoon op de vliegtuigstoel, zonder extra gordels. Beide kinderen hadden een eigen vliegtuigstoel. We hebben wel wat geluk gehad: op de heenvlucht (dagvlucht naar SF) was er één stoel naast ons vrij, zodat de jongste even kon liggen slapen, en op de terugvlucht (nachtvlucht vanaf Minneapolis) waren er zelfs twee stoelen vrij, zodat ze allebei konden liggen. De jongste heeft ongeveer 5 uur geslapen, de oudste nauwelijks, die was veel te opgewonden. :-)
- We hadden een C28 camper, met een bank aan de rechterkant en een tafelzitje aan de linkerkant. De stoelophoger hebben we met de heupgordel op de bank bij het tafelzitje vastgemaakt, daar zat de oudste met een paar hoofdkussens in zijn rug. Het stoeltje hebben we met de heupgordel op de bank vastgezet, daar zat de jongste. Met een beetje sjorren zat alles redelijk goed vast.
- De kinderen sliepen riant op het bed achterin de camper. De jongste sliep in een opvouwbaar tentje dat we vanuit NL meegenomen hadden en dat os op het bed stond. De volwassenen sliepen op het bed boven de cabine, op de uitschuifbare bank en op het tafelbed. Omdat wij niet erg lang zijn, ging dat goed, maar voor die bank moet je echt niet langer zijn dan 1.70 m en voor dat tafelbed niet langer dan 1.60 m (en dan nog moest ik dwars liggen!). De laatste dagen reed er nog een Amerikaanse vriendin mee, toen heeft mamma zelfs bij de kinderen in het bed gelegen (tentje toen niet gebruikt).
- We kregen van El Monte 2 dekens p.p. mee. Omdat het een paar nachten erg koud was (in Yosemite-Tuolomne Meadows en Bryce was het maar een paar graden boven nul, brrrr), was dat eigenlijk niet genoeg. Ik had nog om extra dekens gevraagd, maar die kregen we niet mee (ik vermoed omdat wij de camper op een andere locatie inleverden). Gelukkig waren de dekens behoorlijk groot en konden we ze dubbelvouwen, met mijn thermische ondergoed :D en een fleece aan was het dan nog net te doen.

W.b. het uitzicht als je achterin zit: dat is inderdaad een stuk minder dan wanneer je voorin zit. Wij hadden wel aan beide kanten van de camper een groot raam, dus we konden goed opzij kijken. Maar als je achterin zit en door de voorruit kijkt, zit inderdaad die overkapping in de weg!
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Leuk om te lezen! Wij gaan in april met ons dan 2-jarige zoontje naar Amerika.

Hoe ging het met de jet-lag van de kinderen? heb je daar nog eventuele tips voor?

Groetjes! Martine
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

Bij ons is de jet lag van de kinderen echt heel erg meegevallen.

Op de heenreis hebben ze gewoon een erg lange dag gemaakt. de kleinste van 2 heeft maar heel even geslapen in het vliegtuig (wij vertrokken om 11:00uur 's ochtends oid.) Hij viel 45 min voor het arriveren pas in slaap.

s avonds tegen een uur of 7 gaan slapen en de eerste twee dagen waren ze beide rond 6 uur wakker.... rest avn de vakantie was dat rond 7 uur. (iets vroeger dan thuis) Maar ze slipeen s nachts gewoon lekker door! Onze jongste was wel iedere dag aan een middagslaapje toe, veel vroeger dan thuis: al rond 11:00 uur....

Terug hadden wen een nachtvlucht, iemand had de tip gegeven om de pyama mee te nemen, zodat ze echt het idee hebben: slaaptijd. Maar onze oudste vroeg daarna: waar zijn hier bedden dan? ;-) Ik gellof niet dat dat erg veel uitmaakte. De kleinste slivrij snel in, maar was na 2,5 uur weer helemaal wakker... de oudste sliep laat in maar bleef wel 3,5 uur slapen. Helaas heb ik dus zelf nauwelijks geslapen. We ware om 12:00uur thuis en hebben toen allemaal even geslapen. Daarna normale tijd naar bed, de volgende dag schrrokken we om 12:00uur wakker: heerlijk!!!! en waren zo goed als over de jetlag heen.

BTW Onze zoontje had een speelgoedcampertje gekregen van opa en oma en daar heeft ie uren mee gespeeld. was erg leuk! Dus als jullie ook met een camper gaan en je kan er ergens een vinden.... succes verzekerd... Zojuist z'n verlanglijstje voor z'n 3e verjaardag gemaakt en daar gaat de playmobiel camper op....Want dat was het mooiste wat ie kon vinden in de speelgoedwinkel. Eekhoorns vind ie ook geweldig na amerika. Dat zijn zijn belangrijkste herinneringen ;-)

In verhouding vond ik overigens dat er niet heel veel speeltuinen zijn in de VS, in nationale parken zijn wij er geen 1 tegengekomen. Soms op een camping, maar ook een paar keer dat ie wel aangekondigd stond op de site, maar ondertussen gesloten... Dus een bal kopen bij je eerste supermarktbezoek is een aanrader, ruimte genoeg immers.

Als je nog specifieke vragen hebt, betreffende kids, dan hoor ik het wel.
Mark & Martine
Amerikakenner

Bericht door Mark & Martine »

Zojuist z'n verlanglijstje voor z'n 3e verjaardag gemaakt en daar gaat de playmobiel camper op....Want dat was het mooiste wat ie kon vinden in de speelgoedwinkel. Eekhoorns vind ie ook geweldig na amerika. Dat zijn zijn belangrijkste herinneringen
:mrgreen: Mooi dat ze er, klein als ze zijn, ook zo van genoten hebben. Leuk hoor, ik kan niet wachten :dance:
Mies
Amerika-newbie

Bericht door Mies »

Wat heerlijk om te lezen dat er al mensen zijn die al dit soort vragen kunnen beantwoorden. Wij vliegen op 20 april naar Los Angeles met onze kinderen van 5 en 1,5. we hebben daar een camper en gaan heerlijk rondrijden, vooral de natuurparken staan op ons lijstje. Op 16 mei zijn we weer in A'dam.
Ik zat me ook al druk te maken om autostoeltjes en campingbedjes e.d.
Fijn om jullie ervaringen te lezen!

Groet
Mischa
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer