Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke tomtom

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
thedude
Amerika-ontdekker

Re: Welke tomtom

Bericht door thedude »

Dude schreef:Haha die verhalen doen me nog sterker twijfelen om er één te kopen :)

Zoals eerder gezegd rij ik normaal overal 'blind' naar toe en heb geen schrik om een grote (europese) stad in te rijden zonder GSP.
Maar door de verhalen van het drukke verkeer in LA wou ik mijn mening herzien, en het was dan ook enkel om in deze stad rond te bollen dat ik er één wou halen. Ook omdat we er toch een paar dagen zouden zitten en dus wssk wel wat miles zouden gaan afleggen ...

Bart
Alles bij elkaar vind ik het niet slecht, meeste routes en locaties waren prima te vinden, en voor die paar keer dat het niet helemaal goed gaat, meestal heb je al vrij snel door wanneer je niet naar je tomtom moet luisteren. Ik weet altijd wel ongeveer hoe een stad of een streek uitziet en als een tomtom een vreemde route suggereert check ik het even na voor ik m volg. Waar het misschien nog wel het handigst voor is, database met handige punten zoals duizenden hotels, tankstations etc.
En gps is ook handig om gewoon als bevestiging, soms rij je ergens en dan ga je toch twijfelen 'rij ik nog weg goed of had ik eerder af moeten gaan' en dan is zo een ding gewoon bevestiging bij twijfel...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Om even terug te komen op de ontvangst van Garmin ... de 260 (net binnen gekregen) had geen problemen met ontvangst in de auto, terwijl deze nog in de garage stond. Is goed genoeg voor mij. :) Een paar blokjes rondrijden met en zonder text-to-speach heeft ons ook overtuigd dat TTS een goede keuze is.

Gr., Flipje
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

FlipjeBTiel schreef:Een paar blokjes rondrijden met en zonder text-to-speach heeft ons ook overtuigd dat TTS een goede keuze is.
TTS is zeker een handige functie. Mijn TomTom 720 Go kan dat ook, evenals het inspreken van adressen. Nooit meer moeilijk doen met typen. Wil je TTS in Amerika met je TomTom gebruiken, zorg er dan wel voor dat zowel de taalinstellingen als de stem 'English US' zijn. Anders kan het voor babylonische spraakverwarringen zorgen. :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Wij hebben afgelopen vakantie nog een voordeel gehad aan het navigatiesysteem, de auto ging kapot, en we konden de verhuurder precies vertellen waar we waren, dat ze vervolgens de sleepdienst naar east op dezelfde straat struurde i.p.v. naar west is dan weer een ander verhaal. :x
En ook het hebben van een mobiele telefoon is op zo'n moment heel erg handig.

Harry
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Vandaag waren we in het centrum van San Francisco voor een bruiloft, en we wilden dus wel eens zien of de nuvi 260 ons op de plaats van bestemming kon krijgen, wat met alle 1-richtingsverkeer, en hoge gebouwen enzo. Antwoord werd "ja," maar het viel wel tegen: continue "recalculating" omdat het niet precies kon uitvogelen op welke straat we nu precies zaten. Niet alleen dat, de richtingaanwijzingen volgden elkaar als een gek op en waren soms tegenstrijdig. Geen aanrader dus ...

Gr., Flipje
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Heb je een vergelijk met andere systemen?

* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Zie tevens: Het quoten (citeren) van andere berichten.
marcel2008
Amerika-ontdekker

Bericht door marcel2008 »

Op RadioShack staat voor 120 dollar (82 euro) een tomtom one met kaarten van alle staten en canada. Wij gaan niet lopen klungelen dus het eerste wat wij in Amerika doen is zo'n ding halen. Alle losse (papieren) kaarten kopen en verkeerd rijden kost meer :) . Terug in Nederland zetten we dat ding op marktplaats en zijn we voor een koopje klaar; er zijn genoeg gegadigde voor.
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

wij zijn van plan om ook volgend jaar als we aankomen in L.A. direct een tom tom (of een andere nav) te
kopen, (huren 5 wkn auto dus zal goedkoper zijn dan huren!).
nu is mijn vraag als we dan terug zijn in nederland kunnen we dan ook gewoon een kaart van europa
kopen en die erbij op zetten? of gaat dat niet?
en als je in usa een tomtom koopt, kan die dan alleen engels of zou je hem ook in nederlands in kunnen stellen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben besloten om er geen mee te nemen en dan ter plaatse te zien hoe het gaat de eerste dag.
Als het moeizaam gaat kunnen we alsnog een exemplaar kopen ter plaatse.
Iedereen toch alvast bedankt voor de reacties

Indien we er een aanschaffen zal het dus een goedkopere versie zijn met de kaarten van Amerika en Canada , zodat we achteraf alsnog de kaart van europa er op kunnen plaatsen als we terug zijn.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
FlipjeBTiel
Amerika-expert

sweatbox schreef:Heb je een vergelijk met andere systemen?
Nee, dit is onze eerste GPS (voor land, anyway). Vandaag ook een mooie: wij reden een heel stuk op een weg die volgens het kaartje op de nuvi 260 niet bestond. Het ding wees ons op een weg die parallel liep aan de weg waarop wij reden, en op de afbeelding reden we in "grijs" gebied. Uiteindelijk herstelde het zich bij een grotere dwarsweg.
kimmy schreef:nu is mijn vraag als we dan terug zijn in nederland kunnen we dan ook gewoon een kaart van europa
kopen en die erbij op zetten? of gaat dat niet?
Bij mijn weten wel, alleen begrijp ik ervan dat niet elk model voldoende interne opslag heeft voor alle kaartjes, en dan moet je er soms (blijvend) een flash kaartje insteken waarvan de nieuwe kaart gelezen wordt.
kimmy schreef:en als je in usa een tomtom koopt, kan die dan alleen engels of zou je hem ook in nederlands in kunnen stellen?
De nuvi die wij hebben heeft de voornaamste Europese talen out-of-the-box, maar geen Nederlands. TTS is voor ons model alleen beschikbaar voor "Amerikaans Engels." Ik begrijp wel uit de handleiding dat je nieuwe stemmen kunt bijkopen.

Gr., Flipje
mspelten
Amerika-newbie

Bericht door mspelten »

Waarom bestel je niet gewoon je navigatiesysteem via een Amerikaanse website? Betaal met creditcard en binnen een week in huis.
bea
Amerika-ontdekker

Bericht door bea »

Wij zitten nu in dallas en zijn bij aankomst gestopt bij een walmart en hebben daar de tom tom one voor
142 dollar gekocht.
Het menu kan in nederlands en het is plug en go, ik ben een oen in dat soort dingen, maar simpeler kan niet.
Wij hebben al 7 usa reizen achter de rug met een randy mcnally road map en eigelijk hoefde van mij die
gps niet.
Na 3 dagen met tommie weet ik niet meer wat ik zonder hem moet, het is zo makkelijk om even starbuck,
supermarkt of je hotel in te typen.
En ik kan deze ook gewoon in nederland gebruiken.
Groetjes
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb je een eenvoudige TT dan kan je er ook de Nederlandse kaart op draaien, soms moet je dan eerst de Amerikaanse eraf halen en op een CD of DVD zetten om eventueel later weer te kunnen switsen met de Amerikaanse.

@mspelten, als je pech hebt komen daar ook nog eens de invoerrechten en douanekosten bovenop, ben je nog duur uit.
mspelten
Amerika-newbie

Bericht door mspelten »

Maar hij is nog steeds niet duur en je lost het probleem op dat je hem niet daar kunt halen omdat je hem direct bij aankomst nodig hebt. Het is nog altijd goedkoper dan een TomTom in Nederland kopen en additionele kaarten aanschaffen. Of je moet ze illegaal downloaden. Het is dus een mogelijkheid. Ik heb er gewoon eentje ter plaatse gekocht, ook Wal*Mart, ook 142 dollar. In november in Canada komt die ook weer van pas. Maar als je hem eerder nodig hebt is het een mogelijkheid. Je kunt hem eventueel als cadeau op laten sturen, dan ontspring je de invoerrechten-dans wel...
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Misschien een "illegal"idee, tijdens onze vakantie was 1 winkel bij onze kinderen favoriet: de Brookstone (www.brookstone.com), vanwege de massagestoelen die daar stonden (er moest altijd even gebibberd worden).

Martien raakte met een verkoper aan de praat en deze vroeg of wij al een navigatie hadden etc, hij vertelde dat je de navigatie 30 dagen uit mag proberen, bevalt hij niet mag je hem binnen 30 dagen terug brengen en krijg je je geld terug.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer