Wij hadden de sunset bij Glacier Point in de planning staan deze zomer, maar het is er niet van gekomen dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Ik zou het zelf geen probleem vinden om in het donker terug te rijden naar de vallei, maar als je er nog niet geweest bent lijkt het me lastig om je te oriënteren. Maar het kan natuurlijk wel, zeker als je van te voren goed het kaartje van de vallei bestudeert: HKC is de eerste accommodatie die je tegenkomt (aan de linkerkant van de weg). Houd er rekening mee dat je ruim een uur onderweg bent vanaf Glacier Point en misschien wat langer als je langzaam rijdt.
Een andere mogelijkheid is om vanaf de Mariposa Grove eerst naar de vallei te rijden en daarna naar Glacier Point, hoewel je dan wel een stuk twee keer moet rijden. Maar je kunt dan nog bij daglicht de vallei zien, en het uitzicht bij tunnel view bewonderen. Ik weet niet hoe laat de zon onder gaat, het wordt wel krap denk ik. Als je er meerdere nachten bent lijkt het me beter om pas de volgende dag naar Glacier Point te gaan.
Nog een ander mogelijheid is om met een tour mee te gaan, je hebt een star gazing tour die vanuit de vallei vertrekt. Of je dan op tijd bent voor de zonsondergang weet ik niet. Kijk eens in de
Yosemite Guide, wellicht vind je daar meer informatie.
Marianne