Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Afgewerkte route dude: update!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Afgewerkte route dude: update!

Bericht door Rob »

Telefoon :D
Al je oplaadapparatuur anders heb je nog niks aan je fotocamera of telefoon.
Ik stop het altijd in de laptoptas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Dude schreef:-fotocameratas (als carry-on)
Misschien een beetje flauw, maar je zal hem maar vergeten, dat is ook zo lastig. --> De camera. :wink:
Oplader voor de camerabatterijen/accu.
(USB-)Snoertje om camerabeelden op de laptop te zetten.
Dude schreef:missen we nog iets belangrijks of iets wat handig kan zijn ?
Binnenlands geld, buitenlands geld, creditcard, plastic balpen (geen metalen), puzzelboekje (als je van puzzelen houdt), iets om te eten/snoepen, flesje water, kopieën van rekeningen van fotocamera en laptop, Amerikaanse verloopstekker voor de laptopstekker.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

die balpen was ik al vergeten :)

Die rekeningen van de laptop en de camera ook. Is dat trouwens echt nodig of gewoon uit voorzorg?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is een voorzorg voor lastige vragen als je Belgie of Nederland terug binnenkomt.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ahzo bedankt, die maak ik dan ook nog even aan.

Ahja voor ik het vergeet :blink:

Voor de geinteresseerden onder jullie.
Jullie kunnen ons volgen via de website : http://www.bartenevy.be/

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Vandaag nog even bij de reisagent langs geweest voor de vliegtickets en wat blijkt ... 140 euro bijbetalen voor de vlucht, brandstoftoeslag :(
Maar we laten het niet aan ons hart komen en morgenvroeg zijn we ribbedebie ... :D
Nog wat laatste dingen in orde brengen.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Nog een nieuw vraagje :?

Ik ben nog mijn (detail)kaartjes aan het maken voor in men 'roadbook'.
als men van zion naar las vegas rijd, langs welke weg is dit met makkelijkst/mooist om las vegas binnen te rijden.
Gewoon via de I15 of meteen de afslag nemen en via de 604 binnen rijden ?

Alvast bedankt

Bart
Grts, Bart

trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Dude schreef:Vandaag nog even bij de reisagent langs geweest voor de vliegtickets en wat blijkt ... 140 euro bijbetalen voor de vlucht, brandstoftoeslag :(
Kan dat nou zomaar ineens nog ?

* Opmerking moderator - Marco
Quote aangepast.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

trapson schreef:Kan dat nou zomaar ineens nog ?
Tja, de vliegtuigmaatschappij zelf mag dit een maand voor vertrek niet meer doorrekenen, maar delta had dit reeds eerder van de reisagent zijn rekening gehouden en zijn vakantiehulp heeft een foutje gemaakt met het niet door geven van deze informatie. Vandaar dat wij het nu terug gestort hebben op zijn rekening.
Hij krijgt een regelmatige update van al zijn klanten, indien ze moeten bijbetalen, maar daar stonden wij niet tussen omdat het al reeds betaald was (van zijn rekening dus).

Maar goed, daar laten we zeker onze vakantie niet door verknallen :dance:

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dude schreef:Ik ben nog mijn (detail)kaartjes aan het maken voor in men 'roadbook'.
als men van zion naar las vegas rijd, langs welke weg is dit met makkelijkst/mooist om las vegas binnen te rijden.
Gewoon via de I15 of meteen de afslag nemen en via de 604 binnen rijden ?
Bart,
Als je niet langs Valley of Fire of Lake Mead wilt rijden zou ik de I15 nemen. Wij hadden een andere weg nadat we van VoF kwamen en zijn uiteindelijk toch maar naar de I15 gereden omdat je daarvan heel makkelijk op de Strip komt.
Zie ook ons reisverslag (nog steeds under construction) voor een kaartje en beschrijving, bij 4 augustus: http://martinenmarianne.blogspot.com/

MArianne

* Opmerking moderator - Marco
Quote aangepast.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Dude schreef:
trapson schreef:Kan dat nou zomaar ineens nog ?
Tja, de vliegtuigmaatschappij zelf mag dit een maand voor vertrek niet meer doorrekenen, maar delta had dit reeds eerder van de reisagent zijn rekening gehouden en zijn vakantiehulp heeft een foutje gemaakt met het niet door geven van deze informatie. Vandaar dat wij het nu terug gestort hebben op zijn rekening.
Hij krijgt een regelmatige update van al zijn klanten, indien ze moeten bijbetalen, maar daar stonden wij niet tussen omdat het al reeds betaald was (van zijn rekening dus).
Dan nog is dit een fout van het reisbureau en ik neem aan dat ze dat dan niet meer alsnog mogen doorekenen.

(ps is die auto in je avatar van jouw ?)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:Bart,
Als je niet langs Valley of Fire of Lake Mead wilt rijden zou ik de I15 nemen. Wij hadden een andere weg nadat we van VoF kwamen en zijn uiteindelijk toch maar naar de I15 gereden omdat je daarvan heel makkelijk op de Strip komt.
Zie ook ons reisverslag (nog steeds under construction) voor een kaartje en beschrijving, bij 4 augustus: http://martinenmarianne.blogspot.com/

MArianne
Hey Marianne,

Wij gaan wel VoF doen die dag en nadien naar las vegas.ik dacht eraan om net voor las vegas van de I15 te gaan en dan via de 604 verder

even een kaartje ter verduidelijking
Afbeelding

of is het beter om tot midden vegas de I15 te volgen en dan af te slaan kort bij het hotel? (mgm grand)

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

trapson schreef:Dan nog is dit een fout van het reisbureau en ik neem aan dat ze dat dan niet meer alsnog mogen doorekenen.

ze hebben het in elk geval toch nog doorgerekend, en door ons ook al gestort zodus wat dat betreft zijn we al te laat :)

Die avatar is idd mijn eigen wagen (1500,5.2l, V8, handgeschakeld) :wink:

Bart
Grts, Bart

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dude schreef:
of is het beter om tot midden vegas de I15 te volgen en dan af te slaan kort bij het hotel? (mgm grand)
Bart
Dat lijkt mij wel, die andere weg schiet niet op. Wij zijn van VoF teruggereden naar de 167 en hebben toen de 147 genomen. Vonden we erg mooi. Je kunt ook van VoF direct naar de I15 rijden. Ik weet niet waarom je de 604 zou willen doen, die ken ik niet. Eenmaal in Las vegas lijkt mij de I15 verreweg het makkelijkste en het snelste.

Marianne
trapson
Amerikafan

Bericht door trapson »

Dude schreef:
trapson schreef:Dan nog is dit een fout van het reisbureau en ik neem aan dat ze dat dan niet meer alsnog mogen doorekenen.

ze hebben het in elk geval toch nog doorgerekend, en door ons ook al gestort zodus wat dat betreft zijn we al te laat :)

Die avatar is idd mijn eigen wagen (1500,5.2l, V8, handgeschakeld) :wink:

Bart
Dat je betaald snap ik ergens wel je moet toch morgen op vakantie maar dan wel onder protest zodat je ook direct een klacht kunt indienen. Ik weet alleen niet hoe het wettelijk allemaal geregeld is in belgië maar in nederland mag dit dus volgens mij niet. Alle prijzen moet incl alles zijn anders is het niet toegestaan en hoeft je het niet te accepteren.

over de auto. Ben een dodge ram liefhebber en pa heeft er sinds 3 weken ook 1 (Ram2500 4x4 5,7 Hemi uit 2004 afgelopen dinsdag even getest en 1 op 1 is haalbaar bij volgas wegrijden :blink: gemiddeld ver 1op3 tot 1op4 )
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Martin & Marianne schreef:
Dude schreef:
Bart
Dat lijkt mij wel, die andere weg schiet niet op. Wij zijn van VoF teruggereden naar de 167 en hebben toen de 147 genomen. Vonden we erg mooi. Je kunt ook van VoF direct naar de I15 rijden. Ik weet niet waarom je de 604 zou willen doen, die ken ik niet. Eenmaal in Las vegas lijkt mij de I15 verreweg het makkelijkste en het snelste.

Marianne
Ok bedankt , dan doen we het waarschijnlijk zo.
Volgens mij gaat die 604 over in de strip (als ik het goed zie toch), vandaar dat ik die dacht te nemen.

Bart
Grts, Bart

Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

De 604 is inderdaad het verlengde van de strip (las vegas boulevard), maar ik zou niet zo rijden, het noord-oosten van Las Vegas waar je dan doorheen rijdt is eigenlijk niet de moeite waard, voor een groot deel rij je dan langs trailer parks, als je dat leuk vind kun je zo rijden, maar je bent veel langer onderweg dan gewoon via de snelweg.
Ik zou vanaf de snelweg de afslag naar Sahara avenue nemen, en vanaf daar rechtsaf de Las Vegas boulevard volgen, dan rij je voordat je bij het MGM-grand bent bijna over de hele strip, als het de eerste keer Las Vegas is kijk je meteen je ogen uit.

Harry
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben vanuit Zion de I15 genomen. Dan op een bepaald moment de 169 richtin VoF. We hebben deze weg dan verder gevolgd tot we terug aan de I15 kwamen. Ik zou in Las Vegas zeker op de I15 blijven rijden. WIj hebben daar de afslag van Tropicana Ave (37) genomen omdat we in Excalibur moesten zijn, maar MGM ligt daar aan de overkant. Dus dat lijkt me ook een geschikte (en gemakkelijke) afslag voor jullie hotel. De strip zou ik echt vermijden! Wat een drukte :blink: Wij waren echt content dat we direct aan ons hotel waren.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ok bedankt.

Nog een vraagje over het aankomen in LA. Moet je je nog ergens aanmelden aan een balie van alamo in de luchthaven of mogen wij zomaar in zo'n shuttlebusje stappen?

Bart
Grts, Bart

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Je kunt gewoon op de shuttlebus stappen van Alamo (of iedere andere verhuurder) zonder dat je jezelf ergens aan hoeft te melden.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer