Even een korte introductie: ik heet Maurice, woonachtig in Leeuwarden, werk zelfstandig en heb (zoals velen merk ik) de droom in New York te wonen en werken

Nu heb ik wellicht een vrij aparte casus, wat ik tot nu toe niet op het forum heb kunnen vinden. Ik hoop dat hier mensen zijn die me misschien een eindje in de goede richting kunnen duwen.
Sinds dat ik een aantal jaar geleden in New York ben geweest ben ik vastbesloten om, wanneer ik de kans zou krijgen, daar te gaan wonen. Die kans doet zich nu voor en daar zou ik graag gebruik van willen maken. Op het moment ben ik nog 24 jaar jong en kan alle kanten op. Ik wil niet zo'n iemand zijn die op zn 50e zegt "had ik het toen maar gedaan", dus bij deze!
Het volgende is het verhaal: ik ben 5 jaar geleden begonnen met een bedrijf in Nederland wat inmiddels uitgegroeid is tot een onderneming met 7 personeelsleden en een mede-eigenaar. Zoekende naar een nieuwe uitdaging zou ik een Amerikaanse afdeling van dit bedrijf willen opstarten in New York. Het bedrijf in Nederland blijft dus bestaan en ik blijf mijn werkzaamheden hiervoor ook uitvoeren (dit kan vrijwel allemaal online, het mooie van een internetbedrijf!). Tevens is het de bedoeling dat ik in Nederland ook een woonadres aanhou en regelmatig heen en weer zal pendelen om de zaken hier ook te laten doorlopen.
Welk visum zou ik kunnen aanwenden om wel woonachtig in Nederland te blijven, maar tegelijkertijd ook woonachting in New York te zijn én daar te mogen werken voor zowel de Nederlandse als de "te starten" Amerikaanse vestiging? Klinkt nog eigenlijk wel best ingewikkeld als ik er zo over denk

Ik hoop dat ik in de eerste instantie genoeg informatie vermeld heb! Permanente inwoning in Amerika zoek ik vooralsnog niet. Als het bedrijf dreigt te mislukken en ik zou om welke reden dan ook weer terug willen naar Nederland, moet die mogelijkheid wel blijven bestaan.
Het valt me trouwens op dat de kwaliteit van de posts op dit forum hoog zijn en mensen met veel respect met elkaar omgaan. Daar kunnen veel forums nog wat van leren! Alvast bedankt voor jullie reacties!