Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tsunami alarm voor Westkust USA
-
- Amerikafan
Tsunami alarm voor Westkust USA
Vanmorgen toen ik wakker werd hoorde ik gelijk op het nieuws (BNR nieuwsradio) over een tsunami alarm voor de gehele westkust in Amerika, van Mexico tot aan Vancouver (Canada), er was vanmorgen om 05:00 nederlandse tijd een aardbeving van 7.0 in de oceaan voor Californie, zie hier een nieuwsbericht:
SAN FRANCISCO - Voor de kust van Californië heeft zich in de nacht van dinsdag op woensdag een aardbeving voorgedaan onder de Stille Oceaan.
De beving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter. De autoriteiten waarschuwden voor het gevaar van een vloedgolf langs de Amerikaanse westkust, maar ze trokken die waarschuwing korte tijd later weer in.
Het epicentrum van de beving lag 146 kilometer ten westen van de kustplaats Crescent City. Deze plaats werd in 1964 door een vloedgolf geteisterd.
SAN FRANCISCO - Voor de kust van Californië heeft zich in de nacht van dinsdag op woensdag een aardbeving voorgedaan onder de Stille Oceaan.
De beving had een kracht van 7,0 op de schaal van Richter. De autoriteiten waarschuwden voor het gevaar van een vloedgolf langs de Amerikaanse westkust, maar ze trokken die waarschuwing korte tijd later weer in.
Het epicentrum van de beving lag 146 kilometer ten westen van de kustplaats Crescent City. Deze plaats werd in 1964 door een vloedgolf geteisterd.
There are 10 types of people in the world:
Those who understand binary, and those who don't...
** 2005/2008/2012/2018/2023 USA **
- Ton-L
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
De waarschuwing is al weer ingetrokken rond 7.20

Onze Reisverhalen en foto's zijn te zien en te lezen op onze Website:
http://www.loke.nl/
Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
http://www.loke.nl/
Groetjes Ton,Ria,Debby & Bram
-
- Amerikafan
Ja ik hoorde het ja, wat ik me afvraag, hoe gaat zo'n alarm in z'n werk, gaan er dan van die sirenes net als in Nederland de 1e maandag v.d maand of komt het alleen op tv/radio?
Waren er op het tsunami alarm moment ook reizigers aanwezig van dit forum?
Waren er op het tsunami alarm moment ook reizigers aanwezig van dit forum?
-
- Amerikafan
Vannacht weer een aardbeving, en die was in ieder geval zeker wel te voelen, zie het nieuwsbericht hieronder:
Het zuiden van de Amerikaanse staat Californië is donderdagavond voor de derde keer deze week getroffen door een flinke aardbeving. Dit keer ging het om een beving met een kracht van 4.9 op de schaal van Richter, die tot in Los Angeles te voelen was. Volgens de Amerikaanse televisie wordt de kans dat de bevingen voorschokken zijn voor een veel zwaardere aardschok door deskundigen op ongeveer vijf procent geschat.
De beving van donderdagavond heeft voor zover bekend geen slachtoffers gemaakt, en weinig schade aangericht. De kracht van de beving werd in eerste instantie geschat op 5.3 op de schaal van Richter, maar dit werd later bijgesteld naar naar 4.9.
Zondag werd Californië ook al opgeschrikt door een noemenswaardige aardbeving met een kracht van 5.2 op de schaal van Richter. In de dagen daarna bleef de seismische activiteit op een relatief hoog niveau. Dinsdag volgde er een zware aardbeving van 7.2 voor de kust, waarna in eerste instantie een tsunami-waarschuwing werd afgegeven. Die werd echter snel weer ingetrokken.
De laatste bevingen vonden plaats op zijtakken van de beruchte San Andreas-breuklijn, die wel vaker voor flinke aardbevingen zorgt. Volgens sommige deskundigen is het slechts een kwestie van tijd voordat er een zogenaamde 'monsteraardbeving' plaatsvindt, wat een vernietigend effect op Los Angeles en de rest van Californië zou kunnen hebben. Deze theorie wordt echter bekritiseerd door andere deskundigen, die menen dat er nog geen manier is om dergelijke aardbevingen te voorspellen.

Aardbevingen in Californië van afgelopen week.
Hoe groter het vierkantje, hoe zwaarder de beving.
Het zuiden van de Amerikaanse staat Californië is donderdagavond voor de derde keer deze week getroffen door een flinke aardbeving. Dit keer ging het om een beving met een kracht van 4.9 op de schaal van Richter, die tot in Los Angeles te voelen was. Volgens de Amerikaanse televisie wordt de kans dat de bevingen voorschokken zijn voor een veel zwaardere aardschok door deskundigen op ongeveer vijf procent geschat.
De beving van donderdagavond heeft voor zover bekend geen slachtoffers gemaakt, en weinig schade aangericht. De kracht van de beving werd in eerste instantie geschat op 5.3 op de schaal van Richter, maar dit werd later bijgesteld naar naar 4.9.
Zondag werd Californië ook al opgeschrikt door een noemenswaardige aardbeving met een kracht van 5.2 op de schaal van Richter. In de dagen daarna bleef de seismische activiteit op een relatief hoog niveau. Dinsdag volgde er een zware aardbeving van 7.2 voor de kust, waarna in eerste instantie een tsunami-waarschuwing werd afgegeven. Die werd echter snel weer ingetrokken.
De laatste bevingen vonden plaats op zijtakken van de beruchte San Andreas-breuklijn, die wel vaker voor flinke aardbevingen zorgt. Volgens sommige deskundigen is het slechts een kwestie van tijd voordat er een zogenaamde 'monsteraardbeving' plaatsvindt, wat een vernietigend effect op Los Angeles en de rest van Californië zou kunnen hebben. Deze theorie wordt echter bekritiseerd door andere deskundigen, die menen dat er nog geen manier is om dergelijke aardbevingen te voorspellen.

Aardbevingen in Californië van afgelopen week.
Hoe groter het vierkantje, hoe zwaarder de beving.
-
- Amerika-expert
verslag van de aardbeving :http://kcal9.com/topstories/topstoriesl ... 70505.html
volgens die deskundige was het de voorbije jaren heel ,,rustig" in californië. doorgaans 2 tot 3 aardbevingen van deze sterkte, de voorbije jaren was dat niet het geval. nu zitten ze (statistisch) terug op ,,schema". de nog altijd niet te beantwoorden vraag : volgen er weldra nog?
jacques
volgens die deskundige was het de voorbije jaren heel ,,rustig" in californië. doorgaans 2 tot 3 aardbevingen van deze sterkte, de voorbije jaren was dat niet het geval. nu zitten ze (statistisch) terug op ,,schema". de nog altijd niet te beantwoorden vraag : volgen er weldra nog?
jacques
Gisteren was ik in het stadje Seaside Oregon.
Het ligt laag aan het strand.
Buiten de stad waren de borden"WARNING ,YOU ARE ENTERING TSUNAMI COUNTRY"
De sirens gingen aan,de mensen in de stad moesten de stad verlaten of op de derde vloer van hun hotel gaan staan.
Het alarm was ook op al de locale tv en radio stations.
Het ligt laag aan het strand.
Buiten de stad waren de borden"WARNING ,YOU ARE ENTERING TSUNAMI COUNTRY"
De sirens gingen aan,de mensen in de stad moesten de stad verlaten of op de derde vloer van hun hotel gaan staan.
Het alarm was ook op al de locale tv en radio stations.
Ik ben net terug van mijn reis door Zuidwest Amerika en zat tijdens het Tsunami-alarm in San Francisco. Van de bevingen hebben we niets gevoeld. Tijdens het tsunami-alarm vloog de TV op zwart en kwam een rode balk door het beeld waarop stond dat er een automatisch alarm was afgegeven voor een tsunami voor de gehele westkust van ongeveer 8 pm tot 10 pm. Korte tijd daarna is dit inderdaad weer ingetrokken. Ik zat in een hotelletje dat niet direct aan de kust lag en zich hoger bevond. Sirenes heb ik niet gehoord. Ik weet alleen dat de politie een aantal mensen van het strand gehaald heeft uit voorzorg.... Ook van de andere bevingen in Californie is in SF niets gevoeld...
Mijn bericht was er 2 keer opgekomen en ik kan het niet in zijn geheel wegkrijgen 
Wie weet hoe ik dit bericht kan verwijderen?

Wie weet hoe ik dit bericht kan verwijderen?
Laatst gewijzigd door Eugeni op 19 jun 2005, 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Neminem schreef:Eugeni schreef:Weet je ook hoe laat?Neminem schreef:Mark my words:
26 augustus komt er in San Fransisco een aardbeving van 7,6 op de schaal van richter
Wij vertrekken de 26e vanuit San Francisco.
Ben ik even blij dat wij 13 augustus van San Francisco terugvliegen ...Ik weet het. Onthoud het maar. Als het niet gebeurt krijg je 1000¤ van me
Eugeni, je kunt volgens mij alvast gaan nadenken wat je met die EUR 1000 gaat doen. Mooi zakcentje voor de volgende vakantie misschien

Jan Gijs
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Sorry Eugeni, je hebt gelijkEugeni schreef:Ik weet niet of dat ook voor mij geldt, Neminem schreef het aan Stephanie.JGK schreef: Eugeni, je kunt volgens mij alvast gaan nadenken wat je met die EUR 1000 gaat doen. Mooi zakcentje voor de volgende vakantie misschien

Jan Gijs
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 6875 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-