Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
-
- Amerika-ontdekker
Re: DV 2009 ....alle vragen over DV 2009
Ok dan , dus nog een paar weken wachten. 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of een paar maanden. In juni kan je evenzeer nog een brief in je bus vinden. Zij het dat je dan misschien wel een hoog casenumber hebt (wat een mogelijk vertrek toch een heel stuk onzekerder maakt).topoli&sarvenaz schreef:Ok dan , dus nog een paar weken wachten.
Wij hebben het adres van onze vrienden in Michigan City opgegeven voor briefwisseling, en ik ben zeker dat elke keer wanneer zij ons bellen vanaf april, mijn hart een versnelling hoger gaat slaan...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kastelke, ff een suffe vraag, maar sturen ze de correspondentie niet naar het huisadres hier dan? Weet zelf al eigenlijk niet meer wines adres ik nl had opgegeven (heb wel een vermoeden, maar dacht dat ze het gewoon hierheen stuurden).kastelke schreef:Of een paar maanden. In juni kan je evenzeer nog een brief in je bus vinden. Zij het dat je dan misschien wel een hoog casenumber hebt (wat een mogelijk vertrek toch een heel stuk onzekerder maakt).topoli&sarvenaz schreef:Ok dan , dus nog een paar weken wachten.
Wij hebben het adres van onze vrienden in Michigan City opgegeven voor briefwisseling, en ik ben zeker dat elke keer wanneer zij ons bellen vanaf april, mijn hart een versnelling hoger gaat slaan...
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze sturen het naar het adres dat je zelf hebt opgegeven.Vegasgirl schreef:Kastelke, ff een suffe vraag, maar sturen ze de correspondentie niet naar het huisadres hier dan? Weet zelf al eigenlijk niet meer wines adres ik nl had opgegeven (heb wel een vermoeden, maar dacht dat ze het gewoon hierheen stuurden).
Wij hadden dat van onze vrienden doorgegeven omdat de kans bestond dat we ondertussen via het bedrijf al in Amerika zouden zitten. Die zouden onze post dan wel achterna sturen, maar dan ging dat via 3 tussenpersonen en ik zou niet willen dat er met die enveloppe iets mis gaat zodat we hem missen + "de baas" hoeft ook niet altijd te weten wat je aan't doen bent.

Elke
- Bandido
- Amerika-expert
Je kunt trouwens heel gemakkelijk met "Kentucky" bellen mocht je je adres willen checken, dan wel veranderen. Ik heb dat zelf ook moeten doen en dat was heel eenvoudig. Die mensen bijten niet.Vegasgirl schreef: Kastelke, ff een suffe vraag, maar sturen ze de correspondentie niet naar het huisadres hier dan? Weet zelf al eigenlijk niet meer wines adres ik nl had opgegeven (heb wel een vermoeden, maar dacht dat ze het gewoon hierheen stuurden).

Denk er alleen wel aan om je case-# bij de hand te hebben, want zonder dat staan ze je niet eens te woord.
Laatst gewijzigd door Bandido op 27 feb 2008, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Bandido
- Amerika-expert
Re:
Dat van die $13.000 is echt niet waar. Dat staat namelijk nergens. Er staat iets in de trant van "beschikken over voldoende financiele middelen". Ik heb daarover gebeld met het CG in A'dam en die vertelden met netjes dat het inhoudt dat je in geval van nood, je een maand of drie in leven (dus huur + voedsel) met kunnen houden. Het hangt HEEL ERG af van waar in de VS je van plan bent je te gaan vestigen. Immers, iedereen op dit forum die weleens in de VS is geweest zal beamen dat NYC of LA veel duurder is dan South Carolina. Om die reden hangen ze er dus ook met opzet geen prijskaartje aan.PhilipG schreef:Ik ben al 1 maal op interview moeten gaan en had toen niet alles bij.
Wat had ik niet bij en was ik eigenlijk niet echt van op de hoogte.
- Millitiebewijs (bestaat niet meer in belgie voor mensen die geen dienstplicht gehad hebben, je krijgt attest in de plaatst)
- Internationaal geboortecertificaat (ze vragen er niet expliciet achter in de ambassade in Belgie maar ze vroegen om het toch mee te nemen voor als ik naar states vertrek ze weten dat mijn geboorteplaats effectief in België ligt.
- Bewijs van financial support! Je moet zoals hierboven een 13.000 dollar kunnen tonen aan hen + dan nog eens de 700 dollar die je ongeveer moet betalen voor de green card. Kan je dit niet heb je nog een kans door aan te tonen dat je een famillie lid in de states hebt. Deze moet dan een formulier invullen met zijn inkomen op + de laatste Taxbrief die hij indiende. Ikzelf heb niemand van famillie in US, of toch niet directe famillie dus heb gekozen voor de 13.000 dollar te tonen. Morgen ga ik naar de bank voor mijn interview om een officieel rekeninguitreksel te vragen en dit bij het dossier te laten steken.
Morgen namiddag heb ik dus een 2de poging voor het interview en hopelijk gaat dit deze keer gebeuren. De enige vraag die ik mij stel is, wat gaan ze op het interview wel vragen, is het interview in het Engels of NL. Waarom deze vraag van de taal? Omdat aan de balie ze mij in het NLs aansproken, was hiervan eigenlijk verschoten
. Maar toen iets later had ik door dat ze perfect 3talig waren.
PS: postmeisje, zonder het geld aan te tonen geraak je niet binnen. Ik wil je niet demotiveren maar je hebt nog even de tijd om mensen voor sponsoring te vragen als je dit niet zelf hebt. Dit geld is om te kunnen aantonen dat je minstens 3maanden zonder werk zeker kan overleven in de states. Ze gaan er vanuit dat het max 3 maand duurt eer je werk ginder gaat vinden.
Wat je dus in dit geval moet doen is uitrekenen hoeveel een goedkoop appartementje in de plaats waar jij wilt gaan wonen kost en tel daarbij de kosten van eten bij op, doe dit keer drie (maanden) en je hebt je minimum aan middelen. Natuurlijk is het raadzaam om daar wat boven te gaan zitten voor de zekerheid. Dit moet je dmv afschriften kunnen aantonen aan de beambte op het CG. Wat wel heel belangrijk is, is dat het niet voldoende is om iemand "even" een paar duizend euro te laten storten. Ze checken namelijk hoe lang het lang het al op je rekening staat. Daarom moet je dus ook een jaaroverzicht meenemen.
Wat zeker ook goed is om mee te nemen (is overigens niet verplicht) is een zgn. "Affidavit of Support". Daarover staat elders op dit forum al veel geschreven, maar het komt er op neer dat een Amerikaan financiele verantwoordelijk draagt voor het geval er met jou iets mocht gebeuren.
Nog een laatste tip: zorg ervoor dat je ALLES bij je hebt en dat alles al op juiste volgorde ligt. Die checklist die ze je geven krijg je niet voor niks en kijk goed wat je wel of niet nodig hebt. Niet alles is namelijk op iedereen van toepassing. Zorg ook voor de vertalingen van alles. Je wilt te allen tijde voorkomen dat je weer terug moet komen voor een nieuwe afspraak, het is allemaal al stressvol genoeg lijkt me. En werkelijk waar, toen ik op mijn afspraak kwam, waren er drie mensen bij wie het niet klopte en die gewoon weer naar huis werden gestuurd!
Oh ja, ga er vanuit dat het gesprek gewoon in het Engels is. Iemand checkt eerst je documenten en vervolgens wordt je bij een loketje geroepen waar iemand je -eindelijk- het groene licht geeft. Het is ook maar een kort gesprekje van een paar minuten, dus dat is wel het laatste waar je je zorgen om hoeft te maken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Vandaag heb ik mijn documenten ingestuurd maar nu ik het verhaal van Dennis lees (http://www.allesamerika.com/emigratie-amerika-3.html) realiseer ik me dat ik geen adres in de VS heb opgegeven bij vraag 10 en 11. Eerlijk gezegd begreep ik die vragen niet echt goed, hoe kan je nu een adres in de VS hebben als je er nog niet bent... Maar blijkbaar is een adres dus wel verplicht. Wat doe ik nu, stuur ik een brief naar de KCC met een adres (heb er vrienden dus dat kan geen probleem zijn), of regel ik dat later wel?
Hallo,
Misschien weet iemand die al een uitnodiging gehad heeft voor het interview op het consulaat een antwoord op mijn vraag hieronder. Wij zijn ingeloot met casenummer 2009EU00015xxx
Ik las ergens dat als je uitgenodigd wordt voor het interview op het consulaat, je dan een I-134 moet laten invullen door iemand die je support in de uSA.
Is dat zo?
Als je niemand kent die voor je in wil staan, wat dan?
Ik zou niet zo maar garant voor iemand gaan staan die naar je land emigreert.
Misschien weet iemand die al een uitnodiging gehad heeft voor het interview op het consulaat een antwoord op mijn vraag hieronder. Wij zijn ingeloot met casenummer 2009EU00015xxx
Ik las ergens dat als je uitgenodigd wordt voor het interview op het consulaat, je dan een I-134 moet laten invullen door iemand die je support in de uSA.
Is dat zo?
Als je niemand kent die voor je in wil staan, wat dan?
Ik zou niet zo maar garant voor iemand gaan staan die naar je land emigreert.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hoeft niet, mag wel. Als je zelf over voldoende financiele middelen beschikt (je kan jezelf en je gezin door 3 maanden zonder baan slepen in het ergste geval) dan is het geen probleem.
Gefeliciteerd trouwens.
Gefeliciteerd trouwens.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Weet er iemand welk bewijs je moet hebben van al je schooljaren?
Thx
Youri
Thx
Youri
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Middelbare school op minimaal HAVO niveau als ik me goed herinner.
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Huh was het niet gewoon een high school diploma??
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik weet het eigenlijk niet meer precies. Het moet in elk geval voor alles bij elkaar opgeteld 12 jaar zijn.Rogier21 schreef:Huh was het niet gewoon een high school diploma??
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
12 jaar onderwijs, diploma is niet nodig.
Elke
Thx.
Wat ik eigenlijk bedoelde is als je door de eerste ronde bent, en je mag naar je intervieuw, wat moet je dan als bewijs meehebben van je schooltijd?
Youri
Wat ik eigenlijk bedoelde is als je door de eerste ronde bent, en je mag naar je intervieuw, wat moet je dan als bewijs meehebben van je schooltijd?
Youri
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het getuigschrift / diploma dat je behaalde.
Eventueel aangevuld met werkgeversverklaringen.
Maar al die dingen staan in de brief die je krijgt. Eerst maar eens zien dat we kunnen winnen! Dat is de grootste hindernis om te nemen.
Eventueel aangevuld met werkgeversverklaringen.
Maar al die dingen staan in de brief die je krijgt. Eerst maar eens zien dat we kunnen winnen! Dat is de grootste hindernis om te nemen.
Elke
Weet er iemand waar je de photo validator kan terug vinden? Of moet ik nog een beetje wachten tot dat de instructies voor de DV 2010 op de site staan?
Youri.
Youri.
Ik weet niet wat je bedoeld met photo validator maar wellicht kan deze pagina je wat verder op weg helpen: http://amsterdam.usconsulate.gov/us_photo_instr.htmlyardenoy schreef:Weet er iemand waar je de photo validator kan terug vinden? Of moet ik nog een beetje wachten tot dat de instructies voor de DV 2010 op de site staan?
Youri.
Er staan wat linkjes op naar onder andere Nederlandse fotograven die Amerikaanse pasfoto's maken. Als je naar een van die fotograven gaat en vraagt om Amerikaanse pasfoto's weten ze wel wat je bedoeld en welke maat je nodig hebt. Let wel dat ze niet ouder dan 6 maanden mogen zijn als je ze aan het consulaat geeft (ik weet niet of dat dit altijd zo is, dit was in ieder geval wel zo voor mijn visum).
Is er al iemand op het consulaat geweest voor DV-2009?
Hoe ging dat dit jaar in zijn werk. Waren er problemen die goed voor ons zijn om te weten?
Hoe ging dat dit jaar in zijn werk. Waren er problemen die goed voor ons zijn om te weten?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan welke 'problemen' denk jij dan concreet?
Want als je voldeed aan de voorwaarden om deel te mogen nemen (nationaliteit, scholing, strafblad,...) en je zorgt dat je alle documenten bij je hebt die zij je vragen om mee te brengen, dan denk ik niet dat er nog echt problemen zullen zijn.
Want als je voldeed aan de voorwaarden om deel te mogen nemen (nationaliteit, scholing, strafblad,...) en je zorgt dat je alle documenten bij je hebt die zij je vragen om mee te brengen, dan denk ik niet dat er nog echt problemen zullen zijn.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1577 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-