Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

September 2008 naar NY! -> And we're back!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Re: September 2008 naar NY?

Bericht door Priscilla »

Sing schreef:Ik denk dat het niet te lang of te kort is voor ons :) Ik ben ook een stadsmens en kan me daar wel vermaken denk ik.. :)
Een volgende keer gaan we langer en echt touren, maar dat is nu nog niet van ons van toepassing (1 rijbewijs).
Touren kan ook met één rijbewijs hoor :)...Mijn vriend heeft geen rijbewijs (luie donder ;)) en ik ga ook alles in mijn eentje rijden. Ik vind het echter niet erg; hou erg van rijden!
Ik heb even vluchtig gekeken naar sportwedstrijden, maar zo snel schiet me niks te binnen..ZOdra ik iets gevonden heb, laat ik het je weten!

EDIT:
de NY Giants (football) spelen op 2 okt,
de Jets (football) op 25 sept,
de Mets (baseball) van 22-25 sept,
de Yankees (baseball) van 26-28 sept

Genoeg leuke dingen te doen!! :dance: Ik denk dat je aan het eind van de tien dagen baalt dat je weer weg moet! Aan voorpret ook geen gebrek aan deze kant! Optimaal genieten iedere dag (nu al, hihihi)...Ik ben bijna klaar met de hele reis, dus zal straks wel iets minder zijn, maar voorlopig kan ik nog even aan niks anders denken :D

Mocht je nog vragen hebben over NY (ik heb hier een expert zitten ;)), dan hoor ik het wel!
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

PriscillaMartin schreef: EDIT:
de NY Giants (football) spelen op 2 okt,
de Jets (football) op 25 sept,
de Mets (baseball) van 22-25 sept,
de Yankees (baseball) van 26-28 sept
Huh?! Zijn deze wedstrijden ook echt in New York of moet je verder reizen? Ik had idd wel gezien dat volgens mij de Yankees nog speelden, maar dat was uit.. ik zoek het allemaal wel zo dichtbij mogelijk. Maar als dit dichtbij genoeg is zou dat GEWELDIG ZIJN!!!!

Whahaha, bij mij hetzelfde. Ik (de lady) ben ook de enige met een rijbewijs, hou ook van een lekker stukje rijden, maar ik zie mezelf nu nog niet touren door Amerika.. als ik niet goed ben of niet meer kan is er helemaal geen backup..dus dat doen we later wel een keertje.

Nou, ik ben nog lang niet klaar! Ik weet niet waar te beginnen.. maarja, tis heerlijke voorpret!

Nog wel een vraagje voor de planning, de metrocard en NYpass, ik heb beide voor 7 dagen, ik weet dat het ingaat de eerste keer dat je het gebruikt, maar neemt ie ook de tijd mee? Dus als ik bijvoorbeeld maandagavond voor 't eerst gebruik dat ik dan de maandag erop ook nog tot hetzelfde tijdstip kan gebruiken? Is wel handig voor m'n planning :D

En is er een standaard liftoff van helicopters? Want we hebben een vlucht geboekt, dus dan kan ik in de planning ook kijken wat we in die buurt kunnen doen als we er toch al zijn :)
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Sing schreef:
Huh?! Zijn deze wedstrijden ook echt in New York of moet je verder reizen? Ik had idd wel gezien dat volgens mij de Yankees nog speelden, maar dat was uit.. ik zoek het allemaal wel zo dichtbij mogelijk. Maar als dit dichtbij genoeg is zou dat GEWELDIG ZIJN!!!!
Dit zijn (als het goed is) allemaal thuiswedstrijden :)...Vind alleen baseball erg vaag; dit zou meerdere dagen zijn :? --> Weet iemand hier iets van? Vind het leuk hoor, zo'n wedstrijd kijken, maar ik heb echt geen enkel idee wat de spelregels zijn!!
Sing schreef: Nou, ik ben nog lang niet klaar! Ik weet niet waar te beginnen.. maarja, tis heerlijke voorpret!

Nog wel een vraagje voor de planning, de metrocard en NYpass, ik heb beide voor 7 dagen, ik weet dat het ingaat de eerste keer dat je het gebruikt, maar neemt ie ook de tijd mee? Dus als ik bijvoorbeeld maandagavond voor 't eerst gebruik dat ik dan de maandag erop ook nog tot hetzelfde tijdstip kan gebruiken? Is wel handig voor m'n planning :D

En is er een standaard liftoff van helicopters? Want we hebben een vlucht geboekt, dus dan kan ik in de planning ook kijken wat we in die buurt kunnen doen als we er toch al zijn :)
Ik zou niet al te veel plannen in NY...Wel een aantal dingen die je wilt doen natuurlijk en voor zover het nodig is ook het één en ander reserveren (het is en blijft een drukke stad :shock: ), maar NY is juist zo leuk omdat ALLES kan wanneer je wilt...Verder is het heel afhankelijk van het weer en hoe je je voelt.

Mijn tip voor jou: Maak een lijstje van dingen die je wilt zien en doen, en kijk 's ochtends waar je zin in hebt. DUs niet de ochtenden, middagen en avonden volplannen...Mijn ervaring is dat je de eerste dagen heel vroeg wakker bent door het tijdsverschil; dan is het bijvoorbeeld op zondag HEERLIJK om door Central Park te struinen. Er is dan nog bijna niemand!!! Waanzinnig gevoel is dat!
Zelfde geld voor de avonden; door alle indrukken zul je het de eerste dagen niet laat maken...
De ene ochtend zul je wakker worden en zin hebben om veel te wandelen en te zien en dan doe je een route door een wijk of park, de andere ochtend is het weer wat minder en ga je liever een aantal musea af en weer een andere ochtend zul je een enorme drang hebben om te shoppen :dance: :dance: (geloof me, die krijg je na 2 a 3 dagen echt wel!!!)

Anyway; ik zou het dus per dag bekijken en semi- vooruitplannen :)

Wat betreft die passes: Ik geloof dat de Metrocard wel een tijd vermeld op het kaartje, maar de NYcard niet. Wij hebben overigens gekozen voor de CityPass; we vonden dat die relatief goedkoper was voor de dingen die je krijgt :)

Naar mijn weten zijn er twee helikopter vertrekplekken (wat een woord :?), je zou even bij de organisatie kunnen navragen vanwaar zij vliegen. Maar nogmaals; ik zou gewoon kijken hoe het loopt. WIe weet kom je een beetje fuzzy uit dat ding en wil je lekker ergens zitten en wie weet heb je juist een adrenaline rush en wil je een boot op!! :D
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Hoi Hoi,

Ik kon (bijna alle) wedstrijden niet op internet vinden, waar haal je die info vandaan dan?

Ik heb in m'n Google Maps alles aagegeven wat ik wil gaan zien, ik ga wel een beetje plannen qua ochtend/middag en avond. Vooral omdat we ook al wat dingen voorgeboekt hebben en daar nog niet zo heel veel info over hebben. Zo ook de helicoptervlucht, is gewoon via het reisburau geboekt.

Maar ik maak echt geen planning met tijden, maar wel overzichtelijk wat bij elkaar zit en wat haalbaar is om te doen. Anders ga ik me achteraf voor de kop slaan als ik dingen gemist heb..

De zondag die we hebben staat gepland voor Six Flags.. dus die valt al af..
Maar een sportwedstrijd wil ik ECHT nog wel zien!!
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Ga de sites af van alle sportbonden i.e. NFL, NBA, MLB, NHL etc. en zoek naar schedules voor wedstrijdschemas. Wikipedia is verder een goed startpunt om na te gaan van wanneer tot wanneer de sportseizoenen lopen. Voor de tickets ga ja naar de sites van e.g. Razorgator, StubHub, of WorldTicketSales.

Wat betreft de reeks Baseball wedstrijden die dagen achtereen plaatsvinden is als ik het goed heb vanwege de reisafstanden die teams moeten afleggen, dus spelen ze liever een paar wedstrijden achter elkaar in plaats van elke keer op en neer te moeten reizen. Volgens mij is dit ook zo met wereld Rugby. Ik ben er niet zo in thuis.

Cheers.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Je reactie op baseball klopt.
Ze spelen vaak een aantal wedstrijden tegelijk tegen hetzelfde team over een paar dagen verspreid.
De reisafstanden zijn natuurlijk ook gigantisch en zo wordt het een beetje beperkt.

Overigens als je geen fan bent van baseball is het niet aan te raden heen te gaan.
Het duurt een paar uur en echt heel erg spannend is het niet.
Als dat er is kan je beter NHL of NBA gaan kijken.
Al is het natuurlijk wel best leuk om het allemaal een keer mee te maken.
Ik heb het bij de yankees bijna tot het einde volgehouden :D
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Potverdrie..

Ik ben afgelopen weekend bezig geweest om eea uit te zoeken / te plannen, nu heb ik een dik ANWB boek van New York, hierin staat dat het American Museum Of Natural History vrijdags minder druk is en open is tot 20.45 uur.. nu kijk ik op hun site (van het museum) en daar staat 17.45 uur en op de eerste vrijdag vd maand is het rose center langer open ...

Wat is nu juist??
Priscilla
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Priscilla »

Ik zou uitgaan van de informatie op de website. Informatie van de ANWB is vaker achterhaald of niet correct.

Ik neem aan dat het museum zelf het beste weet tot hoe laat ze open zijn ;)

Je kunt ook altijd kijken hoe het loopt...Mocht ie toch langer open zijn, dan is het mooi meegenomen :)
Of een dag later terug gaan...
Sing
Amerikafan

Re: September 2008 naar NY!

Bericht door Sing »

Toch kon ik het niet laten om te bekijken wat we precies allemaal willen zien en per dag een schema te maken wat we zouden willen zien.
Ik denk dat het op sommige dagen wel teveel is om te doen, maar ja, ik kan daar op dit moment natuurlijk moeilijk een schatting van maken.
Het is in principe een opsomming wat er mogelijk is op die dag als we bv tijd overhebben, maar het liefst wil ik natuurlijk wel al het geplande zien :D
Per dag staat het nog niet echt op logische volgorde, dat moet nog :)

Maandag 22-09-2008
Vliegreis AMS - NYC
Broadway
Times Square
Planet Hollywood
Top of the Rock
Rockefeller Center
NBC Studios
Radio City Music Hall

Dinsdag 23-09-2008
South Street Seaport
Bodies Exhibition
NYPD Museum
Ferry Staten Island Statue
Battery Park (Sphere) *
Helicoptervlucht -> staat al vast, maar weet niet waar en hoe laat
Night Loop Tour -> staat al vast, maar weet niet waar en hoe laat

Woensdag 24-09-2008
Moma
TV+Radio museum
Carnegie Hall
NY Library
Grand Central Station
Chrystler Building
United Nations Headquarters
Wendy's
Waldorf Astoria
St. Patricks Cathedral
LOVE Scuilpture
Radio City Music Hall
Rockefeller Center

Donderdag 25-09-2008
Central Park Zoo
NY TV + Movie Tour -> staat al vast, maar weet niet waar en hoe laat
Madame Taussauds
Lion King -> staat al vast, maar weet niet waar en hoe laat

Vrijdag 26-09-2008
Cathedral Church of St. John the Divine
Columbia UT
Riverside Church
General Grant National Memorial
The Dakota
Strawberry Fields
San Remo App.
American Museum Of Nat. History

Zaterdag 27-09-2008
Coney Island
NY Aquarium
Empire State Buildng.
Macy's

Zondag 28-09-2008
Six Flags

Maandag 29-09-2008
Flatiron Building
Bronx Zoo
Brooklyn Bridge
Empire Fulton State Park

Dinsdag 30-09-2008
Battery Park (Sphere) *
Wall Street
Federal Hall National Monument
Trinity Church
Ground zero
St. Paul's Chapel
Church of St. Peter
Woolworth Building
City Hall and Civic Center
Chinatown
Little Italy
St. Patricks Old Catheral
Washington Square Park

Woensdag 01-10-2008
Guggenheim
Central Park Zoo
Central Park
Roosevelt Island Aerial Tram

Donderdag 02-10-2008
Nog niets, terugvlucht om 21.55u.

Phoe wat een lijst. Sommige dingen gaan we alleen van buiten bekijken (gebouwen als carnegie hall etc) en ik heb delen van wandelingen overgnomen uit de ANWB gids.

Ben benieuwd of ik een paar extra voeten mee moet nemen of dat het haalbaar is :) Daarnaast wil ik eigenlijk nog wel een paar winkels langs.. maarja.. :blink:
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Nog een vraagje :)

Je paspoort.. die heb je nodig als je dingen met je creditcard betaalt toch? Of als je ergens kaartjes hebt besteld.. etc etc.
Het lijkt me zo eng om altijd maar je paspoort rond te sjouwen.. hoe doet men dit? Ik laat ze het liefst in een kluisje!

En nog ff voor mijn id, met een creditcard kun je echt overal betalen.. subway sandwich tot entree voor TOTR??

:)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het paspoort is nou net een document wat wij altijd op zak hebben als we op vakantie zijn, ik denk dat het onmisbaar om je te identificeren, als je om wat voor reden dan ook een keer aangehouden wordt door de politie is het volgens mij niet handig om niets bij je te hebben waaruit blijkt wie je bent en wat je nationaliteit is.
En je kunt inderdaad je broodje en kopje koffie gewoon met creditcard betalen, er wordt wel veel vaker dan hier in Nederland gevraagd om je te identificeren.

Harry
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Oh kijk, dat helpt :) Ben altijd zo bang dat ze je tas gappen :)

Maar dan nemen we ze maar mee onderweg!

Ja, dat creditcard gebeuren ken ik nog niet, we hebben 'm ook alleen aangevraagd voor de vakantie.
Er staat bij ons (Rabobank) bij dat bij elke pintransactie 1% koersoplsag wordt gerekend.. hoe moet ik dit zien?
Anders is het in the long run misschien wel voordeliger om 1x wat meer centjes op te nemen.. ?
andyke001
Amerika-newbie

Bericht door andyke001 »

Euhm,
wat ik kan zeggen over nyc is dat er in new jersey een zeer goed, proper hotel (met uiterst behulpzame en vriendelijke mensen) is MET ontbijt voor 100dollar/dag (en dat was de prijs begin augustus). Het heet Holland Motor Lodge en je kan er perfect de path train pakken die in verbinding staat met de metro van nyc. Zéér gemakkelijk, zeer goedkoop (1.75dollar/rit)... en je bent in ongeveer in 10min in het hartje van new york city...
Je kan via new jersey gemakkelijk de ferry nemen naar staten island en het vrijheidsbeeld. Prachtige skyline van new york savonds...

Grtz en véééél plezier, ik denk er nog dagelijks aan terug. Die mooie vakantieperiode in new york!!!!
Sing
Amerikafan

Re: September 2008 naar NY! -> Tickets binnen!!

Bericht door Sing »

Nou, vanaf gisteren de tickets binnen!

Toch wel een paar vraagjes ... :S

In mijn vouchers staat dat ik totaal géén vloeibare stoffen mee mag nemen in mijn handbagage, ook zelfs géén flesjes gekocht in het tax free gedeelte..
HE?!

Ik mag toch gewoon 10x100ml in 1 zakje hebben en flesje spa gesealed van de tax free shop?? Of snap ik het nu niet meer.. :(

Overigens mogen we 2 koffers van 23kg mee heen nemen, ik dacht alleen mee terug :) Niet dat ik het nodig heb maar toch leuk :)

En je moet je vlucht 72u voor vertrek (vanuit New York) herbevestigen? Kent iemand dit? Beetje raar..

En we hebben dus een e-ticket gehad (zo jammer niet meer van die vliegtickets!!) daarmee kunnen we dus heen en terug neem ik aan? Is gewoon 1 a4tje.. ik ben nog jong maar dit is allemaal al weer te gek voor mij .. :)
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Je mag zowel op de heen als terugreis inderdaad 2 koffers pp meenemen van max. 23 kg per stuk, laatste keer werden wij vrij streng op het gewicht gecontroleerd.

Je e ticket krijg je gewoon weer terug ( als je op de airport incheckt), maar wellicht kun je ook vanaf 24 uur voor vertrek online al inchecken?

Het herbevestigen voor een ticket is al jaren niet meer "echt" nodig, wij doen dit zelf altijd wel, zo kun je nl. nog even controleren of er geen schemawijziging is.

Wat betreft de handbagage geldt nog steeds de regel dat je maximaal 10 x 100 ml mee mag nemen in een ziploc zakje. Mocht je flessen drank en/of parfum aanschaffen dan worden deze geseald door de shop en kunnen ze mee. Een drinkflesje met spawater wordt nooit geseald en deze mag dus ook niet mee door de douane. Vorig jaar heb ik zelf een leeg flesje in mijn tas gedaan, deze kwam wel door de scan, daarna, vlak voor het boarden, heb ik het flesje met kraanwater gevuld in het toilet.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Wat stom! Ik was helemaal in de veronderstelling dat we na de check en in het taxfree gedeelte wel drinken mochten kopen en mochten meenemen...oh dat vind ik echt niks.. :(
Maar als je al langs de douane bent, dan kom je toch in het tax free gedeelte en daarna heb je toch geen check meer als je gaat boarden?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Sing schreef:Wat stom! Ik was helemaal in de veronderstelling dat we na de check en in het taxfree gedeelte wel drinken mochten kopen en mochten meenemen...oh dat vind ik echt niks.. :(
Maar als je al langs de douane bent, dan kom je toch in het tax free gedeelte en daarna heb je toch geen check meer als je gaat boarden?
Op Schiphol zit de security-check voor het boarden. Als je daar eenmaal doorheen bent, kan je niet meer terug. Tussen paspoortcontrole en security-check zit het taxfree gedeelte. In Amerika zit de security-check meestal voor het 'winkeltjesdeel' en kan je dus tot de gate nog drinken kopen.
nienna
Amerikafan

Re:

Bericht door nienna »

Roel83 schreef:
Sing schreef:Ik las ook elders op dit forum over hotels net buiten NYC.. dus dat je een stukje echt Amerika meepakt, een stukje rust, maar dat je met de metro ook zo in hartje NYC zit.. dat zou toch ook een optie kunnen zijn om het daar zo lang "vol te houden" :)
Ik heb pas geleden het Comfort Inn Long Island City geboekt via booking.com. Het hotel ligt in Queens; paar minuutjes lopen van een metrostation. Ik ga pas in juli, maar heb begrepen dat je vanaf het hotel in 15 min. op bijv. Times Square bent. Het is aanzienlijk goedkoper dan een hotel in Manhattan. Het is eenvoudig, maar heeft net wat meer comfort dan een goedkoop hotel in het centrum. Ook zit er een ontbijtje bij inbegrepen. Nogmaals: ik ben er nog niet geweest, maar dit kon ik opmaken uit de reacties van reizigers op booking.com, waar dit hotel gemiddeld een 7.3 kreeg.

In New Jersey liggen ook enkele hotels van waaruit je makkelijk naar Manhattan kunt gaan, maar hier komt geen metro. Wel rijden er bussen. Enkele hotels die ik tegenkwam zijn Super 8 Motel South Hackensack en Red Roof Inn Secaucus Meadowlands. Succes ermee in elk geval!
Heb je daar ondertussen al gelogeerd? En was het de moeite?
Sing
Amerikafan

Re: September 2008 naar NY! -> And we're back!

Bericht door Sing »

Hello and good afternoon,

En zo ben je al weer terug in het koude Nederland :D
Het was ge-wel-dig!!! Ik weet niet of iemand nog het lijstje weet wat ik hier heb gepost, maar we hebben ALLES gezien! (muv Columbia UT, Bronx Zoo (omdat het regende) en MET(genoeg musea gezien.. ))

Ik vond 10 nachten zeker niet te lang, in het begin hebben we veel gedaan en veel gekeken, en daarna konden we lekker op ons gemakje alles doen.. luieren in central park noem maar op... heerlijk! Heb ook veel gehad aan alles tips van hier, waarvoor dank!!!

New York pass was ook een super keuze, niet in rijen staan, geen gedoe met geld en gewoon gaan met die banaan! Super, hetzelfde met een metropass, man wat is dat ding handig :) de laatste 3 dagen hadden we niet meer een onbeperkte pas en dan merk je toch dat het een ontzettende bargain is! We hebben MEGA veel gelopen.. once zelfs van Battery Park naar zuidpuntje Central Park :shock:

En eigenlijk zou ik me moeten schamen.. maar het mooiste van de vakantie vond ik Six Flags.. :oops: :oops: Het was een regenachtige dag, maar wel warm.. toen we daar aankwamen was de regen gestopt, maar het park was LEEG echt LEEG!!! We wilden graag in de Kingda Ka en hoorde al van wachtrijen van 3 uur.. dus we gingen er gelijk op af.. langs alle bordjes vanaf hier 120 min, 60 min, 30 min, 15 min.. kom je bij de hekjes NIEMAND kun je zo instappen (best heftig als je nog niet eens de tijd hebt om even te kijken hoe dat ding nu in het echt gaat) en zo ging het met alles, eerst door een doolhof met hekjes en dan zo instappen! Soms waren we de enige in de achtbaan, en dan gewoon nog een keer en nog een keer.. echt super!!!! Toen begon het rond 18 uur te dondereren en moesten we het park uit, maar we hadden alles al gehad en in totaal 20x in een achtbaan gezeten hahaha. Dus eigenlijk wel een beetje shame on me, ga je naar een wereldstad.. en dan dit :)

Al met al een gewedlige vakantie, geen jetlag heen en terug (of misschien komt het morgen nog, zijn gisteren teruggekomen). Het hotel (Wolcott) was prima, we hadden eerst een kamer zonder gordijnen, die wilde ik niet, dus kregen we een nieuwe. Op verdieping 12, helaas geen uitzicht (op een zwarte muur :)) maarja, we waren ook elke dag pas rond 22 uur in de kamer dus uitzicht niet nodig. Kamer netjes, elke dag alles nieuw en schoon. TV op de kamer konden we 's avonds en 's morgens het weer kijken en laatste nieuws (erg 'leuk' met alle ophef op wallstreet en dan de dag erop actually midden en de chaos staan op wall street). Muffin en koffie lekkere start van de dag. Minpunt idd de lawaaige airco en dat de kamers en het hotel op zich megawarm zijn en de douche die niet wist of ie nu koud of heel heet water moest geven.. loopafstand van alles en heel goed te doen!

New York heb ik nu wel gezien (niet negatief bedoeld hoor :D maar we hebben veel gezien) en ben nu heeeeeel nieuwsgiering naar de rest van Amerika!!! Ben bang dat het er volgend jaar nog niet van komt, maar misschien het jaar daarop lekker touren..

En wellicht kan ik nu met mijn "ervaringen" ook andere mensen helpen op dit forum :D

Greetings!!!
Continuum
Amerika-ontdekker

Re: September 2008 naar NY! -> And we're back!

Bericht door Continuum »

hebben jullie nog een alternatief gevonden voor de bus naar six flags?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer