Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
San Francisco - Yosemite NP - San Francisco
-
- Amerikafan
San Francisco - Yosemite NP - San Francisco
Is dit mogelijk op 1 dag te zien dat je toch wat heb meegepakt van dit natuurpark?
We hebben niet genoeg tijd om hier langer te blijven! Is dit dan te moeite of niet?
We hebben niet genoeg tijd om hier langer te blijven! Is dit dan te moeite of niet?
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: San Francisco - Yosemite NP - San Francisco
Als je bedoelt dat je één nacht in Yosemite kunt overnachten zou ik het zeker doen, als je op één dag heen en weer wilt rijden bespaar je dan de moeite en ga wat leuks doen in San Francisco of directe omgeving.
Harry
Harry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Vincent,
Misschien kun je ook wat meer over de rest van je route zeggen. Ik zie regelmatig vragen van jou voorbij komen, maar ik weet niet of je je route al eens hebt vermeld. Je had het ook al eens over Kings Canyon. Als je daar al langs gaat, kun je daarvandaan naar Yosemite.
Zoals Harry al zegt is op en neer rijden in 1 dag niet zinvol. Met een overnachting is het krap, maar je kunt toch wel wat zien en doen, zeker als je vroeg vertrekt/laat weggaat. Plan dan wel zorgvuldig van te voren wat je wilt doen. In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
Misschien kun je ook wat meer over de rest van je route zeggen. Ik zie regelmatig vragen van jou voorbij komen, maar ik weet niet of je je route al eens hebt vermeld. Je had het ook al eens over Kings Canyon. Als je daar al langs gaat, kun je daarvandaan naar Yosemite.
Zoals Harry al zegt is op en neer rijden in 1 dag niet zinvol. Met een overnachting is het krap, maar je kunt toch wel wat zien en doen, zeker als je vroeg vertrekt/laat weggaat. Plan dan wel zorgvuldig van te voren wat je wilt doen. In welke tijd van het jaar ga je?
Marianne
-
- Amerikafan
In feite heb ik inderdaad maar 1 dag over. Dus in 1 dag heen en weer!!
Is het niet mogelijk om om bijvoorbeeld 7uur richting Yosemite NP te vertrekken, daar vervolgens om 11 uur aan te komen.
Dan kunnen we daar ongeveer een 7uur genieten van het park(kan natuurlijk iets langer worden), en dan weer terug te keren? Om vervolgens 4 uur later weer aan te komen in San Francisco.
Ik weet het is druk, maar wat kan je allemaal zien in 7 uur? We zijn met 2 bestuurders, dus we hebben genoeg tijd om uit te rusten...
Is het niet mogelijk om om bijvoorbeeld 7uur richting Yosemite NP te vertrekken, daar vervolgens om 11 uur aan te komen.
Dan kunnen we daar ongeveer een 7uur genieten van het park(kan natuurlijk iets langer worden), en dan weer terug te keren? Om vervolgens 4 uur later weer aan te komen in San Francisco.
Ik weet het is druk, maar wat kan je allemaal zien in 7 uur? We zijn met 2 bestuurders, dus we hebben genoeg tijd om uit te rusten...
-
- Amerikafan
Dit is ons schema op dit moment Ik weet dat het druk is, maar we moeten toch in een korte tijd zo veel mogelijk zien van California/Nevada.
Laat me weten of je iets anders zou doen!
Laat me weten of je iets anders zou doen!
4/4/2009: Vertrek Brussel(12u10) - Aankomst San Francisco(19u34)
5/4/2009: San Francisco
6/4/2009: San Francisco
7/4/2009: SF – Monterey(Monterey Bay Whale Watch)
8/4/2009: Monterey - (Carmel, Big Sur, Pfeiffer Big Sur State Park) - Pismo Beach
9/4/2009: Pismo Beach – (Santa Barbara, Malibu) – LA
10/4/2009: LA
11/4/2009: LA
12/4/2009: LA – (red rock canyon state park??) - Death Valley
13/4/2009: Death Valley
14/4/2009: Death Valley – Las Vegas
15/4/2009: Las Vegas
16/4/2009: Las Vegas – Zion(1 uur tijdsverschil) + terug
17/4/2009: Las Vegas
18/4/2009: Vertrek Las Vegas(8u10)
19/4/2009: Aankomst Brussel(7u37)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou het nooit doen, in een dag heen en weer. Vier uur rijtijd is optimaal, dan moet er niks tegen zitten. Daarbij is vooral het laatste stuk bergachtig en wil je dat echt niet in het donker terug rijden. Het is vaak vroeg donker. Zeker begin april, dan is het echt voor 7 uur pikkedonker hoor. Lekker laten zitten voor deze keer, je gaat vast nog een keer terug voor Yosemite.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou het ook niet doen. Je gaat blijkbaar voor de steden, en ik zie dan ook eignlijk geen ruimte, want 2 dagen SF is toch ook niet echt veel.
Eventueel is het een mogelijkheid om van SF naar Yosemite te rijden en van daar naar Monterey, maar nee, het blijft gekkenwerk.
Gezien de voorkeur voor steden is de volle dag in Death Valley wel verrassend, maar ook wel mooi in die tijd van het jaar. Zion vanuit Las Vegas vind ik dan weer net zoiets als Yosemite vanuit SF hoewel het minder ver rijden is (en dat uur tijdverschil is niet relevant tenzij je ergens iets gaat reserveren).
Als je via Red Rock Canyon wilt rijden dan kun je dat het beste doen tussen Death Valley en Las Vegas, je komt er niet langs tussen LA en DV.
Marianne
Eventueel is het een mogelijkheid om van SF naar Yosemite te rijden en van daar naar Monterey, maar nee, het blijft gekkenwerk.
Gezien de voorkeur voor steden is de volle dag in Death Valley wel verrassend, maar ook wel mooi in die tijd van het jaar. Zion vanuit Las Vegas vind ik dan weer net zoiets als Yosemite vanuit SF hoewel het minder ver rijden is (en dat uur tijdverschil is niet relevant tenzij je ergens iets gaat reserveren).
Als je via Red Rock Canyon wilt rijden dan kun je dat het beste doen tussen Death Valley en Las Vegas, je komt er niet langs tussen LA en DV.
Marianne
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
1 dag minder LA en 1 dag minder Las Vegas zou ervoor kunnen zorgen dat je nog naar Yosemite kunt en dan van Yosemite naar Monterey, maar druk wordt het inderdaad wel.
Hoi,
Even inhakend op deze vraag.
Wij rijden op op zondag 28-9-2008 vanuit SF naar Yosemite Park om te overnachten in Hotel Cedar Lodge.
De volgende dag rijden wij door naar Hotel Shilo Inn ( Mammoth Lakes).
Wat mogen wij zeker niet missen in die ca. 2 dagen die wij hebben om Yosemite te bezoeken.
M.a.w. wat zouden jullie zeker doen en wat is minder aan te raden?
Rob
Even inhakend op deze vraag.
Wij rijden op op zondag 28-9-2008 vanuit SF naar Yosemite Park om te overnachten in Hotel Cedar Lodge.
De volgende dag rijden wij door naar Hotel Shilo Inn ( Mammoth Lakes).
Wat mogen wij zeker niet missen in die ca. 2 dagen die wij hebben om Yosemite te bezoeken.
M.a.w. wat zouden jullie zeker doen en wat is minder aan te raden?
Rob
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van San Francisco komt zou ik meteen het park in gaan, dus niet via El Portal rijden. Parkeer in de vallei en bezoek het visitor center. Je krijgt bij de ingang allemaal nuttige informatie, maar je kunt je ook van te voren orienteren via de NPS-site. Hier kun je ook de Yosemite Guide bekijken en aan de hand daarvan kijken of er activiteiten zijn die jullie aanspreken.
Via www.yosemitehikes.com kun je kijken of er wandelingen zijn die je 's middags nog kunt den. Een aanrader is de wandeling naar de Vernal Fall, en eventueel door naar de Nevada Fall. De Yosemite Falls kun je overslaan, die staan droog nu. In de vallei is het heerlijk wandelen, maar je kunt ook fietsen huren (bij de lodge of bij Curry Village).
Een andere mogelijkheid is om naar Glacier Point te rijden. Hier heb je een prachtig uitzicht over de vallei. Eigenlijk is dat het leukste als je al in de vallei geweest bent zodat je ook wat herkenningspunten hebt. Vlak bij Glacier Point heb je de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome, beide aanraders.
De volgende dag kun je alles doen wat je nog niet gedaan hebt in de vallei of bij Glacier Point, maar neem ook de tijd voor de Tioga Road. Het is een uur of 3 rijden naar Mammoth Lakes vanuit Yosemite Village, maar met een wandeling onderweg en een kijkje bij Olmsted Point en Tenaya Lake ben je al gauw veel meer tijd kwijt.
Wil je nog sequoia's zien, dan kan dat onderweg bij de Merced Grove of de Tuolumne Grove.
Vlak buiten het park heb je Mono Lake, ook een bezoek waard.
Marianne
Via www.yosemitehikes.com kun je kijken of er wandelingen zijn die je 's middags nog kunt den. Een aanrader is de wandeling naar de Vernal Fall, en eventueel door naar de Nevada Fall. De Yosemite Falls kun je overslaan, die staan droog nu. In de vallei is het heerlijk wandelen, maar je kunt ook fietsen huren (bij de lodge of bij Curry Village).
Een andere mogelijkheid is om naar Glacier Point te rijden. Hier heb je een prachtig uitzicht over de vallei. Eigenlijk is dat het leukste als je al in de vallei geweest bent zodat je ook wat herkenningspunten hebt. Vlak bij Glacier Point heb je de wandelingen naar Taft Point en Sentinel Dome, beide aanraders.
De volgende dag kun je alles doen wat je nog niet gedaan hebt in de vallei of bij Glacier Point, maar neem ook de tijd voor de Tioga Road. Het is een uur of 3 rijden naar Mammoth Lakes vanuit Yosemite Village, maar met een wandeling onderweg en een kijkje bij Olmsted Point en Tenaya Lake ben je al gauw veel meer tijd kwijt.
Wil je nog sequoia's zien, dan kan dat onderweg bij de Merced Grove of de Tuolumne Grove.
Vlak buiten het park heb je Mono Lake, ook een bezoek waard.
Marianne
Heeft iemand ervaring om dit per fiets te bezoeken?
Is dit een beetje gangbaar?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik al schreef kun je fietsen in de vallei. Je kunt de zoekfunctie eens gebruiken (zoeken op fietsen en Yosemite), er is al regelmatig over geschreven.Robinho24 schreef:Heeft iemand ervaring om dit per fiets te bezoeken?
Kijk ook eens in onze reisverslagen 2004 en 2006 voor onze Yosemite-ervaringen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ik zou een dag minder Death Valley doen. Ik vond er nu ook weer niet zoveel te zien dat ik er een hele dag voor zou plannen. Die overnachting zou ik dan in Yosemite doen, dan krijg je denk ik wel een goed beeld.
Wanneer je maar kort in Death Valley bent geweest, dan zul je weinig hebben gezien. In Death Valley is juist zeer veel te zien en te doen, vooral wanneer je er buiten de zomer komt. Het is een buitengewoon fotogeniek gebied. Ik ben er nu twee keer geweest en ga bij de volgende reis weer (en langer). Het park staat stevig in mijn top 3 na zo'n 28.000 door de VS te hebben rondgetrokken.
Dante's View en Zabriskie point zijn prachtige uitzichtpunten aan de oostkant. Gedurende de dag verandert het zicht/licht. Met name bij Zabriskie point ontstaan aan het einde van de dag prachtige kleuren (een schitterende plek voor sunset).
Uiteraard must-sees in de vallei zelf:
- Badwater (Pool)
- Devils Cornfield
- Artists Palette
- Golden Canyon
Bij Furnace Creek kun je een balletje slaan op de golfbaan, er is een Borax Museum, een duur maar onvergetelijk bakkie koffie drinken bij de Inn. Of wat te denken van rustiek in een tentje kamperen bij Texas Springs. Een leuk ritje tussen de gele rotsen van Mustard Canyon net ten noorden van Furnace creek.
Wandelingen:
- naar de Wonder Mill/Mine
- door Mosaic Canyon bij Stovepipe Wells
- sunset bij Sand Dunes
- Golden Canyon (eventueel naar Zabriskie Point of andersom)
Voor de avontuurlijke mensen is er de one-way rit door Titus Canyon langs Leadfield (met SUV).
En verder in het noorden Ubehebe Crater (maak een hike rond de krater) en Scotty's Castle.
De koelere en groenere westkant van de valley via Emigrant Pass is ook erg mooi met o.a.: Eureka Mine, Aguereberry Camp en Aguereberry Point. De laatste bij voorkeur met SUV te bereiken. Vanaf Wildrose kom je bij de mooi gerestaureerde Charkoal Kilns.
Ook net buiten de valley aan de oostzijde zijn bijzondere plekken, zoals het historische Amargosa Opera House bij Death Valley Junction, en de schitterende oase China Ranch (http://www.chinaranch.com/) bij Tecopa.
Er zijn mensen die een hele week met 4WD via de dirt roads door de Valley trekken (google maar eens op tripreport Death Valley).
Alle genoemde plekken zijn te vinden op:
http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf
Johan
Dante's View en Zabriskie point zijn prachtige uitzichtpunten aan de oostkant. Gedurende de dag verandert het zicht/licht. Met name bij Zabriskie point ontstaan aan het einde van de dag prachtige kleuren (een schitterende plek voor sunset).
Uiteraard must-sees in de vallei zelf:
- Badwater (Pool)
- Devils Cornfield
- Artists Palette
- Golden Canyon
Bij Furnace Creek kun je een balletje slaan op de golfbaan, er is een Borax Museum, een duur maar onvergetelijk bakkie koffie drinken bij de Inn. Of wat te denken van rustiek in een tentje kamperen bij Texas Springs. Een leuk ritje tussen de gele rotsen van Mustard Canyon net ten noorden van Furnace creek.
Wandelingen:
- naar de Wonder Mill/Mine
- door Mosaic Canyon bij Stovepipe Wells
- sunset bij Sand Dunes
- Golden Canyon (eventueel naar Zabriskie Point of andersom)
Voor de avontuurlijke mensen is er de one-way rit door Titus Canyon langs Leadfield (met SUV).
En verder in het noorden Ubehebe Crater (maak een hike rond de krater) en Scotty's Castle.
De koelere en groenere westkant van de valley via Emigrant Pass is ook erg mooi met o.a.: Eureka Mine, Aguereberry Camp en Aguereberry Point. De laatste bij voorkeur met SUV te bereiken. Vanaf Wildrose kom je bij de mooi gerestaureerde Charkoal Kilns.
Ook net buiten de valley aan de oostzijde zijn bijzondere plekken, zoals het historische Amargosa Opera House bij Death Valley Junction, en de schitterende oase China Ranch (http://www.chinaranch.com/) bij Tecopa.
Er zijn mensen die een hele week met 4WD via de dirt roads door de Valley trekken (google maar eens op tripreport Death Valley).
Alle genoemde plekken zijn te vinden op:
http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf
Johan
-
- Amerika-ontdekker
Het is dan ook niet mijn prioriteit om bijvoorbeeld ieder punt bij zonsopgang, op het middaguur én bij zonsondergang te zien. Zabriskie point is mooi, maar na 10 minuten had ik het eerlijk gezegd ook wel weer gezien. Het is maar wat je belangrijk vindt natuurlijk. Yosemite vond ik een veel mooier park dan de Death Valley.
-
- Amerikakenner
Ik denk dat-ie de red Rock Canyon State park in California bedoeld, niet die in Nevada?? Hij komt inderdaad wel langs beide gedurende de reis.Martin & Marianne schreef: Als je via Red Rock Canyon wilt rijden dan kun je dat het beste doen tussen Death Valley en Las Vegas, je komt er niet langs tussen LA en DV.
Marianne

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikafan
Heb gezien dat het in april gemiddeld tussen de 1 en 16 graden is. Voelt die tempratuur ook zo aan als wij hem gewend zijn hier? Is dit ideaal weer om te lopen in Yosemite?
Wie heeft er leuke wandelroutes waar je zoveel mogelijk ziet??
Wie heeft er leuke wandelroutes waar je zoveel mogelijk ziet??
Hoi,
Staat je route al vast? Heb je de tickets al geboekt?
Je zou ook kunnen beginnen in LA en dan de route een beetje veranderen.
LA-SF-Yosemite-DV-LV
Volgens mij heb je dan veel meer tijd over om bijvoorbeeld langer in Yosemite te verbljven.
Een dag op en neer zou ik zeker niet doen!
Groetjes en Succe Susanne
Staat je route al vast? Heb je de tickets al geboekt?
Je zou ook kunnen beginnen in LA en dan de route een beetje veranderen.
LA-SF-Yosemite-DV-LV
Volgens mij heb je dan veel meer tijd over om bijvoorbeeld langer in Yosemite te verbljven.
Een dag op en neer zou ik zeker niet doen!
Groetjes en Succe Susanne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Hier ben ik het helemaal mee eens. We vonden het leuk om Death Valley een keer gezien te hebben maar 1 overnachten vonden we méér dan genoegHannibal Smith schreef: Zabriskie point is mooi, maar na 10 minuten had ik het eerlijk gezegd ook wel weer gezien. Yosemite vond ik een veel mooier park dan de Death Valley.

In Yosemite zijn we 3 nachten gebleven en dat hadden er voor mij meer mogen zijn.
Ik zou zeker een dag Death Valley weglaten maar om op één dag op en neer van San Francisco naar Yosemite te gaan zou ik niet aanraden!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
- Amerikafan
Had al een ander schema gemaakt:
Mijn vraag ging eigenlijk over het weer! Het is op dat moment 1 t/m 16 graden. Is dit doenbaar om een (rot)eind te lopen in Yosemite?
Ik weet het is veel stad, maar ik zit nog met een scholier, die de 20ste weer naar school moet. Dus hou het zo rustig mogelijk, met toch redelijk wat gezien te hebben!4/4/2009: Vertrek Brussel(12u10) - Aankomst San Francisco(19u34)
5/4/2009: San Francisco
6/4/2009: San Francisco
7/4/2009: San FranciscoF–Yosemite NP
8/4/2009: Yosemite NP
9/4/2009: Yosemite NP - Monterey
10/4/2009: Monterey(Monterey Bay Whale Watch om 10uur) - (Carmel, Big Sur, Pfeiffer Big Sur State Park) – lompoc
11/4/2009: lompoc – (Santa Barbara, Malibu) – LA
12/4/2009: LA
13/4/2009: LA
14/4/2009: LA - Death Valley
15/4/2009: Death Valley – Las Vegas
16/4/2009: Las Vegas
17/4/2009: Las Vegas
18/4/2009: Vertrek Las Vegas(8u10)
19/4/2009: Aankomst Brussel(7u37)
Mijn vraag ging eigenlijk over het weer! Het is op dat moment 1 t/m 16 graden. Is dit doenbaar om een (rot)eind te lopen in Yosemite?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties