Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Algemene kosten autorondreis
-
- Amerika-ontdekker
Algemene kosten autorondreis
Ik ben benieuwd wat de ervaringsdeskundige uitgeven op een autorondreis.
Wij hebben een 3 weekse rondreis geboekt incl. vlucht, hotels, huurauto (+verzekeringen). We reizen via L.A. naar S.F. lake tahoe, death valley moab, grand canyon, scottsdale, L.A. (kort gezegd.)
We willen natuurlijk onderweg de parken in, raften in moab, alcatraz. etc.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is: wat ben je per dag kwijt aan eten, wat kost het leven in de VS?? Ik heb geen flauw idee.
Eigenlijk komt het er op neer dat we elke dag uit eten moeten, hetzij niet zo uitgebreid. En ik was ook wel van plan in de supermarkten wat eten te halen voor ontbijt en onderweg.
Kan iemand me vertellen wat zij zelf kwijt waren op hun reis?
deze vraag is door mij afgesplitst uit de topic over camperkosten
Rob
Wij hebben een 3 weekse rondreis geboekt incl. vlucht, hotels, huurauto (+verzekeringen). We reizen via L.A. naar S.F. lake tahoe, death valley moab, grand canyon, scottsdale, L.A. (kort gezegd.)
We willen natuurlijk onderweg de parken in, raften in moab, alcatraz. etc.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben is: wat ben je per dag kwijt aan eten, wat kost het leven in de VS?? Ik heb geen flauw idee.
Eigenlijk komt het er op neer dat we elke dag uit eten moeten, hetzij niet zo uitgebreid. En ik was ook wel van plan in de supermarkten wat eten te halen voor ontbijt en onderweg.
Kan iemand me vertellen wat zij zelf kwijt waren op hun reis?
deze vraag is door mij afgesplitst uit de topic over camperkosten
Rob
Vorig jaar hebben wij onze begroting gemaakt op 100 EUR per dag, op dat moment ongeveer USD 80. Hierin hadden we in principe meegenomen dat we ook nog onze overnachtingen moesten betalen. We hadden deze wel van te voren geboekt (voor een groot deel) maar dit leek ons wel makkelijk rekenen. Dit bedrag klopte redelijk. Dit jaar gaan we weer (volgende week zondag) en rekenen we op dezelfde kosten.
Wel zijn we allebei geen grote eters, voor de restaurants hoef je trouwens niet in de USA te zijn.....
We haalden 'sochtends een broodje en koffie en hadden altijd wel wat bij uit de supermakt voor onderweg.
Wellicht ten overvloede , ze hebben daar wel REDELIJKE brandstopprijzen, dwz niet zo hoog dus als hier in Holland. Weet het niet meer precies dus kan er naast zitten , maar ongeveer 1/4 van wat de benzine hier kost uit mijn hoofd gezegd. (als iemand weet wat de huidige prijs , vertel het , want daar ben ik ook benieuwd naar).
Verder weet iik niet wat je wil shoppen en wat je wil doen voor attracties, parken of shows in Las Vegas.
Samengevat, EUR. 100 pd lijkt me een mooie richtlijn.....valt het weer mee als je de afrekening van je credit card krijgt als je daar bent uit gegaan van USD 100 per dag!
Wel zijn we allebei geen grote eters, voor de restaurants hoef je trouwens niet in de USA te zijn.....
We haalden 'sochtends een broodje en koffie en hadden altijd wel wat bij uit de supermakt voor onderweg.
Wellicht ten overvloede , ze hebben daar wel REDELIJKE brandstopprijzen, dwz niet zo hoog dus als hier in Holland. Weet het niet meer precies dus kan er naast zitten , maar ongeveer 1/4 van wat de benzine hier kost uit mijn hoofd gezegd. (als iemand weet wat de huidige prijs , vertel het , want daar ben ik ook benieuwd naar).
Verder weet iik niet wat je wil shoppen en wat je wil doen voor attracties, parken of shows in Las Vegas.
Samengevat, EUR. 100 pd lijkt me een mooie richtlijn.....valt het weer mee als je de afrekening van je credit card krijgt als je daar bent uit gegaan van USD 100 per dag!
juni 2005 voor de 2e maal naar THE USA
Wij hielden ruim 100 dollar aan per dag. Dit was achteraf iets te weinig. We hadden het grootste aantal hotels al geboekt, we hebben 5 overnachtingen nog ter plekke geregeld.
Grof weg gaven we ongeveer het volgende uit aan 'vaste-lasten':
Ontbijt: 15 - 20 dollar
Lunch: 15 - 25 dollar
Diner: 20 - 40 dollar
Benzine: 15 - dollar
Verder zit je met entree's, tours, souveniers etc. De dagen dat we in nationale parken waren, waren goedkoper dan de steden.
Het duurste waren de entree's van pretparken en tours etc.
O ja... wij waren met 2 personen.
groet,
Peter
Grof weg gaven we ongeveer het volgende uit aan 'vaste-lasten':
Ontbijt: 15 - 20 dollar
Lunch: 15 - 25 dollar
Diner: 20 - 40 dollar
Benzine: 15 - dollar
Verder zit je met entree's, tours, souveniers etc. De dagen dat we in nationale parken waren, waren goedkoper dan de steden.
Het duurste waren de entree's van pretparken en tours etc.
O ja... wij waren met 2 personen.
groet,
Peter
Ons reisverslag over New York en Zuidwest Amerika op: http://www.reisverslag.info
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
wij waren in 2003 gemiddeld een kleine $90 per dag kwijt aan alles behalve hotelovernachtingen, autohuur en de vliegtickets.
Daarvoor aten we overdag vrij simpel: we gingen naar de supermarkt en haalden daar brood, beleg, drinken, fruit e.d. Dat gebruikten we voor ontbijt en lunch (We hadden een piepschuim koelbox om alles lekker fris te houden).
's Avonds bijna altijd uit eten. Je zit in Amerika maar kort aan tafel (in vergelijking met Europa) en je krijgt grote porties (vaak met gratis saladebar en/of soep); je hebt dus ruim genoeg aan alleen een hoofdgerecht. We hebben ook een paar keer wat simpeler gegeten (bij de Mac of Burger King wat gehaald of een pizza).
We hebben ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon gemaakt en zijn in LA naar Universal Studios geweest (dure entree + duur parkeren).
Tanken is hier ook bij inbegrepen.
Verder hebben we niet zo'n gekke dingen gedaan. Veel NP's bezocht, wandelgidsjes en een wegenkaart gekocht. Maar dat zijn de grote uitgaven niet.
Overnachtingen: gemiddeld $70 per nacht (o.a. 8 overnachtingen in de NP's; 7 nachten in KOA kamping kabins; 5 nachten geboekt bij reisbureau; de rest in motels en hotels van verschillende ketens)
Daarvoor aten we overdag vrij simpel: we gingen naar de supermarkt en haalden daar brood, beleg, drinken, fruit e.d. Dat gebruikten we voor ontbijt en lunch (We hadden een piepschuim koelbox om alles lekker fris te houden).
's Avonds bijna altijd uit eten. Je zit in Amerika maar kort aan tafel (in vergelijking met Europa) en je krijgt grote porties (vaak met gratis saladebar en/of soep); je hebt dus ruim genoeg aan alleen een hoofdgerecht. We hebben ook een paar keer wat simpeler gegeten (bij de Mac of Burger King wat gehaald of een pizza).
We hebben ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon gemaakt en zijn in LA naar Universal Studios geweest (dure entree + duur parkeren).
Tanken is hier ook bij inbegrepen.
Verder hebben we niet zo'n gekke dingen gedaan. Veel NP's bezocht, wandelgidsjes en een wegenkaart gekocht. Maar dat zijn de grote uitgaven niet.
Overnachtingen: gemiddeld $70 per nacht (o.a. 8 overnachtingen in de NP's; 7 nachten in KOA kamping kabins; 5 nachten geboekt bij reisbureau; de rest in motels en hotels van verschillende ketens)
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij waren dit voorjaar gemiddeld $ 2,296 per gallon kwijt op een trip door CA, NV, AZ, NM en TXray schreef: Wellicht ten overvloede , ze hebben daar wel REDELIJKE brandstopprijzen, dwz niet zo hoog dus als hier in Holland. Weet het niet meer precies dus kan er naast zitten , maar ongeveer 1/4 van wat de benzine hier kost uit mijn hoofd gezegd. (als iemand weet wat de huidige prijs , vertel het , want daar ben ik ook benieuwd naar).
Jullie zullen waarschijnlijk iets meer kwijt zijn CA is erg duur, NV en AZ zijn redelijk van prijs Maar MN en TX zijn wat goedkoper zodat ons gemiddelde wat zakte.
Gr.
Rob
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb op mijn begroting ook $100 per dag, hoop dat het iets goedkoper kan. Maar als ik jullie reacties zo lees zal het dat wel ongeveer worden, gemiddeld per dag dan.
Ik ben vooral benieuwd wat het eten zoal kost, gezien het gegeven dat we echt elke dag uit eten zullen moeten gaan (wat erg
).
Ik heb geen flauw idee wat voor soort restaurant er zijn (vast heel veel, wisselend per gebied natuurlijk) voor een snelle hap, die ook nog wel gezond zijn en wat ze kosten.
Nog meer mensen met ervaring wat betreft kosten?
En wat betreft die brandstofprijzen: dat is heel mooi! Maar rijden de auto's daar niet héél onzuinig, of is dat nu al veel minder? Als je een jappanner mee krijgt zal die natuurlijk hetzelfde rijden als hier.
Ik ben vooral benieuwd wat het eten zoal kost, gezien het gegeven dat we echt elke dag uit eten zullen moeten gaan (wat erg

Ik heb geen flauw idee wat voor soort restaurant er zijn (vast heel veel, wisselend per gebied natuurlijk) voor een snelle hap, die ook nog wel gezond zijn en wat ze kosten.
Nog meer mensen met ervaring wat betreft kosten?
En wat betreft die brandstofprijzen: dat is heel mooi! Maar rijden de auto's daar niet héél onzuinig, of is dat nu al veel minder? Als je een jappanner mee krijgt zal die natuurlijk hetzelfde rijden als hier.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
benzine betaald enkele weken geleden: tussen +/- 2,5 usd en +/- 3 usd / gallon, hangt ervan af waar je tankt
eten:
- ontbijt: soms in motel, sandwiches in overvloed bij tankstations of Subway (keten van sandwichbars) of bij Denny's (keten van goedkope diners) voor +/- 10 usd/persoon (aanrader)
- middageten: meestal snack onderweg
- diner: tussen 15 en 30 usd (restaurant aan motel, Denny's, enz. enz.)
eten:
- ontbijt: soms in motel, sandwiches in overvloed bij tankstations of Subway (keten van sandwichbars) of bij Denny's (keten van goedkope diners) voor +/- 10 usd/persoon (aanrader)
- middageten: meestal snack onderweg
- diner: tussen 15 en 30 usd (restaurant aan motel, Denny's, enz. enz.)
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij zijn net terug van een 25 daagse rondreis door het westen en waren daarvoor gemiddeld 400 euro per dag kwijt.
Het was wel een reis met tophotels en veel goede restaurants, maar een budget van 100 euro per dag lijkt me wel heel erg weinig.
P.S. wij waren met z'n tweeen.
Harry

Het was wel een reis met tophotels en veel goede restaurants, maar een budget van 100 euro per dag lijkt me wel heel erg weinig.

Harry
Ik eet altijd graag in het foodcourt van een mall (overdekt winkelcentrum).
Dat is een pleintje met allerlei eetgelegenheden, met een behoorlijke keus.
Van McDonalds of Burger King tot Chinees of Japans (beef teriyaki is mijn favoriet
).
Probeer ook eens een keten als Hometown Buffet. Voor onder $10 per persoon eten en drinken (geen alcohol) zoveel je wilt.
Dat is een pleintje met allerlei eetgelegenheden, met een behoorlijke keus.
Van McDonalds of Burger King tot Chinees of Japans (beef teriyaki is mijn favoriet

Probeer ook eens een keten als Hometown Buffet. Voor onder $10 per persoon eten en drinken (geen alcohol) zoveel je wilt.
Laatst gewijzigd door Bugs op 13 jun 2005, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik neem aan dat dit bedrag inclusief vliegreis, autohuur en overnachtingen is?Harry schreef:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij zijn net terug van een 25 daagse rondreis door het westen en waren daarvoor gemiddeld 400 euro per dag kwijt.![]()
Het was wel een reis met tophotels en veel goede restaurants, maar een budget van 100 euro per dag lijkt me wel heel erg weinig.![]()
Voor het avondeten betaalden we meestal ongeveer $45; dus voor een hoofdgerecht (vaak met saladebar of soep) met een flesje wijn of een paar biertjes (met 2 personen). (maar we zijn ook wel eens bijna het dubbele kwijt geweest; bijv. aan North Rim GC of in Santa Cruz in een visrestaurant)lekkeretosti schreef:Ik ben vooral benieuwd wat het eten zoal kost, gezien het gegeven dat we echt elke dag uit eten zullen moeten gaan (wat erg).
Qua restaurants is er meestal genoeg keuze; dus je kan het zo (on)gezond maken als je zelf wilt. Wij kozen meestal voor een steakhouse of all-american restaurant, waar je bij je vlees of vis gekookte groenten of sla kreeg met wisselend gekookte aardappelen of frietjes. Vaak stond er ook wel iets van pasta of een tex-mex gerecht op de kaart.
ik heb niet het idee dat de auto onzuinig reed. Het verbaasde mij zelfs hoe weinig we hebben hoeven tanken met die grote bak (categorie premium). We reden ongeveer 500 km op 1 tank (12 gallon; ca. 50 liter); dus grofweg 1 op 10.lekkeretosti schreef:En wat betreft die brandstofprijzen: dat is heel mooi! Maar rijden de auto's daar niet héél onzuinig, of is dat nu al veel minder? Als je een jappanner mee krijgt zal die natuurlijk hetzelfde rijden als hier.
Maar ja, dat kan natuurlijk per auto verschillen...
Groetjes Inge
Ik heb (via Hertz) altijd een full size (F) auto, en dan heb ik bijna altijd een Ford Tarus. Daar rij ik meestal (buiten de stad) tussen de 1:10 - 1:12 mee.
Met de nog steeds goedkopere benzineprijs vergeleken met Nederland valt dat dus reuze mee.
En ik heb liever geen Japanner. Ik heb helemaal niets tegen Japanse auto's, maar als ik in Amerika ben wil ik ook in een Amerikaanse auto rijden.
Met de nog steeds goedkopere benzineprijs vergeleken met Nederland valt dat dus reuze mee.
En ik heb liever geen Japanner. Ik heb helemaal niets tegen Japanse auto's, maar als ik in Amerika ben wil ik ook in een Amerikaanse auto rijden.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
idd. het zou helemaal cool zijn als je tegen een redelijk prijs ook een lekkere oude chevy of cadillac convertible kon huren of zo, dan pas ben je echt in de juiste sferen. al vraag ik me wel af of die dan de hele reis mee gaat...En ik heb liever geen Japanner. Ik heb helemaal niets tegen Japanse auto's, maar als ik in Amerika ben wil ik ook in een Amerikaanse auto rijden. Cool
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lat je niet voor de gek houden. Veel amerikanen wroden in het buitenland gebouwd (Mexico en Canada bijv). Veel Jappaners worden in amerika gebouwd, dus rij je toch nog in een amerikaanBugs schreef:Ik heb (via Hertz) altijd een full size (F) auto, en dan heb ik bijna altijd een Ford Tarus. Daar rij ik meestal (buiten de stad) tussen de 1:10 - 1:12 mee.

Hier wat quotes van MSN auto op dat gebied:
1) The 2003 Saturn VUE will have less domestic content than the 2004 model will once it hits the streets—even though the new version will be powered by an engine built by Japan-based Honda Motor Co
2) With 70 percent U.S./Canadian parts content, the Kentucky-built Toyota Avalon ranks higher than the Chrysler PT Cruiser in domestic content.
3) The Chrysler Town & Country has high domestic content of 88 percent. It's built at a factory in Canada
bron: http://autos.msn.com/advice/article.asp ... 86&src=GBT
Maar ik begrijp best wat je bedoelt. Het "amerika gevoel" doe je beter op achter het stuur van een Ford Explorer dan een Subaru Outback.
Nog beter zou een full size pickup zijn, of een open Jeep. Maar die worden zelden voor de verhuur aangeboden bij Alamo, Budget, Hertz of Avis. Je kunt tegenwoordig wel een Hummer huren bij Hertz uit hun "Prestige Vehicle" programma. Houdt in dat geval wel rekening met een brandstof verbuik van rond de 1 op 4

Ik weet dat niet alle Japanse auto's uit Japan komen. Een aantal Europese Nissan en Honda modellen komen Groot Brittanië. Toch blijven dat voor mij Japanners.
Btw, als ik een Ford Taurus heb kijk ik altijd tussen de linker voordeur in welke maand hij van de band is gerold. En dan zie ik ook staan "Build with pride in Georgia".
In ieder geval geeft het mij een heel wat meer Amerikaans gevoel.
Heb ook wel eens een Toyota Camry gehad. Reed prima, maar geef mij die Taurus maar.
Btw, als ik een Ford Taurus heb kijk ik altijd tussen de linker voordeur in welke maand hij van de band is gerold. En dan zie ik ook staan "Build with pride in Georgia".
In ieder geval geeft het mij een heel wat meer Amerikaans gevoel.

Heb ook wel eens een Toyota Camry gehad. Reed prima, maar geef mij die Taurus maar.

Re: Algemene kosten autorondreis
Wij hebben inderdaad erg genoten van het raften bij Moab. Toen wij een paar jaar geleden gingen waren onze verwachtingen hooggespannen door alle formulieren die we in drievoud moesten invullen, het uitgebreide aanmeten van de zwemvesten en de doornatte mensen die terugkwamen van de vorige tocht.lekkeretosti schreef:We willen natuurlijk onderweg de parken in, raften in moab, alcatraz. etc.
We waren wat teleurgesteld toen bij aankomst bleek dat de Colorado river bij Moab ongeveer net zo wild is als de vijver op de Binnenhof, maar we dachten dat het nog zou komen. Inderdaad dreven we een paar minimale stroomversnellingen door, hoger dan een paar centimeter spatte het echter niet. Waardoor de vorige shift zo nat was geworden werd snel duidelijk: er werd tussen de eerst zo vredig voortdobberende rafts een watergevecht gehouden! Het water werd met emmers tegelijk over elkaar uitgegooid. De gidsen deden om het hardst mee. Stroomversnellingen hebben we verder niet meer gezien.
Het was een geweldige dag, absoluut. De kinderen hebben het er nog over. Voor raften kun je echter beter naar de Ardennen.
Lene
Wij zijn vrijdag jl teruggekomen van een 27 daagse reis naar de zuidelijke staten van de VS. De goedkoopste benzineprijs was $ 1,89
en de duurste $ 2,25 per gallon en verder eigenlijk alles wat daartussen in ligt. Het lijkt mij dus dat in de westelijke staten de benzine toch net wat duurder is dan waar wij zijn geweest.
en de duurste $ 2,25 per gallon en verder eigenlijk alles wat daartussen in ligt. Het lijkt mij dus dat in de westelijke staten de benzine toch net wat duurder is dan waar wij zijn geweest.
bij aankomst bleek dat de Colorado river bij Moab ongeveer net zo wild is als de vijver op de Binnenhof

Nu lees ik hier zaken over het dagelijkse levensonderhoud bij een autovakantie, maar wat ik eigenlijk mis, is: hoeveel betaal je nu voor een auto? Wat is het best? Ik las al dat Alamo niet zo goed is...
En is het noodzakelijk om hotels vooraf te boeken? Ik zou het liefst "ronddolen" zonder afgesproken planning. Moet je vooraf boeken, ook buiten het hoogseizoen (zomer)?
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Alamo is op zich niks mis mee. We hebben er 2 vakanties zaken mee gedaan en verder geen problemen mee gehad. Het probleem is dat de mensen achter de balie provisie krijgen voor het afsluiten van extra verzekeringen. Indien je in Nederland het Gold tarief hebt geboekt heb je verder niks extra's nodig. Je kunt dus heel resoluut NEE zeggen tegen elke extra verzekering. Controlleer dit ook!Mack schreef:Nu lees ik hier zaken over het dagelijkse levensonderhoud bij een autovakantie, maar wat ik eigenlijk mis, is: hoeveel betaal je nu voor een auto? Wat is het best? Ik las al dat Alamo niet zo goed is...
Wij hadden de auto via Exit-Reizen geboekt.
Ligt er een beetje aan waar je heen gaat en hoeveel je je van te voren wilt vastleggen. Wij hadden de hotels al wel geboekt. We hadden van te voren ook al uitgezocht waar we ongeveer wilden slapen en hoeveel tijd we overal wilden doorbrengen. Als je je planning nog niet vast wilt leggen dan is het voldoende om alleen de eerste nacht te boeken.Mack schreef: En is het noodzakelijk om hotels vooraf te boeken? Ik zou het liefst "ronddolen" zonder afgesproken planning. Moet je vooraf boeken, ook buiten het hoogseizoen (zomer)?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
Waarom elke dag uit eten?Ik ben vooral benieuwd wat het eten zoal kost, gezien het gegeven dat we echt elke dag uit eten zullen moeten gaan (wat erg ).
Wij hadden het na twee weken wel gezien om elke dag uit eten te gaan, in verschillende grotere supermarkten kun je ook kant en klaar eten halen.
Wij hadden op de eerste reisdag al weggooibordjes en bestek voor de
picknick gekocht, die zijn ook perfect te gebruiken voor een afhaal maaltijd. Flesje wijn erbij en weer een dag te eten.
Groet, Antoinette
Wij hebben alleen het eerste hotel na aankomst geboekt. Voor de reis hebben we wel een globale planning gemaakt, maar mijn ervaring is dat onze wensen ter plekke kunnen wijzigen. Dan is het heerlijk als je geen verplichtingen hebt. Binnen en buiten het hoogseizoen is er keus te over, behalve misschien in de populaire national parks.Mack schreef:En is het noodzakelijk om hotels vooraf te boeken? Ik zou het liefst "ronddolen" zonder afgesproken planning. Moet je vooraf boeken, ook buiten het hoogseizoen (zomer)?
Als ik jou was zou ik dus gewoon lekker ronddolen!
Lene
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1477 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnekeAntwerpen
-