Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De eerste keer maar 17d nu en volle maand !!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
masterboxxx
Amerika-ontdekker

De eerste keer maar 17d nu en volle maand !!!

Bericht door masterboxxx »

Hey all!

Vorig jaar zijn wij voor de eerste keer naar de VS geweest.
En bij het plannen van die trip hebben wij heel veel gehad aan deze site! Op ons verlanglijstje stond natuurlijk veel meer dan in die 17d mogelijk was, we waren er zelfs nog niet uit of we de trip nu met een camper of met auto/motel zouden doen. In elk geval hebben jullie ons goed geholpen met de vele tips, raad en interessante routes! Waarvoor nogmaals DANK!
Voor zij die geïnteresseerd zijn naar wat wij in die 17d hebben gezien en beleefd: http://www.users.skynet.be/the_road_ahead
Een online reisdagboek over onze trip met per dag onze foto's, onze verhalen en links naar interessante sites en webcams en zo.
(die site is in eerste plaats bedoeld voor onszelf, dus nogal persoonlijk, en hier en daar wat onbegrijpelijke inside jokes, maar daar lees je dan maar over hé)
Reacties, vragen of opmerkingen: heel graag!
In elk geval: die reis is ons super meegevallen, nog veel beter en mooier da ik gedroomd had. Dus ja, ook wij hebben ons hart verloren aan dit fantastisch mooie en fascinerende land!
Daarom willen wij graag dit jaar terug. Maar deze keer voor een maand (vorige keer hebben wij in die 17d zo ongelooflijk veel gereisd, gezien, en gedaan dat ik soms het gevoel had geen tijd te hebben om al die "open mond-indrukken" te stockeren in mijn geheugen)
We willen graag terug naar de parken in het zuidwesten, gecombineerd met nieuwe dingen.
Ook daar hebben wij alweer een aantal vragen, maar laat ik anders eerst al even schetsen wat voor ons de grote lijnen zouden moeten zijn maw dit is de ruwbouw:
Vertrek eind aug
4d citytrip New York
1d verplaatsing NY - regio Yellowstone
4d yellowstone NP
in feite 10d : we rekenen 4d Yellowstone NP zelf en 6d voor trip:
auto pickup ->Yellowstone // Yellowstone -> Grand canyon

2d Grand canyon
1d autotrip naar zion NP
1d Zion
1d Autotrip naar Vegas, overnachting in Vegas
2d Yosemite NP
2d autotrip naar een luchthaven en vlucht naar Hawaï
5d Hawaï

Eerste vraag:
Ons idee is om na onze 4d New York een binnenlandse vlucht te nemen naar een stad dicht bij Yellowstone, daar auto op te picken en zo onze trip verder te zetten.
Dan wordt dit vliegen op Salt Lake City zeker? Of beter een andere stad (met de bedoeling via een leuke interessante trip naar Yellowstone te rijden en nadien via Yellowstone richting Grand canyon te rijden)
Maw wat stellen jullie voor qua planning en route voor ons eerste deel: auto pickup -> Yellowstone(4d) -> Grand canyon (totaal een dag of 10)
En misschien nog een ander idee: als we nu ns geen vliegtuig namen, maar in NY al auto oppikken en zo met auto naar yellowstone reden? Doenbaar? Interessant?
Tweede vraag:
Vorig jaar zijn wij ook al naar de Grand Canyon geweest. Hebben daar dan oa de kaibab trail gedaan en waren erg onder de indruk. Nu heb ik laatst iets heel cool en avontuurlijks gezien in een reisgids en weinig bekend bij toeristen: HAVASU CANYON, een smalle zijkloof ten westen van de grand canyon village, met diep in het dal HAVASU CREEK, een oase met helderblauw water, watervallen en cottonwoodbomen! Het dorpje heet Supai en is enkel bereikbaar per heli of te voet via een smal pad dat vertrekt op de Hualapai hill top ad zuidrand van Grand Canyon. Er is een lodge en kampeerterrein.
Wie weet hier meer over? Of is er zelf ook al geweest? Raad?
Derde vraag:
Vorig jaar ook in Zion geweest. Nu willen we graag tocht naar"Angels Landing" doen. Vorig jaar hier moeilijk en slechte logies gevonden. Wie heeft tip?
Vierde vraag:
Na Yosemite willen we naar Hawaï. Wat doen we best: trip terug naar Vegas en daar vlucht nemen of trip naar LA en daar vlucht nemen?
Vorig jaar zijn we al 3 dagen in LA geweest, dus daarvoor moeten we het niet te doen.
Welke leuke route kunnen we dan bv volgen ?
Vijfde vraag:
Om onze trip te eindigen willen we dus graag 5d/6n Hawaï doen. Kwestie van paar dagen zon, zee, strand en daar ook nog iets te zien.
Zijn er ev alternatieven voor Hawaï maw een leuke plek om laatste dagen een beetje te relaxen?

Oef , het staat erop!
Ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen helpen met raad en tips.
Wij kijken alvast uit naar jullie reacties!
THX a lot!
Groetjes
Mike
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hi Mike,

Ik heb geen adviezen voor aankomende reis .. Ik ben wel nu je website aan het lezen en vind de foto's prachtig (wat ik zover heb gezien) Vooral deze van de Victorian Houses (als je het niet erg vind dat ik het hier post, anders haal ik het weg). Ik heb onlangs een topic geplaatst over Amerikaanse huizen, en dit plaatje vind ik dus echt schitterend..

Afbeelding

Wat betreft je reisplannen naar Hawaii, ik ben zelf naar Hawaii (the big island) en Oahu geweest. Op Oahu hebben we diverse rontripjes geboekt en op the big island hebben we voornamelijk, geluierd, gesnorkeld, gerelaxed. Ik vond beide eilanden schitterend. Wel heb ik begrepen dat Maui en Kauai hele mooie eilanden zijn.

Sandy
Bart40
Amerikakenner

Re: De eerste keer maar 17d nu en volle maand !!!

Bericht door Bart40 »

Als je dichtbij naar Yellowstone wil vliegen vanuit New York kan je het beste naar Bozeman (anderhalf uur rijden) of naar West Yellowstone (15 min rijden) vliegen. Volgens mij vliegen Delta en United daarop.
Vanaf Salt Lake City is het toch nog wel 5 uur rijden.
In Bozeman kan je een auto huren en in West Yellowstone zit een Budget vestiging dus ook geen probleem.
Vanuit New York naar Yellowstone rijden zou ik niet doen, dat is ongeveer 3400 km.
In Zion kan je in de lodge overnachten maar is niet zo heel goedkoop maar in Springdale vlakbij het park zijn een aantal hotels.
De Zion Park Motel kan ik je wel aanraden, goed en niet duur, ze geven je ook 10% als je je ANWB pasje laat zien. En er tegenover zit een goed en leuk Italiaans restaurant.

Je website is leuk, jullie zijn fans van Seinfeld begrijp ik? Ik ook wel alleen zingen kan ie niet :wink:
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

- voor yellowstone kan je ook naar jackson hole vliegen. united via denver.
toffe vlucht met klein vliegtuig, inkopen doen in jackson en met zicht op teton np naar yellowstone rijden.
- naar grand canyon kun je kiezen tussen via salt lake city en moab. langs moab is meer natuur, langs salt lake krijg je er een stad bij.
- havasu: veel info op http://www.great-adventures.com/destina ... avasu.html
is enorm mooi, daarom vrees ik dat nu nog reserveren voor augustus niet meer zal lukken. ben benieuwd.
- zion : zoals al vermeld in springdale verschillende uitstekende motels, ook bed& breakfast mogelijk.
jacques
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

Hey masterboxxx,

wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar havasu eind september, vrienden van ons zeggen dat het echt de moeite is om eens te doen.
Maar je moet wel op voorhand reserveren en ik zou niet te lang wachten , wij hebben onze reservatie gedaan in februari en van de 3 mogelijke datums die ik had gevraagd was er maar 1 dag mogelijk om te overnachten in een lodge, het is ook redelijk duur vind ik, maar hopelijk de moeite waard. O ja wil je reserveren bel dan want ze reageren niet vlug op je e mail.
http://www.havasupaitribe.com/

btw wij zijn ook van Brugge :D
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Hele mooie foto's heb je op de site staan, en het muziekje is ook erg leuk.
Echter is dit volgens mij verboden, en moet je rechten gaan betalen of toestemming hebben van de uitvoerende. :oops:
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

grappige site!

zie voor Havasu canyon ook dit draadje: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ght=havasu

san francisco lijkt me een logischer vertrekpunt naar hawaii vanuit yosemite; veel dichter bij dan las vegas of la.

HAVE FUN
masterboxxx
Amerika-ontdekker

thx voor jullie reply's

thx voor de leuke reacties op onze site
die foto van die victioriaanse huizen is idd heel erg mooi, maar de eerlijkheid gebiedt mij om niet zelf met de eer te gaan lopen, want geen foto dat ik zelf heb gemaakt ...
de kwaliteit van de foto's is wel stuk minder dan in werkelijkheid, maar comprimeren is nodig om ze allemaal op site te krijgen. En heb nu ook een nieuwe, veel betere camera ... dat belooft voor komende reis! ;-)

en ja die muziek, ik weet het, het is beetje illegaal, die blijven er ook niet op, was enkel maar nu, beetje oefening om site maken onder de knie te krijgen en is ook wel leuker naar vrienden en familie toe met n muziekje ... ze gaan er zo weer af hoor
alleen de intro niet, Bono zei me laatst dat dat stukje 'Desire' hem geen probleem was ;-)

Yellowstone
Salt Lake City is idd ver, maar dacht dat dat makkelijkst zou zijn om vanuit NY op te vliegen en makkelijk een auto te kunne oppikken
maar als blijkt dat Bozeman ook kan en veeel dichter ligt ...
Of Jackson Hole lijkt me ook wel wat, in een klein vliegtuigje en vooral dan dat stukje te rijden met zicht op Grand Teton ... WAUW!

Grand canyon:
zal dan waarschijnlijk via Moab worden, liever natuur dan steden ...
en heb al veel 'gehoord' over route via moab …
Ik sta wel verrast dat Havuse blijkbaar wel heel druk bezocht wordt …
Ik hoop maar dat er nog plaats zal zijn, kan nu nog niet vastleggen, maar zou rond 15e spet zijn, mss al niet meer volle seizoen toch?
Das is elk geval de soort dingen die wij liefst doen!

Zion wordt dus springdale overnachten , goed idee van die zion park motel!
En btw, bart, geen fan van Seinfeld, eigenlijk nog nooit gezien …waarom ?

Hawaï
SFO is idd veel dichter en makkelijker om naar Hawaï te vliegen, maar ik ging ervan uit dat je niet via SFO kon vliegen op Hawaï ...

En toeval om op n Nederlandse site nog Bruggelingen en Amerika-fans te leren kennen!
Cool!

nog ns bedankt voor de tips!
greetz
mike
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

masterboxxx schreef: Hawaï
SFO is idd veel dichter en makkelijker om naar Hawaï te vliegen, maar ik ging ervan uit dat je niet via SFO kon vliegen op Hawaï ...
Effe snel gecheckt: united vliegt vanuit SFO non-stop naar Honolulu; moet dus wel te doen zijn! Verder kan je inderdaad ook vanuit SFO via LAX vliegen.
masterboxxx
Amerika-ontdekker

hey all

jammergenoeg hebben wij onze reis moeten annuleren en uitstellen tot volgend jaar :(

één voordeel: dan hebben we nog een jaar extra om leuke trips en routes te zoeken

vandaar dat ik heel graag wil weten hoe jullie, eigenlijk dan vooral Ericomdat jullie binnekort vertrekken, het hebben gesteld in HAVASU CANYON.

thx!
en heel goeie reis gewenst!

greetz
mike
Eric
Amerikakenner

Bericht door Eric »

masterboxxx, je zal het in oktober kunnen lezen....en bekijken...als we alles online krijgen tenminste.. :lol: :wink:

Wel spijtig dat jullie reis niet doorgaat :(
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer