Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane en/of immigrations

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Douane en/of immigrations

Bericht door kastelke »

Onze zoon is altijd met ons mee mogen gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

marjaenad schreef:Wij gaan met zijn 3en; man,vrouw en zoon en wonen op hetzelfde adres.
Moeten we samen of zoon apart?
Groetjes Marja.
Jullie mogen samen, want je behoord tot dezelfde familie.
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

2 vrienden moeten apart dat geld ook voor gewoon familie...2 broers,ik ben al samen met mijn jongere broer 2x maal goed er door heen gekomen maar dit jaar gaan we toch maar apart scheelt toch een boel vragen.
Ik heb voor mijn jongere broer ook maar paar copy's van ons reis schema en hotels gemaakt dan staat hij niet met lege handen voor de officer.

Dennis
misisvi
Amerika-ontdekker

Bericht door misisvi »

M&M+D schreef:Ik vroeg mij af of je bij de immigrations en /of douane met zijn 3en (ons gezin) of allemaal apart aan de balie moet gaan staan?

Ik weet nog dat ze de vorige keer 15 jaar geleden nogal onvriendelijk waren, dus wil ik graag voorbereid zijn hoe ik door de douane en immigrations kom.

Gr. Marian
:idea: ff sharing

we zijn bij de immigrations en / of douane samen gestaan.

ik ben buitenlander die in nederland woon. :oops:
ik moet een visum aanvragen om naar amerika te reizen. geldig 5 jaar.
mijn man is nederlander. ik heb nog mijn meisje' naam, beide in verblijf vergunning en in passport.
en, heb (nog.. tok, tok, tok) niet problemen gehad.

en andere keer,
met kinderen van hem (minder dan 18 jaar, toen 16 en 18) die op andere adres wonen,
we zijn ook samen gestaan.

dus,
.... mijn ervaring.

maar je kan ook doen wat mrjn heb gedaan:
Mrjn schreef:Wij vragen het altijd even en kijken ook eerst aan hoe de rest van de passagiers het doen.
:o
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb er zelfs een keer heel goed op gelet, omdat een flight attendent van NWA onze zoon een eigen wit formulier gaf. Ik vertelde toen dat ik zijn moeder was en hij zei dat hij toch apart moest, omdat hij een andere achternaam heeft.

Ik heb toen het formulier goed bekeken en er staat een zin op waarop iets staat als 'tot hetzelfde huishouden behorend' of iets dergelijks. Ik heb toen maar 1 formulier ingevuld voor ons alledrie, was geen probleem, ondanks dat Peet de naam van zijn overleden vader draagt en ik die van Albert.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ja, met dat witte formulier is het anders..toen manlief en ik nog samenwoonden (zonder getrouwd te zijn dus) vulden we dat altijd samen in, en geen hond die er naar keek.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Wij hadden beiden apart het witte formulier ingevuld (of was het groen? ben nu in de war!) maar zijn samen bij de balie gaan staan. Geen enkel probleem..
Nou vond meneer zichzelf erg interressant door zijn Nederlandse voornaam (Egbert) en was hij voornamelijk geïnteresseerd in hoe je het moest uitspreken! :D
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
deh78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door deh78 »

Deze keer zijn we allebei met ieder 1 groen en 1 wit formulier samen naar de balie gegaan,geen probleem dit was in New York JFK.

Dennis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer