Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aankomst en afhandelingstijd in Amerika/San Francisco

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
pim1
Amerika-newbie

Aankomst en afhandelingstijd in Amerika/San Francisco

Bericht door pim1 »

Beste mensen,

Ik vertrek op 9 oktober naar San Francisco. Als alles goed gaat land ik daar om 20:09 uur, plaatselijk tijd uiteraard. Het enige nadeel is dat ik nog door moet reizen naar Davis, CA. In theorie zou ik via de BART nog naar het Amtrakstation Richmond kunnen komen. Daarvoor moet alles echter wel mee zitten. Heeft één van jullie enig idee wat de gemiddelde afhandelingssnelheid is op San Francisco International Airport (SFO)? Ik heb, voordat ik daar land, eerst een tussenstop van iets meer dan anderhalf uur op Washington Dulles. Voor zover ik begrepen heb moet ik daar mijn koffers afhalen, laten inspecteren en weer afleveren. Moet dit allemaal weer gebeuren op SFO?

Kort samengevat:
Hoe lang duurt het gemiddeld, bij benadering en ongeveer, voordat ik naar het BART-station op SFO kan, nadat ik eerst dus een tussenlanding heb gehad op Washington Dulles.

Als iemand hier een antwoord op heeft, maakt diegene me erg blij.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Aankomst en afhandelingstijd in Amerika/San Francisco

Bericht door Rob »

De formaliteiten zijn in Washington al afgehandeld.
Hoe vlug je weg kan is dus puur afhankelijk van hoe vlug je bagage op de band ligt daarna is het oppakken en wegwezen.
Je kan uit het vliegtuig zo naar de bagageband lopen zonder securitycheckpoints.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Zoals Rob zegt, in principe geen probleem.
pim1 schreef:Als iemand hier een antwoord op heeft, maakt diegene me erg blij.
Om de blijheid een beetje te drukken :) ... Mocht je toch vast komen te zitten, ga dan niet naar Richmond BART: je zit daar op de rand van de "Iron Triangle," wat niet de lekkerste buurt is.

Gr., Flipje
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

ik was 23 juni in san fransisco, en dat ging vrij snel. Ik geloof dat we binnen de 30 minuten al met onze koffer bij het autoverhuurstation stonden.
Dit zijn hoe dan ook dingen die je zelf niet in de hand hebt....

groeten en veel reisplezier !
Orri
Amerika-ontdekker

Bericht door Orri »

Ik ben alleen terug gevlogen vanaf SF.
Ben echter wel in Richmond geweest (en Davis, wat trouwens niet echt een onoverkomelijk eind is, maargoed, je moet er wel eerst ff komen ja) en daar wil je savonds laat echt niet zijn. Als ik in jouw situatie zat knoopte ik er een hotelovernachting aan vast, en dan de volgende dag gewoon lekker op je gemak richting Davis.
pim1
Amerika-newbie

Bericht door pim1 »

Orri schreef:... Als ik in jouw situatie zat knoopte ik er een hotelovernachting aan vast, en dan de volgende dag gewoon lekker op je gemak richting Davis.
Probleem is inmiddels opgelost. Ik ga gelijk naar San Francisco. Vraag me alleen af of ik Nederlandse jonge kaas mag meenemen, een kilo ongeveer. Vriendinnetje daar mist dat het meest en ze moet nog zo lang zonder. Weet iemand hier een antwoord op?

EDIT: Laat maar, probleem ook opgelost. Kaas mag, mits vacuumverpakt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer