Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kentekenplaat auto
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: kentekenplaat auto
In DC hebben ze ze ook voor snelheid, dus wat niet is, kan nog komen (ik hoop van niet, maar goed, ik zal niet de enige zijn
).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In Amerika moet een politieagent je stoppen om een procesverbaal op te schrijven maar dat is in Nederland niet het geval. Vandaar dat er geen flitspalen zijn. Ook omdat er sommige auto's geen autoplaten hebben.
Wim
Wim
Alle informatie over USA: http://www.usa.eigenstart.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zoals al eerder geschreven zijn er in deze omgeving wel flitspalen, zowel voor door het rode licht rijden als voor te hard rijden. Manlief heeft voor dat laatste al een keer een ticket in de bus gekregen en daar kwam geen agent aan te pas. Het verschilt per staat en soms zelfs per county wat de wetten zijn, wat flitspalen betreft.\
Volgens mij zijn die auto's, die nog geen plaat hebben nieuw, zoals anderen al schreven, want ook in Nevada moet je tenminste een plaat op je auto zetten. Dit is wat het DMV daar erover schrijft:
Most vehicles require two plates at all times, except motorcycles and trailers, which require only a rear plate. You must display both plates if the vehicle is designed for a front plate or if the manufacturer offers an add-on bracket or frame. (NRS 482.275)
Front plates are optional only if 1) the vehicle was not designed for a front plate and 2) the manufacturer did not provide an add-on bracket or other means of displaying the front plate.
DMV will issue two plates for all vehicles (except motorcycles and trailers). If the second plate is not displayed, it is the owner's responsibility to store the second plate and surrender or return both plates to the department at the appropriate time.
License plates must at all times be securely fastened to the vehicle so as to prevent the plate from swinging and at a height not less than 12 inches from the ground, measuring from the bottom of such plate, in a place and position to be clearly visible. It must be maintained free from foreign materials and in a condition to be clearly legible.
License plate specifications call for plates to be readable from a distance of 100 feet during daylight. At night, plates must be readable from 110 feet and visible from 1,500 feet when lit by standard headlights. (NRS 482.270)
Plate frames or covers are not prohibited as long as the above requirements are met.
--------------------------------------------------------------------------------
Selling A Vehicle
You must keep your license plates and transfer them to a new vehicle or surrender them to the DMV within 30 days. See Plate Surrender/Registration Fee Refunds. A private party buyer must obtain insurance and a movement permit to drive on any public street. See Buying a Vehicle.
Volgens mij zijn die auto's, die nog geen plaat hebben nieuw, zoals anderen al schreven, want ook in Nevada moet je tenminste een plaat op je auto zetten. Dit is wat het DMV daar erover schrijft:
Most vehicles require two plates at all times, except motorcycles and trailers, which require only a rear plate. You must display both plates if the vehicle is designed for a front plate or if the manufacturer offers an add-on bracket or frame. (NRS 482.275)
Front plates are optional only if 1) the vehicle was not designed for a front plate and 2) the manufacturer did not provide an add-on bracket or other means of displaying the front plate.
DMV will issue two plates for all vehicles (except motorcycles and trailers). If the second plate is not displayed, it is the owner's responsibility to store the second plate and surrender or return both plates to the department at the appropriate time.
License plates must at all times be securely fastened to the vehicle so as to prevent the plate from swinging and at a height not less than 12 inches from the ground, measuring from the bottom of such plate, in a place and position to be clearly visible. It must be maintained free from foreign materials and in a condition to be clearly legible.
License plate specifications call for plates to be readable from a distance of 100 feet during daylight. At night, plates must be readable from 110 feet and visible from 1,500 feet when lit by standard headlights. (NRS 482.270)
Plate frames or covers are not prohibited as long as the above requirements are met.
--------------------------------------------------------------------------------
Selling A Vehicle
You must keep your license plates and transfer them to a new vehicle or surrender them to the DMV within 30 days. See Plate Surrender/Registration Fee Refunds. A private party buyer must obtain insurance and a movement permit to drive on any public street. See Buying a Vehicle.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In NY State dien je volgens de wet voor en achter een kentekenplaat te hebben. Men knijpt echter een oogje dicht voor auto's die er voor geen hebben maar je kunt er een bekeuring voor krijgen. Ik rij inmiddels 1,5 jaar zonder kentekenplaat voor maar ben nog nooit aangehouden hiervoor.
Even OT, ik zag gisteren een 45-kilometerwagentje rijden met een kentekenplaat van Arizona achterop (zo'n paars 'The Grand Canyon State'-exemplaar). Vond het zo grappig dat ik zowaar twee seconden ophield met de bestuurder binnensmonds uitschelden (die dingen mogen wat mij betreft verboden worden op 80-kilometerwegen).
- TedjevanEs
- Amerikakenner
+ Wat dacht je van de toll booths, als je daar zonder betalen door heen rijd kan je ook op de plaat gezet worden, ook dan is een license plate wel handig...Petra/VS schreef:Zoals al eerder geschreven zijn er in deze omgeving wel flitspalen
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier in Colorado ook flitspalen, met name bij stoplichten. Zo langzamerhand bij elke kruispunt in het Denver gebied zo'n apparaat, dus door rood (rechtuit of linksaf) wordt onmiddelijk afgestraft. Verder hebben ze op de snelweg af en toe een actie met de "White Van", een niet verdekt opgestelde witte minivan die foto's maakt van snelheids overtreders. Je kunt ervoor kiezen om de standaard $40 boete te betalen of het voor te laten komen. In het laatste geval schijnen veel mensen eronderuit te komen vanwege de regel dat men hier in Colorado je staande moeten houden als je een overtreding begaat. Echter er zijn ook gevallen geweest die vervolgens een nog hogere boete moeten betalen omdat er zonder twijfel is bewezen dat ze veel te hard reden. In dat geval betaal je naar rato van hoeveel je de snelheid hebt overschreden. Als je mij vraagt is deze witte minivan niets anders dan een middel om de stadskoffers bij te vullen... (nee ik ben nog niet geflitst)
- DixieChick
- Amerika-expert
Hier in Georgia hoef je alleen een plaat achter - en dus zie je de meest creatieve dingen voorop de auto, aangezien de meeste auto's toch met een bracket voorop geleverd worden.
Ik heb gehoord dat er in Atlanta flitspalen staan voor door rood rijden, maar ik heb ze nog nooit gezien. Hier staan nergens flitspalen, en niet om nou heel erg off-topic te gaan, maar hemel zij dank. Ik ben zo blij dat ik niet meer precies de snelheid hoef te rijden, maar er ook, zeg, twee mijl overheen mag zonder me druk te maken of er ergens misschien een flitspaal staat. Hier word je aan de kant gezet als je echt te hard rijdt.
Ik heb gehoord dat er in Atlanta flitspalen staan voor door rood rijden, maar ik heb ze nog nooit gezien. Hier staan nergens flitspalen, en niet om nou heel erg off-topic te gaan, maar hemel zij dank. Ik ben zo blij dat ik niet meer precies de snelheid hoef te rijden, maar er ook, zeg, twee mijl overheen mag zonder me druk te maken of er ergens misschien een flitspaal staat. Hier word je aan de kant gezet als je echt te hard rijdt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikakenner
Die flitspalen (of beter filmpalen) staan in ieder geval wel in een paar plaatsen ten Noorden van Atlanta.
Mijn vrouw en ik hebben er beiden al eentje mogen ontvangen (voor $70 per stuk); het 'leuke' ervan is dat je online het filmpje kan bekijken van je overtreding.
Mijn vrouw en ik hebben er beiden al eentje mogen ontvangen (voor $70 per stuk); het 'leuke' ervan is dat je online het filmpje kan bekijken van je overtreding.

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
ned in MO schreef: Misschien dat je in Nevada de platen opgestuurd krijgt. Auto is dus wel al geregistreerd maar de platen zijn er nog niet.
De verhuurbedrijven willen toch verhuren dus krijg je de auto met dat tijdelijke papiertje mee. Dit is legaal.
klopt als een bus....in ieder geval de Vanity plates worden hier naar een huisadres gestuurd...zo troffen wij op ons vakantieadres een Envelop van de DMV Nevada aan met daarin een nummerplaat.....verder hebben ze in nevada volgens mij de bekende temporary operating license (ofzoiets)...dit is een klein papiertje rechtsonder op de voorruit,en de papieren Temporary license plates.
verder ken ik het systeem ook niet zo best
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik was vandaag in Yosemite en het stikte werkelijk waar van de auto's zonder kentekenplaten op sommige parking lots. In de meeste gevallen was er een karton met reclame (naam & website van de dealer) in het bracket gemonteerd. Ik neem dus ook aan dat deze auto's nieuw zijn en nog geen platen hebben gekregen. Er zaten wel barcode stickers op de ruiten, dus het gaat om huurauto's. Het zag er naar uit dat deze wagens allemaal uit NV of CA afkomstig waren (gezien de dealer reclame en soms een naam op het bracket).
Dutch eXpat - nieuw portaal voor Nederlanders in het buitenland
- Bandido
- Amerika-expert
Jazeker, een behoorlijk aantal inmiddels. Maar ze zijn inderdaad met name voor rood rijden en niet zozeer voor te hard rijden. Daar wordt niet zo opgelet als in Nederland heb ik het idee. Ik rijd op zich niet zoveel, want ik heb het grote geluk dat ik lopend naar mijn werk kan.DixieChick schreef:Ik heb gehoord dat er in Atlanta flitspalen staan voor door rood rijden, maar ik heb ze nog nooit gezien. Hier staan nergens flitspalen, en niet om nou heel erg off-topic te gaan, maar hemel zij dank. Ik ben zo blij dat ik niet meer precies de snelheid hoef te rijden, maar er ook, zeg, twee mijl overheen mag zonder me druk te maken of er ergens misschien een flitspaal staat. Hier word je aan de kant gezet als je echt te hard rijdt.
"Keep Georgia On Your Mind"
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Wij hebben in Arizona onze camper en auto gekocht. Voor alle twee hebben we een tijdelijk papieren kenteken waarop staan om welke auto en van welk jaar die is,Daarbij staat de tijd tot wanneer het papiertje geldig is. Voor Arizona is dat 90 dagen. Het hoeft dus geen nieuwe auto te zijn.In die 90 dagen komen onze titels binnen en moeten we bij de DVM nieuwe kentekenplaten ophalen en betalen.De oude leveren we dan in en krijgen daar weer geld voor terug (soort statiegeld). Ook in Arizona komen er steeds meer flitspalen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2009 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-
- 2 Reacties