Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hondjes mee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nettie
Amerikafan

Re: De hondjes mee

Bericht door nettie »

Even een vraagje;
Welke vervoerbox/ bench zijn goed? Dus met welk merk/type hebben jullie goede ervaringen? Volgend jaar maken wij ws "de overtocht" maar het leek me alvast handig om opzoek te gaan naar de juiste bench zodat onze hond er tegen die tijd volledig aan gewend is [we hebben een middelmaatje hond, een vanalles mixje; oa beagle, bassethound, kooiker]
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

De bench moet voldoen aan de IATA eisen, staat ergens op de KLM site. Ze zullen er waarschijnlijk niet op letten, maar zeker is zeker. Wij hadden een bench die niet helemaal goed was maar geen hond ( :D ) die ernaar keek, maar je zal net zo'n medewerker krijgen die ik exact een bench wil volgens de eisen, see ya, Hans
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hier de link

http://www.klmcargo.com/tds/frameset.js ... itpets.jsp
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt voor de link!
Ik heb net de hond even opgemeten [keek me aan, zo van "wat ben je toch aan het doen?! "] en ik moet denk ik wel een grotere bench dan ik in gedachten had! Dus zal nu even gaan speuren, heeft iemand nog ervaring met een bepaald merk?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bv. Atlas en Varikennel:
http://www.hondenbench.be/nl/products/1 ... tboxen.htm
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

En wat is jullie ervaring mbt de prijs voor de vrucht van de hond?
Maakt dat per maatschappij nog uit ?
En wordt er echt gekeken naar de grote van de vervoersbox?
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Wij zijn destijds met United vertrokken, dat ging heel goed. Het was destijds 125 eurovoor de hond, afhankelijk van het gewicht van de hond en de afmeting van de kennel.
Gewoon overal informeren. Ook opletten dat bij sommige maatschappijen, waaronder United er soms een beperking is, afhankelijk van het ras van de hond. Wij konden Tommy niet meenemen in de zomerperiode, van eind mei tot medio september. Tommy is een Shi zu, een een zg. short nose breed, die ademhalinsproblemen kunnen hebben in extreme warmte.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan de hond bv. ook later laten toekomen, zodat jij je eerst nog een beetje kan settelen. Dan moet hij natuurlijk wel nog naar de luchthaven gebracht worden en dan verschepen ze hem als cargo.
Wij hebben indertijd deze optie overwogen. Je hoeft dan, als je wilt, niet eens voor een kennel te zorgen wat dat doet die maatschappij (maar je krijgt korting als je al een kennel hebt, bij ons ging het om een redelijk groot formaat van kennel waar ze 117 euro voor aanrekenden).
Het verschepen als cargo, varikennel inbegrepen, zat vorig jaar nog rond de € 700.

Meer info bij
VCK Live Animals Logistics
Pelikaanweg 29
1118 DT Schiphol
tel: +31 20 6549 131
fax: +31 20 6010 273
mobile: +31 6 1325 8159
www.dierentransport.com
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben voor onze hond de volgende kennel gekocht:

Afbeelding

Het is een Atlas 50 Professional, en de prijs was € 140,-. Er zijn ook wieltjes beschikbaar voor onder de kennel, maar € 48,50 voor vier wieltjes vond ik toch wel wat te veel van het goede...

De kennel is goed stevig, makkelijk uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten, en de clips en sluitingen zijn erg stevig en solide. Uiteraard is de kennel IATA goedgekeurd.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Nog een tip voor de toekomstige hondenverhuizers. Zet de kennel vast neer als slaapplaats voor de hond, zodat hij/zij kan wennen. De overtocht is best wel stress full en dan heeft het in ieder geval iets bekends, ook een oud t-hirt wat een van jullie een tijdje heeft gedragen mee in de kennel helpt ook.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben de kennel nu al een aantal maanden in de woonkamer staan, en laten hem regelmatig de kennel in gaan en hem daar even laten zitten.

Al zijn speelgoed waar hij niet mee bezig is leggen we in de kennel, zodat hij daarvoor ook regelmatig naar binnen moet.

We merken nu al dat het voor hem iets heel bekends is, en zelfs iets veiligs heeft: hij is bang voor onweer, en dan gaat hij in de kennel liggen om te schuilen...

En een t-shirt gaat zeker erin mee tijdens het transport!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

We hebben inmiddels een Atlas 50 in huis staan. Eerst de Atlas 60 hier gehad maar dat was toch wel een heel lomp en groot geval [en te ruim voor onzen hond].
Nu heeft onze hond 8 maanden de tijd om eraan te wennen. Ik leg er af en toe een brokje in zodat de vervoersbox erg intressant wordt!
Maar even over de vlucht; ik neem aan dat hij geen voer in zijn box mag hebben, maar toch wel water? En hoe geef je dat mee? En leg je kranten onderin voor een eventueel plasje?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Voer en water mag mee, gooi wel het restant aan voer weg voordat je in Amerika door de douane gaat, kunnen ze moeilijk over doen. Leg ook een t-shirt of iets dergelijks met je geur in de bench, geeft de hond wat vertrouwde geuren, see ya, Hans
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb flesjes water meegegeven en losse proefzakjes voer, destijds heeft mijn dierenarts die meegegeven. En wat Hans al aangaf, alles weggooien voor je aankomt bij de douane. Flesjes water kan je daarna wel weer makkelijk kopen.
Ook de hond vast wennen aan bepaald voer kan helpen. Hier is IAMS te koop en stukken goedkoper dan in Nederland :mrgreen:
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Bedankt voor de tips!
Dat van dat wennen aan ander voer is inderdaad erg handig! Ik zat al te bedenken om een zak van hier mee tenemen in de koffer maar dat neemt natuurlijk veel ruimte en gewicht in! Ga even opzoek waar ik dat voer in NL kan kopen.
Een shirt van mij en een handdoek van haar zelf gaan met haar in de box mee.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even iets nog, in de stukken die ik destijds gelezen heb, werd er juist aangeraden om vooral zo weinig mogelijk in de bench te doen. Vooral omdat een hond uit verveling of erger door angst dingen op kan gaan eten wat in hun bench ligt.
Vooral omdat ze lange tijd alleen zijn en zonder toezicht.
Dit zal denk ik heel erg per hond verschillen. Denk dat je vooral eerst naar het gedrag van je hond moet kijken, voordat je wat in de bench legt.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ja, dat is iets waar ik me best wel zorgen overmaak... hoe gedraagt ze zich tijdens zo'n lange reis.
Auto rijden vindt ze helemaal niet leuk en moet dan ook vaak een keer overgeven. Ze is eerder in een vliegtuig geweest want ze is een zwerfhondje/puppy uit Kreta [die we via een NL organisatie geadopteerd hebben], maar ik weet niet hoe die reis gegaan is [aangezien we haar bij een gastgezin opgehaald hebben] Maar goed we hebben weinig andere keuzes dus wat moet dat moet!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja het is precies zoals je zegt, wat moet dat moet.
Ik weet dat ik me er ontzettend druk over heb gemaakt.
Ook in het vliegtuig zelf overigens, vond het de langste vlucht ooit.
Desondanks toen we in Washington aankwamen zagen we ze uit het vliegtuig komen
En waren ze heel rustig allebei.
De dag er na waren ze wel moe, maar daarna weer hun gewone "ikje"
Dus denk achteraf dat het baasje er meer last van heeft gehad, dan de hondjes. :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

nettie schreef:We hebben inmiddels een Atlas 50 in huis staan. Eerst de Atlas 60 hier gehad maar dat was toch wel een heel lomp en groot geval [en te ruim voor onzen hond].
Nu heeft onze hond 8 maanden de tijd om eraan te wennen. Ik leg er af en toe een brokje in zodat de vervoersbox erg intressant wordt!
Maar even over de vlucht; ik neem aan dat hij geen voer in zijn box mag hebben, maar toch wel water? En hoe geef je dat mee? En leg je kranten onderin voor een eventueel plasje?
betreft het water, zo'n goedgekeurde bench heeft toch een water en etensbakje aan de tralies hangen?? Wij hadden de bench ook vol geplakt met live animal stickers en een foto met de hond en omschrijving op de bovenkant geplakt. Moet dacht ik ook ?? Beter teveel dan te weinig. Bij het ophalen vonden we 2 angstige teckels achterin de kooien, logisch ook, snel naar de parkeergarage en uit die kooien en afleiden, binnen no-time zijn ze het vergeten.
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ja, klopt dat er zo'n bakje aanhangt maar het is er maar 1 en daar was gelijk al zo'n ophang haakje van kapot!
Ben er mee terug gegaan en een nieuwe gekregen maar die is iets kleiner. Maar goed nog ruim de tijd om er nog een te vinden en dan iets groter om daar dan het water in te doen [vind ik belangrijker dan het voer want ik denk toch niet dat ze het eet en anders moet ze er wel weer van overgeven].

Vandaag bij de dieren all-inn winkel geweest en gelijk gevraagd naar IAMS hondenvoer maar dat hebben ze niet [wel het kattevoer] volgende keer ook even bij de andere dierenwinkel vragen.

Ik denk dat ik ook niet echt rustig in dat vliegtuig zit! En de eerste tijd daar verwacht ik weer een bang/onzeker hondje die constant bij mij blijft maar weet inmiddels uit ervaring dat dat met 3 weken weer over is!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer