Coyote schreef:
Bij mijn weten begint het hoogseizoen het 2e weekend van juni en eindigt het laatste weekend van augustus. Althans, dat is mijn ervaring als ik zoek naar tickets. Tickets in genoemde periode zijn veelal stukken duurder heb ik gezien. Vandaar dat ik altijd vlak voordat het hoogseizoen begint wil vertrekken naar Amerika.
Roland
Ik kan mij herinneren dat er mensen van het forum nog een goede deal hadden met vertrek op 30 juni.
Maar als ik bovenstaande lees zouden wij met een dure vlucht heen moeten maar kunnen wij als wij begin september terug willen met een goedkope vlucht terug kunnen, kan een overweging zijn om de vakantie 2 weken uit te stellen en net voor het einde van de schoolvakantie terug te komen.
Over het algemeen kun je op site http://www.americanestates.nl goed zien hoe de seizoensindelingen per vliegtuigmaatschappij zijn.
Onder de noemer 'vluchten' staan namelijk diverse maatschappijen met daarbij een tarief en de geldigheidsduur.
Zo begint bij enkele maatschappijen het hoogseizoen pas op 1 juli ipv half juni, en is bij anderen het hoogseizoen alweer voorbij op 17 augustus ipv per 1 september.
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
myste87 schreef:Maar als ik bovenstaande lees zouden wij met een dure vlucht heen moeten maar kunnen wij als wij begin september terug willen met een goedkope vlucht terug kunnen, kan een overweging zijn om de vakantie 2 weken uit te stellen en net voor het einde van de schoolvakantie terug te komen.
Ik weet niet of het zo werkt. Ik dacht altijd dat een ticket goedkoper was zolang de vertrekdatum maar niet in het hoogseizoen valt. Dat de retourdatum daar dan wel in valt (heb ik zelf immers altijd, ik vertrek in het laagseizoen maar kom terug in het hoogseizoen) maakt volgens mij niet uit voor de prijs.
Maar goed, kan best wel verschil maken. Ik heb daar echter nooit op gelet. Zoals anderen ook al aangeven. Een echte begindatum en einddatum van het hoogseizoen is er niet. Het loont om gewoon goed te zoeken rondom je vertrek- en retourdatum op diverse dagen en bij verschillende maatschappijen.
Het is mij ook al opgevallen dat als je langer dan een maand wilt gaan, de tickets bij sommige maatschappijen een stuk duurder worden. Ik had bijv. voor 4 weken een redelijk betaalbaar ticket gezien bij American Airlines maar als je langer gaat worden die tickets ineens een heel stuk duurder We willen volgende zomer eigenlijk het liefst 6 weken gaan.
We willen sowieso terug naar Yellowstone en Moab en waarschijnlijk een stuk van het Noordwesten. Maar eerst maar 'ns betaalbare tickets zien te vinden . Het maakt ons ook niet zoveel uit waar we naartoe vliegen. LA, San Francisco, Las Vegas, Seattle, Phoenix desnoods Vancouver. Wat het goedkoopst is. Want we gaan met z'n vijven en dan maakt een paar tientjes per ticket toch wel veel uit
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.