Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
grizzly's en andere (dode) dieren
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
grizzly's en andere (dode) dieren
Uit onze belgische krant van vandaag
"Het gaat goed met de grizzlybeer in de Verenigde Staten. Een studie die vijf jaar duurde en 3 miljoen euro kostte, toont aan dat er sinds hun bescherming in 1975 steeds meer grizzlyberen zijn. Het gebied waar de beer thuis is, is ook groter geworden. Dat is goed, maar tegelijk slecht nieuws.
In sommige regio's zijn er nu drie keer meer grizzlyberen dan op hun dieptepunt in de jaren tachtig. Boeren, jagers en politici in een aantal Amerikaanse staten grijpen de cijfers aan om 'ursus arctos horribilis' van de lijst te halen met beschermde dieren. "
Goed nieuws vind ik dat.....
"Het gaat goed met de grizzlybeer in de Verenigde Staten. Een studie die vijf jaar duurde en 3 miljoen euro kostte, toont aan dat er sinds hun bescherming in 1975 steeds meer grizzlyberen zijn. Het gebied waar de beer thuis is, is ook groter geworden. Dat is goed, maar tegelijk slecht nieuws.
In sommige regio's zijn er nu drie keer meer grizzlyberen dan op hun dieptepunt in de jaren tachtig. Boeren, jagers en politici in een aantal Amerikaanse staten grijpen de cijfers aan om 'ursus arctos horribilis' van de lijst te halen met beschermde dieren. "
Goed nieuws vind ik dat.....
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: grizzly's
Dat ze de beren van de beschermde dieren lijst willen halen kan ik geen goed bericht noemen, dat is puur ingegeven om er weer op te mogen schieten.
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Goed nieuws dat ze terug zijn.
Mensen die in hun leefgebied gaan boeren, moeten maar de nodige maatregelen nemen, en hun vee een beetje beter bewaken, en 's nachts veilig binnen houden, of hun vestiging buiten versterken. Kan me niet schelen wat ze doen, maar ze terug gaan afschieten is niet de juiste oplossing.
Mensen die in hun leefgebied gaan boeren, moeten maar de nodige maatregelen nemen, en hun vee een beetje beter bewaken, en 's nachts veilig binnen houden, of hun vestiging buiten versterken. Kan me niet schelen wat ze doen, maar ze terug gaan afschieten is niet de juiste oplossing.
- jmvdc
- Amerikakenner
Laat me even wat duidelijker zijn: het goede nieuws, vond ik, was dat er terug meer grizzly's zijn!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Gemakkelijk gezegd als je er geen last van hebt.Baia schreef:Goed nieuws dat ze terug zijn.
Uiteraard ben ik ook geen voorstander van afschieten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat die dieren veel overlast kunnen veroorzaken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ja, je weet wie er schuld aan heeft, hè, als ze overlast veroorzaken... in ieder geval niet de beren...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik snap de boeren niet. Je hoord ze nooit als er een paar dood gereden word door het verkeer. Ik heb in de US nog nooit zoveel dode koeien aan de kant van de weg zien liggen. Maar o wee, als een beer losloop dan moet hij afgeknald worden......
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Echt? Dat heb ik in 25 jaar hier nu nog nooit gezienyarrah schreef: Ik heb in de US nog nooit zoveel dode koeien aan de kant van de weg zien liggen.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb hier in Montana (waar ze de dichtste bevolking van Grizzlies in de lower 48 hebben) nog nooit gehoord van een grizzly die het vee zou aanvallen. Van wolven hoor je dat af en toe wel, maar grizzlies leven hoog in de bergen zo ver mogelijk van de samenleving. Ik vraag me af of die nieuwsreporter dat uit z'n duim heeft gezogen?
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook nog nooit een dooie koe langs de weg zien liggen, en ik heb er al aardig wat mijlen opzitten in vele staten. Waar heb jij zoveel koeien gezien?Petra/VS schreef:Echt? Dat heb ik in 25 jaar hier nu nog nooit gezienyarrah schreef: Ik heb in de US nog nooit zoveel dode koeien aan de kant van de weg zien liggen.. Wel herten, wasberen, eekhoorns en vossen en een keer een paard.
Langs de weg naar Sand and dunes lagen er een paar. Dat waren de eersten en daar schrok ik behoorlijk van.
De weg van Fruita naar Hite daar lagen ook wat.
En langs de weg van Needles naar Moab. En die lagen er al een tijdje (bleh) daar lagen de meesten stuk of 5.
De weg van Fruita naar Hite daar lagen ook wat.
En langs de weg van Needles naar Moab. En die lagen er al een tijdje (bleh) daar lagen de meesten stuk of 5.
Go T@bbing!!!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je zeker dat dat koeien waren? Ik heb in de omgeving van de Sand Dunes weleens dode herten (mule deer) zien liggen, maar nog nooit koeien.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee nee, "boe", of "moo"... jij had het verkeerde dier voor ogen...yarrah schreef:(bleh)

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Nou, ik ben een kleindochter van een veehouder en heb mijn jeugd op vele boerderijen rondgezworven. Ik weet best hoe je een koe van een hert kunt onderscheiden. Daarnaast zijn koeien vele malen groter.Loek schreef:Weet je zeker dat dat koeien waren? Ik heb in de omgeving van de Sand Dunes weleens dode herten (mule deer) zien liggen, maar nog nooit koeien.
Go T@bbing!!!!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, ik vroeg het alleen. Overigens zijn sommige herten (Elk bijvoorbeeld) net zo groot en soms groter dan een koe.yarrah schreef: Nou, ik ben een kleindochter van een veehouder en heb mijn jeugd op vele boerderijen rondgezworven. Ik weet best hoe je een koe van een hert kunt onderscheiden. Daarnaast zijn koeien vele malen groter.
- jmvdc
- Amerikakenner
Dit jaar ook een paar dode koeien gezien: populaire weg Bryce-Zion, route naar Needles en op weg naar Death Horse State Park. Toch alles samen ook een stuk of 6. Soms half afgevreten...
Grizzly's: het is zoals bij alles: de ene vindt het een plus, de andere een min!
Grizzly's: het is zoals bij alles: de ene vindt het een plus, de andere een min!
in montana, is dat daar ook nog gebied van de Rocky Mountains?GoGriz schreef:Ik heb hier in Montana (waar ze de dichtste bevolking van Grizzlies in de lower 48 hebben) nog nooit gehoord van een grizzly die het vee zou aanvallen. Van wolven hoor je dat af en toe wel, maar grizzlies leven hoog in de bergen zo ver mogelijk van de samenleving. Ik vraag me af of die nieuwsreporter dat uit z'n duim heeft gezogen?
ik weet al zeker dat de rocky mountains in colorado liggen, maar van andere staten weet ik het niet, in welke staten ligt dat eigenlijk allemaal?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rocky Mountains lopen van het uiterste noorden in British Columbia, Canada tot aan New Mexico. Lees er over op Wikipedia
Als je de dode koeien berichten leest, zijn het alleen maar niet-Amerikanen die ze hebben gezien, dus denk is dat het iets is voor touristen. Ik heb in al m'n jaren in veel staten ook nog nooit een dode koe gezien.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.