Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Rondreis met camper.

Bericht door Bakkertje »

Hoi,

Wij gaan 11 juli 2009 naar Las vegas.
Op 13 juli halen we onze camper op en gaat het avontuur beginnen. We huren de camper 2 weken en verblijven daarna nog een week in Vegas.

Dit is onze route tot nu toe,

Las Vegas - Zion
Zion - Bryce Canyon
Bryce Canyon - Capitol Reef
Capitol Reef - Canyonlands/ Arches
Canyonlands - Mesa Verde
Mesa Verde - Monument Valley
Monument Valley - Page Lake Powell
Lake Powell - Grand Canyon
Grand Canyon - Las vegas

Dit zijn parken die we gaan bezoeken, We willen het liefts campgrounds in de parken of heel dichtbij.
We moeten alleen nog uitzoeken waar we meerdere nachten willen verblijven, Grand Canyon minstens 2 nachten.

Tips en advies hoor ik graag.

Groetjes van Jannie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Rondreis met camper.

Bericht door Rob »

Lees onze reisverslagen maar een op het gemak door, alle genoemede parken zitten er in.
Wij reizen altijd met en camper en in de reisverslagen vindt je alle campgrounds waar we gestaan hebben.
Rob
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Hallo Jannie,
Ziet er goed uit. Wij hebben deze plaatsen afgelopen zomer ook bezocht (op Mesa Verde na) met een camper. We hebben ook steeds in de NP's overnacht. Op de site van de nps http://www.recreation.gov/kun je de overnachtingen vooraf regelen. Noteer zovast in je agenda op welke dag je achter je computer klaar moet zitten. Bij sommige campgrounds waren de plaatsen binnen een uur al vergeven. Ik zie dat je ook in juli gaat, net als wij. Misschien dat je uit ons reisverslag nog tips kunt halen? Zie onderschrift.
Veel plezier met voorbereiden.
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

Hoi,

Ik ben al druk aan het lezen, ziet er goed uit Mirjam.
Wij twijfelen nog tussen de campground Zion river resort en Watchman maar ik denk dat het toch watchman gaat worden, omdat die in Zion ligt. Stopt de bus op de campground?

Groetjes Jannie
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

De bus stop niet op de campground, maar bij het visitor center
Het is niet zover om er heen te lopen.
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

De shuttle stopt bij het Visitor Centre, net naast de campground. Afhankelijk van waar je staat, schat ik dat het ca. 5 min. lopen is. Het is een prachtige plek om te staan, midden tussen de hoge rotsen.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

In Moab heb je ook 2 dagen nodig om zowel Arches als Canyonlands te kunnen bezoeken.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Jannie,

Wij hebben van het jaar het rondje LasVegas - LasVegas met de camper gedaan in de andere richting.
Meer hierover op www.borghstijn.info Mischien staat hiet nog iets bij wat interesant is voor je.

gr
Theo
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

vtveen schreef:In Moab heb je ook 2 dagen nodig om zowel Arches als Canyonlands te kunnen bezoeken.
In die twee dagen kan ik dan ook goblin valley bezoeken of is dat te ver er vandaan? En is Moab een leuke stad om te bezichtigen?

Groetjes Jannie
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

Miza schreef:De shuttle stopt bij het Visitor Centre, net naast de campground. Afhankelijk van waar je staat, schat ik dat het ca. 5 min. lopen is. Het is een prachtige plek om te staan, midden tussen de hoge rotsen.
Hoi Miza,

Ik weet nu zeker dat we naar watchman gaan ziet er goed uit, mooie foto's op je weblog.

Groetjes Jannie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Goblin valley SP kan je het beste meenemen als je van Capitol Reef richting Moab gaat dan zit het in je route.
Vanaf Moab is het 102 mile rijden.
Moab zelf is niet echt een mooi stadje te noemen maar de omgeving kan je wel een week in doorbrengen en dan heb je nog niet alles gezien.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Bakkertje schreef:In die twee dagen kan ik dan ook goblin valley bezoeken of is dat te ver er vandaan? En is Moab een leuke stad om te bezichtigen?
Als ik naar jouw (voorlopige) reisschema kijk, kun je Goblin Valley prima bezoeken als je vanuit Capitol Reef komt op weg naar Moab (als dagtocht op één van je beide Moab dagen zou ik het niet doen). Het ligt zo'n 10 mijl van Highway 24. Overigens nog een paar mijl verder ligt de Little Wild Horse Canyon; heel mooi om door te lopen en een makkelijk bereikbare slot canyon.

Moab is een gezellig stadje, waar vooral in de late namiddag en vooravond 'leven in de brouwerij' is; voor ons na een aantal dagen slapen in the middle of nowhere eindelijk weer bewoonde wereld. Er is niets spectaculairs te bezichtigen; het leeft van de omringende natuur.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
camm
Amerika-ontdekker

Bericht door camm »

campingtips:

bryce: ruby's inn, ligt net buiten het park maar de shuttlebus stopt wel voor de deur
Grand canyon: Mather campground, een erg mooie ruime camping vegleken met de vele andere waar we op hebben gestaan. in het park, shuttle stopt voor de deur maar ook op loopafstand van faciliteiten zoals restaurants, laundry etc en zo'n mijl lopen aar de rim.

voor Las Vegas stonden we 2 nachten op sam's town, maar voor volgende keer zou ik denk ik gewoon 1 nacht op een hotel op de strip boeken en de camper laten staan. schelt veel reistijd met shuttles/bussen
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

Hoi camm,

Ruby's inn en Mather campground staat ook op ons lijstje.
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig voor de Grand Canyon?

Wij verblijven nog een weekje in LV in een hotel we weten alleen nog niet welke waarschijnlijk Excalibur, dus voor wie er nog tips heeft dan hoor ik het graag.

Groetjes van Jannie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bakkertje schreef: Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig voor de Grand Canyon?
Hallo Jannie,
Een volle dag, dus twee nachten, is mooi, dan heb je tijd voor om een stuk naar beneden te wandelen, en voor de uitzichtpunten langs de route naar Hermit's Rest. Op de heen- of terugweg kun je de view points langs de oostkant bekijken.
Ik zou als ik jou was de route wat verder uitschrijven, met de reistijden erbij, dan heb je een beter beeld van de tijd die je in een park hebt.
Bakkertje schreef: Wij verblijven nog een weekje in LV in een hotel we weten alleen nog niet welke waarschijnlijk Excalibur, dus voor wie er nog tips heeft dan hoor ik het graag.
Wij hebben de afgelopen zomer in Flamingo overnacht en dat is ons, zeker wat betreft de kamer en de ligging, prima bevallen. Excalibur is wel goedkoop, maar ligt niet echt centraal op de Strip.

Marianne
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

Hoi Marianne,

Kan ik met een kind van bijna 6 ook een klein stukje de canyon in?

Ik dacht dat Excalibur wel centraal lag, Is flamingo wel een leuk hotel met kinderen?

Groetjes van Jannie
Bakkertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Bakkertje »

Hoi,

Mijn route tot nu toe:

11 juli - Amsterdam - Washington - Las vegas
12 juli - Las vegas/ nog geen hotel
13 juli - Camper ophalen - Zion Watchman
14 juli - Zion wandelen narrows en emerald pools
15 juli - Zion - Bryce canyon / Ruby,s inn
16 juli - Bryce canyon - Capitol reef / nog geen campground
17 juli - Capitol reef - Goblin valley en Little horse canyon - Moab
18 juli - Moab - Bezoek aan Arches en Canyonlands
19 juli - Moab - Mesa verde of Durango/ nog geen campground
20 juli - Mesa verde - Monument valley/ Gouldings campground
21 juli - Monument valley/ Gouldings campground
22 juli - Monument valley - Lake Powell / Wahweap of marina resort campground
23 juli - Lake powell -
24 juli - Lake powell - Grand canyon / Mather campground
25 juli - Grand canyon/ Mather campground
26 juli - Grand Canyon - richting Las Vegas/ ?
27 juli - Camper in leveren Las Vegas

27 juli t/m 1 augustus in Las Vegas + 1 week auto
Nog geen hotel
Uitstapjes: Red rock canyon, Primm outlet, Valley of fire, tips uitstapjes welkom!
Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

Bakkertje schreef: 16 juli - Bryce canyon - Capitol reef / nog geen campground
18 juli - Moab - Bezoek aan Arches en Canyonlands
Wij stonden in Capitol Reef in Fruita, een prachtig gelegen eenvoudige NPS campground. http://www.nps.gov/archive/care/camp.htm De herten liepen tot aan de camper. Heel bijzonder. Je kunt niet reserveren, maar dat bleek eind juli ook niet nodig te zijn. Prijs $ 10,-
In Arches hebben we 1 nacht op Devils Garden Campground http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/camping.htm gestaan en in Moab op Canyonlands RV Park http://www.canyonlandsrv.com/. De eerste midden in de natuur, de tweede midden in het stadje. Op de dag van aankomst in Arches hebben we voordat we naar de campground gingen eerst nog de hike naar Delicate Arch gelopen. Prachtig zo op het einde van de dag, met de zon laag op Delicate. Zeker een aanrader.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bakkertje schreef:Hoi Marianne,

Kan ik met een kind van bijna 6 ook een klein stukje de canyon in?
Ja, dat zou ik wel aandurven. Het is niet gevaarlijker dan aan de rim staan. Maar het hangt natuurlijk wel van je kind af, het moet wel luisteren en niet willen rennen.
Bakkertje schreef: Ik dacht dat Excalibur wel centraal lag, Is flamingo wel een leuk hotel met kinderen?

Groetjes van Jannie
Die van mij vonden Flmanigo prima, voroal de kamer en het zwembad. Misschien is Excalibur voor jongere kinderen wel leuker. Hier kun je de ligging van de hotels bekijken. Vergis je niet in de afstanden, het lijkt allemaal niet zo ver, maar dat is het wel degelijk.
Deze is ook mooi: http://www.lasvegasmaps.com/stripmap.html

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De route ziet er prachtig uit. Voor het stuk van Moab tot Page via Mesa Verde kun je in ons reisverslag 2008 kijken. Een hele dag Monument valley is wel veel, ik zou liever een extra dag Moab doen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer