Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Douane controles op Iphone, Ipod, etc...

Bericht door kastelke »

We kwamen een maand geleden aan in Schiphol, vlucht van Vancouver -> Houston -> Schiphol.
Voor we er erg in hadden stonden we in de grote hall en wandelden we buiten, blijkbaar nergens douane gezien...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Afgelopen vrijdag stond er een hele rij met mensen uit mijn vliegtuig voor de douane, die allemaal stuk voor stuk gepakt werden. Mijn koffers waren wat later, dus ik had de tijd om even rond te kijken.. de uitgang iets verder op was helemaal leeg.. 3x raden waar ik naartoe ben gegaan
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Catie
Amerika-newbie

Bericht door Catie »

wij vliegen via Dusseldorf naar New York en komen ook weer aan op terugreis in Dusseldorf en dan terug met de trein naar Amsterdam. Kunnen we daar niet tegen de douane zeggen dat we transfer reizigers zijn. Want op de douane site heb ik gelezen dat transfer passagiers op hun eindbestemming aangifte moeten doen en dat is Amsterdam en niet Dusseldorf. het lijkt me dat de Nederlandse douane belasting wil vangen. Als ik in Dusseldorf belasting betaal gaat het naar de Duitse Staat en ik ben gewoon Nederlander. Is er iemand die weet hoe t zit
Ik wil graag een kitchen aid kopen en iphone 3g. Overigens hoe zit het met die abonnementen van ATen T zit je daar nu aan vast of nie

Catie
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Volgens mij gaat die vlieger niet op Catie. Duitsland is net als Nederland een schengengebioed. Dat betekent vrij verkeer van goederen en personen. Duitsland zal dus de belasting moeten heffen en Nederland mag dat niet meer omdat je als eerste in Duitsland bent aangekomen.
jokeboke
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door jokeboke »

Wij vlogen op Brussel, en er stond inderdaad wel wat douane onze vlucht op te wachten (ik denk een 5-tal mensen). Wij zijn er wel niet uitgepikt.
USA Westkust 2008 - http://hilkejoke.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Catie schreef:Ik wil graag een kitchen aid kopen
Catie
:offtopic: Met deze gedachte hebben wij ook gespeeld: weet jij of het mogelijk is om dit apparaat om te schakelen of is de kitchen aid 110v/230v? Op de sites bij specificaties staat daar niks over.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Ik wil ook een Iphone kopen...heb gehoord dat ik gewoon de boekjes enzo via de post moet opsturen en iphone in me zak moet stoppen iemand ervaring mee ??
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Je kan in de VS geen iPhone meer kopen zonder 2 jarig abonnement bij AT&T. Dus ik ben bang dat dat plan niet gaat werken.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Buup
Amerika-ontdekker

Bericht door Buup »

Echt ?!?!

heb ik weer had me er zo op verheugd...
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Toen wij dinsdag terug kwamen met een vlucht uit Seattle, was de douane wel degelijk bemand. Ook van onze vlucht werden er behoorlijk wat mensen uitgepikt voor controle, maar wij zijn de dans ontsprongen. Ik vreesde even dat wij ook de pineut waren omdat we zoveel bagage hadden, maar we hadden net geluk.

En over de I-phone: wij hebben er ook voor gekeken en gevraagd, maar het is in Amerika en Canada niet mogelijk een I-phone te kopen zonder abonnement.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ceetje schreef:
Catie schreef:Ik wil graag een kitchen aid kopen
Catie
:offtopic: Met deze gedachte hebben wij ook gespeeld: weet jij of het mogelijk is om dit apparaat om te schakelen of is de kitchen aid 110v/230v? Op de sites bij specificaties staat daar niks over.
Nee, je kunt ze niet omschakelen. Als je er 1 in Amerika koopt, zul je hem dus zelf moeten rewiren. Bedenk je ook dat die krengen loodzwaar zijn. Ik ben er in Nederland een winkelstraat mee doorgelopen en ik zou niet graag dat ding over vliegvelden willen sjouwen.

Ik zou hier in Nederland kookwinkels in de gaten houden. Die hebben regelmatig hele leuke aanbiedingen met kitchenaids.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Dank je voor je antwoord. Ik weet genoeg: hou het wel bij mij handmixer en keukenmachine van de Aldi :D
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties