Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
22 dagen rondreis zuidwest Amerika
22 dagen rondreis zuidwest Amerika
Op 10 juli 2009 gaan we voor de 1e keer naar Amerika. Na veel speurwerk op dit forum, lezen van veel reisverslagen en mbhv Streets & Trips hebben we de volgende route uitgestippeld:
dag 01 08.00 Amsterdam - 13.20 Phoenix : auto ophalen, boodschappen
dag 02 Phoenix – Grand Canyon (maswik logde) : Montezuma castle, Slide Rocks, Grand Canyon: Imax film + Village tour (18:00 uur zonsondergang)
dag 03 Grand Canyon – Page (Quality Inn?) : Hermits Rest (06:00 zonsopgang), vieuwpoints zuidrim, Lake Powell
dag 04 Page – Valley of Gods (B&B?) : Horseshoe Bend (08.00 uur) , Antelope Canyon (11.30 uur) , Monument Valley
dag 05 Valley of Gods – Moab : Wilson Arch, House in the Rock, Arches NP
dag 06 Moab : ochtend: tour Colorado River, middag: Canyonsland NP
dag 07 Moab – Torrey : Goblin Valley, Capitol Reef NP
dag 08 Torrey - Tropic: (bw ruby's inn) : Scenic Byway 12, Burr Trail, Devils Garden
dag 09 Tropic – Springdale (dessert pearl inn) : Bryce NP
dag 10 Springdale – Las Vegas : Zion NP
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas – Death Valley (furnace creek cabin) : Scenic Drive Red Rock,
dag 13 Death Valley – Mommoth Lakes : 06.00 zonsopgang Zambriski, Artist Drive, Alabama Hills
dag 14 Mommoth Lakes – Yosemite (yosemite lodge) : Mono Lake, Tioga Pass (Picknick Tenaya Lake)
dag 15 Yosemite NP (yosemite lodge) : fietsen, kanoën merced river
dag 16 Yosemite – San Francisco (san remo hotel) : avondtour Alcatraz
dag 17 San Francisco (san remo hotel) : highlights SF
dag 18 San Francisco – Big Sur : Monterey, Carmel, Point Lobos
dag 19 Big Sur – Morro Bay (blue sail inn?) : Pfeiffer State Park, Hearst Castle, Madonna Inn
dag 20 Morro Bay – Los Angeles : Walk of Fame, Rodeo Drive
dag 21 Los Angeles : Universal Studio
dag 22 17.40 Los Angeles : Hollywood
dag 23 13.00 Amsterdam
Tickets zijn inmiddels geboekt en de onderstreepte hotels gereserveerd. Graag reacties op onze route en aanvullende tips voor onderweg.
Bij voorbaat dank.
Marry
p.s.: : we willen in de parken wandelen maar ik ben (helaas) panisch voor afgronden.
dag 01 08.00 Amsterdam - 13.20 Phoenix : auto ophalen, boodschappen
dag 02 Phoenix – Grand Canyon (maswik logde) : Montezuma castle, Slide Rocks, Grand Canyon: Imax film + Village tour (18:00 uur zonsondergang)
dag 03 Grand Canyon – Page (Quality Inn?) : Hermits Rest (06:00 zonsopgang), vieuwpoints zuidrim, Lake Powell
dag 04 Page – Valley of Gods (B&B?) : Horseshoe Bend (08.00 uur) , Antelope Canyon (11.30 uur) , Monument Valley
dag 05 Valley of Gods – Moab : Wilson Arch, House in the Rock, Arches NP
dag 06 Moab : ochtend: tour Colorado River, middag: Canyonsland NP
dag 08 Torrey - Tropic: (bw ruby's inn) : Scenic Byway 12, Burr Trail, Devils Garden
dag 09 Tropic – Springdale (dessert pearl inn) : Bryce NP
dag 10 Springdale – Las Vegas : Zion NP
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas – Death Valley (furnace creek cabin) : Scenic Drive Red Rock,
dag 13 Death Valley – Mommoth Lakes : 06.00 zonsopgang Zambriski, Artist Drive, Alabama Hills
dag 14 Mommoth Lakes – Yosemite (yosemite lodge) : Mono Lake, Tioga Pass (Picknick Tenaya Lake)
dag 15 Yosemite NP (yosemite lodge) : fietsen, kanoën merced river
dag 16 Yosemite – San Francisco (san remo hotel) : avondtour Alcatraz
dag 17 San Francisco (san remo hotel) : highlights SF
dag 18 San Francisco – Big Sur : Monterey, Carmel, Point Lobos
dag 19 Big Sur – Morro Bay (blue sail inn?) : Pfeiffer State Park, Hearst Castle, Madonna Inn
dag 20 Morro Bay – Los Angeles : Walk of Fame, Rodeo Drive
dag 21 Los Angeles : Universal Studio
dag 22 17.40 Los Angeles : Hollywood
dag 23 13.00 Amsterdam
Tickets zijn inmiddels geboekt en de onderstreepte hotels gereserveerd. Graag reacties op onze route en aanvullende tips voor onderweg.
Bij voorbaat dank.
Marry
p.s.: : we willen in de parken wandelen maar ik ben (helaas) panisch voor afgronden.
Laatst gewijzigd door marry op 05 okt 2008, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: 22 dagen rondreis zuidwest Amerika
Jullie gaan een prachtige reis maken.marry schreef:dag 07 Moab – Tropic : Goblin Valley, Capitol Reef NP
dag 08 Tropic – Torrey (bw ruby's inn) : Scenic Byway 12, Burr Trail, Devils Garden
dag 09 Torrey – Springdale (dessert pearl inn) : Bryce NP
Even iets over de volgorde van de plaatsen:
Van Moab kom je eerst in Torrey en van Torrey rijd je over de uitzonderlijk prachtige highway 12 naar Tropic.
Ruby's Inn ligt op jullie route verder dan Tropic, namelijk vlakbij de kruising van highway 12 en de weg naar de ingang van Bryce Canyon National Park. Je bent daar al een heel klein stukje op weg naar het park. Volgens mij wordt dat daar Bryce genoemd.
Je kan het zelf wijzigen in jouw bericht hierboven.
foutje. bedankt.
moet natuurlijk zijn maob - torrey en volgende dag torrey - tropic
pas het bericht meteen aan. fijn te horen dat we een prachtige reis gaan maken.
vr.groet, Marry
moet natuurlijk zijn maob - torrey en volgende dag torrey - tropic
pas het bericht meteen aan. fijn te horen dat we een prachtige reis gaan maken.
vr.groet, Marry
Idd mooie route al lijkt me dag één wel wat druk.
Wij hebben drie weken geleden van Sedona naar Grand Canyon gereden en ook Slide Rock (voormiddag) en Muntezuma Castle en Wells (namiddag) gedaan en dan naar GC gereden. En we waren er pas om acht uur 's avonds.
Je planning om dan ook nog eens de IMAX-film en een village tour wil doen en nog op tijd voor de zonsondergang lijkt me wel druk.
Voor de rest lijkt een groot gedeelte op onze route en is goed te doen.
Hotels : desert pearl inn : zéker doen, een echte aanrader
ook de bleu sail inn hebben wij verbleven en was ook een prima hotel. (wij boekten wel een topkamer met open haard
)
onze ervaringen kan je lezen op onze site (zie handtekening)
Bart
Wij hebben drie weken geleden van Sedona naar Grand Canyon gereden en ook Slide Rock (voormiddag) en Muntezuma Castle en Wells (namiddag) gedaan en dan naar GC gereden. En we waren er pas om acht uur 's avonds.
Je planning om dan ook nog eens de IMAX-film en een village tour wil doen en nog op tijd voor de zonsondergang lijkt me wel druk.
Voor de rest lijkt een groot gedeelte op onze route en is goed te doen.
Hotels : desert pearl inn : zéker doen, een echte aanrader
ook de bleu sail inn hebben wij verbleven en was ook een prima hotel. (wij boekten wel een topkamer met open haard

onze ervaringen kan je lezen op onze site (zie handtekening)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Bart: nog steeds twijfel of we na aankomst niet meteen door moeten doorgaan naar Sedona omdat we (als alles goed verloopt) al om 13.20 uur in Phoenix aankomen en door meteen door te gaan naar Sedona de volgende dag meer tijd te hebben. Als we moeten kiezen i.v.m tijd lijkt ons Slide Rock leuker (voor Jim/15 jaar) dan Montezuma Castle. Van Phoenix naar Grand Canyon is onze langste dagreis maar ........ waarschijnlijk zijn we heel vroeg wakker en al vroeg onderweg waardoor de afstand o.i. haalbaar is.
groet, Marry
p.s. jullie reisverslag gelezen. zie reactie op jullie site
groet, Marry
p.s. jullie reisverslag gelezen. zie reactie op jullie site
Tja het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je op de gegeven plaatsen wil doorbrengen
De eerste dag ga je ook meestal nog wat winkelen om wat drinken en eten te kopen (vergeet de koelbox niet)
Wij spendeerde in slide rock toch een drie-tal uur en in Montezuma een uur en bij de Wells ook een uurtje.
Silde rock vind ik niet te missen, wij vonden dat een geweldig mooi parkje en hebben dan ook ruim de tijd genomen om er te vertoeven. Wij waren er vroeg en dat was leuk voor de foto's
Bart
De eerste dag ga je ook meestal nog wat winkelen om wat drinken en eten te kopen (vergeet de koelbox niet)
Wij spendeerde in slide rock toch een drie-tal uur en in Montezuma een uur en bij de Wells ook een uurtje.
Silde rock vind ik niet te missen, wij vonden dat een geweldig mooi parkje en hebben dan ook ruim de tijd genomen om er te vertoeven. Wij waren er vroeg en dat was leuk voor de foto's

Bart
Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het wordt volgens mij ook een mooie reis. Zit voor mijn gevoel goed in elkaar.
De reis lijkt in grote lijnen wel een beetje op die van ons van afgelopen zomer. Alleen zijn wij na aankomst in Phoenix naar New Mexico gereden en hebben de Grand Canyon en Moab en Bryce Canyon overgeslagen. Zie ook onze weblog die wij voor onze reis hadden gemaakt. Misschien doe je nog tips op v.w.b. motels/hotels.
Roland

De reis lijkt in grote lijnen wel een beetje op die van ons van afgelopen zomer. Alleen zijn wij na aankomst in Phoenix naar New Mexico gereden en hebben de Grand Canyon en Moab en Bryce Canyon overgeslagen. Zie ook onze weblog die wij voor onze reis hadden gemaakt. Misschien doe je nog tips op v.w.b. motels/hotels.
Roland
marry schreef: dag 01 08.00 Amsterdam - 13.20 Phoenix : auto ophalen, boodschappen
Zoals jezelf als schrijft, zou ik ook overwegen de eerste dag een stuk te rijden en overnachten in Sedona/Cottonwood.
dag 04 Page – Valley of Gods (B&B?) :
dag 05 Valley of Gods – Moab :
Ben alleen maar langs die B&B gereden. ligt fantastisch. Mocht dat niet lukken dan kun je wellicht slapen in Mexican Hat. Vergeet ook niet naar Goosenecks State Park en Moki Dugway te gaan.
Goosenecks: ... 054762958/
Moki Dugway: ... 054762958/
Vlakbij Goblin Valley ligt de makkelijk bereikbare slot canyon 'Little Wild Horse Canyon".
Little Wild Horse Canyon: ... 054762958/
Tijd over ?? Kijk ook nog even in het Kodachrome Basin State Park
Kodachrome: ... 054762958/
Lijkt mij ook een prachtige route. Het tweede deel (Californië) hopen we ook volgend jaar te doen.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
even op bovenstaande reageren.
Ik zou meteen doorijden maar mijn mening wist je al
En absoluut een aanrader met je zoon is de wandeling litle wild horse canyon. Vlak voor de entree van goblin ga je via een makkelijke dirt road rechts. Echt een spannende wandeling, wel even in het begin goed opletten dat je via een rots omhoog klimt om het begin te vinden. Wij hebben 'm niet helemaal uitgelopen,je moet weer via dezelfde weg terug en wilden ook tijd overhouden voor de Goblins.We vonden antelope canyon zeer mooi maar toch vonden we ( dus ook de kinderen) deze wandeling mooier en spannender,zie hieronder. ( en gratis want antelope canyon is toch best prijzig geworden)
Ik zou meteen doorijden maar mijn mening wist je al

En absoluut een aanrader met je zoon is de wandeling litle wild horse canyon. Vlak voor de entree van goblin ga je via een makkelijke dirt road rechts. Echt een spannende wandeling, wel even in het begin goed opletten dat je via een rots omhoog klimt om het begin te vinden. Wij hebben 'm niet helemaal uitgelopen,je moet weer via dezelfde weg terug en wilden ook tijd overhouden voor de Goblins.We vonden antelope canyon zeer mooi maar toch vonden we ( dus ook de kinderen) deze wandeling mooier en spannender,zie hieronder. ( en gratis want antelope canyon is toch best prijzig geworden)

http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over spannende wandelingen gesproken: onze kinderen (en wij ook) vonden in Arches de Fiery Furnace wandeling erg leuk.
Marianne
Marianne
Ik las dat je panisch bent voor afgronden, in welke context moet ik dat zien, alleen voor wandelingen of ook voor bergwegen?
Als dat laatste ook het geval is rijdt je in ieder geval via de goede kant Yosemite in en uit naar San Francisco
Verder een leuke reis.
Als dat laatste ook het geval is rijdt je in ieder geval via de goede kant Yosemite in en uit naar San Francisco

Verder een leuke reis.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad is dag 02 (Phoenix – Grand Canyon) druk maar na aankomst (13:20 uur dag 01) halen we meteen de auto op, gaan we boodschappen doen en zoeken we een hotel in het noorden van Phoenix. Dag 02 kunnen we daardoor vroeg (07:30 uur) vertrekken zodat we met 1 uur voor Montezuma en 2 uur voor Slide Rock volgens ons rond 15:30 uur bij Maswik Lodge Grand Canyon aan kunnen komen.Dude schreef:De eerste dag ga je ook meestal nog wat winkelen om wat drinken en eten te kopen (vergeet de koelbox niet):)
Hoor graag als we te kort tijd rekenen voor de afstand.
groet, Marry
Ja, goed gespiekt hè.Coyote schreef:De reis lijkt in grote lijnen wel een beetje op die van ons van afgelopen zomer.

groet, Marry
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
marry,
een advies voor slide rock state park.Wij waren er al heel vroeg .Na 10.30 uur werd het al behoorlijk druk. Dat is dan minder leuk voor de kinderen en voor de foto's..........Hopenlijk maak ik het je niet te moeilijk.Toen we om 12.00 uur weer weg gingen stond men zelfs in de file om bij de parking te komen !!!!!!
een advies voor slide rock state park.Wij waren er al heel vroeg .Na 10.30 uur werd het al behoorlijk druk. Dat is dan minder leuk voor de kinderen en voor de foto's..........Hopenlijk maak ik het je niet te moeilijk.Toen we om 12.00 uur weer weg gingen stond men zelfs in de file om bij de parking te komen !!!!!!
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
In het vliegtuig kan ik uren uit het raam kijken, in de auto heb ik nauwelijks last maar ik raak in paniek als ik bijv. over een muurtje hoger dan 1 meter moet lopen, op een dak sta zonder railing, hoge trap af moet zonder leuning enz.myste87 schreef:Ik las dat je panisch bent voor afgronden, in welke context moet ik dat zien, alleen voor wandelingen of ook voor bergwegen?
Als dat laatste ook het geval is rijdt je in ieder geval via de goede kant Yosemite in en uit naar San Francisco![]()
Verder een leuke reis.
Misschien overwin ik mijn angst gaandeweg onze rondreis door de uitdaging veel te willen zien en mogelijk de gewenning.
Inmiddels op Ontdek-Amerika.nl de volgende (eenvoudige, sommige zelfs rolstoel toegankelijke) wandelingen gezien en genoteerd.
Bryce NP: Rim Trail tussen Sunset en Sunrise Point, Mossy Cave Trail.
Zion NP: Riverwalk Trail, misschien eerste stuk Lower Emerald Pool.
Goblin Valley State Park: Little wild horse canyon. Alhoewel “loop over een smalle richel om de versperring heen” én “als je wat minder handig bent heb je op een paar plekken een beetje hulp nodig van anderen” stelt me niet helemaal gerust.
Canyonlands NP: Mesa Arch Trail, White Rim Overlook Trail, Grand Vieuwpoint Trail.
Arches NP: Balanced Rock Trail, Sand Dune Arch Trail,
Op de site NPS gelezen dat de Pa’rus Trail in Zion NP ook makkelijk is maar deze niet op de kaart kunnen vinden. Iemand met deze trail bekend? Of tips voor andere makkelijke trails?
Alvast bedankt, Marry
Ik ben bang iets te spannend voor mij. Heb foto's gezien waarbij ik meteen dacht: oh nee, niets voor mij.Martin & Marianne schreef:Over spannende wandelingen gesproken: onze kinderen (en wij ook) vonden in Arches de Fiery Furnace wandeling erg leuk.
Marianne
Afgelopen zomer bezochten we de Arena in Verona. Omhoog ging nog wel maar je had me de trap af moeten zien gaan. Jim moest mijn tas vast houden en Henk m'n schoenen want op blote voeten vond ik veiliger. De Eiffeltoren was ook zo iets. Ben gekomen tot de 1e verdieping en veilig in het middengebied gewacht op Henk en Jim die helemaal naar boven gingen. Naar beneden vond ik nog enger. Henk en Jim renden de trap af en ik tree voor tree me stevig vasthoudend en op mezelf inpratend dat ik me niet zo moest aanstellen want thuis loop ik toch ook zo de trap af. Zit tussen de oren, ik weet het, maar het voelt alsof ik mijn evenwicht kwijt ben.
groeten Marry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Pa'rus Trail begint bij het visitor center. Op de NPS site kun je allerlei maps vinden. Op deze kun je de trail vinden.marry schreef:Op de site NPS gelezen dat de Pa’rus Trail in Zion NP ook makkelijk is maar deze niet op de kaart kunnen vinden. Iemand met deze trail bekend? Of tips voor andere makkelijke trails?
Alvast bedankt, Marry
Ik denk dat je dit overzicht ook al gevonden hebt?
De Lower Emerald Pools lijkt me een aanrader, je kunt dan altijd kijken of je nog verder wilt lopen.
Je hebt het nu over makkelijke trails, maar ik zou zeker ook naar wat langere en moeilijker trails gaan kijken. Een wandeling met hoogteverschil hoeft niet te betekenen dat er sprake is van afgronden. Alleen Angels Landing lijkt me niet aan te raden, verder zijn de meeste wandelingen in de parken goed te doen, over brede paden en als er sprake is van afgronden dan is er doorgaans een railing aanwezig.
In Yosemite zijn alle wandelingen bij Tuolumne Meadows goed te doen, maar ook het eerste stuk naar de Vernal Fall is een aanrader. Verder alle wandelingen in de vallei, naar Mirror Lake, langs de Merced river, naar de Mariposa Grove en nog veel meer.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is meer klauterwerk, dan dat het eng is, en ik ben ook echt geen held. Ga ook niet op de Eiffeltoren of in achtbanen. Het is nergens echt hoog of steil, maar er zijn wel veel smalle spleten waar je langs of overheen moet, dus dat zou ik dan in jouw geval toch maar niet doen, vooral omdat je niet de mogelijkheid hebt om halverwege terug te keren.marry schreef:Ik ben bang iets te spannend voor mij. Heb foto's gezien waarbij ik meteen dacht: oh nee, niets voor mij.Martin & Marianne schreef:Over spannende wandelingen gesproken: onze kinderen (en wij ook) vonden in Arches de Fiery Furnace wandeling erg leuk.
Marianne
Marianne
Marianne, geweldig bedankt voor je feedback. De pagina waar je naar linkt had ik nog niet gezien. BigMartin & Marianne schreef:De Pa'rus Trail begint bij het visitor center. Op de NPS site kun je allerlei maps vinden. Op deze kun je de trail vinden.marry schreef:Op de site NPS gelezen dat de Pa’rus Trail in Zion NP ook makkelijk is maar deze niet op de kaart kunnen vinden. Iemand met deze trail bekend? Of tips voor andere makkelijke trails?
Alvast bedankt, Marry
Ik denk dat je dit overzicht ook al gevonden hebt?
De Lower Emerald Pools lijkt me een aanrader, je kunt dan altijd kijken of je nog verder wilt lopen.
Je hebt het nu over makkelijke trails, maar ik zou zeker ook naar wat langere en moeilijker trails gaan kijken. Een wandeling met hoogteverschil hoeft niet te betekenen dat er sprake is van afgronden. Alleen Angels Landing lijkt me niet aan te raden, verder zijn de meeste wandelingen in de parken goed te doen, over brede paden en als er sprake is van afgronden dan is er doorgaans een railing aanwezig.
In Yosemite zijn alle wandelingen bij Tuolumne Meadows goed te doen, maar ook het eerste stuk naar de Vernal Fall is een aanrader. Verder alle wandelingen in de vallei, naar Mirror Lake, langs de Merced river, naar de Mariposa Grove en nog veel meer.
Marianne

In zion is ook de weeping rock nog een optie.
Een korte trial van 0.5 miles die wel een (heel) klein beetje bergop gaat maar geen afgronden
http://www.zionnational-park.com/zion-w ... -trail.htm
Bart
Een korte trial van 0.5 miles die wel een (heel) klein beetje bergop gaat maar geen afgronden

http://www.zionnational-park.com/zion-w ... -trail.htm
Bart
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties