Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Graag reactie op camperroute met 2 kleine kinderen
-
- Amerika-newbie
Graag reactie op camperroute met 2 kleine kinderen
Hallo,
Volgende week vertrekken wij met 2 kinderen van 2,5 en 4,5 naar San Fransciso. We gaan 25 dagen rondreizen met een camper. Graag jullie reactie of tips op deze route. Graag zouden we minimaal 2 dagen naar Moab gaan (Arches en Canyonlands), maar dit lijkt ons m.n. voor de kids wat teveel. Of denken jullie dat het wel meevalt?
Ook horen we graag of jullie nog ideeen hebben voor kindvriendelijke activiteiten of wandelingen, ook voor onderweg om de (soms) lange reisdagen leuk te onderbreken. En uiteraard horen we ook graag tips voor kindvriendelijke campings (en dat hoeven niet altijd KOA campings te zijn).
Dag 1 Heenvlucht AMS-SF
Dag 2 SF, camper ophalen – overnachten in Livermore/Mantecca
Dag 3 Livermore/Mantecca – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite – Bodie (45 mijl) - Mono Lake – overnachten in Lee Vining/Mammoth Lakes
Dag 7 Lee vining/Mammoth Lakes – Death Valley (Stovepipe Wells)
Dag 8 Death Valley - Las Vegas (132 mijl, 2.44 uur)
Dag 9 Las Vegas (KOA circus circus)
Dag 10 Las Vegas – Valley of Fire State park – Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion – Bryce
Dag 13 Bryce
Dag 14 Bryce – Escalante - Devils Garden - Escalante
Dag 15 Escalante – Capitol Reef NP - Goblin Valley – Little Wild Horse Canyon - Hanksville
Dag 16 Hanksville - Monument Valley – Kayenta (evt. richting Page?)
Dag 17 Kayenta – Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon – Barstow (KOA)
Dag 21 Barstow/Calico – Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 22 Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 23 Sequoia NP – San Fransisco
Dag 24 SF
Dag 25 SF
Dag 26 Terugvlucht SF - Amsterdam
Volgende week vertrekken wij met 2 kinderen van 2,5 en 4,5 naar San Fransciso. We gaan 25 dagen rondreizen met een camper. Graag jullie reactie of tips op deze route. Graag zouden we minimaal 2 dagen naar Moab gaan (Arches en Canyonlands), maar dit lijkt ons m.n. voor de kids wat teveel. Of denken jullie dat het wel meevalt?
Ook horen we graag of jullie nog ideeen hebben voor kindvriendelijke activiteiten of wandelingen, ook voor onderweg om de (soms) lange reisdagen leuk te onderbreken. En uiteraard horen we ook graag tips voor kindvriendelijke campings (en dat hoeven niet altijd KOA campings te zijn).
Dag 1 Heenvlucht AMS-SF
Dag 2 SF, camper ophalen – overnachten in Livermore/Mantecca
Dag 3 Livermore/Mantecca – Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite – Bodie (45 mijl) - Mono Lake – overnachten in Lee Vining/Mammoth Lakes
Dag 7 Lee vining/Mammoth Lakes – Death Valley (Stovepipe Wells)
Dag 8 Death Valley - Las Vegas (132 mijl, 2.44 uur)
Dag 9 Las Vegas (KOA circus circus)
Dag 10 Las Vegas – Valley of Fire State park – Zion
Dag 11 Zion
Dag 12 Zion – Bryce
Dag 13 Bryce
Dag 14 Bryce – Escalante - Devils Garden - Escalante
Dag 15 Escalante – Capitol Reef NP - Goblin Valley – Little Wild Horse Canyon - Hanksville
Dag 16 Hanksville - Monument Valley – Kayenta (evt. richting Page?)
Dag 17 Kayenta – Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon
Dag 20 Grand Canyon – Barstow (KOA)
Dag 21 Barstow/Calico – Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 22 Sequoia/Kings Canyon NP
Dag 23 Sequoia NP – San Fransisco
Dag 24 SF
Dag 25 SF
Dag 26 Terugvlucht SF - Amsterdam
Re: Graag reactie op camperroute met 2 kleine kinderen
Ik heb geen ervaring met camperreizen en kan je daar ook niet verder mee helpen maar wat me opvalt is het plaatsje Hanksville en waarom je dat gekozen hebt.
Wij zijn daar vorig jaar daar vorig jaar doorheen gereden, eigenlijk kwamen we er langs en wilden we wel eens zo'n dorpje wat beter bekijken
Nou ik heb nog nooit zoiets lugubers gezien, we hebben helemaal niemand gezien daar maar je voelde de aanwezigheid van "glurende" personen
en zijn daarna maar weer gauw doorgereden (na wat foto's uiteraard gemaakt te hebben)
Misschien dat andere dit anders hebben ervaren maar ik zou liever iets anders kiezen.
Hier wat foto's van onze ervaringen

Wij zijn daar vorig jaar daar vorig jaar doorheen gereden, eigenlijk kwamen we er langs en wilden we wel eens zo'n dorpje wat beter bekijken

Misschien dat andere dit anders hebben ervaren maar ik zou liever iets anders kiezen.
Hier wat foto's van onze ervaringen

groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Over campings kan ik je weinig vertellen maar je route ziet er goed uit. Je zou Moab als volgt kunnen inpassen:
Dag 12: Zion-Bryce (slechts 2 uur rijden dus heb je de de rest van de dag in Bryce.)
Dag 13: Bryce-ut12-Torrey. Ik heb daar een camping gezien die er mooi uitzag. Ik dacht dat het de Fruita Campground in Capitol Reef NP was maar ben er niet zeker van. Hanksville is.....uhhhh.
Day 14: Torrey-Hanksville-Goblin Valley SP eo en naar Moab.
Day 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab-Monument Valley-Kayenta. Ik denk dat het leuker is om in Monument valley te camperen ipv Kayenta.
Dag 18: Naar GCNP
Dat zou dan ten koste gaan van bv een hele dag Seki.
Ik zou gewoon kijken hoe de kinderen zich houden tijdens de reis. Je kan je route tenslotte altijd aanpassen en als je niet van plan bent snel terug te komen zou ik proberen Moab eo te bezoeken.
Dag 2: Als je de tijd ervoor kan vinden zou ik proberen door te rijden naar Angels Camp of Sonora. Dat is een mooiere omgeving dan Manteca.
Yeehaw
Dag 12: Zion-Bryce (slechts 2 uur rijden dus heb je de de rest van de dag in Bryce.)
Dag 13: Bryce-ut12-Torrey. Ik heb daar een camping gezien die er mooi uitzag. Ik dacht dat het de Fruita Campground in Capitol Reef NP was maar ben er niet zeker van. Hanksville is.....uhhhh.
Day 14: Torrey-Hanksville-Goblin Valley SP eo en naar Moab.
Day 15: Moab
Dag 16: Moab
Dag 17: Moab-Monument Valley-Kayenta. Ik denk dat het leuker is om in Monument valley te camperen ipv Kayenta.
Dag 18: Naar GCNP
Dat zou dan ten koste gaan van bv een hele dag Seki.
Ik zou gewoon kijken hoe de kinderen zich houden tijdens de reis. Je kan je route tenslotte altijd aanpassen en als je niet van plan bent snel terug te komen zou ik proberen Moab eo te bezoeken.
Dag 2: Als je de tijd ervoor kan vinden zou ik proberen door te rijden naar Angels Camp of Sonora. Dat is een mooiere omgeving dan Manteca.
Yeehaw
Gelukkig, ik ben dus niet de enigeYeehaw schreef: Hanksville is.....uhhhh.
Yeehaw

groeten Paula
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Twee dagen voor Moab is beslist niet te veel, ook niet als je met kinderen bent. Een erg mooie en leuke hike onder leiding van een ranger is de Fiery Furnace Walk in het Arches NP. Zelf heb ik hem twee keer gedaan en met name de kinderen die meeliepen waren dol enthousiast.roland-michelle schreef:. Graag zouden we minimaal 2 dagen naar Moab gaan (Arches en Canyonlands), maar dit lijkt ons m.n. voor de kids wat teveel. Of denken jullie dat het wel meevalt?
Ook horen we graag of jullie nog ideeen hebben voor kindvriendelijke activiteiten of wandelingen, ook voor onderweg om de (soms) lange reisdagen leuk te onderbreken.
Verder kun je in Moab ook raften over de Coloradoriver met kinderen. Geschikte campgrounds met zwembad in Moab zijn Canyonlands RV Park op loopafstand van het centrum en schuin tegenover Mc Donalds, de Moab Valley RV Resort aan de noordkant van Moab in een prachtige omgeving en dichtbij Arches en tot slot de KOA campground plm 4 mijl ten zuiden van Moab. Deze laatste ligt dus een behoorlijk stukje van het dorp, maar heeft wel al de bekende faciliteiten.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden het ook geweldig en onze kinderen ook, maar volgens mij is het niet echt geschikt voor kinderen van 2,5 en 4,5. In onze groep was de jongste een meisje van een jaar of 8, en zij moest regelmatig geholpen worden om een kloof te overbruggen. Je moet soms met je rug tegen een wand en je voeten tegen een andere wand verplaatsen, en dat vereist wel een bepaalde lengte. Maar misschien dat het met hulp van ouders of ranger wel gaat.hekkie schreef:Twee dagen voor Moab is beslist niet te veel, ook niet als je met kinderen bent. Een erg mooie en leuke hike onder leiding van een ranger is de Fiery Furnace Walk in het Arches NP. Zelf heb ik hem twee keer gedaan en met name de kinderen die meeliepen waren dol enthousiast.
Om een beeld te krijgen, hier zijn foto's te vinden.
Zie ook ons reisverslag voor foto's.
Marianne
Ik moet eerlijk zeggen dat ik gek ben op gehuchten als Hanksville (helaas is de eigenaar van de Rockshop dit jaar overleden en ik weet niet of hij een opvolger heeft) en wij verblijven dan ook af en toe in obscure hotelletjes gewoon voor de couleure locale maar ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen in zo'n beetje creepy plaats wil zitten en zeker niet met de kleine kindjes. En die 2 motels in Hanksville lijken wel een beetje op dat Bates Motel uit de film Psycho vandaar mijn Hanksville....uhhhh -lol-
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-ontdekker
Wij komen net terug van een camperrondreis in het ZW met twee kleine kinderen (anderhalf en 4 jaar oud). Wij vonden de Nationale Parken en de State Parks het prettigst om in te staan. Je hebt daar ruime plaatsen waar de kinderen lekker kunnen rondrennen zonder dat je steeds heel goed op ze hoeft te letten. Koop een bal en ze zijn weer een tijdje zoet!
Nadeel is dat er geen douches zijn en dat de kinderen (iedereen eigenlijk) na een dag buiten behoorlijk vies zijn. Je moet dan douchen in de camper, wat op zich wel kan, maar waardoor de grijze afvalwatertank wel snel vol zit. Wij moesten minimaal om de dag lozen, en dan douchten wij nog maar heeeeel kort! Lozen kan in een NP/SP op een speciale dumpplek (loosplek), waar je echter wel weer even heen moet rijden. KOA-campings vonden wij vaak tegenvallen: kleine plaatsen, vaak op rare plekken (in de buurt van snelwegen enzo) en nogal vol. Voordeel is wel weer dat je er warme douches hebt en een full hookup, en dat er soms speeltoestellen staan. En je kunt er de was doen
. Sommige KOA- en andere commerciële campings hebben een zwembad, maar vanaf eind sept/begin okt. was dat op de meeste campings al dicht. Uitzondering: de camping bij Ruby's Inn bij Bryce Canyon, daar hebben de kinderen heerlijk gezwommen.
Wij hebben met de kinderen een paar wandelingen gedaan, o.a. de rimwalk bij Bryce Canyon (goed pad, redelijk vlak, begaanbaar met de buggy -soms wel even flink duwen) en de Navajo Loop (jongste in de rugdrager, de oudste heeft alles gelopen!). De shuttlebus rijdt nu helaas niet meer in Bryce (reed tot eind sept.), dus die rimwalk kun je helaas niet meer één kant op doen... In Zion zijn we met de kinderen naar de Weeping Rock gegaan, vonden ze erg leuk (stampen in de plassen!
) en hebben we de riverwalk gedaan. De oudste liep steeds alles, de jongste zat in de buggy en liep kleine stukjes(is te doen naar Weeping Rock).
W.b. afstanden en rijden: dat vonden wij tegenvallen. Het gaat in de bergen bovendien niet hard met zo'n camper. We hadden het programma al aardig beperkt gehouden, dachten we, maar we hebben het ter plekke nog verder ingekort. De kinderen hadden na 3 behoorlijk lange reisdagen echt genoeg van in de camper zitten, dus toen hebben we besloten om wat minder te rijden en wat langer op één plek te blijven. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik wens jullie verder heel veel plezier en ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Wij hebben met de kinderen een paar wandelingen gedaan, o.a. de rimwalk bij Bryce Canyon (goed pad, redelijk vlak, begaanbaar met de buggy -soms wel even flink duwen) en de Navajo Loop (jongste in de rugdrager, de oudste heeft alles gelopen!). De shuttlebus rijdt nu helaas niet meer in Bryce (reed tot eind sept.), dus die rimwalk kun je helaas niet meer één kant op doen... In Zion zijn we met de kinderen naar de Weeping Rock gegaan, vonden ze erg leuk (stampen in de plassen!

W.b. afstanden en rijden: dat vonden wij tegenvallen. Het gaat in de bergen bovendien niet hard met zo'n camper. We hadden het programma al aardig beperkt gehouden, dachten we, maar we hebben het ter plekke nog verder ingekort. De kinderen hadden na 3 behoorlijk lange reisdagen echt genoeg van in de camper zitten, dus toen hebben we besloten om wat minder te rijden en wat langer op één plek te blijven. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Ik wens jullie verder heel veel plezier en ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Kamperen in Nat. parks/State parks had ook onze voorkeur. Wij hebben trouwens alleen met tent gekampeerd, maar voor campers leek het me ook prima. Relatief weinig faciliteiten (geen zwembad bv) maar met zulke kleine kinderen is dat misschien weer minder belangrijk. Zion, Bryce en Capitol Reef (Fruita) hebben prima campgrounds. In Monument Valley: Gouldings Campground (en dat heeft wel een zwembad).
Kindvriendelijk in elk geval Riverside Walk in Zion, kunnen ze ook in het riviertje spelen; zoiets als Lower Antelope Canyon moet ook met kleine kinderen goed te doen zijn, niet ver, beetje trapjes op en af klimmen - maar Page is in jullie programma een beetje een omweg.
Twee dagen in Moab kan best, ook met kinderen, ook campings met zwembad, maar in jullie concept-programma staat het niet, en het is ook nogal wat extra mijlen. Dat lijkt me het voornaamste probleem. Ik zie ook niet direct een aantrekkelijke mogelijkheid om het programma op een andere manier zo in te korten dat je weer uitspaart op mijlen.
goede reis Alje
Kindvriendelijk in elk geval Riverside Walk in Zion, kunnen ze ook in het riviertje spelen; zoiets als Lower Antelope Canyon moet ook met kleine kinderen goed te doen zijn, niet ver, beetje trapjes op en af klimmen - maar Page is in jullie programma een beetje een omweg.
Twee dagen in Moab kan best, ook met kinderen, ook campings met zwembad, maar in jullie concept-programma staat het niet, en het is ook nogal wat extra mijlen. Dat lijkt me het voornaamste probleem. Ik zie ook niet direct een aantrekkelijke mogelijkheid om het programma op een andere manier zo in te korten dat je weer uitspaart op mijlen.
goede reis Alje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 3270 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-