Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

22 dagen rondreis zuidwest Amerika

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marry
Amerikafan

Re: 22 dagen rondreis zuidwest Amerika

Bericht door marry »

jokaluma schreef:marry,
een advies voor slide rock state park.Wij waren er al heel vroeg .Na 10.30 uur werd het al behoorlijk druk. Dat is dan minder leuk voor de kinderen en voor de foto's..........Hopenlijk maak ik het je niet te moeilijk.Toen we om 12.00 uur weer weg gingen stond men zelfs in de file om bij de parking te komen !!!!!!
Gelukkig hoeven we nog niet op stel en sprong een definitieve keuze te maken. Hoe laat kwamen jullie aan in Slide Rock State Park? Lijkt ons nl. ook niks als het er (hardstikke) druk is en daarbij zijn wij er op ook nog zaterdag, dus in het weekend. Als we besluiten veiligheidshalve (vermoeidheid, verlate aankomst, minder stress) toch in Phoenix te overnachten raad je dan aan om Montezuma Castle over te slaan om zo vroeg mogelijk bij Slide Rocks te zijn en meer tijd te hebben voor de rest van de dag of eerst naar Slide Rocks te gaan en daarna terug naar Montezuma Castle?

groetjes Marry
Laatst gewijzigd door marry op 06 okt 2008, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij waren er ook vroeg (rond negen uur ongeveer (in september)) en konden daardoor nog enkele foto's maken zonder (of weinig) mensen op. Nadien werd het al snel drukker en zaten er verscheidene mensen in het water.
Ik vond het een prachtig parkje en eigenlijk niet te missen.
Van slide rock terug naar montezuma is ongeveer een klein uurtje rijden.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Een tip is misschien het kopen van goede stevige wandelschoenen, bij wandelingen ben ik een wat grotere held (alhoewel Angel's Landing ook voor mij direkt afviel) maar ik zie wel snel gevaren en roep de kinderen constant terug.

Het hebben van stevige wandelschoenen is voor mij persoonlijk een veilig gevoel, naast dat je steviger staat loop je ook "anders" op wat minder begaanbare paden.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

ik heb even mijn web-log nagekeken.Wij waren in slide rock al om 8.30 uur en waren bij lange na niet de eerste.
's middgas hebben we nog de wandeling naar devils bridge gemaakt.
Nog even over je hoogte vrees. het klauterwerk bij little wild horse canyon is zonder afgrond.Je moet soms over enkele rotsen heen maar verder is alles een nivo.Ik heb van die wandeling nog even een andere foto gezocht(zie hieronder).Ik neem aan dat je zoon zulke wandelingen stoer zal vinden.Tenminste die van mij vond deze super.Angels landing vond hij het mooist,maar die zou ik je afraden ivm het laatste stuk met kettingen is.
Afbeelding
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

marry schreef: Bryce NP: Rim Trail tussen Sunset en Sunrise Point, Mossy Cave Trail.
Bij helemaal aan het einde van de scenic drive bij Rainbow Point is ook nog een makkelijke wandeling: Bristlecone Loop Trail. Mossy Cave is heel kort; 'cave' stelt niet veel voor, de waterval is wel aardig.

Goblin Valley State Park: Little wild horse canyon. Alhoewel “loop over een smalle richel om de versperring heen” én “als je wat minder handig bent heb je op een paar plekken een beetje hulp nodig van anderen” stelt me niet helemaal gerust.
Wij hebben de canyon ook gelopen, niet helemaal tot het einde (ik weet werkelijk niet tot hoever), maar zijn op dat stuk geen 'rare dingen' tegengekomen. Je kunt in ieder geval een paar 'slots' lopen.

Canyonlands NP: Mesa Arch Trail, White Rim Overlook Trail, Grand Vieuwpoint Trail.
Ook makkelijk: het stukje lopen naar de Upheaval Dome

Arches NP: Balanced Rock Trail, Sand Dune Arch Trail,
Iets langer, maar goed te doen: Devils Garden
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

vtveen schreef:
marry schreef: dag 05 Valley of Gods – Moab :
Ben alleen maar langs die B&B gereden. ligt fantastisch. Mocht dat niet lukken dan kun je wellicht slapen in Mexican Hat. Vergeet ook niet naar Goosenecks State Park en Moki Dugway te gaan.
Goosenecks: ... 054762958/
Moki Dugway: ... 054762958/

dag 07 Moab – Torrey : Goblin Valley, Capitol Reef NP
Vlakbij Goblin Valley ligt de makkelijk bereikbare slot canyon 'Little Wild Horse Canyon".
Little Wild Horse Canyon: ... 054762958/

dag 08 Torrey - Tropic: (bw ruby's inn) : Scenic Byway 12, Burr Trail, Devils Garden
Tijd over ?? Kijk ook nog even in het Kodachrome Basin State Park
Kodachrome: ... 054762958/
Hoop binnenkort antwoord te krijgen op de brief die we verstuurd hebben naar B&B Valley of Gods. Als we daar kunnen slapen zijn we zo dicht in de buurt van Moki Dugwat en Goosenecks State Park dat we ze niet mogen missen.
Goosenecks State Park : is het mooiste uitzicht eindpunt Rd 316?

Little Wild Horse Canyon hadden we al "gespot" en gaan we zeker doen na berichten dat het goed te doen is.

Kodachrome Basin State Park : waarschijnlijk net teveel van het goede :roll: op dag 08 maar wie weet.

groet, Marry
p.s. genoten van de prachtige foto's: wat een geweldig oog en wat een mooie reizen. Leuk ook foto's van Thailand (Bangkok, Chang Mai) waar wij vorig jaar met Kerst een prachtige familierondreis met SNP hebben gemaakt.
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

vtveen schreef:
marry schreef: Bryce NP: Rim Trail tussen Sunset en Sunrise Point, Mossy Cave Trail.
Bij helemaal aan het einde van de scenic drive bij Rainbow Point is ook nog een makkelijke wandeling: Bristlecone Loop Trail. Mossy Cave is heel kort; 'cave' stelt niet veel voor, de waterval is wel aardig.

Goblin Valley State Park: Little wild horse canyon. Alhoewel “loop over een smalle richel om de versperring heen” én “als je wat minder handig bent heb je op een paar plekken een beetje hulp nodig van anderen” stelt me niet helemaal gerust.
Wij hebben de canyon ook gelopen, niet helemaal tot het einde (ik weet werkelijk niet tot hoever), maar zijn op dat stuk geen 'rare dingen' tegengekomen. Je kunt in ieder geval een paar 'slots' lopen.

Canyonlands NP: Mesa Arch Trail, White Rim Overlook Trail, Grand Vieuwpoint Trail.
Ook makkelijk: het stukje lopen naar de Upheaval Dome

Arches NP: Balanced Rock Trail, Sand Dune Arch Trail,
Iets langer, maar goed te doen: Devils Garden
Jaap
ook Thanks voor deze tips. ze zijn genoteerd, Marry
Laatst gewijzigd door marry op 06 okt 2008, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

marry schreef: Hoop binnenkort antwoord te krijgen op de brief die we verstuurd hebben naar B&B Valley of Gods.
Bellen gaat wat sneller en dan krijg je ook gelijk antwoord. :wink:
Ik heb ca. 2 weken geleden gebeld om een reservering te maken voor volgend jaar juli maar dat was nog niet mogelijk.
Je kan vanaf 1 januari weer bellen voor reserveringen werd mij verteld.
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

paula58 schreef:
marry schreef: Hoop binnenkort antwoord te krijgen op de brief die we verstuurd hebben naar B&B Valley of Gods.
Bellen gaat wat sneller en dan krijg je ook gelijk antwoord. :wink:
Ik heb ca. 2 weken geleden gebeld om een reservering te maken voor volgend jaar juli maar dat was nog niet mogelijk.
Je kan vanaf 1 januari weer bellen voor reserveringen werd mij verteld.
Oké. Jammer (nog) zo lang te moeten wachten. Ons alternatief is een cabin bij Gouldings Lodge, waarschijnlijk zijn we daar in januari te laat voor.
De datum die je gevraagd had is toch niet toevallig ook :D 13 juli?

Marry
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

marry schreef: Oké. Jammer (nog) zo lang te moeten wachten. Ons alternatief is een cabin bij Gouldings Lodge, waarschijnlijk zijn we daar in januari te laat voor.
Marry
..eh ja, hoe weet je dat? :lol:
We hebben wel de Gouldings Lodge al geboekt voor 2 nachten (11 en 12 juli) en daarna Moab voor 4 nachten en in januari ga ik nog wel bedenken om misschien een nachtje van Moab te annuleren en dan in de b&b te reserveren.
Er werd me verteld dat het helemaal geen probleem zou zijn om in januari voor juli te boeken.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

paula58 schreef:
marry schreef: Oké. Jammer (nog) zo lang te moeten wachten. Ons alternatief is een cabin bij Gouldings Lodge, waarschijnlijk zijn we daar in januari te laat voor.
Marry
..eh ja, hoe weet je dat? :lol:
We hebben wel de Gouldings Lodge al geboekt voor 2 nachten (11 en 12 juli) en daarna Moab voor 4 nachten en in januari ga ik nog wel bedenken om misschien een nachtje van Moab te annuleren en dan in de b&b te reserveren.
Er werd me verteld dat het helemaal geen probleem zou zijn om in januari voor juli te boeken.
Wij zijn daar dit jaar ook naast door gekomen en die ligging is werkelijk uniek. Helemaal alleen is zo'n 'wildernis', dat moet prachtig zijn.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

paula58 schreef: ..eh ja, hoe weet je dat? :lol:
Zomaar een gok.
Ik heb net gekeken voor Gouldings Lodge: nog vrij voor 13 juli. Heb nog een vraagje: Kan je deze zonder kosten annuleren? Ik zie hierover nl. niets staan.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Als je een nepboeking maakt en kijkt bij 'cancel', zie je het volgende:

Goulding's lodge will precharge the credit card approximately 30 days prior to arrival for one room/one night advance deposit. Cancellation for full refund must be done 72 hours prior to arrival to avoid penalty.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Ja hoor 72 uur vantevoren kan je nog annuleren.
http://www.nationalparkreservations.com ... _lodge.htm en dan rechtsonder staat
"Reservation policy" .
marry
Amerikafan

Bericht door marry »

Zo juist de cabin (http://www.gouldings.com/english/campground.htm) geboekt, nu nog wachten op de email bevestiging.
Waarschijnlijk een andere site dan jerbia en paula omdat ik eerder op het forum gelezen had dat je om de cabins te reserveren Gouldings Campgroud moest aanklikken.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marry schreef:Goosenecks State Park : is het mooiste uitzicht eindpunt Rd 316?
Ja, je moet naar dat punt rijden om te genieten van het fantastische uitzicht. Hieronder zie je het punt waar je dat fantastische uitzicht hebt. Als je je ontbijt meeneemt, kun je hier ook nog picknicken. Hebben wij afgelopen zomer ook gedaan 's ochtends heel vroeg.

Afbeelding

Het mooie uitzicht is (buiten beeld) links van de foto en achter het punt waar ik de foto genomen heb.

Oh ja, er is zelfs een toilet (rechts op de foto). :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Coyote schreef: Als je je ontbijt meeneemt, kun je hier ook nog picknicken.

Oh ja, er is zelfs een toilet (rechts op de foto). :wink:

Roland
O, gelukkig, dat is toch wel belangrijk na een ontbijt met een paar koppen koffie. :wink:
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Roland: wat een 'drukte' zeg bij Goosenecks.
Wij waren er helemaal alleen. !!

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Marry,
Leuk dat je m'n foto's mooi hebt gevonden. Plaatjes zeggen soms meer dan 'praatjes'.

groet
Jaap
dirkv46
Amerika-newbie

Bericht door dirkv46 »

Ook wij vlogen op PHX maar kwamen pas 's avonds toe.
Ik zou de eerste dag, na pick up van de huurwagen, eerst bij een Wal-mart (of dergelijke stoppen), dan verder naar Sedona en hier overnachten. Het is er heel mooi en zeer geschikt als eerste indruk. Rij de volgende dag verder via de Oak Creek Canyon (US89A) naar Flagstaff en bezoek daar het Nationaal museum van noordelijk Arizona, heel interessant. Het is zeker niet nodig om in Phoenix te blijven.
Dan kan je beslissen of je via de Sunset Crater en Wutpadki NM verder naar Grand Canyon wil.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer