Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

huurauto San Francisco v.v.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Uschi
Amerika-ontdekker

huurauto San Francisco v.v.

Bericht door Uschi »

Nu we onze route uitgestippeld hebben, rest ons nog de huurauto te boeken. Een paar vraagjes:

1) We hebben een huurauto nodig van 14 november tot 2 december - Zijn er voorkeuren voor bepaalde maatschappij?
Ik had bij connections al eens geinformeerd, maar daar konden ze ons geen sneeuwkettingen of winterbanden bezorgen. We vroegen ons af wie er ervaringen heeft met sneeuwkettingen te huren/winterbanden etc. Onze route loopt van San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas- zion- Bryce - Capitol Reef- MV - Page - Grand Canyon- L.A. en terug naar S.F. Maw gevarieerd klimaat. Kan iemand ons iets aanraden - nemen we winterbanden, all season of wat dan ook?

2)Het type huurauto (we zijn 2 volwassenen) Ervaringen iemand? Vorig jaar (oostkust trip) hadden we intermediate gehuurd en kregen we upgrade naar fullsize (ford Taurus - ideaal dus voor X-Files liefhebbers) maar we weten niet goed voor welk kaliber auto we nu moeten gaan.

3) Iemand ervaringen met GPS huren? We hebben dat vorig jaar gedaan voor onze reis aan de Oostkust - maar dat was maar 10 dagen. Nu huren we bijna 20 dagen een auto - dus misschien is het goedkoper om ons hier een gps aan te schaffen en kaarten voor U.S. te downloaden?

Bedankt!
Corry
Amerika-expert

Re: huurauto

Bericht door Corry »

Is de Equinox geen optie? Is volgens mij van Chevrolet. Zit je wat hoger.Ik weet niet of het een 4-wheel drive is maar een SUV lijkt me fijn gezien de trip.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Een 4x4 zou ik zeker overwegen,maar hou er rekening mee dat in bv Yosemite sneeuwkettingen verplicht kunnen zijn,ik zou dus zeker kijken of je die ergens kan huren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Over winterbanden staat er bij Alamo dit:
Snow tires are supplied automatically from 15 Oct - 15 April annually
Dat zal bij de andere verhuurders niet anders zijn, maar voor de zekerheid kun je dat even nakijken.

Over sneeuwkettingen staat er dit:
Tire chains are not offered and not allowed for use on Alamo rental vehicles in the United States or Canada.
Die mag je dus bij Alamo in ieder geval niet gebruiken, voor andere verhuurders kun je dat natuurlijk ook even nakijken.

Harry
Uschi
Amerika-ontdekker

Bericht door Uschi »

Toch vreemd dat je ze niet kan gebruiken? Wat doe je dan als het zo besneeuwd is dat je ze echt nodig hebt?

En voor de 4x4 wagen - kan je daar ook upgrades voor krijgen. Want de 4x4's zijn wel wat duurder in huurprijs of course? Iemand hier al ervaring mee gehad?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik denk dat de verhuurders liever niet hebben dat je naar gebieden gaat waar zoveel sneeuw ligt dat je sneeuwkettingen nodig hebt, het risico op ongevallen is dan natuurlijk ook groter, en verzekerd ben je niet als je ze toch gebruikt terwijl dat uitdrukkelijk uitgesloten is.
Misschien zijn er andere verhuurders waar het wel mag hoor, maar bij Alamo dus niet.
Als je een 4x4 wilt hebben zou ik dat gewoon bij voorbaat al huren en niet rekenen op een eventuele upgrade, als op het moment van ophalen geen 4x4 beschikbaar is dan zit je met een auto welke je eigenlijk niet wilt.

Harry
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: huurauto San Francisco v.v.

Bericht door Pete.Z »

Dat wist ik niet,van die sneeuwkettingen,ik zou dat even goed nakijken,want in bv Yosemite zijn ze in de winter vaak verplicht,soms ook voor een 4x4.

Als je wat naar beneden scrolt hier:

http://www.yosemitefun.com/weather_in_yosemite.htm

staat er een heel stuk over geschreven.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Als je een auto in San Francisco ophaalt zou ik -als je bij Alamo huurt- zeker proberen om deze aan de luchthaven te boeken. Wij zijn onze auto in het centrum bij Alamo (ik geloof dat National daar ook zat) gaan halen en wat voor een garage was me dat :shock: Enorm klein! Ik denk dat je meer kans maakt om je gewenste auto te hebben bij de luchthaven ;-)

Wij hadden trouwens een Full Size gehuurd bij Alamo. Een Dodge Charger SXT 8) Ik moet zeggen dat onze koffer goed vol zat dus zo'n groot ding konden we echt gebruiken. :lol: De GPS vonden wij wel handig, maar we hadden wel 1 week gratis huur door een actie. Ik denk wel niet dat het zo duur was: 11€ per week ofzo? We hadden deze wel op voorhand bij onze auto gehuurd (via Jetair). Je kan echter gerust rondrijden zonder GPS in Amerika. Alles wijst zichzelf uit eigenlijk. We vonden het alleen wel handig om bijvoorbeeld te weten wanneer we zouden aankomen.
Uschi
Amerika-ontdekker

Bericht door Uschi »

Dag doockles :):) Wie we daar hebben :)

Tja, we weten nog niet goed bij welke maatschappij we gaan huren. Ik denk dat we vorig jaar Alamo hadden en dat was wel ok.
Een 4x4 lijkt me leuk maar zit voor 20 dagen al snel rond de 800 euro en da's ook niet min. We twijfelen nog wat tussen een intermediate en fullsize. En goeie tip van het aan de luchthaven ophalen - daar is wss inderdaad meer keuze.

De sneeuwkettingen - ik hoop heel hard dat we ze niet nodig hebben maar je weet maar nooit, als we daar staan in volle sneeuwstorm is dat mss wel handig. Ik vermoed dat buiten Yosemite en Sequoia wel niet al te hard geplaagd zullen worden door sneeuw. De Canyons in november vallen nogal mee, dacht ik? We'll see.

Iemand al eens een auto geboekt via expedia? Daar kan je wel sneeuwkettingen bij bestellen heb ik gezien.
Karin89
Amerika-newbie

Bericht door Karin89 »

Misschien een tip die ik na mijn rondreis heb:
Als je de eerste dagen in San Francisco blijft, kan je misschien beter de auto ophalen als je van San Francisco verder reist naar de volgende plek.
Wij hadden namelijk de laatste 4 dagen van de vakantie in SF en we hebben de auto eigenlijk helemaal niet gebruikt.
Ook gezien de kosten van parkeren in SF kan het een stuk goedkoper zijn als je de auto pas ophaalt als je echt verder gaat reizen.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Nódig heb je een auto niet in San Francisco. Maar het is zóóó leuk om juist in die stad auto te rijden.
Voor ons juist één van de topattracties van een VS-vakantie. De steile heuvels, de Bay-Bridge (onderste dek stad uit, bovenste dek de stad in), de Golden Gate, de 49-mile drive. Zonde om niet een dagje met de auto in SF rond te rijden.
Dennis Dr.
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis Dr. »

Ik kan je aanraden een huur auto te nemen. Ik heb zelf hele goede ervaringen met autoeurope.nl. Alles zit er bij in en ze zijn de goedkoopste. Meestal kom je dan bij Dollar of Alamo terecht. Ik raad je aan om meteen op de luchthaven een auto te nemen. Meeste keuze, zoals je ziet in bovenstaande posts heb je vaak in de stad minder keuze. Ik ben in mei geweest en heb toen de eerste 3 dagen geen auto gehad, enorm veel spijt van is namelijk heel handig. In maart ga ik weer en dan huur ik gewoon voor de hele trip een auto. Merk toch dat als je uit het vliegtuig komt je geen zin hebt in taxi's of ov. Kies voor gemak zou ik zeggen!!! Enige tip die ik je kan gevens is als je in de stad zit, dat je op moet letten voor de parkeerkosten. Die kunnen snel oplopen. Succes
Maak je niet druk om het verleden, maar geniet van het heden.
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Doockles schreef:Als je een auto in San Francisco ophaalt zou ik -als je bij Alamo huurt- zeker proberen om deze aan de luchthaven te boeken. Wij zijn onze auto in het centrum bij Alamo (ik geloof dat National daar ook zat) gaan halen en wat voor een garage was me dat Enorm klein!
En een vreselijke service!!! Hebben 2,5 uur moeten wachten tot we onze auto hadden. Eerst ruim een uur in de rij, toen nog een uur wachten omdat de auto's er niet waren (alle auto's moesten van een andere locatie komen) en toen nog even voor we hem uiteindelijke echt kregen.
Wij waren trouwens blij dat we geen auto hadden in SF. Als je er voor het eerst bent is er zoveel te zien te voet/met de fiets/per openbaar vervoer, dat wij hem niet gemist hebben. En het verkeer was gewoon net zo druk als in andere steden, dus wij konden niet echt van de heuvels genieten eigenlijk.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Pietro
Amerika-ontdekker

Bericht door Pietro »

Die rij stond er ook toen wij onze auto daar gingen inleveren - gelukkig had de man in de garage beneden gezegd dat we voor een dropoff de wachtrij zeker voorbij moesten steken en niet aanschuiven :mrgreen: heeft ons zeker 2u tijd gespaard!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer