Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk van deze 4 dingen overslaan in Orlando?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Welk van deze 4 dingen overslaan in Orlando?

Bericht door Stephanie »

Hoi,

Op onze (eerste!) trip naar Florida zullen we normaal gezien 4 dagen in Orlando zijn.
Het plan was volgende dingen te bezoeken:

1. SeaWorld
2. Universal Studios
3. Kennedy Space Center
4. EPCOT

Stel nu dat we in plaats van 4 dagen maar 3 dagen zouden verblijven in Orlando, welk van deze 4 dingen zouden jullie dan laten afvallen?
Ik denk wel dat KSC sowieso blijft :)
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Persoonlijk zou ik Universal Studio laten "vallen". Maar dit is echt persoonlijk, Universal Studio is natuurlijk een leuk "park" maar in het rijtje wat jij laat zien, is dit park mijn keus! By the Way, Kennedy Space Center ligt niet echt Orlando, maar circa 5 kwartier rijden van Orlando :wink: !
Groetje van Henky
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Ja ik weet wel dat Kennedy Space Center niet echt in Orlando ligt hoor :wink:
Maar we gaan het vanuit Orlando bezoeken, het zou in principe ook kunnen op doorrit van miami naar Orlando, maar we willen toch graag de tijd hebben om het uitgebreid te bezoeken.
Misschien kan ik er ook rekening mee houden dat ik Universal ook nog in LA ooit kan bezoeken ... maar dat geldt eigenlijk ook voor SeaWorld.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Waarschijnlijk ga ik allemaal mensen tegen me krijgen, maar Kennedy Space center vond ik eigenlijk "so so". Behoorlijk groot terrein waar je in Bussen moet om alles te bekijken. Van de ene bus in de andere dus, met een strak schema. Wat ik leuk vond was de tour over het terrein. Dus langs de bouwtoren en toen wij er waren zag je een space shuttle klaar staan voor vertrek en ook onder de Apolle 13 heen lopen was leuk, maar verder mmmm. Maar het "hoort" er eigenlijk bij als je naar Florida gaat.
Dus dan toch maar wel doen en Epcot laten vallen, naar mij idee.....
Sea World is te leuk gewoon en ik heb ook erg genoten van Universal.
Maar nogmaals mij gedachte, maar daar vroeg je ook om he? :wink:
Groetjes Petra
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Van deze 4 vond ik Epcot het minste. Maar, ik moet er wel bij vertellen dat mijn ervaring uit 1998 is. Dit jaar gaan we weer naar Florida, maar niet naar Orlando maar naar Palm Coast. Vanuit hier gaan we in ieder geval naar KSC (schijnt helemaal verbouwd en uitgebreid te zijn), naar SeaWorld en naar Animal Kingdom (die zag ik bij jou er niet bij staan maar ik weet natuurlijk niet of jullie nog meer dagen gaan).
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Net vers terug uit Orlando en na vele jaren weer in Seaworld en Magic Kingdom geweest. Seaworld is echt leuk. Nieuwe attractie erbij: dolfijnenshow, doen! Show bij het meer viel tegen, miste mijn waterskie piramide!!! Orka's te gek.Disney, tja ik ben dit keer alleen in Magic Kingdom geweest en moet zeggen het ziet er allemaal perfect uit. Florida zonder iets van Disney te zien is niet compleet. Had graag Animal Kingdom nog bekeken, maar had geen tijd en geen zin meer ( hadden 6000 km gereden en wilden na 3 weken voor het eerst 3 uurtjes in de zon bij het zwembad... en dat was de dag van vertrek) Kennedy SC hebben wij bewust overgeslagen. Ooit NASA Houston bezocht en (sorry) was er niet ondersteboven van. Epcot geen ervaring mee. Succes!!!!!!!
Jeannine
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ooit NASA Houston bezocht en (sorry) was er niet ondersteboven van
Nee, klopt. Wij waren in 2003 bij NASA in Houston en wij waren er ook niet ondersteboven van. Gelukkig hadden we dit al van te voren gelezen dat het zo zou zijn. KSC is vele malen interessanter om te doen.
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Aïda schreef:
Ooit NASA Houston bezocht en (sorry) was er niet ondersteboven van
Nee, klopt. Wij waren in 2003 bij NASA in Houston en wij waren er ook niet ondersteboven van. Gelukkig hadden we dit al van te voren gelezen dat het zo zou zijn. KSC is vele malen interessanter om te doen.
Wij zijn ook bij NASA in Houston geweest, na diverse malen KSC te hebben bezocht waren wij nieuwsgierig naar NASA Houston, tja dat viel dus inderdaad erg tegen, jammer hoor! Maar.... goede reden om weer een keer naar KSC te gaan! :wink:
Groetje Henky en RuudB
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

KSC is sowieso niet skipbaar omdat mijn broer en vader daar heel graag naartoe willen (ik ook wel trouwens)
Maar ik denk dat we toch wel 4 dagen zullen gaan :)
Alleen hebben we dan ook maar 4 dagen voor de keys/everglades/miami maarja ....
Chris
Amerika-newbie

Animal Kingdom valt een beetje tegen, dan is MGM veel mooier

Bericht door Chris »

Aïda schreef:Van deze 4 vond ik Epcot het minste. Maar, ik moet er wel bij vertellen dat mijn ervaring uit 1998 is. Dit jaar gaan we weer naar Florida, maar niet naar Orlando maar naar Palm Coast. Vanuit hier gaan we in ieder geval naar KSC (schijnt helemaal verbouwd en uitgebreid te zijn), naar SeaWorld en naar Animal Kingdom (die zag ik bij jou er niet bij staan maar ik weet natuurlijk niet of jullie nog meer dagen gaan).
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

OK wat is er dan eigenlijk leuker: MGM of Universal ? :wink:
Lol ik wil het liefst gewoon alles doen :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ze zijn allebei geweldig, maar mijn voorkeur gaat uit naar MGM

Mocht je nog een keer naar de westkust gaan, kun je de Universal Studio's daar ook nog evt. bekijken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Ik vond Universal veel spectaculairder dan MGM.
Vooral de theatershows zijn de moeite.
MGM is meer aan te raden als je kleine kinderen hebt, anders zeker Universal.
Laatst gewijzigd door dieter op 28 jun 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Grietje
Amerika-newbie

Bericht door Grietje »

Hey Stephanie,

Bedoel je Universal Studios zelf of ook Island of Adventure?
Als je van rollercoasters houdt in mooie kleurrijke decors, zou ik IOA zeker aanraden!!
Universal Studios zelf vond ik wel eens de moeite maar toch niet in die mate dat het me erg is bijgebleven.
MGM daarentegen vond ik wel erg leuk en spectaculair, ook de avondshow was erg indrukwekkend!

Groetjes
José Huntjens
Amerika-ontdekker

welk van deze vier dingen overslaan inOrlando.

Bericht door José Huntjens »

Als je in de gelegenheid bent om Universal in LA te doen, moet je die in Orlando laten vallen. LA is veel groter, met een tour die door echte opnamestudio's heen loopt en door grote decorsets. Ook maak je in het busje verschillende attracties mee, zoals earthquake, jaws, rode zee, overstroming. Er zijn in LA twee niveau's verbonden door de "grootste staircase"(moet je met een korrel zout nemen, want in Amerika is alles, het grootste, eerste, laatste etc.). Maar het zijn wel echt hoge en lange roltrappen! Orlando heeft ook een prachtig park, maar kan niet tippen aan LA!
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Ik wil ook heel graag naar die in LA hoor :D
Ik vind het vooral jammer dat er in Orlando geen studiotour is. Is er dan helemaal niets authentiek te zien in Orlando?

Momenteel heb ik echter geen concrete plannen om naar de westkust te gaan (behalve "ik wil er zeker ooit eens heen" ;)), dus dat zal nog wel een aantal jaren op zich laten wachten...
José Huntjens
Amerika-ontdekker

welke van deze 4 dingen overslaan in Orlando

Bericht door José Huntjens »

Als je geen vergelijk hebt, is het een prachtig park! Wat wij geweldig vonden was de 'act' van de Blues Brothers in New York. Te gek. Wat een stemming!!
Een aantal attracties zijn ongeveer hetzelfde als in LA, er is ook een nieuwe; Twister. De aankleding is echter heel anders. In Orlando is er een authentieke 60-ger-jaren 'dining' compleet met oude auto's voor de deur. Een Hollywood boulevard, compleet met sterren op de grond. En de skyline van New York.
De moeite waard om te bezoeken, zeker als je niet in LA geweest bent!
bodie
Amerika-newbie

Bericht door bodie »

Hoi,

Ik zou Seaworld niet doen, je kunt hier ook naar het Dolfinarium. Kennedy Space Center hoort gewoon bij Florida en is echt de moeite waard.
Ben zelf ook in Universal en Epcot geweest en dat was ook echt leuk, dat heb je hier niet.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

bodie schreef:Ik zou Seaworld niet doen, je kunt hier ook naar het Dolfinarium.
Seaworld vergelijken met het Dolfinarium is als Disney vergelijken met Drievliet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Wat je moet laten vallen is afhankelijk van je eigen voorkeur.
Ben je liefhebber van pretparken dan is universal mooi,houd je van achtbanen dan is universal nog leuker omdat er een aantal snelle banen zijn waaronder Duelling Dragons(fire and ice).
Epcot is meer een park waar moderne atrakties staan en heftige zoals Mission Space,Test Track,maar waar ook mooie vuurwerk shows worden gegeven bijvoorbeeld de twintig minuten durende show Wishes.
Ksc is leuk als je een beetje van ruimtevaart houd.
Ik ben na diverse keren daar geweest te zijn nog steeds onder de indruk van de groote van de Saturn v raket die hier wel mooi binnen ligt.
De bus tours die kunt doen is ook wel leuk want als je geluk hebt kun je nog een SpaceShuttle zien die op een van de twee lanceerplatforms kan staan.
De tour is ook een beetje afhankelijk van welke gids je aan boord van de bus hebt,soms lig je in een deuk van de humor ,een andere keer kun je nauwlijks wakker blijven omdat je word doodgegooid met feiten,daar zijn ze wel dol op ,cijfers.
sea world moet het hebben van de snelle acties met de dieren.
leuk is clyde & seymore .maar is in een dag makkelijk te doen.
de shows met de orca's is vrij gewoon niet spectaculair,maar wel geinig tijdens de kerstdagen.
zo zie je maar ,het licht grotendeels aan wat je zelf mooi vind.
wij persoonlijk hebben altijd jaarkaarten voor disney en voor ksc omdat we meestal een week of 4 daar zijn.
Dus mijn oordeel over disney is niet helemaal eerlijk op dat gebied omdat we al jaren vaste en trouwe bezoekers zijn van de Disney Parken.
Het probleem met Disney is dat het zo enorm groot ,dat je echt een paar dagen daar moet zijn wil je kunnen zeggen ik ben overal geweest.

Groetjes Erika
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer