Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp dl 1(eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elcrack
Amerika-ontdekker

Re: Tickethulp

Bericht door Elcrack »

ndekker schreef:
Elcrack schreef: Goedkoopste momenteel is met Delta, tussenstop in Atlanta.
Prijs komt op 4902.40 Euro voor de 5 passagiers.
Eventueel kun je op de terugvlucht kiezen voor een tussenlanding in NY.
Te boeken via Delta.
Ik blijf toch goedkopere vinden :)

CheapTickets.com $865.00 $420.69 $1285.69 select
Orbitz $924.00 $447.09 $1371.09 select
See airline fees
Flight 1 Information – Sun 12 Jul 2009
Brussels Airlines
Flight 8001
Operated by American Airlines Departs: 11:05a
National (BRU) Arrives: 1:05p
O'Hare Inter­national (ORD)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 9h 00m
Layover in Chicago, IL (ORD) for 2h 05m
Brussels Airlines
Flight 8207
Operated by American Airlines Departs: 3:10p
O'Hare Inter­national (ORD) Arrives: 5:20p
Los Angeles (LAX)
Coach | McDonnell Douglas MD-80 (Narrow-body Jet) | 4h 10m

Flight 2 Information – Tue 28 Jul 2009
This flight leaves on Tuesday and arrives on Wednesday.
Brussels Airlines
Flight 8206
Operated by American Airlines Departs: 9:20a
San Francisco (SFO) Arrives: 3:30p
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 4h 10m
Layover in Chicago, IL (ORD) for 1h 00m
Brussels Airlines
Flight 8002
Operated by American Airlines Departs: 4:30p
O'Hare Inter­national (ORD) Arrives: 7:40a
National (BRU)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 8h 10m

Voor 5 personen 4760 euro, te boeken op http://www.cheaptickets.com

En als je die probeert te boeken krijg je dit :

Because flight availability can change rapidly based on traveler demand, the flight you selected is no longer available. Please make another selection. (Message 100)

:(
Grts
Elcrack
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Elcrack schreef:

En als je die probeert te boeken krijg je dit :

Because flight availability can change rapidly based on traveler demand, the flight you selected is no longer available. Please make another selection. (Message 100)

:(
Dat gebeurd wel vaker... zit al uur of 12 tussen opzoeken en checken of de flight er is. Dit veranderd per uur/minuut, vaak als je iets ziet wat je bevalt moet je gelijk boeken want als je pech hebt (zoals in dit geval) is het tarief anders geworden of de stoel verkocht...
can't wait to travel again.....
Elcrack
Amerika-ontdekker

Bericht door Elcrack »

Ik wist niet van het bestaan af van cheaptickets.com...
Lijkt me wel dat die inderdaad op alle mogelijkheden onder de prijs duiken, maar is er dan geen verschil met als je rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekt ?
Ttz, is het dan niet zo dat je bij de luchtvaartmaatschappij nog eventueel vluchten kan veranderen na de boeking, en dat dit bij cheaptickets niet meer gaat ?
Grts
Elcrack
daphne
Amerika-ontdekker

Bericht door daphne »

ndekker schreef:Je kan pas zoeken als de terugvlucht maximaal een jaar van te voren is. Dus nog even 3 weken geduld :)
Hoi Tickethulp!

Heb net ook al een berichtje (proberen te) versturen, blijkbaar is hij ergens blijven hangen (vast mijn fout), maar goed, ik probeer het nog een keer!

Zoals je bovenstaand aangeeft heb ik nog even geduld moeten hebben, aangezien de 3 weken voorbij zijn en ik zelf nog geen goede vlucht heb gevonden zou ik graag nog eens je hulp inroepen:

We willen graag met 2 personen in eind juli-begin augustus (als veel goedkoper ook midden-eind augustus) 2009 vertrekken naar New York (het liefst vliegen op za tm ma) vanaf 1. Dusseldorf 2 Keulen 3 Brussel 4 Schiphol (in volgorde van voorkeur) daar 3 nachten blijven en dan doorvliegen naar San Francisco of LA, 14 dagen rondreizen en vanaf SF of LA weer terug (het liefst heen op de een en terug op de ander). We zijn opzoek naar goedkope tickets dus mocht dit het onnodig duur maken dan willen we ook wel heen en terug vanaf dezelfde vluchthaven. Natuurlijk zijn rechtstreekse vluchten prettig, maar wat niet is is niet, ik hoor graag van je!

groetjes Daphne
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

daphne schreef:
ndekker schreef:Je kan pas zoeken als de terugvlucht maximaal een jaar van te voren is. Dus nog even 3 weken geduld :)
Hoi Tickethulp!

Heb net ook al een berichtje (proberen te) versturen, blijkbaar is hij ergens blijven hangen (vast mijn fout), maar goed, ik probeer het nog een keer!

Zoals je bovenstaand aangeeft heb ik nog even geduld moeten hebben, aangezien de 3 weken voorbij zijn en ik zelf nog geen goede vlucht heb gevonden zou ik graag nog eens je hulp inroepen:

We willen graag met 2 personen in eind juli-begin augustus (als veel goedkoper ook midden-eind augustus) 2009 vertrekken naar New York (het liefst vliegen op za tm ma) vanaf 1. Dusseldorf 2 Keulen 3 Brussel 4 Schiphol (in volgorde van voorkeur) daar 3 nachten blijven en dan doorvliegen naar San Francisco of LA, 14 dagen rondreizen en vanaf SF of LA weer terug (het liefst heen op de een en terug op de ander). We zijn opzoek naar goedkope tickets dus mocht dit het onnodig duur maken dan willen we ook wel heen en terug vanaf dezelfde vluchthaven. Natuurlijk zijn rechtstreekse vluchten prettig, maar wat niet is is niet, ik hoor graag van je!

groetjes Daphne

Heb je vlucht gesplits in het binnenlandse en internationale.

Flight 1 Information – Fri 31 Jul 2009
British Airways
Flight 935 Departs: 7:10a
Düsseldorf (DUS) Arrives: 7:45a
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: SHRCEUR | Airbus Industrie A319 (Narrow-body Jet) | 1h 35m | 310 miles | 9+ seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 2h 40m
British Airways
Flight 175 Departs: 10:25a
Heathrow (LHR) Arrives: 12:55p
John F Kennedy Intl (JFK)
Coach | Fare code: SHRCEUR | Boeing 747-400 Passenger (Wide-body Jet) | 7h 30m | 3441 miles | 9+ seats remain

Flight 2 Information – Mon 17 Aug 2009
This flight leaves on Monday and arrives on Tuesday.
British Airways
Flight 286 Departs: 6:50p
San Francisco (SFO) Arrives: 1:00p
Heathrow (LHR)
Coach | Fare code: SHRCEUR | Boeing 747-400 Passenger (Wide-body Jet) | 10h 10m | 5352 miles | 9+ seats remain
Layover in London, United Kingdom (LHR) for 2h 00m
British Airways
Flight 942 Departs: 3:00p
Heathrow (LHR) Arrives: 5:25p
Düsseldorf (DUS)
Coach | Fare code: SHRCEUR | Airbus Industrie A319 (Narrow-body Jet) | 1h 25m | 310 miles | 9+ seats remain

Deze vlucht is nu te boeken bij cheaptickets.com

De binnenlandse vlucht:

United $194.42 $35.58 $230.00 select
CheapTickets.com $209.00 $26.99 $235.99 select
Orbitz $209.00 $27.99 $236.99 select
See airline fees
Flight Information – Mon 3 Aug 2009
United
Flight 7617 Departs: 7:31a
LaGuardia (LGA) Arrives: 9:03a
Coach | Fare code: SA14UNL | E70 (Regional Jet ) | 2h 32m | 731 miles | 9+ seats remain
Layover in Chicago, IL (ORD) for 0h 57m
United
Flight 109 Departs: 10:00a
O'Hare Inter­national (ORD) Arrives: 12:10p
Los Angeles (LAX)
Coach | Fare code: SA14UNL | 752 (Narrow-body Jet) | 4h 10m | 80% on time | 1740 miles | 9+ seats remain

Deze is te boeken bij www.united.com

Totaal kom je uit dan per persoon op $ 1472 = 1080 euro
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Elcrack schreef:Ik wist niet van het bestaan af van cheaptickets.com...
Lijkt me wel dat die inderdaad op alle mogelijkheden onder de prijs duiken, maar is er dan geen verschil met als je rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij boekt ?
Ttz, is het dan niet zo dat je bij de luchtvaartmaatschappij nog eventueel vluchten kan veranderen na de boeking, en dat dit bij cheaptickets niet meer gaat ?
bij sites als www.cheaptickets.com, www.orbitz.com & www.travelnow.com kan je je tickets niet meer veranderen. Maak ook geen spelfouten in je naam want anders heb je echt een probleem! Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen met deze site's en boek hier dus ook als ze de goedkoopste aanbieder zijn (wat ze niet altijd zijn, maar vaak wel). Let op dat je bij orbitz.com wel uitvinkt dat je een verzekering wilt anders is je prijs ineens 3% duurder (dit is tijdens heb boeken).
Jan - België
Amerikafan

Bericht door Jan - België »

Er is een kleine wijziging gebracht in ons reisschema. Het aantal dagen blijft hetzelfde (17 dagen)...we vertrekken alleen één dag vroeger:

Datum heenreis: zaterdag 11 juli 2009 (LAX, Los Angeles International Airport) - vertrek vanuit Brussel
Datum terugreis: maandag 27 juli 2009 (SFO, San Francisco International Airport) - aankomst in Brussel
5 personen (volwassenen)

Zou er iemand nog eens de prijs willen opzoeken voor bovenvermelde vlucht? En waar boek ik deze tickets dan precies? Stel dat het via Delta Airlines is, ga ik dan naar hun officiële website, http://www.delta.com? Of is er een andere/betere manier?

En nog een laatste vraag: stel dat ik mijn 5 tickets nu boek, wanneer 'chargen' ze dan de visacard?

Alvast bedankt om mij hiermee te helpen.
Jan - België
Amerikafan

Ik zit nu al eventjes te zoeken op de Delta website, maar ik vind maar niet terug waar je de luchthaven van vertrek kunt aanpassen:

We vertrekken vanuit BRU om naar LAX te gaan.
Maar de retourvlucht zou moeten zijn vanuit SFO om naar BRU te gaan.

Of doe ik dit verkeerd door de "retourvlucht"-optie aan te vinken en moet ik simpelweg twee keer een enkel-vlucht boeken:
Een enkel vlucht naar LAX
Een enkel vlucht naar BRU (maar dan vanuit SFO)

Kan er mij dit iemand verduidelijken?
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Je moet het tabblad multicity nemen omdat je aankomst en vertrekplaats anders is.

Dus zeker geen twee enkeltjes boeken.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Jan - België
Amerikafan

^^^^Gevonden! Thx Carine.
Nog een vraag: bij de eerste vlucht van BRU naar LAX (10 AM in BRU - 6:02 PM in LAX) zie ik staan "1 stop", maar er staat geen stad bij. Wat betekent dit?
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Jan - België schreef:Er is een kleine wijziging gebracht in ons reisschema. Het aantal dagen blijft hetzelfde (17 dagen)...we vertrekken alleen één dag vroeger:

Datum heenreis: zaterdag 11 juli 2009 (LAX, Los Angeles International Airport) - vertrek vanuit Brussel
Datum terugreis: maandag 27 juli 2009 (SFO, San Francisco International Airport) - aankomst in Brussel
5 personen (volwassenen)

Zou er iemand nog eens de prijs willen opzoeken voor bovenvermelde vlucht? En waar boek ik deze tickets dan precies? Stel dat het via Delta Airlines is, ga ik dan naar hun officiële website, http://www.delta.com? Of is er een andere/betere manier?

En nog een laatste vraag: stel dat ik mijn 5 tickets nu boek, wanneer 'chargen' ze dan de visacard?

Alvast bedankt om mij hiermee te helpen.
Beste optie die ik voor je kan vinden is:

CheapTickets.com $865.00 $420.69 $1285.69 select
Orbitz $865.00 $423.69 $1288.69 select
See airline fees
Flight 1 Information – Sat 11 Jul 2009
Brussels Airlines
Flight 8001
Operated by American Airlines Departs: 11:05a
National (BRU) Arrives: 1:05p
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 9h 00m
Layover in Chicago, IL (ORD) for 2h 05m
Brussels Airlines
Flight 8207
Operated by American Airlines Departs: 3:10p
O'Hare Inter­national (ORD) Arrives: 5:20p
Los Angeles (LAX)
Coach | McDonnell Douglas MD-80 (Narrow-body Jet) | 4h 10m

Flight 2 Information – Mon 27 Jul 2009
This flight leaves on Monday and arrives on Tuesday.
Brussels Airlines
Flight 8318
Operated by American Airlines Departs: 7:45a
San Francisco (SFO) Arrives: 4:25p
John F Kennedy Intl (JFK)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 5h 40m
Layover in New York, NY (JFK) for 1h 35m
Brussels Airlines
Flight 8004
Operated by American Airlines Departs: 6:00p
John F Kennedy Intl (JFK) Arrives: 7:35a
National (BRU)
Coach | Boeing 767-300 Passenger (Wide-body Jet) | 7h 35m

Te boeken bij www.cheaptickets.com voor $1285 = 955 euro pp (koers 1.343 momenteel)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ken de site van Delta niet, maar dat wil zeggen dat je 1 tussenstop hebt, nl ergens in Amerika. Kan je nergens op detail klikken? Dan krijg je meestal wel de uren met de stopplaats.
Edit
Ik heb voor jou eens gekeken, en er staat inderdaad geen stad bij, maar als je dan selecteert, dan zie je dat je in Alanta van vliegtuig moet wisselen.

Groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Elcrack
Amerika-ontdekker

Bericht door Elcrack »

Jan - België schreef:^^^^Gevonden! Thx Carine.
Nog een vraag: bij de eerste vlucht van BRU naar LAX (10 AM in BRU - 6:02 PM in LAX) zie ik staan "1 stop", maar er staat geen stad bij. Wat betekent dit?
Deze vlucht maakt een tussenstop in Atlanta, en dat zelfde vliegtuig vliegt dan met hetzelfde vluchtnummer door naar LAX.
Maar je moet er wel uit in Atlanta natuurlijk.
Grts
Elcrack
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Hier heb je het schema, je vliegt niet met hetzelfde toestel door, het eerste deel zit je in een Boeing 767-300ER, vanaf Atlanta naar Los Angeles zit je in een kleinere Boeing 757.
Brussels, Belgium to Los Angeles, CA
Change planes in ATL

Delta 125 Brussels (BRU) 10:00am Atlanta (ATL) 1:45pm Boeing 767-300ER 9.45 4426 70-79
Delta 125 Atlanta (ATL) 4:15pm Los Angeles (LAX) 6:02pm Boeing 757 4.47 1946 70-79
Total miles: 6372
Harry
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

ik heb even een paar offertes opgevraagd (oa jan doets / exit reizen / tioga tours).
nu zei de dame van jan doets dat alle plaatsen voor de economy class niet te boeken zijn,
(vol of vastgezet??). Het kan zijn dat deze al vol zitten, maar aangezien we nogal vroeg zijn,
gaf zij aan dat het ook kan zijn dat de luchtvaartmaatsch. de economy "blokkeert", zodat eerst
de duurdere plaatsen verkocht worden, en gooien dan na een tijd evt de goedkope
plaatsen open.
wat is jullie ervaring hiermee? ik wil nl. ook niet al te lang wachten met het boeken van
de tickets.
zij gaf aan: van 18-07-09 t/m 21-08-09 rechtstreekse vlucht amsterdam / los angeles en vv,
1370,- euro (dus de duurdere klasse).
wat zeggen jullie hiervan?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kimmy schreef:wat is jullie ervaring hiermee? ik wil nl. ook niet al te lang wachten met het boeken van
de tickets.
zij gaf aan: van 18-07-09 t/m 21-08-09 rechtstreekse vlucht amsterdam / los angeles en vv,
Wil je persé rechtstreeks? Indien niet dan vind ik al een ticket op vliegwinkel.nl voor EUR 1004 p.p. met Continental met beide keren een tussenstop op Houston.

Tickets kun je bij uitstek zelf regelen, hetzij via de airlines zelf, hetzij via de diverse aanbieders als vliegwinkel.nl etc via internet.

Op deze manier kun je ook een tijdje in de gaten houden hoe het prijsverloop is.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Coyote schreef:
kimmy schreef:wat is jullie ervaring hiermee? ik wil nl. ook niet al te lang wachten met het boeken van
de tickets.
Wil je persé rechtstreeks? Indien niet dan vind ik al een ticket op vliegwinkel.nl voor EUR 1004 p.p. met Continental met beide keren een tussenstop op Houston.

Tickets kun je bij uitstek zelf regelen, hetzij via de airlines zelf, hetzij via de diverse aanbieders als vliegwinkel.nl etc via internet.

Op deze manier kun je ook een tijdje in de gaten houden hoe het prijsverloop is.

Roland
Idd voor een verschil van ruim 300 euro pp zou ik lekker continental boeken!
kimmy
Amerikafan

Bericht door kimmy »

bedankt voor de reactie, ronald!
liever wel, maar als dit dus wel 300 pp scheelt, (zoals bij wat jij aangeeft),
dan moeten we er toch maar eens ernstig over nadenken!
dan is dus een tussenstop wel te overwegen.
ik zal eens googelen kijken of ik dit ook kan vinden.
(2 wkn terug nl gezocht, maar kon weinig vinden, en ik ben er zowiezo geen ster in
om de goedkoopste te vinden!!)
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

kimmy schreef:bedankt voor de reactie, ronald!
liever wel, maar als dit dus wel 300 pp scheelt, (zoals bij wat jij aangeeft),
dan moeten we er toch maar eens ernstig over nadenken!
dan is dus een tussenstop wel te overwegen.
ik zal eens googelen kijken of ik dit ook kan vinden.
(2 wkn terug nl gezocht, maar kon weinig vinden, en ik ben er zowiezo geen ster in
om de goedkoopste te vinden!!)
kwam de vlucht net ook tegen voor dat geld op internet, dus moet lukken..

tip zoek is met www.kayak.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het scheelt zelfs EUR 366 p.p. (x2 is alweer zo'n beetje de autohuur). :wink:

Ik zal je op weg helpen met wat sites waar ik op zoek:

http://www.unitedairlines.nl
http://www.continental.com
http://www.delta.com
http://www.klm.com
http://www.vliegwinkel.nl
http://www.vliegtarieven.nl
http://www.connections.be
http://www.cheaptickets.com

Als de data nog te schuiven zijn, probeer eens enkele dagen eerder dan wel later te vertrekken. Kan ook nog wel eens schelen.

Kortom, er zijn veel manieren om naar tickets te zoeken.

Maar ik denk dat ndekker je daarbij ook wel wil helpen hoor. :mrgreen:

Overigens hoef je met een tussenstop op Houston niet zo lang meer te vliegen, volgens mij een uur of 2. Het heeft ook als voordeel dat je in Los Angeles enkel de koffers op hoeft te halen en daarna je huurauto kan ophalen en naar het hotel kan gaan. Immigrations heb je dan al in Houston gehad.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer