Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

dag doorbrengen in financial district new york

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Edwin1980
Amerika-ontdekker

dag doorbrengen in financial district new york

Bericht door Edwin1980 »

Hoi, ik zou graag jullie mening willen over het volgende, bij onze trip naar new york heb ik onderstaande op 1 dag gepland. is dit haalbaar op 1 dag of wil ik teveel in te weinig tijd?

• Financial district/ battery park
Met de metro naar South Ferry. Vanaf hier de gratis Ferry naar Staten island om langs het vrijheidsbeeld en ellis Island te varen. Dan direct de Ferry weer terug naar Battery Park. Dan via Castle Clinton naar Esplanade (soort boulevard). Van hier terug naar Bowling Green en dan langs Broadway naar Wall Street. Hier de NY stock exchange, federal hall, trinity church bekijken. Dan naar Ground Zero. Na dat bekeken te hebben naar het Woolworth building en City Hall. Vanaf daar naar de Brooklyn Bridge en daar South Street Seaport bekijken. Tussendoor natuurlijk wat winkels etc. bekijken.

Bovenstaande lijkt me niet zoveel op 1 dag maar ik heb geen idee hoelang bijvoorbeeld de ferry onderweg is en wat de wachttijden zijn.Ook is het een behoorlijk groot gebied op de kaart, vraag me af of het allemaal beloopbaar is,

Weten jullie ook of je een hele dag kwijt bent op respectievelijk Coney Island en in Brooklyn? of zijn die gedeeltes in te plannen bij andere wijken in die buurt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Bennogr
Amerika-expert

Re: dag doorbrengen in financial district new york

Bericht door Bennogr »

Het Wall Street gebied is niet erg groot, je loopt het makkelijk af. Ik zou eerst gaan rondlopen, dan rond de middag het Staten Island veer pakken, kun je beetje uitrusten (en eten, aan boord wordt "voedsel" verkocht). Staten Island zelf is weinig te doen, eventjes rondlopen in downtown en je hebt het wel gezien, naar het panorama van Manhattan kun je natuurlijk uren zitten kijken, maar beperk je.

Het stadhuis kom je volgens mij niet meer in, er stonden de laatste keer dat ik er was hekken overal, je komt zelfs de buitentrap niet meer op.

Een dag lijkt me meer dan genoeg (tenzij je natuurlijk J&R Music World binnenloopt, vlak bij het stadhuis, de echte liefhebbers zijn dan een weekje kwijt).

Veel plezier.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Ja, dat van Coney Island zou ik ook wel willen weten, of je daar een hele dag voor "kwijt" bent..
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
NY John
Amerika-ontdekker

Bericht door NY John »

Edwin het eea. is ook sterk afhankelijk van het weer.... daarbij komt ook dat je haast nergens meer in kan. Stadhuis en de beurs zijn verboden gebied. Battery Park is leuk wandelen, in de Winter Garden van het World Financial Center is op zich ook leuk en gezellig... je kunt inderdaad vanuit het Financial de brug naar brooklyn nemen, leuke wandeling met mooi uitzicht, vanaf de Brooklyn Heights is het leuk fotograferen...
Petr@B
Amerikafan

Bericht door Petr@B »

Lijkt mij in 1 dag wel te doen.
Zelf hebben we het Financial District ook in 1 dag gedaan en ook die dag nog met de metro naar Brooklyn. Daar wat rondgelopen en teruggelopen via de Brooklyn Bridge. We hebben niet de ferry gedaan.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada

http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Sytske
Amerika-ontdekker

Bericht door Sytske »

Battery Park, Staten Island ferry (krap 25 min en 25 min terug, vertrekt vaak: je hoeft niet lang te wachten (is nl. niet alleen 'toeristenboot' maar ook gewoon transportmiddel voor Islanders), Castle Clinton (niet zoveel te zien), via Broadway idd naar Wall Street, Ground Zero (al helemaal niet veel te zien :)), Woolworth building (prachtig gebouw!), City Hall (idd niet toegankelijk), verder Financial District (vergeet Fulton Market met klinkertjes niet). Ik zou afsluiten met een wandeling over Brooklyn Bridge (daar doe je wel even over) en vergeet dan vooral het prachtige uitzicht vanaf Brooklyn Heights promenade niet (heerlijk rustig ook: even wandelen om er te komen vanaf brug, maar absoluut waard!).

Dit klinkt als een perfecte NY-dag en de afstanden zijn uitstekend te belopen. Het is niet echt ideaal winkelgebied, maar als je dat wilt, dan kun je inderdaad naar bijv. de J&R winkel gaan. SoHo, Greenwich en East Village en 34th street zijn echter de leukere gebieden, waar je waarschijnlijk uberhaupt meer winkels vindt. Je kunt beginnen bij bijv. Ground Zero (uitstappen bij bijv. Chamber Str. en via Churchstreet afzakken) en dan via Broadway verder afzakken naar Battery Park. Dan Ferry pakken en als je terug bent halve cirkel verder afmaken door door te lopen naar noordoosten naar Wallstreet, dan Fullton Market, evt. stukje China Town, Woolworth, stadhuis, en dan Brooklyn Bridge, Promenade. Grimaldi's pizzaria vlakbij Brooklyn Bridge staat bekend als een van de beste pizzaria's en is misschien een goede afsluiter als je terugkomt van Promenade (of... natuurlijk daarna pas naar Promenade gaan en wachten tot het schemert en je uitzicht hebt op een verlicht Manhattan!)

Over Coney Island: heen is krap anderhalf uur en terug ook. Buiten t seizoen zijn er nog geen attracties open, maar het is heerlijk om over het strand te lopen. Tip: ga aan het einde van de dag naar omgeving Bedford Ave in het hippe Williamsburg (uistappen bij Nassau met lijn G) om daar (goedkoop) eten in de lokale restaurantjes. Als je op de grijze L-lijn stapt daarna, ben je zo weer terug in Manhattan.
Dus wel een soort van combi van Coney + ander deel van Brooklyn (Williamsburg), maar ik weet niet precies of je dit bedoelt. Brooklyn is namelijk enorm groot :).
Je kunt wel even uitstappen bij Prospect Park (halte Prospect Park). Als je op tijd vertrekt naar Coney Island, zou ik dit zeker doen (staat in je reisgids als het goed is).
Sytske

Zit t/m september 2008 in NYC!!
Afbeelding
Edwin1980
Amerika-ontdekker

Bericht door Edwin1980 »

Bedankt, daar heb ik iets aan. Ik zal als ik terugkom een verslag schrijven. nog iets meer als een week, dan gaan we. Begint behoorlijk te 'kiebelen' :D
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Edwin1980 schreef:Bedankt, daar heb ik iets aan. Ik zal als ik terugkom een verslag schrijven. nog iets meer als een week, dan gaan we. Begint behoorlijk te 'kiebelen' :D

Hoi heb je al je verslag geschreven ? Ik ben heel benieuwd er naar....
Groetjes, Nel
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Sytske schreef: Het is niet echt ideaal winkelgebied, maar...
Waarschijnlijk is de OP al terug en heeft hij er niet zoveel meer aan maar voor anderen die van plan zijn om dit rondje te maken zou ik Century 21 department store vlak tegenover ground zero en naast Trinity/St. Paul's Church willen aanraden. Merkkleding en accessoires tegen heel redelijke prijzen! http://www.c21stores.com/#/home/
St. Paul's is trouwens ook heel indrukwekkend: http://findarticles.com/p/articles/mi_q ... _n11473095
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer