Advies vragen in het hotel is inderdaad een aanrader: onze Garmin geeft een enorme hoeveelheid "points of interest" hier in de buurt aan waar ik zelf nog nooit van gehoord hebt, wat het bekende bomen/bos-probleem oplevert.
Stekkers zouden hetzelfde moeten zijn (van horen zeggen ... NLse vrienden van ons hadden vorig jaar geen problemen met hun TomTom en een hier gehuurde Honda Accord).
Ja hoor, wij hebben al twee keer onze TomTom 910 meegehad naar Amerika en alles past.
Wij vonden het een verrijking van onze trip, kwamen op plaatsen waar we anders nooit gekomen waren, en door steden is het ook reuze makkelijk, je hoeft niet op de weg te letten en kan rustig om je heen kijken, Tommie zegt toch wel wat je moet doen. Anders zit je met je neus in de kaart.
Ook is het handig om te zien hoe lang het nog duurt en hoeveel kilometers of mijlen het is naar de eindbestemming.
Als je verkeerd rijdt berekent Tom gelijk een nieuwe route.
Evengoed heb ik de Rand McNally ook altijd bij de hand, maar meer om te kijken waar we precies zitten.
Wij gaan nooit meer zonder!
Ik vind het gebruik van een navigatiesysteem (heb zelf een TomTom) een aanrader. Hoewel je het niet persé nodig hebt, geeft het allemaal extra informatie zoals afstand en tijd. In steden rijd je zo naar je hotel of nog even naar een supermarkt in de buurt zonder dat je hoeft te zoeken.
Roland
Edit: ik kom tot dezelfde conclusie als Gypsygirl...
Gypsygirl1 schreef:Ook is het handig om te zien hoe lang het nog duurt en hoeveel kilometers of mijlen het is naar de eindbestemming.
Bij ons berekende de Tomtom niet goed de tijd. Hij berekende een veel langere tijd, dan het daadwerkelijk was. Geen heel groot probleem en beter dan andersom (dus dat je langer onderweg bent, dan de Tomtom aangeeft).
En als antwoord op vraag: de oplader paste gewoon bij ons.
Heleen72 schreef:Bij ons berekende de Tomtom niet goed de tijd. Hij berekende een veel langere tijd, dan het daadwerkelijk was. Geen heel groot probleem en beter dan andersom (dus dat je langer onderweg bent, dan de Tomtom aangeeft).
Klopt, hierin is TomTom in Amerika geen ster. Waardoor het komt? Ik denk dat het programma geen rekening houdt met de snelheden die overal gereden mogen worden. Hier in Nederland heb ik er nooit problemen mee. De aankomsttijd die aangegeven wordt bij vertrek, is vrijwel gelijk aan de daadwerkelijke aankomsttijd (opstoppingen niet meegerekend natuurlijk).
Toch wordt de aankomsttijd op de TomTom in Amerika wel steeds bijgesteld. Je haalt onderweg dus tijd in volgens TomTom. Hierdoor ben je toch steeds op de hoogte van de actuele aankomsttijd.
Alleen voor snelwegen kent TomTom de toegestane snelheid en kan dus alleen hiervoor de aankomsttijd goed inschatten.
Moet eerlijk zeggen dat buiten de steden je prima zonder kan (hoewel het af en toe wel erg makkelijk is) maar binnen de steden het echt onmisbaar is gezien de grote hoeveelheid afslagen die vlak naar elkaar volgen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.