Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meenemen autospiegels
Meenemen autospiegels
Ik ga volgende week naar de USA en een collega heeft gevraagd een paar auto spiegels voor hem mee te nemen.
Mijn vraag is nu waar ik op de douane website kan vinden wat voor Belastingen&Rechten ik moet betalen op Schiphol. Je zou toch denken dat behalve in de staatscourant de wetten en de regels nog ergens te lezen zijn ?!?!?
De Douane: Leuker kunnen we het niet maken, en moeilijker ook niet
Mijn vraag is nu waar ik op de douane website kan vinden wat voor Belastingen&Rechten ik moet betalen op Schiphol. Je zou toch denken dat behalve in de staatscourant de wetten en de regels nog ergens te lezen zijn ?!?!?
De Douane: Leuker kunnen we het niet maken, en moeilijker ook niet
Re: Meenemen autospiegels
De regels heb ik niet gevonden, maar wel een tabelletje dat wellicht van toepassing is:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P181_11091
Lijkt er op dat autospiegels onder het "Andere goederen" tarief vallen.
Ik zal dus 3 1/2% Douane rechten moeten betalen en 19% BTW
Die BTW vind ik wel raar, in de USA heb ik immers ook al sales tax betaalt ?!?
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P181_11091
Lijkt er op dat autospiegels onder het "Andere goederen" tarief vallen.
Ik zal dus 3 1/2% Douane rechten moeten betalen en 19% BTW
Die BTW vind ik wel raar, in de USA heb ik immers ook al sales tax betaalt ?!?
Wat is de waarde van die spiegels? En ga je braaf aangifte doen als je terugkomt?
Een setje kost een dikke 300 Dollar, en daar het voor een ander is ben ik geneigd eea gewoon te melden
Ik lees ook het volgende op de douane site "Geen belasting betalen bij binnenbrengen en invoer in Nederland door reizigers ----- Totale waarde van de andere goederen mag maximaal zijn: € 175"
Dus als ik die spiegels niet allebei tegelijk meeneem zit ik veilig en hoef ik geen douanerechten en geen btw te betalen ? Of kijken ze naar de NL waarde ipv de waarde in de USA ?
Ik lees ook het volgende op de douane site "Geen belasting betalen bij binnenbrengen en invoer in Nederland door reizigers ----- Totale waarde van de andere goederen mag maximaal zijn: € 175"
Dus als ik die spiegels niet allebei tegelijk meeneem zit ik veilig en hoef ik geen douanerechten en geen btw te betalen ? Of kijken ze naar de NL waarde ipv de waarde in de USA ?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je haalt ze uit de verpakking en als ze wat vragen zeg je dat je ze tweedehands hebt gekocht voor $75 desnoods besmeur je ze een beetje met een beetje modder of zo of je maakt ze een beetje stoffig en stopt ze dan in een plastic zak.
Zien ze er heel gebruikt uit
Waarom denk je dat dat voordeliger is ? Ik weet zelf nog nog niet hoeveel ik aan rechten en btw moet bijbetalen (van welke waarde gaat de douane uit?) en heb ook geen idee wat eventuele boetes zijn.ned in MO schreef:Je haalt ze uit de verpakking en als ze wat vragen zeg je dat je ze tweedehands hebt gekocht voor $75 desnoods besmeur je ze een beetje met een beetje modder of zo of je maakt ze een beetje stoffig en stopt ze dan in een plastic zak.
Ik zelf kan echt wel het verschil zien tussen een gebruikte en een nieuwe spiegel en ik ga er van uit dat de douane dat ook kan, verder kunnen ze adv de nummers op veel onderdelen zien wanneer ze verkocht zijn. Dat werkt bv zeer goed bij laptops, maar ik weet echter niet of een spiegel ook een serienummer heeft, ik neig er toe van niet, maar weet dat niet zeker. Ik neem altijd koffers vol met spullen mee, maar geen individuele items die een hoge waarde hebben. Maar dit is anders, die dingen zijn in NL zo'n 600 Euro waard.
Eerst wil ik eens uitzoeken wat ik eigenlijk moet betalen bij de douane. Maar dat blijkt zo ongeveer onmogelijk te zijn. Stelletje Boeven zijn het bij de douane !
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bramster schreef: Eerst wil ik eens uitzoeken wat ik eigenlijk moet betalen bij de douane. Maar dat blijkt zo ongeveer onmogelijk te zijn. Stelletje Boeven zijn het bij de douane !
En toch geef je het zelf al aan in je eerste post,gewoon 3.5% + 19% BTW,simpel zat.
Je kan er vanuit gaan dat de douane de Amerikaanse Dollarprijs gebruikt,en niet een NL prijs.
Klopt, de percentages zijn bekend, maar ik kan echter nergens vinden hoe ze de waarde bepalen. Is dat de waarde in de USA of de waarde die ze zouden hebben bij aankoop in NL ? Dat is namenlijk een enorm verschil, zo'n 250 procent.Pete.Z schreef:En toch geef je het zelf al aan in je eerste post,gewoon 3.5% + 19% BTW,simpel zat.Bramster schreef: Eerst wil ik eens uitzoeken wat ik eigenlijk moet betalen bij de douane. Maar dat blijkt zo ongeveer onmogelijk te zijn. Stelletje Boeven zijn het bij de douane !
Je kan er vanuit gaan dat de douane de Amerikaanse Dollarprijs gebruikt,en niet een NL prijs.
--- wat later --
Bedankt voor de Dollarprijs info. Ik had daar in eerste instantie overheen gelezen !
Laatst gewijzigd door Bramster op 19 okt 2008, 18:02, 2 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
als je ze "gebruikt" voor $75 meeneemt zit je onder het belastbare bedrag en betaal je niks
Als je na 1 december reist kan je ze nieuw meenemen zonder belasting te betalen. Het belastingvrije tarief gaat dan omhoog
Als je na 1 december reist kan je ze nieuw meenemen zonder belasting te betalen. Het belastingvrije tarief gaat dan omhoog
Weet je dat zeker ?ned in MO schreef:................Als je na 1 december reist kan je ze nieuw meenemen zonder belasting te betalen. Het belastingvrije tarief gaat dan omhoog...................
Tot nu toe heb ik namenlijk niet kunnen vaststellen naar welke waarde de douane kijkt. De US waarde of de NL waarde ?
De NL waarde ligt boven de nieuwe drempel en de US waarde onder de nieuwe drempel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken met het "importeren" van artikelen uit de US,en tot nu toe heeft de douane altijd de waarde in Amerika als uitgangspunt genomen voor de te betalen bedragen.
Lekker is dat. Ipv me eerst zelf de kans te geven mijn berricht te veranderen word er egwoon grof weg eea in mijn bericht aangepast !!!Bramster schreef:Klopt, de percentages zijn bekend, maar ik kan echter nergens vinden hoe ze de waarde bepalen. Is dat de waarde in de USA of de waarde die ze zouden hebben bij aankoop in NL ? Dat is namenlijk een enorm verschil, zo'n 250 procent.
* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.

Bedankt Pete. Dat hoopte ik al, maar nu weet ik het vrij zeker !Pete.Z schreef:Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken met het "importeren" van artikelen uit de US,en tot nu toe heeft de douane altijd de waarde in Amerika als uitgangspunt genomen voor de te betalen bedragen.
Ik zie nu pas dat je dit ook al in een eerder bericvht had geplaats. Had ik overheen gelezen, sorry.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
steek dat toch gewoon in u valies en niet in de handbagage of zo. Van douane is hier toch geen sprake of ga je er 100 van meedoen mss? van een stuk of 5 gaan ze er niets van maken,dit is toch geen handel? of in u geval 2.
Ik hoor hier en ook op andere sites de wildste cowboyverhalen van douanetaksen en dergelijke,ook met de post.Heb ook al zeer veel besteld uit de us, soms voor 100den euro's en heb nog maar 2 maal 10€ taks moeten betalen.
Ik hoor hier en ook op andere sites de wildste cowboyverhalen van douanetaksen en dergelijke,ook met de post.Heb ook al zeer veel besteld uit de us, soms voor 100den euro's en heb nog maar 2 maal 10€ taks moeten betalen.
http://www.usaplates.be/ zie hier men collectie amerikaanse nummerplaten.
Probleem is dat ik geen "vinkje" naast m'n naam wil hebben. Ik ga namenlijk regelmatig naar de VS
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
platesman schreef:steek dat toch gewoon in u valies en niet in de handbagage of zo. Van douane is hier toch geen sprake of ga je er 100 van meedoen mss? van een stuk of 5 gaan ze er niets van maken,dit is toch geen handel? of in u geval 2.
Natuurlijk gaat het 8 van de 10x goed,maar zeker met spullen van een ander ga je toch geen risico lopen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 4180 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 16 Reacties