Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

rondreis zuidwesten enkele vragen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Joyce24
Amerikafan

rondreis zuidwesten enkele vragen

Bericht door Joyce24 »

In juli/aug 2009 willen wij 3,5 week naar zuid-west Amerika.

Voor ons de eerste keer dat we zo'n grote mooie reis gaan maken.
Ik heb een planning gemaakt, zouden jullie me kunnen laten weten of het iets is en evt aanpassingen/suggesties kunnen geven?

Alvast bedankt!!

Dag 1: San Francisco - aankomst, huurauto ophalen.
Dag 2: San Francisco - Alcatraz, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Fisherman’s Wharf : Pier 39, Chinatown
Dag 3: Monterey/Carmel
Dag 4: Santa Lucia / Santa Maria
Dag 5: San Simeon
Dag 6: Santa Barbara
Dag 7+8: Los Angeles - Sunset Boulevard, Rodeo Drive, Beverly Hills,
Bel Air, Santa Monica, Mann’s Chinese Theatre, Hollywood Boulevard: Walk of fame
Dag 9: Palm Springs
Dag 10: Phoenix
Dag 11: Via Sedona naar The Grand Canyon
Dag 12: Richting Monument Valley en Lake Powell
Dag 13: Moab – Arches Park
Dag 14: Capitol Reef overnachten in Boulder
Dag 15: Zion NP
Dag 16: Bryce Canyon
Dag 17+18: Las Vegas
Dag 19: Death Valley
Dag 20: Sequoia (Silver City)
Dag 21: Yosemite NP
Dag 22: San Francisco
Dag 23: San Francisco - terugvlucht
Laatst gewijzigd door Joyce24 op 20 jan 2009, 15:26, 2 keer totaal gewijzigd.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Onze planning zuid-west USA

Bericht door José »

Ik denk dat je te veel wilt...

WIjzelf hebben ook Bryce en Zion gedaan, zoals jullie hebben staan.. (maar dan eerst Zion en dan Bryce.. Eigenlijk veel te weinig tijd.. We hebben beide parken in een vogelvlucht bekeken. Eerlijk gezegd zonde..

Verder vind ik Yosemite één dagje ook vrij karig...

Dag 10: Phoenix
Dag 11: Via Sedona naar The Grand Canyon
Lijkt me ook erg krap.. Zo heb je echt geen tijd in Sedona.. (ben ik zelf niet geweest, maar schijnt erg mooi te zijn!)

Misschien is het handig één van de vele schema's die hier op het forum te vinden zijn er naast te leggen, om een idee te krijgen...
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Joyce,
Je begint heel langzaam en neemt vervolgens erg weinig tijd voor de parken. Vooral in de laatste week gaat je dat denk ik opbreken.
Ik zou minder tijd voor de kustroute nemen, minsten 2 nachten in/bij Yosemite blijven en ook minstens 2 in Moab.
En zoals al aangegeven: Zion en Bryce in een andere volgorde.
Johan
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ik weet natuurlijk niet waar jullie interesse(s) liggen, maar nu 'raas' je van dag 10 t/m dag 16 wel heel erg snel door een aantal parken heen. Zonder dat je amper/geen tijd hebt om mooie zij-uitstapjes te maken.
Misschien moet je Moab eruit halen en van Page naar Bryce en Zion gaan; dat geeft lucht in jouw programma.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik had zoiets in gedachten :

Dag 10 Phoenix overslagen en naar Sedona
Dag 11 hele dag Sedona en 's avonds naar GC tegen zonsondergang
Dag 12 Grand canyon en late namiddag naar Page
Dag 13 Page - glen canyon dam, antelope canyon..
Dag 14 van Page naar Bryce via cottonwood road
Dag 15 Bryce en in de namiddag naar Zion
Dag 16 Zion - hikes
Dag 17 van Zion naar Las Vegas via valley of fire
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Death Valley
Dag 20 Lee Vining via Bodie en het meer waar ik nu effe ni op kan komen :) Ik zou nog in Lee vining overnachten om da tioga pas 's morgens te kunnen rijden ipv 's avonds.
Dag 21 Yosemite
Dag 22 Yosemite en tegen de avond overnachten in SF aan de luchthaven
Dag 23 vertrek

Carine
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad erg onevenwichtig opgebouwd, hoewel dat misschien een bewuste keuze is.
Maar normaal gesproken is 2 a 3 dagen voor de kust voldoende, en zou ik voor de parken (veel) meer tijd uittrekken.
Ook in twee stops van La naar de Grand Canyon is ruim gebruik die tijd liever voor de Grand Canyon zelf. het is echt een race vanaf dag 11.

Dag 12: Lake Powell ligt niet op de route van de GC naar Moab
Dag 20: Je kunt ook Seuqoia laten vallen en via de Tioga Pass naar Yosemite rijden. Als je wel naar Sequoia gaat, neem daar dan voldoende tijd voor, je zult echt de auto uit moeten. Ik weet neit waar Silver City ligt, kijk ook eens naar een overnachting in het park.

San Francisco zou ik niet in het begin én aan het eind plannen, plan die 2 dagen achter elkaar, dan hoef je niet heen en weer te rijden. De laatste dag zou je een hotel bij de luchthaven kunnen nemen, dan hoef je niet meer de stad in te rijden.

Als je in de parken wilt overnachten dan is het voor Yosemite en de Grand Canyon aan te raden tijdig accommodatie te zoeken.

Marianne
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Bedankt voor al jullie reacties!!
Ik ga eens even kijken hoe ik het een en ander om kan gooien/overslaan.

Als ik een nieuwe planning heb, zet ik 'm er bij!

Nogmaals dank!!
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Eventueel starten in LA en dan via SF naar Las Vegas om daar je vakantie af te sluiten. Geeft wat meer tijd om de parken te zien. Het is ons dit jaar toch echt opgevallen dat je op de rijdagen niet heel veel tijd over hebt om wat te zien.
Wij hebben dit jaar met 28 dagen camperhuur er toch voor gekozen om de parken rustig aan te bekijken en gemiddeld 2 nachten per park in te plannen en LA en de kustroute niet op te nemen in het programma. Weer een reden om terug te gaan. :wink:
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Chelina
Amerika-newbie

Bericht door Chelina »

Hoi Joyce,

Ik heb in juni bijna dezelfde route gedaan en ik heb de volgende tips voor je;
- vanuit de Death Valley via Sequoia naar Yosemite is een enorm eind! Wij hadden dit nl. ook zo gepland maar ter plaatse hebben wij de route aangepast. Wij zijn vanuit de Death Valley naar Mammoth Lakes gereden wat echt een prachtig plaatsje is, met name bij de meren (zorg dat je hier een leuke accommodatie krijgt aan het water, werkelijk prachtig!). Vanuit Mammoth Lakes ben je met een klein uurtje bij een ingang van het Yosemite NP en kun je de Tioga Pass volgen, een erg mooie route!
- Ik zou van Carmel of Montery (erg leuke plaatsjes) gelijk doorgaan naar Santa Barbara. Dit hebben wij ook gedaan en dit was goed te doen. Dit scheelt je weer een overnachting die je in één van de mooie parken zeker kan gebruiken!
- De route van Palm Springs naar Phoenix hebben wij zelf gereden via het Joshua Tree National Park. Let op; het is een eind!!
- Ga in Palm Springs zeker even kijken bij het vlakbij gelegen (10 minuten rijden) Indian Canyon. Het is een 'klein' park met soort oases middenin de dessert, erg mooi en vooral erg rustig. Dit park geldt trouwens niet voor de nationale parken pas, de entree was ca. 8 dollar maar dit was het zeker waard. Wel is Palm Springs en ook de Indian Canyon in juli/aug ERG warm, maar dit geldt voor een groot aantal plaatsen van de reis.
- wij zijn zelf vanaf phoenix naar flagstaff gegaan, ook via Sedona om vervolgens naar de Grand Canyon te gaan. Sedona is naar onze mening mooier en leuker dan Flagstaff maar om het onderweg te doen naar de Grand Canyon is erg krap en gehaast!
- bedenk je goed dat San Francisco in juli/aug vaak redelijk koel en mistig is!
Verder is de route schitterend maar overdenk inderdaad nog even het aantal dagen dat je in de parken verblijft want het is zonde om de schoonheid van de parken te moeten missen! Succes en veel plezier met de voorbereiding en ik hoop dat het een mooie reis wordt!
- Probeer voor de parken zeker meer tijd te krijgen. Wij hadden ook zowel Bryce als Zion gepland maar we zijn alleen in Zion geweest omdat we liever 1 park goed hadden gezien dan 2 parken half.
- Voor LA heb je aan een dag best genoeg. Boek een leuke citytour want de stad is erg groot en de leuke Amerikaanse gidsen zijn zeer bekwaam en vertellen graag over hun stad en brengen je langs alle hoogtepunten die je zelf snel zou missen.
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Wat vinden jullie hiervan?

01: Brussel - San Francisco
02: San Francisco:
- Alcatraz
- Golden Gate
- Lombard Street
- Fisherman’s Wharf : Pier 39
- Chinatown
03: San Francisco - Monterey
04: Monterey - Santa Barbara
05: Santa Barbara - Los Angeles:
- Sunset Boulevard
- Rodeo Drive
- Beverly Hills
06: Los Angeles:
- Bel Air
- Santa Monica
- Mann’s Chinese Theatre
- Hollywood Boulevard: Walk of fame
07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Williams
09: Williams - Grand Canyon:
- zonsopkomst bekijken
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (Arches NP)
13: Moab (Canyonlands)
14: Moab - Goblin Valley SP - Capitol Reef
15: Capitol Reef - Bryce Canyon
16: Bryce Canyon - Zion - Springdale
17: Springdale – Valley of Fire SP - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas
20: Las Vegas - Death Valley
21: Death Valley - Sequoia
22: Sequoia - Yosemite
23: Yosemite
24: Yosemite - San Francisco
25: San Francisco - Brussel

Wat is vooral de moeite waard te bezoeken in de grote steden?
(Los Angeles, San Francisco, Las Vegas) En kun je er ook leuk shoppen? (ben en blijf een vrouw he :mrgreen:)
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je hebt twee extra dagen weten te vinden.
Deze route lijkt me uitstekend.
Johan
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ziet er goed uit.
Misschien dat je in Moab beter de boel kunt omdraaien en een volle dag naar Arches gaat ipv naar Canyonlands (waar je eigenlijk alleen een aantal uitkijkpunten en korte wndelingen hebt)

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geert79
Amerika-ontdekker

Bericht door Geert79 »

Zou bij Monument Valley overnachten. Mexican Hat ligt in een prachtige omgeving maar stelt op zichzelf niets voor. Probeer een cabin te reserveren bij Gouldings Lodge, prachtige zonsonder- en opgang.
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Tja, smaken verschillen.
Wij vonden Arches NP erg tegenvallen; erg druk en toeristisch.
Geef mij maar Canyonlands NP .
frankb
Amerika-ontdekker

Bericht door frankb »

Wij maakten hetzelfde ritje en da's best een druk programma! Ik zou 't zo doen:

Dag 1: San Francisco - aankomst, huurauto ophalen.
Dag 2: San Francisco - Alcatraz, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Fisherman’s Wharf : Pier 39, Chinatown
Dag 3: idem
Dag 4: Monterey Cannary row en de otters bekijken en snel door via 17 miles drive naar /Carmel / Santa Lucia / Santa Maria / San Simeon
Dag 5: Santa Barbara
Dag 6: Los Angeles - Sunset Boulevard, Rodeo Drive, Beverly Hills
Dag 7: idem LA is echt een bud stad maar Hollywood /beverly hills drive is wel de moeite / Sunset weet ik niet....
Bel Air, Santa Monica, Mann’s Chinese Theatre, Hollywood Boulevard: Walk of fame
Dag 8: Palm Springs aardig voor overnachting maar nothing special .....
dag 9: Sedona (als je van kunst, schilderijen, beelden houdt mooie omgeving/ Verde Valley Railroad / Jerome Ghosttown
dag 10: idem
Dag 11: Van Sedona naar The Grand Canyon
Dag 12: van Grand Canyon naar Lake Powell
Dag 13: Bryce Ruby's Inn aan begin vh park (Mon. Valley redt je niet.....)
Dag 14: Bryce
Dag 15: Zion NP
Dag 16: Zion - Las Vegas
Dag 17+18: Las Vegas
Dag 22: San Francisco Probeer hier ECHT ECHT echt!! EXTRA TIJD aan te besteden!!

zie voor ons reisverslag http://www.bolsenbroek.waarbenjij.nu
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

frankb schreef:Dag 17+18: Las Vegas
Dag 22: San Francisco Probeer hier ECHT ECHT echt!! EXTRA TIJD aan te besteden!!
Ik zou in dit schema juist wat meer tijd voor de parken nemen, elke dag een nieuw (groot) park, en dan moet ook nog de reistijd eraf? Ik vind het voorstel van joyce zelf beter.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

frankb schreef: Dag 13: Bryce Ruby's Inn aan begin vh park (Mon. Valley redt je niet.....)
Joyce heeft 25 ipv 23 dagen en er is volgens mij niks mis met haar route.
En de tijd voor Monument Valley, regio Moab en Capitol Reef zou ik nooit inruilen voor Sedona.
johan
Joyce24
Amerikafan

Bericht door Joyce24 »

Bedankt voor alle reacties..

We hebben eergister de vlucht en autohuur geboekt.
Ik denk dat ik me toch maar hou aan mn route, het was zo'n gepuzzel en denk dat het een mooie route is geworden..

01: Brussel - San Francisco
02: San Francisco:
- Alcatraz
- Golden Gate
- Lombard Street
- Fisherman’s Wharf : Pier 39
- Chinatown
03: San Francisco - Monterey
04: Monterey - Santa Barbara
05: Santa Barbara - Los Angeles:
- Sunset Boulevard
- Rodeo Drive
- Beverly Hills
06: Los Angeles:
- Bel Air
- Santa Monica
- Mann’s Chinese Theatre
- Hollywood Boulevard: Walk of fame
07: Los angeles - Palm Springs
08: Palm Springs - Joshua Tree NP - Williams
09: Williams - Grand Canyon:
- zonsopkomst bekijken
10: Grand Canyon - Page (Anylope Canyon - Horseshoe Bend)
11: Page - Monument Valley - Mexican Hat
12: Mexican Hat - Moab (Arches NP)
13: Moab (Canyonlands)
14: Moab - Goblin Valley SP - Capitol Reef
15: Capitol Reef - Bryce Canyon
16: Bryce Canyon - Zion - Springdale
17: Springdale – Valley of Fire SP - Las Vegas
18: Las Vegas
19: Las Vegas
20: Las Vegas - Death Valley
21: Death Valley - Sequoia
22: Sequoia - Yosemite
23: Yosemite
24: Yosemite - San Francisco
25: San Francisco - Brussel

Kan niet wachten, en we moeten nog 9 hele maanden.. :? Maar de voorpret is er!! :mrgreen:

Is Sedona niet echt de moeite waard? Heb geen idee wat er allemaal te zien en doen is. :dunno:

Ik wil eigenlijk ook wat hotels boeken, omdat wij in het hoogseizoen gaan, maar weet niet of dat wijsheid is.
Heb van kennissen gehoord dat ze bijv. in Las Vegas aankwamen en in het MGM hebben geslapen voor $25 dollar per nacht..
Ik weet niet of ik die gok moet nemen of gewoon boeken.. best lastig.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Joyce24 schreef:Kan niet wachten, en we moeten nog 9 hele maanden.. :? Maar de voorpret is er!! :mrgreen:

Is Sedona niet echt de moeite waard? Heb geen idee wat er allemaal te zien en doen is. :dunno:
Dan heb je mooi de tijd om je te verdiepen in de bezienswaardigheden onderweg. :wink:

Hierbij de link naar 102 dingen, die je kan doen in en in de omgeving van Sedona.
Sedona is een (enigszins toeristisch) stadje in een prachtige roodbruine rotsenomgeving en een bezoek meer dan waard.
Gebruik de zoekfunctie van het forum en als je op deze plaatsnaam zoekt, krijg je genoeg hits om daar meer info te vinden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Joyce24 schreef:Ik wil eigenlijk ook wat hotels boeken, omdat wij in het hoogseizoen gaan, maar weet niet of dat wijsheid is.
Heb van kennissen gehoord dat ze bijv. in Las Vegas aankwamen en in het MGM hebben geslapen voor $25 dollar per nacht..
Ik weet niet of ik die gok moet nemen of gewoon boeken.. best lastig.
Ik zou zeker gaan boeken, in elk geval Yosemite (nu!), en kijk ook alvast bij de andere parken naar de mogelijkheden. Je zult zien dat de goedkopere kamers snel volgeboekt zijn.
Voor Yosemite boek je via www.yosemitepark.com en voor de Grand Canyon en Death Valley kun je reserveren via www.xanterra.com .
Las Vegas is een gok (hoe kan het ook anders :wink: ). In de weekenden betaal je er veel meer dan door de week. Ik kan me voorstellen dat als je er door de week komt je misschien wel een gunstige prijs kunt krijgen als je het ter plekke probeert. Vergis je echter niet in die stad, je rijdt niet gemakkelijk de hotels langs om even naar binnen te stappen en de prijs te vragen - dat is een heel tijdrovend gebeuren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer