Phaidra schreef:Veel punten die mensen hier noemen als mooi, of waarbij mensen vertelden dat we veel langer nodig zouden hebben, vonden wij eigenlijk best tegenvallen en waren we zo klaar.
Dit is precies de opmerking die je vaak hoort van mensen die niet de tijd hebben of nemen om bezienswaardigheden goed te bekijken en te ervaren, bv. parken als Zion, Yosemite en Yellowstone geven hun schoonheid en bijzonderheden pas prijs als je de auto uit gaat en een wandeling(etje) gaat maken, terwijl bv. een park als Bryce prima vanaf de uitzichtpunten bekeken kan worden.
Een heel mooi voorbeeld, een collega van een andere vestiging die ik een aantal keer per jaar op meetings tegenkom, was naar de VS op vakantie geweest, op mijn vraag hoe het bevallen was kreeg ik als antwoord : Over het algemeen geweldig, maar hij vond Yellowstone wel een beetje tegenvallen, hij zag mijn verbazing en antwoorde dat het wel een mooi bosrijk gebied was, maar verder had het niet veel bijzonders. Toen ik hem vroeg "hoelang ben je er geweest" antwoorde hij "één volle dag", ze waren die dag vanuit Jackson naar West Yellowstone gereden, en hebben op die dag Grand Teton en Yellowstone "gezien", het is toch erg jammer dat deze mensen de reis van hun leven gemaakt hebben en dat de (door een reisbureau) samengestelde route dit soort dagen heeft.
Natuurlijk moet ieder voor zich weten hoe hij een reis samenstelt, maar deze collega zal tegen iedereen die een reis naar de VS wil maken zeggen dat Yellowstone eigenlijk niet de moeite waard is, en dat is toch wel erg jammer.
Harry