Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips voor de route?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
francina
Amerika-ontdekker

tips voor de route?

Bericht door francina »

Na onze reis van mei door het zuidwesten, willen we graag in juli/aug. naar het noordwesten. We hebben al een voorlopige route, maar als jullie tips hebben, graag! We hebben drie weken voor deze reis en gaan met onze kinderen van 16 en 18 jaar (al een beetje volwassen dus :wink: ).
We willen beginnen in Seattle en eindigen in Salt lake city.
1: Seattle
2. Seattle
3. Vancouver
4. Victoria
5. excursie whale watching
6. port townsend
7. mt.rainier
8. mt.rainier
9. mt.st helens-portland
10. crater lake
11. crater lake
12.bend
13.boise
14.boise
15.arco (via craters of the moon)
16.jackson
17.yellowstone (via grand teton np)
18.yellowstone
19.idaho falls
20.salt lake city
21.salt lake city
22.terugvlucht
Ik had eerst gedacht ook nog naar Dinosaur NP te gaan, maar begreep via internet dat het visitor centre gesloten is en vraag me af of er dan nog wel genoeg interessants overblijft? Dus in deze route heb ik het al weggelaten, maar weet iemand hier iets van? En met het zelf boeken van hotels: de prijzen wisselen per dag- kan je hier iets over afspreken met een hotel (als de prijs daalt)? Ben benieuwd naar jullie reacties :D
Jez
Amerikafan

Re: tips voor de route?

Bericht door Jez »

Over het deel in Idaho kan ik je wel wat tips geven, we zijn net een maandje terug. Hoe ben je van plan om van Boise naar Arco te rijden? Probeer de route door Sawtooth te nemen: van Boise naar Stanley en dan over de 75 naar Craters of the Moon. Da's een erg mooie route, langs de Snake River, terwijl onderlangs, over de 84, erg saai is. Landbouw, veel wind en daardoor veel zand in je ogen. Arco is niks, wij zijn er verder gereden omdat we daar niet wilden overnachten. In plaats daarvan hebben we in een schitterende cabin geslapen vlakbij Kelly Mountain in Ririe. 't Was niet goedkoop, $125,- per nacht, maar wel geweldig! De eigenaresse is een erg gezellig mens, dat persoonlijk een heerlijk ontbijtje met wafels en verse aardbeien voor ons heeft gemaakt. En ik mocht haar tamme eenden voeren.

Als je wel over de 84 gaat, sla dan Shoshone Falls niet over. Schitterende watervallen, wat een aangename verrassing was in de verder vrij saaie omgeving.

Als je in Salt Lake City tijd hebt, ga dan naar het Antelope Island State Park. Je bereikt dit eiland over een weg door het Great Salt Lake en er zijn diverse recreatiemogelijkheden.

Wij hebben geen hotels tevoren geboekt. Zodoende hebben we onderweg alle ruimte om ergens anders te overnachten dan geplanned. En mijn ervaring is niet dat de hotelprijzen per dag wisselen, maar de dollar wel natuurlijk.

Groetjes, Jez
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Bedankt! Lijkt me idd een mooiere route om bovenlangs naar Craters of the Moon te gaan. Zou Idaho Falls ook haalbaar zijn i.p.v. Arco om te overnachten?
Het laatste stuk van de reis draai ik ook om nl. van Idaho Falls naar Yellowstone en daarna Jackson en Salt Lake City.
Met die hotels heb je gelijk denk ik, dat zal aan de koers van de dollar liggen...
Groeten, Francina
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Dat is wel te doen, het is maar 100 km verder. En geloof me, je wilt echt niet in Arco overnachten :wink:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben in Arco in het DK-motel overnacht. Daar was niks mis mee :wink: . Het was misschien niet het mooiste plaatsje waar we overnacht hebben maar heel goed te doen en het is dicht bij Craters of the Moon. We hebben heerlijk ontbeten in the Pickle's Place.

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In ons reisverslag staan maar liefst 2 foto's van Arco: zie http://martinenmarianne.blogspot.com/20 ... -juli.html Zo heb je een aardig beeld. :wink:

Je zou ook in Twin Falls kunnen overnachten. Wij hadden een prima BW in Burley, maar dan moet je weer iets terug rijden voor Craters of the Moon.

Als ik jou was zou ik de route iets uitgebreider opschrijven zodat je beter ziet wat de rijdagen zijn. Nu lijkt het vaak of je ergens een hele dag hebt terwijl er nog veel reisuren af gaan,
Dus niet zo:
16.jackson
17.yellowstone (via grand teton np)
18.yellowstone
19.idaho falls

maar zo:
16.arco -jackson
17.jackson -yellowstone (via grand teton np)
18.yellowstone
19.yellowstone -idaho falls

Je hebt maar 1 volle dag Yellowstone en dat is eigenlijk veel te weinig. De stop in Idaho Falls is niet nodig, ik zou een dag extra in Yellowstone nemen en in 1 dag naar SLC rijden.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het Washibngton/Oregon deel.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan je natuurlijk afvragen of een hele dag voor Crater Lake en voor Mt. Rainier wel nodig is. Als het bewolkt is heb je weinig aan een bezoek aan Crater Lake en ook niet aan Mount Rainier (of Mnt. St. Helens). Bij mooi weer is Mnt Rainier zeer indrukwekkend, het lijkt of deze vulkaan vlak achter Seattle ligt maar dat is gezichtsbedrog. Een bezoek is ook fraai maar je vindt ook gletchers bij Chamonix. Als het bij Mnt. St. Helens bewolkt is zie je die hap uit de berg niet hetgeen de pret natuurlijk sterk vermindert. Daar staat tegenover dat je tijd voor Vancouver en Vancouver Island beperkt is. VI is erg mooi maar ook langzaam rijden. Je mist ook Olympic NP, een hidden gem. Portland is een van onze favorite steden en Columbia River Gorge mag je ook niet missen. Als je gaat "wingen" zou ik ter plaatse beslissing of je naar Crater Lake gaat, anders naar Bend en door Oregon via de John Day' NMs richting Baker City (Oregon Trail Center) en verder naar het oosten. Oost Oregon is totaal verschillend met west Oregon. Oost Oregon is woestijnachtig en heet. Als je in Boise wil overnachten en dan naar Crater of the Moon wil, kan je nog gemakkelijk naar West Yellowstone rijden die dag als je de kortste route neemt. De noordelijke route via Stanley en Sun Valley is echter veel mooier en ten zeerste aanbevolen.Zoals eerder gezegd, voor Yellowstone/Grand teton NP zou je tenminste 3 volle dagen moeten uittrekken en dan heb je nog lang niet alles gezien. Ik denk niet dat je iemand op het forum vindt die Yellowstone niet tot zijn top 5 bestemmingen rekent en van Yellowstone rijd je in 5 uur terug naar SLC en is een stop in Idaho Falls overbodig. En ja Arco.....wij zijn gek op non descripte plaatsjes onderweg en verblijven heel vaak in gehuchten maar het zijn niet echt tourist bestemmingen natuurlijk. Als dit mijn reis zou zijn zou ik zonder reserveringen op pad gaan tussen Vancouver Island en Yellowstone maar wel reserveringen maken op VI en in Yellowstone.
Yeehaw
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

voor crater lake heb je geen twee dagen nodig, dit is makkelijk vanuit bend te rijden......
als je in juli gaat raad ik je aan om op 4th of july in bend te zijn, erg leuk met de dierenparade....
vancouver heb je meer tijd voor nodig... ik kan je eventueel mn verslag emailen van 2005 en 2008 die langs grote delen van de route gaan...

groeten Roy
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

een dagje minder in salt lake city en een dagje meer in jackson\yellowstone, idaho falls heeft wel een mooie naam maar verder is het een slaapstadje met heel veel mormoonse kerken.... ik vond t helemaal niets daar........maar dat is persoonlijk, jackson vond ik heel veel leuker.....

crater lake heb ik een halve dag rondgereden en een wandeling gemaakt om daarna weer terug te keren naar bend..... voor olympic heb je ook mooi weer nodig, hurricane ridge en de stranden vond ik erg de moeite waard, de hoh hoh rainforest minder, maar dat is smaakzaak....

Vancouver ben ik de vorige keer 4 dagen geweest en heb me geen minuut verveelt....... als je centraal wil overnachten en een leuk appartement wil hebben, dan is de tropicana motor in at robson een goede optie, dit is een hoog gebouw, ik verbleef er op de 12 de etasje en had prachtig uitzicht over robson street en vancouver.... het was oud, maar wat geeft t, als t maar schoon is en de bedden goed, en je hebt zelfs een klein keukentje en een woonkamer, eigenlijk een gewoon appartement.... en je jongens van 16 en 18 zullen zich hier geen minuut vervelen....

groeten Roy
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

whale watching kan vanaf verschillende plekken, port townsend, anacortes en ook vanuit victoria. Ik heb m edaan bvanuit victoria en kreeg inderdaad een heleboel orka's te zien..... port townsend vind ik trouwens ook een leuk plaatsje, heel mooi met alle victoriaanse huisjes, hier vandaan is het slechts drie kwartier rijden aar olympic national park, en de ingang naar hurricane ridge...Ik kanz oveel meer vertellen, goede herineringen komen weer boven...

groeten Roy
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik heb in 2005 van idaho falls naar bend oregon gereden in minder dan 8 uur, over een prachtige verlaten en rustige weg, dwars door een woestijnachtig landschap...dat is dus goed te doen, wat trekt je aan in boise??????
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Binnen 8 uur van Idaho Falls naar Bend Roy? Dat is gemiddeld 75 mph. Of bedoel je misschien Twin Falls? Een "normale"" rijder doet, met een stop onderweg, ongeveer 10 uur over die afstand.
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Bedankt voor alle suggesties: ik heb de route wat aangepast en uitgebreider opgeschreven, dat maakt het wel wat overzichtelijker. Yellowstone zit nu echt aan het eind van de reis en ik heb er meer tijd voor ingepland. Soms zit er een "rustdag"in, omdat we geen zin hebben om elke dag grote afstanden te moeten rijden. Weet iemand een leuke overnachtingsplek in de buurt van Crater Lake? De route is nu:
28/7: Seattle
29/7: Seattle
30/7: Seattle-Vancouver (middag in Vancouver)
31/7: Vancouver
1/8: Vancouver-Victoria (ferry)
2/8: Victoria (excursie Whale watching)
3/8: Victoria-Port Townsend (ferry via Port Angeles?)
4/8: Port Townsend- Mt.Rainier (middag:Mt.Rainier NP)
5/8: Mt.Rainier- Mt.St.Helens, Portland
6/8: Portland
7/8: Portland-Crater Lake
8/8: Crater Lake-Bend (ochtend:Rim Drive, Crater Lake)
9/8: Bend-Boise
10/8: Boise-Idaho Falls
11/8: Idaho Falls- Yellowstone (middag:Yellowstone)
12/8: Yellowtone
13/8: Yellowstone
14/8: Jackson (ochtend:Yellowstone,middag: Gr.Teton)
15/8: Jackson (Gr.Teton)
16/8: Jackson-Salt Lake City
17/8: Salt Lake City
18/8: terugvlucht
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ziet er goed uit. Ik denk dat er alleen een ferry naar Port Angeles gaat en niet naar Port Townsend. Bend-Boise..Je zal echt willen stoppen bij die John Day NMs dus dan wordt Boise behoorlijk ver. Leg daar dus niets vast en neem de vrijheid om eerder te stoppen. En tussen Boise en Yellowstone. Idaho Falls naar West Yellowstone is minder dan 2 uur dus wellicht kan die afstand er ook nog wel bij die dag. Voor Mnt St. Helens, je kan van het oosten en van het westen in het park. Ik ken alleen de west ingang dus weet niet of de oostingang dezelfde uitzichten biedt.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

francina schreef: 31/7: Vancouver
1/8: Vancouver-Victoria (ferry)
2/8: Victoria (excursie Whale watching)
3/8: Victoria-Port Townsend (ferry via Port Angeles?)
Hou er rekening mee dat het op 3 augustus British Columbia Day is. Dat is elk jaar op de 1e maandag van Augustus. Iedereen is dan vrij in Canada en veel Canadezen maken er dan een lang weekend van.
Dat betekent dat de overtochten heel druk kunnen zijn en wij hebben gemerkt dat de hotels rond die periode ook snel vol zitten en ook veel duurder zijn. Reserveer dus tijdig de hotels, de excursies en ook de overtocht met de ferry.
Wij waren dit jaar in Victoria op BC day en het was heel erg druk. Er waren allerlei concerten in de Inner Harbour en het was heel gezellig.
9/8: Bend-Boise
10/8: Boise-Idaho Falls
11/8: Idaho Falls- Yellowstone (middag:Yellowstone)
Wij hebben dit gedeelte in 2 dagen gereden. Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan John Day Fossil Beds.
Je kunt erover lezen in ons reisverslag.http://wunnik2008.web-log.nl
Hier kun je ook over onze dagen op Vancouver Island en Vancouver lezen.

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

vanaf port townsend gaat er een ferry vanaf bainbridgeisland naar downtown seattle........
vanaf victoria is het inderdaad naar port angeles....
Ik kan me herinneren dat ik vanaf idaho falls naar bend een rijdag had, maar heb de tijden niet onthouden, 10 uur kan dus wel yeewah, het is niet zo dramatisch in ieder geval als je bent ingesteld op een dagje rijden... maar ik ben dan ook alleen gestopt om te tanken en niet meer....
jammer dat er geen tijd is voor hurrican ridge in olympic, of wellicht toch nog ergens een gaatje.... (het moet dan wel mooi weer zijn).
vanuit bend is crater lake goed te bezoeken vind ik, dat is niet zo ver weg, in bend heb je wel een aantal goede overnachtingsplekken, ik zat in het riverside motel, op gangafstand van het centrum en met een overdekt zwembad, eenvoudig, maar ok in mijn ogen.
ik zal de verslagen opsturen....

groeten Roy
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Yeehaw schreef:Voor Mnt St. Helens, je kan van het oosten en van het westen in het park. Ik ken alleen de west ingang dus weet niet of de oostingang dezelfde uitzichten biedt.
Yeehaw
Vanaf de oostingang heb je alleen zicht op de achterkant van de berg, niet op de krater of je moet er een meerdaagse hike voor over hebben.
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Wat goed om te weten van die 3 augustus! Ik heb de route weer wat aangepast (weer omgedraaid) zodat we niet in al het feestgedruis raken. Is het te doen om van Yellowstone naar Twin Falls te rijden en dan van Twin Falls naar Baker City en John Day naar Bend?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe bedoel je "te doen" ?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedoel je één overnachting in Twin falls, dan een overnachting in Baker City en de volgende dag via John Day naar Bend?
Ja dat is prima te doen, geen probleem.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer