Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De hondjes mee

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
wiepster
Amerika-expert

Re: De hondjes mee

Bericht door wiepster »

Ik heb destijds met ducktape extra flesjes water en zakjes voer aan de kennel bevestigd. Dit was een tip die ik kreeg toen ik de tickets boekte via United. Toen we de hond afhaalden, hadden ze idd wat gegeven, de rest zat nog netjes vastgeplakt aan de kennel.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vraag me dan af wat het ergste is voor een hond:
een paar uur zonder eten zitten of zijn behoeften moeten doen in de bench waar hij in zit.
Wat onze hond betreft weet ik heel zeker het antwoord! Zij krijgt trouwens maar 1 keer per dag eten (is beter voor de maagsappen), dus ik zou zeker geen eten meegeven. En drinken... Nizinny's drinken ontzettend weinig, dus dat zou ook geen trauma zijn voor haar om niks te drinken te hebben. 'k Zou haar dan wel iets geven van het moment dat ze toekomt.
Maar als zij per ongeluk toch haar behoeften zou moeten doen in de bench, dan is dat een ramp voor haar. Als ik ooit een ganse dag van huis ben en ze plast bv. in huis (1 keer per jaar), dan voelt ze zich daar heel duidelijk slecht en schuldig bij, terwijl ik niet eens boos ben op haar want tenslotte kan zij er niks aan doen dat ze 8 uur alleen zat!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Misschien is het in ons geval nog slim haar aan te leren om langer alleen te zijn [ze is nu 8 mnd]?
Op de dagen dat ik werk [en mijn man niet thuis is] kom ik tussen de middag thuis om de hond een half uurtje uit te laten [en voer geven] en vervolgens ben ik dan om half 4 weer thuis. Dus op zijn langst is ze gewend om 4 uur alleen te zijn, wie weet is het handig om te proberen om dat uit te bouwen. En ik geloof dat we tst de bench weer dicht moeten gaan doen, hebben we de eerste tijd wel altijd gedaan maar nu niet meer, ze verblijft dan in de bijkeuken en mag daar vrij rondlopen.
Maar ja, moeten we al die moeite doen aangezien het voor 1 dag/vlucht is. Volgens mij gewoon 1 rotdag hebben en daarvoor en daarna weer gewoon doen!
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bij ons lopen ze in huis altijd vrij rond.
Daarom hebben wi het trainen in de bench 's nachts gedaan
dus eerst een uurtje in de bench en van daar steeds een beetje langer tot een hele nacht.
Zo dat ze weten hoe dat is en ze zich er veilig in voelen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij ons gaat de hond in de bench met het deurtje dicht als ze helemaal nat en vies geworden is van een wandeling. Dan kan ze wat drogen en nadien kam ik haar uit. (langharige hond)
Overdag staat de bench altijd open, en soms gaat ze daar gewoon een dutje in doen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

nettie schreef:Bedankt voor de tips!
Dat van dat wennen aan ander voer is inderdaad erg handig! Ik zat al te bedenken om een zak van hier mee tenemen in de koffer maar dat neemt natuurlijk veel ruimte en gewicht in! Ga even opzoek waar ik dat voer in NL kan kopen.
Een shirt van mij en een handdoek van haar zelf gaan met haar in de box mee.
Denk eraan dat heel vaak pet food niet ingevoerd mag worden, ik heb 2 keer een zak moeten afstaan. Het is maar net welke beambte je treft en of ze van die honden heben die je koffers besnuffelen ;-)

*Meats, livestock, poultry, and their products are either prohibited or restricted from entering the United States, depending on the animal disease condition in the country of origin. Fresh meat is generally prohibited from most countries. Canned, cured, or dried meat is severely restricted from some countries. See special guidelines for animal products from Canada below, and our Q&A on meat, poultry and swine products for a more complete discussion of food items from those sources.*

Wat betreft water, ik vries altijd een flesje water in, zo'n grote cavia fles zodat het lanzaam ontdooit of een bakje. Bakjes moeten wel aan het deurtje bevestigd blijven ook al zijn ze leeg. Dit is voor als er een tussenlanding gemaakt moet worden en de dieren moeten eten en drinken krijgen van de handlers of ze moeten lang wachten in hold door vertraging dan moeten ook eten en drinken kunnen krijgen. Dit moet bereikbaar zijn zonder dan men het deurtje moet openmaken ivm snelle ontsnappers. Als je speciale instructies hebt(medicijnen etc.) kun je die het beste in een ziploc zakje op de crate plakken. Ik plak altijd de foto van de hond/cat, naam, bio(noise sensitive, shy, etc) en emergency tel nr en mijn naam op de crate in een zakje. Dit maakt het persoonlijker voor de mensen die de honden moeten behandelen tijdens een stop-over, of een vertraging of een emergency en het is voor de hond vertrouwder bij z'n naam genoemd te worden. Denk altijd dat het wel eens een dag zou kunnen duren voordat je je hond weer ziet, niemand weet wat voor vertragingen er kunnen oplopen zorg dus dat medicijnen etc aanwezig zijn in zo'n ziploc zakje vastgeplakt.

Deurtjes kunnen opengaan per ongeluk dus is het altijd handig door middel van plastic tie wraps ze nog extra te securen. Zorg dat je in je koffer een item heb zitten waarmee je de tie wraps kunt door snijden.

Denk er ook aan, en ik heb dit denk ik al vele male geschreven hier op het forum, dat je te maken hebt met 3 regelgevingen. Airline, Federal, State en als je nog doorreist naar je State van bestemming ook die State. Niet alle State regulations voor import van dieren zijn hetzelfde zoek dit dus goed uit voordat je in de problemen komt en je je hond niet meekrijgt.

Oregon kent bv een importvergunning voor huisdieren die minimaal 2 maanden vantevoren moet worden aangevraagd. Deze link kun je de regels voor je State(point of entry en destination) opzoeken. http://www.aphis.usda.gov/import_export ... ates.shtml
--
Tink
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

O, jee de stress slaat toe!
We gaan ipv juni'09 al eind december'08 naar Florida!!!!
Heel veel te regelen dus nog!
Maar onze hond slaapt inmiddels heerlijk in zijn reisbench [met het deurtje dicht].
Vandaag de dierenarts gebeld en de assistente dacht dat we verder niet zoveel hoeven te doen voor haar.
Ze in geent tegen rabin. En er moet een gezondheidsverklaring zijn van maximaal 3 dagen oud.
Zien we wat over het hoofd?
En natuurlijk nog een vliegtuig maatschappij vinden!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Jee, dat gaat ineens hard! Veel succes met alles.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

nettie schreef: Vandaag de dierenarts gebeld en de assistente dacht dat we verder niet zoveel hoeven te doen voor haar.
Ze in geent tegen rabin. En er moet een gezondheidsverklaring zijn van maximaal 3 dagen oud.
Dit is natuurlijk absoluut niet voor jullie van toepassing omdat jullie naar Florida gaan en niet naar Hawaii, maar moet je voor de gein eens kijken naar deze checklist: http://hawaii.gov/hdoa/ai/aqs/aqs-checklist-5.pdf (is een PDF file dus Adobe Reader is vereist). Dit is een checklist om je hond in Hawaii te kunnen brengen en dan in 5 dagen of minder weer uit de quarantine te kunnen krijgen.. als één punt niet goed is in dit verhaal dan moet de hond 120 dagen in quarantine verblijven... (en dit geld zowel voor nieuwe dieren als dieren uit Hawaii die weer terug komen naar Hawaii na een korte trip, ook voor gehandicapten en dergelijke bleek toen ik hier naar toe vloog, er zat namelijk een vrouw naast me die een hond bij d'r had voor haar handicap).

Enerzijds kan ik het me wel voorstellen dat het zo'n lijst is, het is en blijft een eiland die bepaalde ziektes kan krijgen dankzij het luchtvervoer wat er anders niet zou zijn, anderzijds is het misschien wel wat overdreven.

Maar goed, zoals ik al zei, dit is totaal niet relevant voor jullie verhaal, het leek me alleen even leuk om te delen :)

Veel succes met de voorbereiding ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Check in van Murphy in Frankfurt ging heel makkelijk. De bench werd bestickerd, moest door de röntgenscan, en daarna kon Murph de bench in. Er werd niet gevraag naar zijn paspoort of naar een gezondheidsverklaring.

We hadden zelf een flesje water gekocht om in zijn bakje te doen, maar dat was niet nodig, aldus de ontzettend vriendelijke meneer van Lufthansa. Hij zou vertroeteld worden totdat hij het vliegtuig in ging, en zou voldoende water krijgen, ook in het vliegtuig (zijn bakje zou voor vertrek worden gevuld).

Bij aankomst in de VS zat er weer (nog?) voldoende water in het bakje.

Met bagage en kennel en al moesten we door de "Agricultural check". Daar werd even een snelle blik op Murphy's paspoort geworpen, werd snel gecheckt of zijn rabies inenting in orde was en of er een gezondheidsverklaring in zijn paspoort zat (niet meer dan een stempel, datum en handtekening van de dierenarts), en dat was het dan. We mochten doorlopen met Murphy, en ook hij was officieel toegelaten tot de VS!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Fijn om te horen dat Murphy ook veilig is aangekomen!
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ook bij mij is alles helemaal goed gegan met mijn hondje Gyni (een super schattige kruising tussen een Jack-Russel en een Cocker Spaniel)
Op de dag dat ik zelf voorgoed naar de States vertrekte heb ik haar afgezet bij een speciaal bedrijf dat cargo vervoert. Aangezien ik naar Rhode Island ging, en het vleigveld in Providence geen dieren aanneemt omdat het te klein zou zijn, moest ik haar de volgende dag in Boston ophalen. Geen probleem gehad, ook al was ik bang dat de reis voor mijn hondje afzien zou zijn. Vanaf het moment dat ik haar in Boston op ging halen was ze meteen weer helemaal de oude. Natuurlijk was ze de eerste minuut een klein beetje uit haar doen, maar zodra we buiten waren liep ze helemaal vrolijk te kwispelen en spelen alsof er nooit een lange vlucht geweest was.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

nettie schreef:O, jee de stress slaat toe!
We gaan ipv juni'09 al eind december'08 naar Florida!!!!
Heel veel te regelen dus nog!
Maar onze hond slaapt inmiddels heerlijk in zijn reisbench [met het deurtje dicht].
Vandaag de dierenarts gebeld en de assistente dacht dat we verder niet zoveel hoeven te doen voor haar.
Zien we wat over het hoofd?
En natuurlijk nog een vliegtuig maatschappij vinden!
Vlieg je direct naar Florida? If not, let op de temperatuur embargo, dat geld voor het vliegveld waar je het eerste land. Als de temperatuur te laag is zal men weigeren je hond te vliegen. Als je direct naar Florida vliegt heb je daar misschien geen last van maar houd er ook rekening mee dat ook de temperatuur van het vertrekpunt meespeelt bij het al of niet vliegen. Amsterdam kan in December behoorlijk koud zijn.

Nog maar een keertje posten:
PART 3_STANDARDS--Table of Contents
Subpart A_Specifications for the Humane Handling, Care, Treatment, and
Transportation of Dogs and Cats \1\
Sec. 3.15 Primary conveyances (motor vehicle, rail, air, and marine).

e) During surface transportation, auxiliary ventilation, such as fans, blowers or air conditioning, must be used in any animal cargo space containing live dogs or cats when the ambient temperature within the animal cargo space reaches 85 [deg]F (29.5 [deg]C). Moreover, the ambient temperature may not exceed 85 [deg]F (29.5 [deg]C) for a period of more than 4 hours; nor fall below 45 [deg]F (7.2 [deg]C) for a period of more than 4 hours. The preceding requirements are in addition to, not in place of, all other requirements pertaining to climatic conditions in parts 2 and 3 of this chapter.

Federal regulations prohibit shipping live animals as excess baggage or cargo if an animal will be exposed to temperatures that are below 45°F or above 85°F.

De meeste airlines zullen weigeren je pet te vliegen als de grond temperature 10F is.

Kijk vooral op de Amerikaanse website van de maatschappij waar je mee vliegt naar 'temperature restrictions'.
Voor American Airlines is dat bv. zoals je zult zien verschilen ook airline nog van regulations en weigert AA te vliegen bij een temp. van 20F(-6Celsius)
http://www.aa.com/aa/i18nForward.do?p=/ ... strictions
--
Tink
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

We vliegen 29 dec om 12.20 uur met United Airlines naar Washington en dan naar Orlando. De hond mag voor 110 euro mee, we moeten haar 3 uur voor vertrek "inleveren".
Mijn man had ergens ook gelezen over het invriezen van water maar maak je dan een bevroren flesje aan de binnenkant van het deurtje vast en dan op de kop zodat het water in het bakje smelt/loopt? Is dat water dan niet te koud om te drinken? [Hopelijk treffen we ook vriendelijke mensen netzo als Dento omschrijft!]
Het is voor ons nog wel wat onduidelijk hoe het met de tussen stop gaat; het schijnt dat we alle baggage terug krijgen en dan opnieuw moeten inchecken maar of we de hond dan ook terug krijgen konden ze op het reisbureau niet zeggen [lijkt me wel maar wie weet hier meer van?] Op zich wel fijn als we haar dan nog even zullen zien, kan ze er misschien even uit om wat "te doen". Maar aan de andere kant misschien ook wel goed als we buiten beeld blijven want anders wil ze de bench misschien niet meer in!
Nou ja, nog 8 weken tegaan!!!
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Let dus op de temperatuur in Washington, als die ver beneden vriespunt is heb je kan dat je pet niet mag vliegen. Check the UA website voor 'traveling with pets' om de airline regulations the lezen.
http://www.united.com/page/middlepage/0 ... 47,00.html

Zoals je kunt lezen: Make advance arrangements
When booking a flight on which you will bring your pet, please advise us. Be sure to reconfirm 24 to 48 hours before departure that you will be bringing your pet. Extreme weather guidelines will apply, preventing cargo shipment of any live animal when the temperature is forecast to exceed 85 degrees Fahrenheit at any point in the animal's journey.

Please note that advance arrangements are not guarantees that your animal will travel on a specific flight. To be as humane as possible, airlines reserve the right to refuse to transport an animal for reasons like illness, poor kenneling, or extreme temperatures at origin, transfer, or destination airports. Airlines have the right to refuse carriage of any animal that demonstrates aggressive and/or violent behavior.

Kijk ook naar de kennel requirements van UA, ze accepteren alleen kennels met nuts and bolts en niet met andere sluitingen. Ik weet niet hoe streng ze hierop zijn maar je moet het zekere voor het onzekere nemen.

Doe wel je vlucht bevestigen 48 uur vantevoren en leg er de nadruk op dat je hond meevliegt. Er is namelijk maar plaats voor 3 of 4 kennels per vlucht. Ik ben dat 1 keer vergeten in de vele keren dat we cross atlantic gevlogen zijn en dat kwam ons duur te staan. Wij konden wel vliegen maar voor onze honden was geen plaats gereserveerd. Die reservatie kan pas 48 uur vantevoren gemaakt worden. In de stress was dat iets wat ik vergeten was. We hebben toen 1 dag en nacht op het vliegveld moeten doorbrengen met 2 honden in een kennel en geen huis meer om naar terug te gaan. Geen pretje, we konden gelukkig de volgende dag wel vliegen.

Wat betreft het invriezen van water dat doe ik gewoon in het drinkbakje. Het drinkbakje ontdooit langzaam en honden vinden het vaak fijn om aan een ijsklompje te likken en nee dat is niet te koud. Het bakje is er voornamelijk zodat de verzorgers tijdens een tussenstop je hond drinken kunnen geven.

Ikzelf heb geen ervaring met het maken van een tussenstop, we hebben altijd direct gevlogen of een naar airport dichtbij en het laatste stuk met een auto gereden. Ik vind tussenstops niet prettig omdat het daar vaak fout gaat er wordt ook altijd en overal door elke maatschappij en door de USDA geadviseert direct te vliegen.

Ook al krijg je de hond tijdens een tussenstop dan nog mag hij niet de kennel uit, tenzij je de airport verlaat. Binnen de airport zijn honden verboden tenzij het service animals zijn. Ik zou absoluut niet vertrouwen op een reisbureau maar UA zelf bellen en vragen hoe het zit met overstappen en de hond. Je vliegt toch wel verder met US naar Orlando?

Dit is de NL website van US http://www.unitedairlines.nl/local/engl ... index.html Bel met reservations, 020 201 3708 daar moet je denk ik ook je vlucht bevestigen voordat je vliegt, maar vraag vooral eerst hoe het zit met overstappen en de hond.
--
Tink
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ja, we vliegen ook met United Airlines naar Orlando. We hadden ook liever een rechtstreekse vlucht gehad maar die zijn er [rond die tijd] niet. Morgen zal ik voor de zekerheid toch maar even met United Airlines bellen!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tink schreef:Wat betreft het invriezen van water dat doe ik gewoon in het drinkbakje. Het drinkbakje ontdooit langzaam en honden vinden het vaak fijn om aan een ijsklompje te likken en nee dat is niet te koud. Het bakje is er voornamelijk zodat de verzorgers tijdens een tussenstop je hond drinken kunnen geven.
In ons geval had het invriezen geen zin, aangezien we bijna 3 uur moesten rijden naar het vliegveld, waar we nog eens 2 uur moesten wachten voordat we Murphy konden inchecken. Ons werd verteld dat voordat de honden het vliegtuig in gaan, het bakje nog een keer met water wordt gevuld, en ze daarmee voldoende water zullen hebben...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Dento schreef:
Tink schreef:Wat betreft het invriezen van water dat doe ik gewoon in het drinkbakje. Het drinkbakje ontdooit langzaam en honden vinden het vaak fijn om aan een ijsklompje te likken en nee dat is niet te koud. Het bakje is er voornamelijk zodat de verzorgers tijdens een tussenstop je hond drinken kunnen geven.
In ons geval had het invriezen geen zin, aangezien we bijna 3 uur moesten rijden naar het vliegveld, waar we nog eens 2 uur moesten wachten voordat we Murphy konden inchecken. Ons werd verteld dat voordat de honden het vliegtuig in gaan, het bakje nog een keer met water wordt gevuld, en ze daarmee voldoende water zullen hebben...
Klopt, maar de keren dat we vlogen stonden ze 2 uur in hold(in LA en warm!) voordat ze boarden en ik wilde dat ze water hadden. Elke maatschappij/vliegveld gaat weer anders om met dieren in cargo en je bent afhankelijk van het personeel natuurlijk. Sommigen tillen voorzichtig de kennel aan board maar ik heb ook verscheidene keren gezien dat ze scheef op zo'n transport belt stonden en er bijna afvielen. Het is maar net hoe je het treft.
--
Tink
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Ik heb nu toch wat handigs bij de dierenwinkel gekocht: Zo'n houder waar je een gewone plastic waterfles van 1 of 1,5 liter opkunt draaien en dan op-de-kop aan het deurtje kunt bevestigen. Er zit dan zo'n metalen buisje aan en als de hond daar aan likt komt er druppelgewijs water uit!
Ik kende het wel voor konijnen en cavia's maar had het nog nooit groter gezien en dat je er een gewone fles op kunt zetten. Het heet Aquafix van het merk Adori en kostte ons 5,99 euro en onze hond had gelijk door wat de bedoeling was!
Dus nu een gerust gevoel of onze hond wel water heeft voor onderweg [voor de zekerheid doe ik het kleine bakje ook gewoon aan het deurtje dan kan het personeen evt ook water geven]
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nettie, dat lijkt me een geweldig goed idee! En het geeft jou als hondjesbaasje waarschijnlijk ook een geruster gevoel. Zeker als je al onmiddellijk ziet dat je hond begrijpt wat de bedoeling is.
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer