Het is daarvoor anders behoorlijk wat jaren andersom geweest! Dan kon de amerikaanse familie makkelijker naar Nederland komen dan wij naar hun, ik was juist zo blij dat dat nu eindelijk eens omgedraaid was. Ik twijfel ook of ik vast wat zal wisselen voor komende vakantie in April, maar ja...het blijft koffiedik kijken hè?Bandido schreef: Nederlanders hebben nou wel eens genoeg van die dollarkoers mogen genieten wat mij betreft.![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe laag kan de dollar nog vallen?
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?
-
- Amerikafan
Laten we inderdaad hopen dat de dollar rond april weer 'redelijk' staat! Anders zou het een dure vakantie kunnen worden....
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
1,26 nu,gaat best lekker 

- TedjevanEs
- Amerikakenner
In principe is dit nog best 'redelijk' voor de Europeanen. Ik hobby al een tijdje op de valuta markt en vermoed dat de dollar toch niet zo 1, 2, 3 terug zal gaan naar de 1,50/1,60. Ik denk eerder dat die blijft zakken tot ongeveer 1,15 en dan zal blijven 'hangen' tussen de 1,20/1,30. Maar 4 November kan natuurlijk altijd weer een leuke verassing brengen.Vincent Morit schreef:Laten we inderdaad hopen dat de dollar rond april weer 'redelijk' staat! Anders zou het een dure vakantie kunnen worden....
Overigens als je een autohuur gepland hebt voor je vakantie, de benzine prijzen zijn lekker aan het dalen, gisteren betaalde ik aan de pomp $2.75 per gallon (Florida) eerder dit jaar toch op zo'n $4.15 gestaan...misschien scheelt dit weer een beetje voor je vakantie

In Brevard staat de benzine al op $2.55 tot 2.59, dat is wel fijn, maar van mij mag de dollar wel heel even terug hoor. Ik zit nog steeds te wachten op een leuke belastingteruggave(2006)en het scheelt mij nu al ruim $600. .....
leuker kunnen ze het niet maken....krijg wel rente over het bedrag, maar toch, het weegt niet op tegen het koersverlies.

-
- Amerika-ontdekker
Ik heb zelf ook al zitten zoeken; maar weet iemand misschien of het mogelijk is om "spaar"rekening te openen in Dollars?
Je opent een rekening, koopt nu dollars tegen de huidige koers om deze vervolgens op vakantie bijvoorbeeld volgend jaar op te maken.
Je opent een rekening, koopt nu dollars tegen de huidige koers om deze vervolgens op vakantie bijvoorbeeld volgend jaar op te maken.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Hier in Belgie kan je je geld laten omzetten naar een dollaraccount en de dollars opvragen wanneer je ze wenst.Ik dacht begrepen te hebben dat dit in Nederland net iets anders werkt.Maar er zal wel spoedig iemand op reageren die daar de werking beter van kent.
Groetjes Nancy
Groetjes Nancy
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Ik dacht te weten dat je in Nederland evengoed een dollar rekening kon openen.
Mocht dit niet het geval zijn is het perfect mogelijk om als Nederlander in België een dollar rekening te openen.
Hou wel rekening met het renteverschil!
In Euro maak je plus minus 4%, in Dollar zal dit maar 2% zijn maar met de vlucht van de Dollar zal je dit verschil gauw ingehaald hebben :dance:
Mocht dit niet het geval zijn is het perfect mogelijk om als Nederlander in België een dollar rekening te openen.
Hou wel rekening met het renteverschil!
In Euro maak je plus minus 4%, in Dollar zal dit maar 2% zijn maar met de vlucht van de Dollar zal je dit verschil gauw ingehaald hebben :dance:
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Van andere banken weet ik het niet maar bij de Rabobank kan je inderdaad een dollar account openen. Heb er zelf al jaren 1.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je kunt hier in Nederland wel een USD-rekening openen bij banken. Je kunt echter de dollars later niet in contanten opnemen en dus ook niet storten. Dat zal moeten d.m.v. aan- of verkoop van de dollars ten laste cq. ten gunste van je Euro-rekening. Het was in het verleden wel mogelijk om de USD-travellercheques aan te kopen via je USD-rekening. Wilde je bijv. USD 1500 aan Travellercheques dan kon dat ten laste van je USD-rekening. De kosten (die altijd in EUR zijn) gingen dan wel ten laste van je Euro-rekening.
Zo was de situatie in ieder geval tot enkele jaren terug toen ik zelf nog bij een bank werkte. Wellicht is er het e.e.a. veranderd. Vraag het gewoon eens bij je eigen bank wat de mogelijkheden zijn.
Roland
Zo was de situatie in ieder geval tot enkele jaren terug toen ik zelf nog bij een bank werkte. Wellicht is er het e.e.a. veranderd. Vraag het gewoon eens bij je eigen bank wat de mogelijkheden zijn.
Roland
Nu staat hij weer op 1.29 en dat terwijl hij drie dagen geleden nog op 1.24 stond. Ik hoop dat de stijgende lijn weer een beetje aanhoudt !
- Ruud993
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dat hoop ik dus niet
Hoe sterker die $ hoe beter. Ik verwacht ook dat hij ergens tussen de 1,2 en 1,3 blijft schommelen.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop het ook niet,van mij mag de dollar nog een stuk meer waard worden.
Dan maar wat duurder op vakantie,het is niet anders.
Dan maar wat duurder op vakantie,het is niet anders.
- Disney-Golf
- Amerikakenner
Nog ff geduld ruud993 en pete.Z de rente gaat naar beneden volgende week.
Beleggers kopen nu massaal aandelen om de dalende rente voor te zijn.
Dit verklaart de plotse stijging de laatste dagen.
Dus; aankoop aandelen is meer Dollars op de markt dan vraag = daling die we nu zien
Wanneer de rente aangepast is en Obama heeft volgende week gewonnen gaat de Dollar naar 1,20/1,10 !!!
Let maar eens op...
Of wij gewone stervelingen nu voor Mc.Cain of voor Obama zijn heeft geen belang.
Regerings leiders en staatshoofden hebben reeds voor Obama gekozen, en dat zegt genoeg.
Beleggers kopen nu massaal aandelen om de dalende rente voor te zijn.
Dit verklaart de plotse stijging de laatste dagen.
Dus; aankoop aandelen is meer Dollars op de markt dan vraag = daling die we nu zien
Wanneer de rente aangepast is en Obama heeft volgende week gewonnen gaat de Dollar naar 1,20/1,10 !!!
Let maar eens op...

Of wij gewone stervelingen nu voor Mc.Cain of voor Obama zijn heeft geen belang.
Regerings leiders en staatshoofden hebben reeds voor Obama gekozen, en dat zegt genoeg.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er ook goeie hoop dat het zo gaat lopen,ik gok zelf op een dollar die rond de 1.15 blijft zitten.
-
- Amerika-ontdekker
Kan je me ook al vertellen wat de Dollar over 1 jaar en 4 maanden doetDisney-Golf schreef:Nog ff geduld ruud993 en pete.Z de rente gaat naar beneden volgende week.
.

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voorspellen is moeilijk, zeker als het om de toekomst gaat
.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Toevallig heb ik net mijn kristallenbol in de vaatwasser gedaan en nu doet ie het niet meer.
Mijn 8-bal zegt alleen nog: indecisive.
En mijn fortune cookie van gisteren bij de chinees vertelde me: Be Resourceful...

Mijn 8-bal zegt alleen nog: indecisive.
En mijn fortune cookie van gisteren bij de chinees vertelde me: Be Resourceful...

- Disney-Golf
- Amerikakenner
Dit hangt van vele elementen af.Cave Creek 81 schreef:Kan je me ook al vertellen wat de Dollar over 1 jaar en 4 maanden doet:Dan komt namelijk mijn spaargeld vrij (als de Sns bank dan nog bestaat)
Hoe gaat Irak en Afghanistan aflopen?
Nee, 1 jaar en 4 maanden is echt wel te ver af. :dunno:
-
- Amerikafan
Zal de komst van Obama invloed hebben op de hoogte van de Dollar?
Volgens mij stond die voordat Bush kwam ook al een stuk hoger dan dat die nu stond....
Volgens mij stond die voordat Bush kwam ook al een stuk hoger dan dat die nu stond....
2007: Miami/Orlando
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties