Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"In 2009 soepelere regels wat betreft vloeistoffen"
"In 2009 soepelere regels wat betreft vloeistoffen"
Ik las net een artikel op de blog van The Wallstreet Journal, over het voornemen van de TSA om in 2009 weer een soepeler beleid te gaan voeren wat betreft de vloeistoffen in de handbagage. Er zou nu nieuwe X-ray scan software worden getest die de gevaarlijke vloeistoffen kan herkennen.
Ik zeg: kom maar op met die nieuwe regeling!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: "In 2009 soepelere regels wat betreft vloeistoffen"
kwam op Atlanta met een flesje water door de X-ray (eigenlijk foute term ondertussen toch?)Clint schreef:Ik las net een artikel op de blog van The Wallstreet Journal, over het voornemen van de TSA om in 2009 weer een soepeler beleid te gaan voeren wat betreft de vloeistoffen in de handbagage. Er zou nu nieuwe X-ray scan software worden getest die de gevaarlijke vloeistoffen kan herkennen.
dit terwijl mijn oma's flesje eruit getrokken werd.
kun je duidelijk aan merken dat sommige TSA mensen wat onrustiger worden bij drukte, (of hij moet hele scherpe ogen hebben)
ik zal niet klagen over de nieuwe regeling,zeker niet als dit gaat betekenen dat je je eigen flesje water bij je mag houden,sommige luchthavens hanteren absurde prijzen na de check
2008: Boulder City,NV 2009-2010: High School in Bowling Green,KY op een J-1 Visa 2011: Bowling Green,KY ("familie" bezoek) 2012:Bowling Green,KY (wederom "Familie" bezoek) OCT 2012: ingeschreven DV-2014 2013: X weken BG,KY
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Inderdaad! Ik moest laatst in Turkije 6 euro betalen voor een flesje water!! Terwijl buiten de luchthaven een literfles maar 80 cent kostte! 
* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.

* Opmerking moderator - Marco
Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd.
Lees a.u.b. Het quoten (citeren) van andere berichten.

-
- Amerikakenner
DUH!
Gewoon een lege fles meenemen en na de douane bij een water cooler vullen!

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Ik koop meestal na de grenscontrole een literfles water.. zal ik ook blijven doen, alleen al om het feit dat ik het vaak vergeet en dat ik geen zin heb om daar al uren mee te slepen. Ik wil voornamelijk dat de boel minder streng wordt, zodat het eindelijk geen uren meer duurt om door die security te komen..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Fijn dat je je binnenkort waarschijnlijk weer eigen spul mee mag nemen.
Is er op Schiphol eigenlijk wel een mogelijkheid om ná die controle (die vlak voor het boarden plaatsvindt) nog wat te drinken te kopen? Er staat zeker alleen een megadure vending machine? Toen ik voor het eerst vloog had ik daar niet op gelet (ik dacht gewoon "je mag geen vloeistoffen meenemen in het vliegtuig", dus ik keek er niet eens naar), en sindsdien ben ik nooit meer van Schiphol vertrokken. Ik weet nog wel dat er WC's zijn, dus een eigen flesje daar vullen is altijd nog een mogelijkheid natuurlijk.
Mijn recept is overigens - indien mogelijk - een flesje cola en een flesje water; daarmee kom ik de vlucht wel door.
Is er op Schiphol eigenlijk wel een mogelijkheid om ná die controle (die vlak voor het boarden plaatsvindt) nog wat te drinken te kopen? Er staat zeker alleen een megadure vending machine? Toen ik voor het eerst vloog had ik daar niet op gelet (ik dacht gewoon "je mag geen vloeistoffen meenemen in het vliegtuig", dus ik keek er niet eens naar), en sindsdien ben ik nooit meer van Schiphol vertrokken. Ik weet nog wel dat er WC's zijn, dus een eigen flesje daar vullen is altijd nog een mogelijkheid natuurlijk.
Mijn recept is overigens - indien mogelijk - een flesje cola en een flesje water; daarmee kom ik de vlucht wel door.
Je kan bij de Tax Free shops gewoon water en eten kopen. Hebben volgens mij verschillende merken.. In ieder geval Evian (ook in liter formaat) en ik dacht ook Spa. Misschien wat duurder dan in de winkel, maar ach ik heb iets van: ik ga op vakantie, wat kan die 3 euro (voor een liter) me schelen? Zo is het ook nog lekker koud 

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Nou, die soepelere regels mogen er van mij komen! Ik zit ook altijd te hannessen met water en koop het dan ook meteen na de douane, maar vaak vergeet ik het. Ik gebruik medicijnen en als ik iets nodig heb baal ik dat ik mijn water niet heb 
Kai is zondagnacht naar Rusland gevlogen vanuit Dusseldorf.....hij had van de baas een koffer gekregen die voldeed aan de handbagage-eisen, waardoor ze niet met "wachten bij bagagebanden" te maken zouden hebben.
Klein detail vergeten
: de gel, deodorant en aftershave werd dus lekker in beslag genomen..... want DAT mag dus niet........ helemaal niet over nagedacht eigenlijk
*zucht* regeltjes!

Kai is zondagnacht naar Rusland gevlogen vanuit Dusseldorf.....hij had van de baas een koffer gekregen die voldeed aan de handbagage-eisen, waardoor ze niet met "wachten bij bagagebanden" te maken zouden hebben.
Klein detail vergeten

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gisteren op Frankfurt totaal niets gemerkt van enige controle op vloeistoffen. De strengheid waarmee je eerst alles in een doorzichtig zakje moest doen, en apart moest leggen voor controle was volledig verdwenen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Goh, vorig jaar was er zware controle op Frankfurt. Bijzonder hoe snel dat dan kan veranderen.
Overigens, je kunt op Schiphol na de douane inderdaad water kopen. Dat wordt dan in een doorzichtige plastic zak verzegeld en officieel mag je die zak pas openmaken op je eindbestemming, staat op de zak. Dus dan heb je nog nix aan je water in het vliegtuig. Maar volgens mij doen ze er in het vliegtuig meestal niet zo moeilijk meer over.
Ik heb het 3 keer nagevraagd of ik het in het vliegtuig mocht opdrinken. Bij het kopen van het water en toen werd me verteld dat ik het mocht opdrinken. Daarna zag ik de lettertjes op de zak en vroeg ik het nog een keer bij het boarden aan het grondpersoneel en die zeiden dat het pas op de eindbestemming geopend mag worden en nog een keer in het vliegtuig aan een stewardess en die zei dat het haar niet kon schelen wat ik met dat water deed. Als ik ermee aan boord mocht, mocht ik er alles mee doen wat ik wilde, dus ook opdrinken.
Terwijl in Frankfurt vorig jaar de stewardessen bijna hysterisch werden toen een stel hun eigen fles water opende.
Overigens, je kunt op Schiphol na de douane inderdaad water kopen. Dat wordt dan in een doorzichtige plastic zak verzegeld en officieel mag je die zak pas openmaken op je eindbestemming, staat op de zak. Dus dan heb je nog nix aan je water in het vliegtuig. Maar volgens mij doen ze er in het vliegtuig meestal niet zo moeilijk meer over.
Ik heb het 3 keer nagevraagd of ik het in het vliegtuig mocht opdrinken. Bij het kopen van het water en toen werd me verteld dat ik het mocht opdrinken. Daarna zag ik de lettertjes op de zak en vroeg ik het nog een keer bij het boarden aan het grondpersoneel en die zeiden dat het pas op de eindbestemming geopend mag worden en nog een keer in het vliegtuig aan een stewardess en die zei dat het haar niet kon schelen wat ik met dat water deed. Als ik ermee aan boord mocht, mocht ik er alles mee doen wat ik wilde, dus ook opdrinken.
Terwijl in Frankfurt vorig jaar de stewardessen bijna hysterisch werden toen een stel hun eigen fles water opende.
Dat voor die eindbestemming staat er vooral op omdat mensen het nog wel eens open kunnen maken tijdens een overstap, en DAN mag hij niet meer het vliegtuig in.
Voor zover ik weet, gaat het ongeveer zo:
- Wil je het drinken tijdens de vlucht drinken? Drink het dan op tijdens de vlucht en neem het niet mee naar buiten, tenzij je op je eindbestemming bent.
- Wil je het op je eindbestemming hebben en heb je een overstap? Laat het dan iig dicht tot je op je tweede vlucht zit.
Ik heb nog nooit problemen gehad met water kopen op een luchthaven en het in het vliegtuig opdrinken. Zowel op FRA als DTW werd de boel niet eens ingepakt en kreeg ik het zo mee. Alleen op Schiphol doen ze moeilijk wat betreft gesealde tassen enzo.
Voor zover ik weet, gaat het ongeveer zo:
- Wil je het drinken tijdens de vlucht drinken? Drink het dan op tijdens de vlucht en neem het niet mee naar buiten, tenzij je op je eindbestemming bent.
- Wil je het op je eindbestemming hebben en heb je een overstap? Laat het dan iig dicht tot je op je tweede vlucht zit.
Ik heb nog nooit problemen gehad met water kopen op een luchthaven en het in het vliegtuig opdrinken. Zowel op FRA als DTW werd de boel niet eens ingepakt en kreeg ik het zo mee. Alleen op Schiphol doen ze moeilijk wat betreft gesealde tassen enzo.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Maar dát komt dan misschien weer omdat AMS de passagiers pas door de beveiligingspoortjes laat gaan ná de tax free shops. Nu ben ik in mijn leven pas op 5 luchthavens geweest (ja ja, working on itClint schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met water kopen op een luchthaven en het in het vliegtuig opdrinken. Zowel op FRA als DTW werd de boel niet eens ingepakt en kreeg ik het zo mee. Alleen op Schiphol doen ze moeilijk wat betreft gesealde tassen enzo.

En waarom dan sealen? Op AMS zou je in principe met een van huis meegebracht flesje vloeistof bij de winkeltjes kunnen komen, daar een flesje kopen en dan dat 'giftige goedje' in je net gekochte flesje overgieten. Dan loop je door de controle: "nee hoor, net gekocht, hier is het bonnetje". Op de andere luchthavens had je je eigen flesje vloeistof al in moeten leveren bij de poortjes vóórdat je bij de winkeltjes komt, en kun je dat soort grappen dus niet uithalen. Tuurlijk, je kunt altijd wel een methode verzinnen, maar in principe is sealen op luchthavens met het AMS-systeem (eerst winkels, dan controle) wel nodig, en op andere luchthavens (eerst controle, dan winkels) niet.
Overigens vind ik het systeem van eerst controle, daarna nog winkeltjes veel prettiger. Dan ben je op een gegeven moment klaar met al die controles en kun je dan nog eventjes relaxen.
Op de website van Schiphol staan nog steeds de strenge richtlijnen voor vloeibare
stoffen in je handbagage.
Er is daar nog geen sprake van versoepelde regels, dus als ik op 19 december ga vliegen
vanaf Schiphol dan houd ik me toch maar aan die 100 ml regels.
stoffen in je handbagage.
Er is daar nog geen sprake van versoepelde regels, dus als ik op 19 december ga vliegen
vanaf Schiphol dan houd ik me toch maar aan die 100 ml regels.
16x USA / 30 staten
Dat systeem geldt alleen niet op heel Schiphol. Als je naar het Schengen gebied vertrekt heb je nog de 'normale' manier: eerst controle, dan winkels. Dan wordt je aankoop echter ook gesealed. Toen ik de route AMS-FRA-DTW afgelegde, kocht ik in AMS al een fles water, die werd gesealed. Die seal heb ik er af gehaald tijdens de vlucht naar FRA. Vervolgens de fles in mijn tas gestopt. Op FRA is alleen mijn paspoort gecontroleerd en liep ik zo met die tas het vliegtuig naar de VS in.Jozzy schreef: Maar dát komt dan misschien weer omdat AMS de passagiers pas door de beveiligingspoortjes laat gaan ná de tax free shops. Nu ben ik in mijn leven pas op 5 luchthavens geweest (ja ja, working on it), maar op 4 daarvan stonden de poortjes al vóór de winkeltjes. Hoe dat in Frankfurt en Detroit is weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat Schiphol echt een uitzondering is in hun aanpak. Correct me if I'm wrong.
![]()
@ Liz: dit zou ook pas 'ergens' in 2009 ingaan. Als dan zal het wss wel in zowel de VS als de EU gebeuren, maar dus zeker niet voor jouw vlucht in december.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Vorige week is naar buiten gebracht dat het verbod op vloeistoffen in de handbagage (pas) per april 2010 wordt afgeschaft! We moeten nog even gedult hebben dus.
september 2005: California & Nevada (met camper)
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2007: Florida
oktober 2007: New York
julie/augustus 2012: California, Arizona, Utah en Nevada
http://letsgousa.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://letsgoflorida.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je misschien een link naar dat artikel?
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts