Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Campground?
Campground?
Hallo,
Hoe werkt dat op een campground als je meerdere dagen verblijft, en je gaat weg om bijvoorbeeld een NP te bezoeken, houden ze dan je plekje vrij of is de kans er dat je terug komt en je plekje is bezet.
Groetjes van Jannie
Hoe werkt dat op een campground als je meerdere dagen verblijft, en je gaat weg om bijvoorbeeld een NP te bezoeken, houden ze dan je plekje vrij of is de kans er dat je terug komt en je plekje is bezet.
Groetjes van Jannie
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Campground?
Je houdt je eigen plaats, je zou het nog kunnen markeren door wat stoelen of zo te laten staan, maar volgens mij moet dat geen probleem zijn. Overigens zul je vaak van een shuttlebus gebruik kunnen maken (Zion, Bryce, Grand Canyon), dan kun je de camper lekker laten staan.
Marianne
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Nee hoor, hoeft niet, jij hebt betaald voor die plek, dus die is gewoon voor jou. Het is wél netjes om door te geven dat je weg gaat als je niet meer van plan bent om terug te komen. Vaak krijg je dan ook nog spontaan je geld terug.
Op de Trailer village GrandCanyon NP kregen we uit voorzorg een plastic tas met occupied erop om over de hookup te hangen. Maar daar hebben we inderdaad steeds gebruik gemaakt van de shuttle bus. Later die tas nog veel gebruikt. Maar of het nodig was? Geloof het niet.
Wij hebben het één keer meegemaakt in Moab bij Canyonlands RV Park dat er iemand op onze plek stond nadat we Arches hadden bezocht. Die mensen hadden gewoon niet goed gekeken. We hebben toen meteen een ander plekje gekregen en excuses (alhoewel de mensen van de campground er niks aan konden doen). Verder wel af en toe een stoel achtergelaten, maar vaak moet je ook een briefje aan de paal met het sitenummer bevestigen om aan te geven dat de plek bezet is en tot wanneer dit het geval is.
Katja
Katja
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op een private campground is je plaats zeker die wordt niet nogmaals verhuurd, hoef je verder niets aan te doen.
In de State en National Parks is het de gewoonte om te laten zien dat een plek bezet is door bijvoorbeeld een tafelkleed op de picknicktafel te leggen maar ook een paar stoelen neer zetten kan goed, wij hebben het ook wel gedaan door een (lege) waterkan achter te laten waar we met viltstift "occupied" op geschreven hadden.
Bij veel State en National campgrounds werken ze met een strookje papier met de datum(s) er op wat je aan een paal kan bevestigen maar het is verstandig om ook dan een teken van bezet achter te laten.
Wij hebben het op zes reizen (25 weken) slechts één keer gehad dat er iemand op onze National Park plek stond en dat was een vergissing omdat hij de datum op het papiertje niet goed gelezen had, deze persoon ging dan ook gelijk naar een ander plek.
In de State en National Parks is het de gewoonte om te laten zien dat een plek bezet is door bijvoorbeeld een tafelkleed op de picknicktafel te leggen maar ook een paar stoelen neer zetten kan goed, wij hebben het ook wel gedaan door een (lege) waterkan achter te laten waar we met viltstift "occupied" op geschreven hadden.
Bij veel State en National campgrounds werken ze met een strookje papier met de datum(s) er op wat je aan een paal kan bevestigen maar het is verstandig om ook dan een teken van bezet achter te laten.
Wij hebben het op zes reizen (25 weken) slechts één keer gehad dat er iemand op onze National Park plek stond en dat was een vergissing omdat hij de datum op het papiertje niet goed gelezen had, deze persoon ging dan ook gelijk naar een ander plek.
Hallo,
Ik ben ook zojuist lid geworden van dit forum omdat er echt nuttige zaken op vermeld staan.
Wij gaan dus volgend jaar juni ook een camper reis maken door zuid west usa.....jeeee
Uiteraard heb ik wel wat vragen....anders zou ik hier niet zijn haaa
Wat nou als je bij een campground komt die vol zit en er is in de omgeving geen alternatief, ga je dan gewoon ergens langs de weg staan?
Heeft er iemand een lijst met camprgrounds waar je echt moet reserveren, onze route gaat langs alle grote bezienswaardigheden. Ik heb er al eeb aantal genoteerd die jullie in dit forum genoemd hebben....
Al vast bedankt voor de reacties.
Ik ben ook zojuist lid geworden van dit forum omdat er echt nuttige zaken op vermeld staan.
Wij gaan dus volgend jaar juni ook een camper reis maken door zuid west usa.....jeeee

Uiteraard heb ik wel wat vragen....anders zou ik hier niet zijn haaa
Wat nou als je bij een campground komt die vol zit en er is in de omgeving geen alternatief, ga je dan gewoon ergens langs de weg staan?
Heeft er iemand een lijst met camprgrounds waar je echt moet reserveren, onze route gaat langs alle grote bezienswaardigheden. Ik heb er al eeb aantal genoteerd die jullie in dit forum genoemd hebben....
Al vast bedankt voor de reacties.
-
- Amerikakenner
Danny, eentje waarvan ik zeker ben dat je van tevoren moet reserveren en zeker als je in de zomer gaat is Yosemite, ik bedoel dan i.h.b. de drie Pines campgrounds in Yosemite Valley. Ze zijn groot en mooi gelegen maar reserveringen vliegen weg! Dat gezegd, als je er vroeg (heel vroeg!) genoeg bent vallen er vaak nog wel plaatsen open van mensen die niet komen opdagen. Deze reserveringen vervallen dan om 3 uur. Toen wij er waren stond er elke dag een flink rij mensen te wachten op deze plaatsen.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Langs de kant van de weg staan is niet zo'n goed idee. Post je route eens en je krijgt vast suggesties voor campgrounds en wel of niet te reserveren daar.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Langs de kant van de weg is niet aan te raden, maar in noodgevallen kan je wel op de parking van bijvoorbeeld een Wal*mart of andere grote supermarkt gaan staan.
Even naar binnen en toestemming vragen aan de manager en een beetje uit de weg gaan staan (aan de zijkant van het terrein) je staat daar heel veilig want bij de meeste Wal*marts rijdt er 24/7 bewaking over het terrein, een nadeel is dat er zo veel lichtmasten staan echt donker wordt het dus niet
Even naar binnen en toestemming vragen aan de manager en een beetje uit de weg gaan staan (aan de zijkant van het terrein) je staat daar heel veilig want bij de meeste Wal*marts rijdt er 24/7 bewaking over het terrein, een nadeel is dat er zo veel lichtmasten staan echt donker wordt het dus niet

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch ken ik hele stukken Amerika waar geen Wal*Mart te vinden is hoor, in het zuidoosten van Utah bijvoorbeeld moet je aardig zoeken.
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Weet je daar ook plaatsen waar je geen plekje op een campground kan vinden 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee, maar áls ze allemaal vol zijn, kan je niet naar Wal*Mart uitwijken 

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maarre .. Springdale is bijvoorbeeld zo'n plek waar je in het weekend toch weleens je neus zou kunnen stoten. En dan moet je naar St. George voor de Wal*Mart volgens mij 

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij gaan volgend jaar oktober het bekende zuid west rondje maken. Is het dan ook noodzakelijk om campgrounds in de parken, en dan met name in het weekend, te reserveren?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ligt helemaal aan je zelf.
Mijn persoonlijke ervaring is nee, heb nog geen enkele keer in een park een plek gereserveerd maar zorg er wel altijd voor dat ik vroeg op een campground ben om een plekje vast te leggen.
En ook bij een bordje FULL altijd even vragen.
Vorig jaar stond er bij de Watshman campground ook een bordje met campground full bij de in gang maar kon er met een 34 ft toch nog op een plek (zelfs met stroom) terecht.
Mijn persoonlijke ervaring is nee, heb nog geen enkele keer in een park een plek gereserveerd maar zorg er wel altijd voor dat ik vroeg op een campground ben om een plekje vast te leggen.
En ook bij een bordje FULL altijd even vragen.
Vorig jaar stond er bij de Watshman campground ook een bordje met campground full bij de in gang maar kon er met een 34 ft toch nog op een plek (zelfs met stroom) terecht.
Bedankt voor het advies......uhhhmm als ik mijn route post waar kan ik dat het beste doen, in een andere topic??nieuwenoord schreef:Langs de kant van de weg staan is niet zo'n goed idee. Post je route eens en je krijgt vast suggesties voor campgrounds en wel of niet te reserveren daar.
Gr.
Danny
Ik heb mijn route geplaatst in het hoofd menu met als titel:
Juni 2009 planning met camper
Ik zit met smart op reacties te wachten.
Juni 2009 planning met camper
Ik zit met smart op reacties te wachten.
-
- Amerika-newbie
Hoi,
Wij zijn op dit moment (oktober) aan het rondreizen in het zuidwesten. Nergens gereserveerd, maar soms geluk gehad! Bij Yosemite allerlaatste plek op Upper Pines, rest v/d campgrounds gesloten of vol. Reserveren in Yosemite is dan ook in deze periode aan te raden (oktober/november blijkt het seizoen te zijn voor sportklimmers). Ook een van de laatste plekken bij Watchman in Zion NP, terwijl we er al om 10:00 uur waren. Overige parken geen probleem, zeker niet bij campgrounds rondom de parken. Houd er wel rekening mee dat een aantal campgrounds (zowel park als private) in deze periode gesloten is.
veel plezier!
Wij zijn op dit moment (oktober) aan het rondreizen in het zuidwesten. Nergens gereserveerd, maar soms geluk gehad! Bij Yosemite allerlaatste plek op Upper Pines, rest v/d campgrounds gesloten of vol. Reserveren in Yosemite is dan ook in deze periode aan te raden (oktober/november blijkt het seizoen te zijn voor sportklimmers). Ook een van de laatste plekken bij Watchman in Zion NP, terwijl we er al om 10:00 uur waren. Overige parken geen probleem, zeker niet bij campgrounds rondom de parken. Houd er wel rekening mee dat een aantal campgrounds (zowel park als private) in deze periode gesloten is.
veel plezier!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2785 Weergaves
-
Laatste bericht door MarcoUSAUSA
-