Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tips voor de route?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
francina
Amerika-ontdekker

Re: tips voor de route?

Bericht door francina »

Ja, dat is idd wat ik bedoelde. Ik denk dat we dan nou een goede route hebben met voldoende tijd om het één en ander onderweg te zien. Ik ga nog wat verslagen doorlezen en dan ben ik met jullie hulp een heel eind opgeschoten. En met het lezen van de verslagen begint het nog meer te kriebelen :D Zag dat bv.Yellowstone al redelijk volstroomt dus die ga ik binnenkort vastleggen, net als Vancouver en Victoria.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

francina schreef:Weet iemand een leuke overnachtingsplek in de buurt van Crater Lake?
De cabins van http://www.unioncreekoregon.com/ zijn erg leuk. Het gehuchtje Union Creek ligt niet ver van de zuid entrance. Beckie's Cafe serveert prima eten (veel beter dan het 'cafetaria' van CL NP).
francina schreef: 28/7: Seattle
29/7: Seattle
30/7: Seattle-Vancouver (middag in Vancouver)
31/7: Vancouver
Misschien meer tijd voor Vancouver en minder voor Seattle?
Dat schrijf ik op basis van de vele enthousiaste verhalen van forumleden over Vancouver van de afgelopen maanden.
Johan
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ken Seatle niet, maar Vancouver is inderdaad een hele leuke stad. Wij zijn er een beetje verliefd op geworden terwijl we helemaal niet van steden houden (dat zegt dus wel wat)

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Ik ken Seatle niet, maar Vancouver is inderdaad een hele leuke stad. Wij zijn er een beetje verliefd op geworden terwijl we helemaal niet van steden houden (dat zegt dus wel wat)
Ik ken beide steden en Seattle is ook prachtig, maar toch heeft Vancouver ook mijn absolute voorkeur. "Een beetje verliefd" is wel aardig uitgedrukt Marjon..... :D

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

spannend, ik ben wel benieuwd naar de uiteindelijke route en dagindeling.
Ja Seattle is wel een mooie stad, maar Vancouver vind ik vele malen leuker, ik ben er ook wel een beetje gek op geworden, denk er sterk over om daar tijdens de olympische spelen 2010 heen te gaan.
Voor tuinliefhebbers: Van Dussen botanical garden is een van de mooiere in amerika, en ik heb er heel wat gezien......
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben bij Crater Lake ook in een cabin bij Union Creek overnacht. Aanrader, net als het eten bij Beckie's.
Zie ook ons reisverslag 2006, ook voor Seattle etc.

Marianne
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Jullie waren allemaal zo enthousiast over Vancouver, dat ik gekeken heb of we nog wat kunnen veranderen in de reis, zodat we meer tijd hebben In Vancouver. Dan moeten we wel iets anders laten vallen, maar ja, je moet nou eenmaal keuzes maken. Idee is nu, om van Mount Rainier naar Mt.Vernon te gaan en dan vanuit Anacortes de excursie whale watching te doen. Volgende dag naar Vancouver, waar we dan drie nachten kunnen zijn (2 1/2 dag). Daarna via Keystone naar Port Townsend en tot slot Seattle. Als volgt:
12/8 Mount Rainier- Mt.Vernon
13/8 excursie + daarna naar Vancouver
14 en 15/8 Vancouver
16/8 Vancouver-Port Townsend (via de overtocht bij Keystone)
17/8 de *101* via Olympia naar Seattle
18/8 Seattle
19/8 terug
Heeft iemand ervaring hiermee of suggesties voor dit gedeelte?
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ik denk dat je niet te hoge verwachtingen moet hebben voor de 101 tussen olympia en seattle, heel drukke weg........
Verder, goed dat je vancouver de tijd geeft :dance:
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Als die route 101 niet zo bijzonder is, is er dan een andere mooie route naar Seattle vanuit Port Townsend? Wat we dan ook kunnen doen, is het stukje naar Port Townsend overslaan en ergens anders meer tijd voor nemen. Of iets anders inplannen bijvoorbeeld North Cascades. Tjonge, het blijft altijd puzzelen hè (maar dat is ook wel heel leuk hoor!).
Ik ben ook nog op zoek naar evt.overnachting bij Mt.Rainier. Het liefst zou ik iets zoeken tussen Mt.Rainier en Seattle. Heeft iemand ideeën?
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik vind port townsend een heel leuk plaatsje, vanuit daar kun je met de boot v.v. naar seattle via bainbridge island..... Maar ik denk dan meer aan een overnachtingsplek en om lekker op de main street te wandelen en ergens te gaan eten..... Alleen voor een klein bezoek is het misschien niet de moeite waard.
Ik heb zelf overnacht in Auburn dat een beetje tussen seattle en mount rainier in ligt. Het is een raar plekkie met weinig aktiviteiten, (er is wel een hele grote mall (supermall of the northwest) dicht bij het best western motel ) waar wij sliepen. Bij minder weer naar seattle, bij goed weer naar mount rainier was de gedachte hierbij....
francina
Amerika-ontdekker

Bericht door francina »

Onze route is nu "vastgesteld". En viertal hotels ga ik nog boeken, het merendeel ligt dus vast. Ik vind dat zelf een wat prettiger idee, dat we 's avonds niet meer ter plekke hoeven te zoeken.
29/7 + 30/7 Salt Lake city
31/7 Salt Lake city-Jackson
1/8 Jackson (Grand Teton)
2/8 Jackson- Yellowstone
3/8 en 4/8 Yellowstone
5/8 Yellowstone-Ketchum of Hailey(via Craters of the moon)
6/8 Ketchum -Baker city
7/8 Baker city- Bend (o.a. JD Fossil Beds)
8/8 Bend
9/8 Bend -Eugene (via Crater Lake)
10/8 Eugene-Portland
11/8 Portland (Columbia River Gorge)
12/8 Portland-Mount Rainier of omgeving (via Mt.stHelens)
13/8 Mount Rainier- Mount Vernon
14/8 Mount Vernon- Vancouver (+excursie vanuit Anacortes)
15/8 en 16/8 Vancouver
17/8 Vancouver-Seattle (via stukje North Cascades)
18/8 Seattle
19/8 terugvlucht

De afstand Ketchum naar Baker city via route 21, Boise IS 84 is toch goed haalbaar in een dag? We zien er erg naar uit, het is voor ons een heel onbekend gebied, maar het lijkt schitterend (altijd tijd tekort..). Maar daarom is het ook weleens lastig om tijd in te schatten voor een bepaalde afstand.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Volgens mij is goed te doen. Bovendien win je een uur als je Oregon binnenrijdt. Dan kun je de klok een uur terugzetten.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer