Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lekkerste Amerikaanse drankje?
-
- Amerikafan
Serieus? Caffeine in Mountain Dew? Dat wist ik niet...marcuscj schreef:Mountain dew is made by Pepsi Cola.
Het is de enigste non cola drink met caffeine in de US.
Het heeft veel meer caffeine dan Coca Cola of Pepsi .
Mack
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
In de omgeving Zoetermeer, Den Haag heb je veel Surinaamse winkeltjes, waar ze de softdrink Fernandes verkopen. Je hebt diverse exotische smaken: Green Punch, Super Pineapple, Cream Ginger, Tropical Orange, Mango, Cherry Bouquet en Red Grape. Ze verkopen het ook in sommige supermarkten, maar niet alle smaken.
Wat ook lekker is in de zomer; soft ijs in een longdrink glas en daar Fernandes bij schenken.. rietje erin MMmm ..

Soms koop ik een flesje Cola Essence in de Surinaamse winkel en maak zelf limonade. Dat is het lekkerst met dit warme weer (er gaat alleen zoveel suiker in : ))
Ik drink nu de Green Punch ; ))
Wat ook lekker is in de zomer; soft ijs in een longdrink glas en daar Fernandes bij schenken.. rietje erin MMmm ..

Soms koop ik een flesje Cola Essence in de Surinaamse winkel en maak zelf limonade. Dat is het lekkerst met dit warme weer (er gaat alleen zoveel suiker in : ))
Laatst gewijzigd door Sandy op 01 jul 2005, 16:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Re: mountain Dew
Jawel hoor, tenminste hier (Amstelveen) wel, kun je Mountain Dew bij de C1000 kopen. In Amstelveen zit trouwens ook een supermarkt met Amerikaanse producten: http://www.kingsalmarkt.nl/index2.htm , mocht je eens in de buurt zijn is het zeker leuk eens binnen te stappen (let wel op: het is niet goedkoop!).Fuzzy schreef:A coke of mountain Dew vind ik het lekkerste, vraagje: Ik koop mountain dew bij de winkel america today (http://www.america-today.com) maar ze zijn niet gewoon in de supermarkt te koop of wel??![]()
In Rotterdam kun je het ook overal krijgen. Ik heb het nog niet aangedurfd, volgens mij brokkelt het glazuur van m'n tanden dan...Sandy schreef:In de omgeving Zoetermeer, Den Haag heb je veel Surinaamse winkeltjes, waar ze de softdrink Fernandes verkopen. Je hebt diverse exotische smaken: Green Punch, Super Pineapple, Cream Ginger, Tropical Orange, Mango, Cherry Bouquet en Red Grape. Ze verkopen het ook in sommige supermarkten, maar niet alle smaken.

Mack
Mack
MW Drawings
MW Drawings
Rotterdam ligt ook in die hoek..
Het kan niet erger zijn dan al de andere frisdranken : ))
Zelfs 'light' schijnt niet goed voor je gebit te zijn ..
Het is heerlijk - de Green Punch & Cherry Bouquet zijn mijn favoriet..
Het kan niet erger zijn dan al de andere frisdranken : ))
Zelfs 'light' schijnt niet goed voor je gebit te zijn ..
Het is heerlijk - de Green Punch & Cherry Bouquet zijn mijn favoriet..
Laatst gewijzigd door Sandy op 08 jul 2005, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Ik heb een grote glazen 2-liter kan met glazen deksel. Vul die met water, hang er twee grote of 5 kleine theezakjes in, en zet het buiten in de zon. Je kan zien wanneer het klaar is. Als er veel zon is, duurt het maar heel kort. Dan in de ijskast. Schenk in een glas, een scheutje sap erin, en heerlijk! Je kan allerlei soorten sap proberen, maar ik vind orange juice het lekkerst.
Nog iets lekkers, maar niet om te drinken. Als je fruit hebt dat een beetje zoeter moet, maar ik vaak een soort sausje van honing en wat orange juice en sprinkle dat over het fruit. Met een plakje cake erbij is het een lekker toetje.
Nog iets lekkers, maar niet om te drinken. Als je fruit hebt dat een beetje zoeter moet, maar ik vaak een soort sausje van honing en wat orange juice en sprinkle dat over het fruit. Met een plakje cake erbij is het een lekker toetje.
Heel simpel eigenlijk. Je zet gewoon thee met een smaak die jij lekker vindt. Zelf ben ik de laatste tijd weer erg van de blaadjesthee. (In Maastricht kocht ik laatst "cream orange" thee en een zomerthee met allerlei ingrediënten waaronder zonnebloemblaadjes. Die heet lekker zijn maar ook heerlijke ice tea maken) Maar met zakjes thee kan het ook gewoon hoor. Daar zet je dus thee van (ik vermoed dat Joke in Amerika woont want die "sun tea" die zij maakt schiet hier meestal niet echt op) iets sterker dan je gewend bent, die laat je afkoelen en daarna in de koelkast. Heerlijk met een ijsklontje maar kan ook zonder.En hoe maak je dat dan?
JAAAAboeffie schreef:Pink Lemonade ... yummy!

And this be our motto: "In God is our trust."
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
And the star-spangled banner forever shall wave
O'er the land of the free and the home of the brave!
Ik vraag in Nederland (en de rest van Europa) altijd om een karaf water bij het eten en ik kan me niet herinneren dat ik er ooit voor heb hoeven betalen...VermontGirl schreef:Dat klopt en daar maak ik ook iedere keer weer gebruik van. Maar ik moest wel ontzettend wennen aan de hoeveelheid chloor die hier in het drinkwater wordt gestopt!! Is wel even wennen in het begin...Ook ,je bent hier niet verplicht om een soda of een beer te bestellen in een restaurant.
Vraag maar gewoon voor een glas water en het is gratis.
Dus geen 2 euro voor een flesje water als in Europa.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zeker in Nederland hebben wij het al meerdere keren meegemaakt, in sommige restaurants zetten ze dan zelfs alleen (heel duur) bronwater op tafel, ze mogen dan geen kraanwater op tafel zetten van de baas.Lene schreef:Ik vraag in Nederland (en de rest van Europa) altijd om een karaf water bij het eten en ik kan me niet herinneren dat ik er ooit voor heb hoeven betalen...
Ook al meegemaakt dat men kraanwater voor bronwater op de rekening zetten.
Meestal krijg je ook geen gekoeld water maar gewoon een karaf ongekoeld water.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1362 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-