Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laatste vragen! :-) Zie laatste pagina...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
angelab
Amerikafan

Re: Voor de 1e keer zelf een rondreis plannen - LASTIG!

Bericht door angelab »

He Vista, Lastig he kiezen :?
om op je eerdere vraag terug te komen, LA of SF; ik zeg gelijk San Francisco! Wat een super stad, vriendelijke mensen, mooie bezienswaardigheden, lekker eten. LA vond ik heel hectisch, verschrikkelijk druk en veel mensen (in hollywood dan) die je wat aan proberen te smeren.
Wij zijn wel 2 dagen in LA geweest maar dan 1 dag hollywood de bezienswaardigheden bekijken, beverly hills, bel air, rodeo drive etc.(hotel: Hollywood Orchid Suites) en 1 dag venice Beach (hotel marina international, marina del Rey, LA), dan heb je 1 dag hollywood en omgeving, makkelijk op 1 dag te doen en de 2e dag het strandleven, wij hebben een fiets gehuurd en zijn van Venice naar Santa Monica gefietst over de boulevard, daar overal rondgekeken, en s avonds lekker gegeten op Venice beach en over de boulevard gelopen en onze ogen uitgekeken, heerlijk sfeertje.
De volgende dag van LA naar Pismo Beach, goede keuze! 1 tip, het stuk la - venice - malibi tot aan santa barbara rijd je langs de kust, vanuit santa barbara reden wij via de highway 1 naar Pismo, dit is een onwijs lang stuk gewoon door dorpjes, hier zie je geen spectaculaire kustlijn, ik zou ook aanraden om de 101 te pakken vanaf Santa Barbara, scheelt je heel wat tijd want de mooiste route op de highway 1 begint pas vanaf Pismo beach!!Net voor Pismo heb je San Louis Obispo, een leuk stadje waar je ook lekker kunt eten.
Een leuke hoteltip: Kon Tiki Inn in Pismo beach, een prachtig hotel aan de kust met zwembad en jacuzzi, als je hier in zit kijk je zo over het strand en de zee, prachtig (zie foto bij dit bericht), als je dan rond de middag aankomt kun je nog heerlijk relaxen bij het hotel of op het strand, en s avonds van de zonsondergang genieten vanuit de Jacuzzi!
Jouw volgende stop is Monterey, ik zou voor Big Sur kiezen, in het big sur gebied heb je heel veel dingen te doen en een aantal hele leuke overnachtingsplekken, wij sliepen in het ripplewood resort, een houten cabin met keuken, woonkamer, balkon etc midden in het bos, echt uniek, zelfs Yorin Travel heeft hier een reportage over gemaakt (kijk het filmpje!!): http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/best ... ghway1.xml wel op tijd boeken via de website, dit resort is erg in trek!!!!! S avonds kun je de mooie zonsondergang bekijken op pfeiffer beach, paar minuten vanaf het resort!
De volgende dag kun je op tijd vertrekken richting Monterey (eventueel voor een walvissentocht) en dan kun je weer richting SF!

Vanuit Yosemite zou ik overnachten in Lee Vining (tip een cottage bij lake view lodge resort!!)hiervanuit kun je Bodie bezoeken en het Mono Lake met de tufa's Daarvandaan vroeg doorrijden richting Death Valley.

Vanuit de Grand Canyon naar LA kun je er ook voor kiezen om een stukje route 66 te rijden en dan ergens te overnachten rond Kingman/Seligman/Oatman en dan de volgende dag vroeg vertrekken richting LA. Dit scheelt je weer 1 dag die je nog ergens anders in kunt plannen.

Succes Verder!
Bijlagen
Kon Tiki Inn hotel Pismo Beach - uitzicht vanaf ons terras
Kon Tiki Inn hotel Pismo Beach - uitzicht vanaf ons terras
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Goedemorgen!

Na een korte radiostilte toch weer een aangepaste route van mijn kant. Willen jullie hier eens naar kijken:

1 Vrijdag 19 juni Vertrek Amsterdam - San Francisco
2 Zaterdag 20 juni San Francisco
3 Zondag 21 juni San Francisco
4 Maandag 22 juni San Francisco - Yosemite
5 Dinsdag 23 juni Yosemite
6 Woensdag 24 juni Yosemite - Lee Vining
7 Donderdag 25 juni Lee Vining - Death Valley
8 Vrijdag 26 juni Death Valley - Las Vegas
9 Zaterdag 27 juni Las Vegas
10 Zondag 28 juni Las Vegas - Zion
11 Maandag 29 juni Zion
12 Dinsdag 30 juni Zion - Bryce
13 Woensdag 1 juli Bryce - Page
14 Donderdag 2 juli Page - Grand Canyon
15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Joshua Tree NP
16 Zaterdag 4 juli Joshua Tree NP - Palm Springs
17 Zondag 5 juli Palm Springs - LA
18 Maandag 6 juli LA
19 Dinsdag 7 juli LA - Pismo Beach
20 Woensdag 8 juli Pismo Beach - Big Sur
21 Donderdag 9 juli Big Sur - San Francisco
22 Vrijdag 10 juli San Francisco - Amsterdam

Ik vind met name het laatste deel lastig (vanaf dag 15). Is Joshua Tree NP wel de moeite waard of kan je beter in één stuk doorrijden van de Grand Canyon naar LA? Of zijn er andere aanraders onderweg? Alvast dank!

Groetjes,

Vista
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

vista schreef: 15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Joshua Tree NP
16 Zaterdag 4 juli Joshua Tree NP - Palm Springs
18 Maandag 6 juli LA

Ik vind met name het laatste deel lastig (vanaf dag 15). Is Joshua Tree NP wel de moeite waard of kan je beter in één stuk doorrijden van de Grand Canyon naar LA? Of zijn er andere aanraders onderweg? Alvast dank!

Groetjes,

Vista
Wat is er lastig aan?
Tja Joshua Tree vonden wij een geweldig mooi park, maar dat was misschien omdat het het eerste park was wat wij bezochten. Meerdere forumleden zouden het laten vallen heb ik zo de indruk.
Van grand canyon naar Joshua tree en de dag erna naar Palm springs is niet echt nodig lijkt me. Joshua tree ligt net ten noorden van Palm springs.

Je zou het dan zo kunnen doen:
15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Palm springs (met bezoek aan Joshua tree)
16 Zaterdag 4 juli Deze dag win je dus die kan je elders invullen naar keuze (ik zou Yosemite nemen, of toch even via Monument Valley)
18 Maandag 6 juli LA

In principe is van de Grand Canyon naar LA ook te doen in één weg, zodat je nog een dag meer uitspaart, maar dat wordt wel een echte rijdag dan.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Dank voor je reactie! Ik zit dan zelf te denken aan de volgende aanpassing:
Donderdag 2 juli Page - Grand Canyon
Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Palm Springs
Zaterdag 4 juli Palm Springs (en Joshua Tree NP bezoeken) - LA
Zondag 5 juli LA
Maandag 6 juli LA
Dinsdag 7 juli LA - Pismo Beach
Woensdag 8 juli Pismo Beach - Big Sur
Donderdag 9 juli Big Sur - San Francisco
Vrijdag 10 juli San Francisco - Amsterdam

We willen nl. in LA Hollywood, Universal e.d. bezoeken dus dan zijn we iets langer in LA. Hoe lang is het rijden van de Grand Canyon naar Palm Springs? En is Palm Springs wel een leuke plaats om te overnachten? Nog een vraagje: hoe groot is het stuk van Palm Springs naar LA?

Bedankt wederom!

Groetjes,

Vista
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Zo heb je dus een dag extra LA ingevoerd. Wij verbleven er ook drie dagen op het einde van onze reis , dus ik persoonlijk vindt er niks mis mee. Maar ook hier weeral een persoonlijke keuze, de meeste vinden het maar niks :)

Van LA dowtown naar Palm springs is ongeveer een 2 uur rijden (als je niet in de file terecht komt)
Van Grand canyon naar Palm Springs is een zestal uren maar mss kan je die overnachting verplaatsen naar 29 palms en zo een uurtje sparen.
De volgende dag (richting LA) kan je ook nog de desert hills outlett store bezoeken in Cabazon. Daar rij je zowiezo langs door.
Een verslagje hiervan en van Joshua tree vind je op onze website onder dag 2.

Bart
Grts, Bart

vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Ok... Maar van de Grand Canyon naar Palm Springs is dus 6 uur rijden. Dan hebben we dus die dag geen tijd meer om Joshua Tree NP te bezoeken...
(Zaterdag 4 juli Palm Springs (en Joshua Tree NP bezoeken) - LA) Dat is wel jammer, of niet?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Je kan dit toch perfect de volgende ochtend bezoeken vooraleer je richting LA vertrekt ?

Dus :

grand canyon - palm springs (beetje rijdag)
palms springs - LA (bezoek aan joshua tree in de ochtend)
LA
LA
...
Grts, Bart

vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hahaha, inderdaad... Sorry, even verkeerd gekeken.

Nou.... Volgens mij staat de route nu wel grotendeels vast. Joepie!!! Nu eerst tickets boeken en dan hotels uitzoeken... Het wordt nog een flinke klus lijkt mij! :wink:
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Beste Forum-Vrienden:

Onze route staat VAST! :dance: Dit wordt de volledige route:

11 Maandag 29 juni Zion
15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Palm Springs
16 Zaterdag 4 juli Palm Springs (en Joshua Tree NP bezoeken) - LA
17 Zondag 5 juli LA
18 Maandag 6 juli LA

Nu op zoek naar hotels en vliegtickets! :D Nog leuke hoteltips in de desbetreffende plaatsen?
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

vista schreef: Vrijdag 3 juli Grand Canyon - Palm Springs
Zaterdag 4 juli Palm Springs (en Joshua Tree NP bezoeken) - LA
We willen nl. in LA Hollywood, Universal e.d. bezoeken dus dan zijn we iets langer in LA. Nog een vraagje: hoe groot is het stuk van Palm Springs naar LA?
Als je van de Grand Canyon komt, kom je eerst langs Joshua Tree dan langs Palm Springs. Misschien een andere overnachtingsplek kiezen, ten noorden van JT?
Joshua Tree is een mooi woestijnpark, wat min of meer in twee gedeeltes verdeeld is (qua begroeiing). Je kunt er leuke, korte trails lopen, die een goed beeld van de twee woestijngebieden geven. In een paar uur heb je een leuke indruk van het park. Wij hebben er 6 uur in doorgebracht en zijn toen vanuit de noordwestelijke in/uitgang naar LA (Universal) gereden (met een camper en in de spits). Hier hebben we 2,5 uur over gedaan.
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Hallo Miza,

Bedankt voor je reactie! Heb je een aanrader waar we zouden kunnen overnachten vanuit Grand Canyon? Dus ten noorden van JOshua Tree NP?

Dan rijden we van daaruit rechtstreeks naar LA.

Groetjes,

Vista
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat kan best in ofwel Joshua tree (dorp) ofwel in 29 palms. Daar liggen ook meteen de ingangen van de parken. Wij zijn er in Joshua tree ingegaan en bij 29 palms weer uit. Je kan ook onderaan uitrijden (zuidkant) om dan via de 10 naar LA te rijden, maar dat zou ik persoonlijk niet doen. Is ietwat een omweg.:)
Neem zeker keys view mee in joshua tree NP.

Bart
Grts, Bart

Miza
Amerikafan

Bericht door Miza »

Twenty Nine Palms lijkt me dan voor de hand liggen. Andere forumleden hebben vast wel suggesties voor hotels e.d. Wij zijn meer van de campgrounds.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Klopt.
Komende van Grand Canyon is dat de beste en meest voor de hand liggende keuze.
Grts, Bart

vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Nog een vraagje, volgens deze route:
11 Maandag 29 juni Zion
15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - 29 Palms (Joshua Tree bezoeken)
16 Zaterdag 4 juli 29 Palms - LA
17 Zondag 5 juli LA
18 Maandag 6 juli LA

Hebben we niet zo heel lang in de Grand Canyon (je moet ergens een keuze maken he...). Hebben we zo genoeg tijd om iets van de Canyon te zien?

Groetjes,

Vista
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

vista schreef:Nog een vraagje, volgens deze route:
Hebben we niet zo heel lang in de Grand Canyon (je moet ergens een keuze maken he...). Hebben we zo genoeg tijd om iets van de Canyon te zien?
Het hangt er van af of je onderweg van Page naar de GC nog wat gaat doen. Ga je nog naar Antelope Canyon die dag, en eventueel Horsheshoe Bend, dan heb je inderdaad niet erg veel tijd ter plekke. Aan de andere kant: de dagen zijn lang, dus je hebt ook nog een groot deel van de avond om van het uitzicht te genieten. Bij aankomst kun je de oostrim bekijken.
De volgende ochtend kun je ook nog een wandeling doen, of met de shuttle naar Hermits Rest. Je komt dan laat aan in Twentynine Palms maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn.
Mocht je ergens nog wat kunnen schuiven dan is meer tijd wel aan te raden (eventueel PAge overslaan?). Blijft moeilijk, keuzes maken!

Even over de overnachtingen: als je in Yosemite in het park wilt overnachten kun je het beste zo snel mogelijk boeken, zie http://www.yosemitepark.com . Ook voor de Grand Canyon zou ik niet te lang wachten, de goedkopere opties zijn snel weg.

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Voor een goed indruk te krijgen zal het wel voldoende zijn.
Ik schreef in mijn verslag van de Grand Canyon dit

Normaal gingen we een deel van de Bright Angel Trail lopen maar daar hebben we van afgezien
omdat we geen half werk wilden doen. Ik had vandaag voor het eerst het gevoel dat ik ergens te kort zat. Er zijn veel
mensen op het forum die beweren dat ze aan een dag genoeg hebben in de Grand Canyon. Awel dat ging voor
ons niet op. We hadden graag een langere wandeling gemaakt maar dat zal voor een volgende keer zijn. Zo hebben
we nog een reden om terug te komen.

wij waren er twee nachten. De eerste nacht/avond kwamen we er laat aan, reeds donker, dus eigenlijk hadden we 1,5 dag.

Bart
Grts, Bart

Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vond de Grand Canyon geweldig! Zeker voor een eerste reis een must als je het mij vraagt... (om het nog wat lastiger te maken :P )
Beide reizen hebben we 2 overnachtingen aan de south rim gehad en absoluut van iedere minuut genoten! Maar wij wilden dan ook een stuk wandelen en de eerste keer een helicoptervlucht gedaan. We hebben beide keren de Rim Trail gelopen (met de shuttle naar Hermits Rest en dan terug naar de Village lopen). Een geweldige ervaring, maar daar moet je wel een aantal uren voor uittrekken.
Beide keren overnacht in een cabin van de Bright Angel lodge. Meteen op de rand van de canyon, en niet overdreven duur. Een aanrader!
vista
Amerikafan

Bericht door vista »

Nou... Dit weekend gaan we de vliegtickets boeken en onze route ligt vast:

11 Maandag 29 juni Zion
15 Vrijdag 3 juli Grand Canyon - 29 Palms (Joshua Tree bezoeken)
16 Zaterdag 4 juli 29 Palms - LA
17 Zondag 5 juli LA
18 Maandag 6 juli LA

Tja... Ik merk dat hoe langer ik op de verschillende forums alles lees, hoe meer ik ga twijfelen over bepaalde onderdelen van de route. Anyway, ik ga niks meer schuiven en ik ga er vanuit dat we sowieso een geweldige reis gaan maken! Zodra de tickets geboekt zijn ga ik me storten op het uitzoeken van alle hotels!

Qua autohuur: kan je dit het beste vanuit NL regelen en wat kost het ongeveer voor 3 weken? En hoe ver van tevoren moet je dit regelen?

Groetjes,

Vista
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik zou ook niets meer schuiven nu. Het is naar mijn gevoel een goede route en je gaat inderdaad een geweldige reis maken.
Voor de auto: dat zou ik zeker op voorhand boeken en wij hebben dat gedaan via usareisen.de.
De kostprijs is afhankelijk van het model dat je gaat huren, of beter welke categorie. Je kan op die site een model kiezen en dan kan je zien hoeveel het gaat kosten voor die periode.
Veel plezier met de rest van de voorpret.

Bart
Grts, Bart

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer