om op je eerdere vraag terug te komen, LA of SF; ik zeg gelijk San Francisco! Wat een super stad, vriendelijke mensen, mooie bezienswaardigheden, lekker eten. LA vond ik heel hectisch, verschrikkelijk druk en veel mensen (in hollywood dan) die je wat aan proberen te smeren.
Wij zijn wel 2 dagen in LA geweest maar dan 1 dag hollywood de bezienswaardigheden bekijken, beverly hills, bel air, rodeo drive etc.(hotel: Hollywood Orchid Suites) en 1 dag venice Beach (hotel marina international, marina del Rey, LA), dan heb je 1 dag hollywood en omgeving, makkelijk op 1 dag te doen en de 2e dag het strandleven, wij hebben een fiets gehuurd en zijn van Venice naar Santa Monica gefietst over de boulevard, daar overal rondgekeken, en s avonds lekker gegeten op Venice beach en over de boulevard gelopen en onze ogen uitgekeken, heerlijk sfeertje.
De volgende dag van LA naar Pismo Beach, goede keuze! 1 tip, het stuk la - venice - malibi tot aan santa barbara rijd je langs de kust, vanuit santa barbara reden wij via de highway 1 naar Pismo, dit is een onwijs lang stuk gewoon door dorpjes, hier zie je geen spectaculaire kustlijn, ik zou ook aanraden om de 101 te pakken vanaf Santa Barbara, scheelt je heel wat tijd want de mooiste route op de highway 1 begint pas vanaf Pismo beach!!Net voor Pismo heb je San Louis Obispo, een leuk stadje waar je ook lekker kunt eten.
Een leuke hoteltip: Kon Tiki Inn in Pismo beach, een prachtig hotel aan de kust met zwembad en jacuzzi, als je hier in zit kijk je zo over het strand en de zee, prachtig (zie foto bij dit bericht), als je dan rond de middag aankomt kun je nog heerlijk relaxen bij het hotel of op het strand, en s avonds van de zonsondergang genieten vanuit de Jacuzzi!
Jouw volgende stop is Monterey, ik zou voor Big Sur kiezen, in het big sur gebied heb je heel veel dingen te doen en een aantal hele leuke overnachtingsplekken, wij sliepen in het ripplewood resort, een houten cabin met keuken, woonkamer, balkon etc midden in het bos, echt uniek, zelfs Yorin Travel heeft hier een reportage over gemaakt (kijk het filmpje!!): http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/best ... ghway1.xml wel op tijd boeken via de website, dit resort is erg in trek!!!!! S avonds kun je de mooie zonsondergang bekijken op pfeiffer beach, paar minuten vanaf het resort!
De volgende dag kun je op tijd vertrekken richting Monterey (eventueel voor een walvissentocht) en dan kun je weer richting SF!
Vanuit Yosemite zou ik overnachten in Lee Vining (tip een cottage bij lake view lodge resort!!)hiervanuit kun je Bodie bezoeken en het Mono Lake met de tufa's Daarvandaan vroeg doorrijden richting Death Valley.
Vanuit de Grand Canyon naar LA kun je er ook voor kiezen om een stukje route 66 te rijden en dan ergens te overnachten rond Kingman/Seligman/Oatman en dan de volgende dag vroeg vertrekken richting LA. Dit scheelt je weer 1 dag die je nog ergens anders in kunt plannen.
Succes Verder!