Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur: welke verzekeringen zijn noodzakelijk? (+ gps)
- Jan - België
- Amerikafan
Autohuur: welke verzekeringen zijn noodzakelijk? (+ gps)
Ik heb net een halfuurtje zitten zoeken op dit forum en ben tot de vaststelling gekomen dat je volgende twee zaken absoluut nodig hebt als je een wagen huurt:
1) Loss Damage Waiver (LDW)
2) Liability Insurance Supplement (LIS)
Heb ik dit goed voor? Of heb ik nog andere zaken ook nodig?
En dan nog een tweede vraag:
Ik heb net de site van Hertz erop nageslagen, en even gekeken voor onze reisperiode (zie hieronder). Via de pre-pay methode betaal ik amper 668 euro! Als ik kies voor Pay On Return betaal ik maar liefst 1122 euro. Is dit nu één of andere truc of kun je effectief zoveel geld uitsparen door voor de pre-pay methode te kiezen? Anyway, m'n tweede vraag die ik wou stellen is: reserveer ik m'n huurwagen best zelf (via internet) of schakel ik beter een reisbureau in? M'n ma zou het liever via een reisbureau doen, maar ik heb haar al meerdere keren gezegd dat ik dit ook perfect zélf kan doen, net zoals ik de hotels zélf heb geboekt. Wat suggereren jullie? Alvast bedankt!
Your Requested Itinerary (Toyota Sienna)
Pick-up:
Sat, 11 Jul, 2009 at 18:00
Los Angeles International Airport
Return:
Sun, 26 Jul, 2009 at 18:00
San Francisco International Airport
Your Rate:
668.84 EUR
Pre-Pay Online rates include: Airport concession fee recovery, Loss Damage Waiver, Tax, Liability Insurance Supplement, Vehicle Licensing Cost Recovery, Customer Facility Charge:, California Tourism Commission Assessment
En dan nog een tweede vraag:
Ik heb net de site van Hertz erop nageslagen, en even gekeken voor onze reisperiode (zie hieronder). Via de pre-pay methode betaal ik amper 668 euro! Als ik kies voor Pay On Return betaal ik maar liefst 1122 euro. Is dit nu één of andere truc of kun je effectief zoveel geld uitsparen door voor de pre-pay methode te kiezen? Anyway, m'n tweede vraag die ik wou stellen is: reserveer ik m'n huurwagen best zelf (via internet) of schakel ik beter een reisbureau in? M'n ma zou het liever via een reisbureau doen, maar ik heb haar al meerdere keren gezegd dat ik dit ook perfect zélf kan doen, net zoals ik de hotels zélf heb geboekt. Wat suggereren jullie? Alvast bedankt!
Your Requested Itinerary (Toyota Sienna)
Pick-up:
Sat, 11 Jul, 2009 at 18:00
Los Angeles International Airport
Return:
Sun, 26 Jul, 2009 at 18:00
San Francisco International Airport
Your Rate:
668.84 EUR
Pre-Pay Online rates include: Airport concession fee recovery, Loss Damage Waiver, Tax, Liability Insurance Supplement, Vehicle Licensing Cost Recovery, Customer Facility Charge:, California Tourism Commission Assessment
Laatst gewijzigd door Jan - België op 01 nov 2008, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Re: Autohuur: welke verzekeringen zijn noodzakelijk?
Hallo Jan,
Als je via een Belgische site een wagen reserveert , dan zitten de verzekeringen die je nodig hebt er zo ie zo al mee in.
Uit ervaring kwam ik bij Hertz toch altijd duurder uit als ik vroeger uitkeek naar een wagen te huren en huurde die jarenlang bij Avis.be .Ik heb ook van begin af aan de wagen besteld via internet ,dit integenstelling tot de vliegtuigtickets die ik wel altijd ga bestellen bij een reisbureau.Enkele jaren terug deed Jet air eens een actie als je die wagen boekte en dan kreeg je een up grade naar een SUV ,dat is dan ook de enigste keer dat ik bij een reisbureau heb geboekt .
Nu de laatste jaren gebruik ik usareisen ,ook al is mijn duits zeer slecht ,toch lukt he me om op die site de boeking te doen .
Over betalen is de laatste jaren wel een en ander veranderd ,vroeger boekte je en je betaalde nadat je de wagen terugbracht.Nu kun je bij sommige verhuurbedrijven vooraf betalen ,dat het zoveel scheelde wist ik ook niet.De keren dat ik vergeleek was dit niet zo groot verschil ,misschien amper 100 € (wat natuurlijk wel al veel is ).
Ik zou als ik jou was ,toch eens kijken welke autoverhuur bedrijven hier al besproken zijn ,want ik denk dat die goedkoper kunnen uitvallen .En de mensen hebben hier al meermaals beroep op gedaan en ook hun bevindingen ervan neergepend.Ik herinner me bij mijn laatste opzoeking in september dat ook deze site http://www.eautohuur.nl/ aardige aanbiedingen had.
Groetjes Nancy
Als je via een Belgische site een wagen reserveert , dan zitten de verzekeringen die je nodig hebt er zo ie zo al mee in.
Uit ervaring kwam ik bij Hertz toch altijd duurder uit als ik vroeger uitkeek naar een wagen te huren en huurde die jarenlang bij Avis.be .Ik heb ook van begin af aan de wagen besteld via internet ,dit integenstelling tot de vliegtuigtickets die ik wel altijd ga bestellen bij een reisbureau.Enkele jaren terug deed Jet air eens een actie als je die wagen boekte en dan kreeg je een up grade naar een SUV ,dat is dan ook de enigste keer dat ik bij een reisbureau heb geboekt .
Nu de laatste jaren gebruik ik usareisen ,ook al is mijn duits zeer slecht ,toch lukt he me om op die site de boeking te doen .
Over betalen is de laatste jaren wel een en ander veranderd ,vroeger boekte je en je betaalde nadat je de wagen terugbracht.Nu kun je bij sommige verhuurbedrijven vooraf betalen ,dat het zoveel scheelde wist ik ook niet.De keren dat ik vergeleek was dit niet zo groot verschil ,misschien amper 100 € (wat natuurlijk wel al veel is ).
Ik zou als ik jou was ,toch eens kijken welke autoverhuur bedrijven hier al besproken zijn ,want ik denk dat die goedkoper kunnen uitvallen .En de mensen hebben hier al meermaals beroep op gedaan en ook hun bevindingen ervan neergepend.Ik herinner me bij mijn laatste opzoeking in september dat ook deze site http://www.eautohuur.nl/ aardige aanbiedingen had.
Groetjes Nancy
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Als je deze twee verzekeringen neemt, ben je meer dan voldoende verzekerd. Extra verzekeringen zijn niet nodig, wat ze je ook proberen wijs te maken.Jan - België schreef:Ik heb net een halfuurtje zitten zoeken op dit forum en ben tot de vaststelling gekomen dat je volgende twee zaken absoluut nodig hebt als je een wagen huurt:
Overigens is Hertz een prima site om rechtstreeks te boeken. Heb ik ook al vaker gedaan tot mijn volle tevredenheid. Houd er rekening mee dat dit het tarief voor 1 bestuurder is, wil je een extra bestuurder dan kun je dat terplekke regelen. Ik meende iets van max. EUR 45 voor de gehele huurperiode.
Dit heb ik laatst ook al gezien op de site van Hertz. Is iets nieuws. De tarieven van pre-pay zijn niet voordeliger dan voorheen. Dit lijkt dus een verkooptruc. Laat je dus niet misleiden door te denken dat je nu heel voordelig huurt. Is gewoon tegen het oude tarief. Alleen als je afrekent na afloop ben je dus wel veel duurder uit.En dan nog een tweede vraag:
Ik heb net de site van Hertz erop nageslagen, en even gekeken voor onze reisperiode (zie hieronder). Via de pre-pay methode betaal ik amper 668 euro! Als ik kies voor Pay On Return betaal ik maar liefst 1122 euro. Is dit nu één of andere truc of kun je effectief zoveel geld uitsparen door voor de pre-pay methode te kiezen?
Roland
- Jan - België
- Amerikafan
Die 668 euro is dus niet het volledige bedrag? Maar een soort van voorschot? Makes sense...Het was te mooi om waar te zijn.
Maar hoe kan ik dan het totaal te betalen bedrag zien op de Hertz website? Ik heb het net nog eens overlopen op hun website, en nergens zie ik iets staan over de totale som...
Btw: nog één extra vraag: is het "Never Lost" sat-nav systeem van Hertz goed? Ik kan er één bij m'n reservatie toevoegen voor 100,44 EUR.
Ik heb al op dit forum gelezen dat veel mensen rechtstreeks van LAX naar de dichtsbijzijnde Wal-Mart rijden om dáár een gps te kopen. Maar wij komen pas rond 18u00 aan en zullen wsh te moe zijn om eerst nog even naar een Wal-Mart te rijden. Of valt dit echt wel mee?
Wat komt er goedkoper/beter uit: de Never Lost van Hertz erbij nemen, of naar Wal-Mart rijden voor een gps? Is die dan gebruiksklaar of moet je eerst nog kaarten uploaden enzo? Ik heb totaal geen ervaring met gps toestellen. Heb wel al vrij veel erover gelezen op dit forum maar wou het toch nog eens 100% zeker weten via deze topic.
Knabbeltje en Coyote: thx voor jullie reacties!
Maar hoe kan ik dan het totaal te betalen bedrag zien op de Hertz website? Ik heb het net nog eens overlopen op hun website, en nergens zie ik iets staan over de totale som...
Btw: nog één extra vraag: is het "Never Lost" sat-nav systeem van Hertz goed? Ik kan er één bij m'n reservatie toevoegen voor 100,44 EUR.
Ik heb al op dit forum gelezen dat veel mensen rechtstreeks van LAX naar de dichtsbijzijnde Wal-Mart rijden om dáár een gps te kopen. Maar wij komen pas rond 18u00 aan en zullen wsh te moe zijn om eerst nog even naar een Wal-Mart te rijden. Of valt dit echt wel mee?
Wat komt er goedkoper/beter uit: de Never Lost van Hertz erbij nemen, of naar Wal-Mart rijden voor een gps? Is die dan gebruiksklaar of moet je eerst nog kaarten uploaden enzo? Ik heb totaal geen ervaring met gps toestellen. Heb wel al vrij veel erover gelezen op dit forum maar wou het toch nog eens 100% zeker weten via deze topic.
Knabbeltje en Coyote: thx voor jullie reacties!
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Wij zelf maken nooit gebruik van een gps .Wij stoppen bij een visitor center als we een bepaalde staat nog niet hebben aangedaan en halen daar gratis de roadmap en dat werkt perfect ..Maar zover ik al gelezen heb ,zijn er hier die ofwel hun eigen gps meenemen ofwel eentje aankopen in de walmart.Ik denk huren dat dit wel duur uitkomt.
Je zal ongetwijfeld wel moe zijn als je arriveert en of je hoofd dan nog net op shoppen staat is voor iedereen denk ik net anders .
Natuurlijk heeft eentje aankopen als voordeel dat je hem later terug kan gebruiken zonder geld kwijt te zijn aan een volgende huur(bedrag).
Groetjes Nancy
Je zal ongetwijfeld wel moe zijn als je arriveert en of je hoofd dan nog net op shoppen staat is voor iedereen denk ik net anders .
Natuurlijk heeft eentje aankopen als voordeel dat je hem later terug kan gebruiken zonder geld kwijt te zijn aan een volgende huur(bedrag).
Groetjes Nancy
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die 668 lijkt mij wel het volledige bedrag alleen sinds kort is er ook een mogelijkheid om achteraf te betalen. Dat was tot enkele weken geleden nog niet zo. Ik heb toen al eens naar autohuur voor volgend jaar gekeken en kwam toen op ongeveer (ivm dollarkoers) dezelfde kosten uit als nu met het tarief dat je vooraf betaalt. Je betaalde altijd al vooraf. Als je nu kiest om later te betalen ben je dus alleen maar duurder uit.Jan - België schreef:Die 668 euro is dus niet het volledige bedrag? Maar een soort van voorschot? Makes sense...Het was te mooi om waar te zijn.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Stel jezelf eens de volgende vragen:Jan - België schreef:Btw: nog één extra vraag: is het "Never Lost" sat-nav systeem van Hertz goed? Ik kan er één bij m'n reservatie toevoegen voor 100,44 EUR.
- Wil ik er thuis in België ook gebruik van gaan maken?
- Ga ik in de toekomst vaker naar Amerika?
Als je die postitief beantwoordt zou ik terplekke een navigatiesysteem (bijv. TomTom) kopen. Je kunt dan beter een (kleine) investering doen in een apparaat waar je veel plezer en gemak aan kunt beleven zowel in Amerika als hier in Europa.
Dat je vanaf het verhuurstation naar een Wal-Mart (zitten die in de buurt van LAX??) of je hotel nog geen navigatiesysteem hebt hoeft geen probleem te zijn. Je kunt natuurlijk thuis al opzoeken waar het verhuurstation zit en waar je hotel voor de eerste nacht zit (of een Wal-Mart). Print die route uit, dan moet het vast wel lukken zonder navigatiesysteem.
Het NeverLostsysteem van Hertz werkt in het algemen prima. Ik heb dat zelf een keer of 3 gehuurd. Dat is alweer enkele jaren geleden. Toen was de kaart die NeverLost gebruikt trouwens nog niet zo up-to-date als bijv. de kaart van TomTom nu is. Soms stonden wegen niet op de kaart van NeverLost terwijl dit wegen waren die allang bestonden. Het betrof dan vaak wegen in een buitengebied.
De TomTom systemen zijn trouwens direct klaar voor gebruik.
Roland
Na het opladen en enige ervaring is vereist voor beide systemen, bij voorkeur niet te verwerven na een lange vliegreis.Coyote schreef:gebied.
Roland
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je dat kunt vinden heb je daarna toch geen gps meer nodig?Jan - België schreef: of naar Wal-Mart rijden voor een gps?

Wij hebben in 2006 bij Hertz ongevraagd (en dus gratis) een auto met Neverlost gekregen, je zou er op kunnen gokken. En met een kaart/plattegrond en routebeschrijvingen kom je er ook wel.
Marianne
- Jan - België
- Amerikafan
Thx voor de reacties.
Coyote: ik ben inderdaad van plan om in de toekomst nog naar Amerika te reizen (en andere continenten ook), dus ik doe er wellicht goed aan om op Internet al te zoeken naar een geschikte TomTom zodat ik dan in LA al weet wat ik ga kopen. Het zal de investering waard zijn, zoals je vermelde.
Als het zo werkt, dan loop ik natuurlijk wel nog een risico: ik kan de kaart van een bepaald model gedownload hebben (da's tegen betaling, voor zover ik mij herinner) maar wie zegt mij dat ze de bijpassende TomTom ook effectief zullen hebben in Wal-Mart?
Coyote: ik ben inderdaad van plan om in de toekomst nog naar Amerika te reizen (en andere continenten ook), dus ik doe er wellicht goed aan om op Internet al te zoeken naar een geschikte TomTom zodat ik dan in LA al weet wat ik ga kopen. Het zal de investering waard zijn, zoals je vermelde.
Dus stel dat ik zo'n TomTom koop in een Wal-Mart, dan moet ik eerst nog een kaart uploaden? M.a.w.: ik moet ervoor zorgen dat ik vanuit België al de geschikte kaart gedownload heb via de website, PC meenemen naar LA (was ik van plan) zodat ik de kaart na aankoop van de TomTom onmiddellijk kan uploaden? Werkt het zo?6foot6 schreef:Na het opladen en enige ervaring is vereist voor beide systemen, bij voorkeur niet te verwerven na een lange vliegreis.Coyote schreef:gebied.
Roland
Als het zo werkt, dan loop ik natuurlijk wel nog een risico: ik kan de kaart van een bepaald model gedownload hebben (da's tegen betaling, voor zover ik mij herinner) maar wie zegt mij dat ze de bijpassende TomTom ook effectief zullen hebben in Wal-Mart?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat verschil heb je nu niet meer zo, wij hebben dit voorjaar een vergelijking gemaakt toen we naar Little Finland reden.Coyote schreef:Het NeverLostsysteem van Hertz werkt in het algemen prima. Ik heb dat zelf een keer of 3 gehuurd. Dat is alweer enkele jaren geleden. Toen was de kaart die NeverLost gebruikt trouwens nog niet zo up-to-date als bijv. de kaart van TomTom nu is. Soms stonden wegen niet op de kaart van NeverLost terwijl dit wegen waren die allang bestonden. Het betrof dan vaak wegen in een buitengebied.
Roland
Daar zat de N-L in het achterland over de dirtroad beter op de route dan T-T.
Rond het vliegveld in Las Vegas waren ze allebei de weg kwijt maar daar was volgens mij in de maand voorafgaand aan ons bezoek het hele wegensysteem omgelegd i.v.m. uitbreiding van het vliegveld.
**edit
Laatst gewijzigd door michael66 op 29 dec 2008, 04:21, 2 keer totaal gewijzigd.
**edit
Laatst gewijzigd door michael66 op 29 dec 2008, 04:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee hoor de US-kaart zit er al in.Jan - België schreef: Dus stel dat ik zo'n TomTom koop in een Wal-Mart, dan moet ik eerst nog een kaart uploaden.
Gewoon het apparaat aan de lader, even wachten, knop lang drukken om aan te schakelen en de rest gaat vanzelf.
Dwz initialisatie en het sateliet zoeken duurt de eerste keer wat langer, dat kan wel 10 minuten duren.
Er zit maar een sumiere gebruiksaanwijzing bij, dus die kun je van te voren beter downloaden.
Ik heb heel wat LA achter(af)buurten gezien omdat ik niet wist over te schakelen van de kortste route naar de snelste route
En oh ja er is standaard geen Nederlands beschikbaar
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt aan het type, Marjan (Hekkie) kocht er een in Las Vegas bij Best Buy en die was zo om te zetten naar Nederlands.6foot6 schreef: En oh ja er is standaard geen Nederlands beschikbaar
Als ze het niet opnieuw ingesteld hebben staat er in de winkel ook nog een op Nederlands ingesteld

- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als het er al niet in zit kan je dat instellen met de TomTom home.En oh ja er is standaard geen Nederlands beschikbaar
Zelf zou ik hem in Nederland kopen en er dan hier ermee oefenen.
Ik vind zelf de TT met de Europese kaart en de Amerikaanse kaart op harde schijf, het prettigst.
- Jan - België
- Amerikafan
Ok, bedankt voor de uitleg. Zijn de prijsverschillen echt enorm groot om een een gps te kopen in de States, in vergelijking met België/Nederland? Anders lijkt het mij inderdaad wel handig om er hier in België al wat mee te oefenen op voorhand.6foot6 schreef:Nee hoor de US-kaart zit er al in.Jan - België schreef: Dus stel dat ik zo'n TomTom koop in een Wal-Mart, dan moet ik eerst nog een kaart uploaden.
Gewoon het apparaat aan de lader, even wachten, knop lang drukken om aan te schakelen en de rest gaat vanzelf.
Dwz initialisatie en het sateliet zoeken duurt de eerste keer wat langer, dat kan wel 10 minuten duren.
Er zit maar een sumiere gebruiksaanwijzing bij, dus die kun je van te voren beter downloaden.
Ik heb heel wat LA achter(af)buurten gezien omdat ik niet wist over te schakelen van de kortste route naar de snelste route
En oh ja er is standaard geen Nederlands beschikbaar
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Autohuur: welke verzekeringen zijn noodzakelijk? (+ gps)
Het ligt een beetje aan de koers van de dollar.Zijn de prijsverschillen echt enorm groot om een een gps te kopen in de States, in vergelijking met België/Nederland? Anders lijkt het mij inderdaad wel handig om er hier in België al wat mee te oefenen op voorhand.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht